uskonto sekoittaa mielen

kiitos ei!

Tällainen kokemus:
Työpaikallani kerroin uskovaiselle kaverilleni rakkaussuhteen päättymisestä johtuvasta pahasta olostani. Siitäkös alkoi hillitön jo kaksi viikkoa kestänyt uskonnolla pommitus!

Ihan järjenvastaisia pölpötyksiä olen saanut kuulla tunti tolkulla, ja pahasta olosta ei kuulemma muuten selviä ellen ota jeesusta herrakseni ja alistu hänen valtaansa. No ihan huvikseni kokeilin hänen neuvojaan ja täytyy sanoa, että paha oloni vain lisääntyi! Pää meni ihan sekaisin kaikista hölpötyksistä, jotka toistuivat hokemina päässäni! Ei hitsi sentään, onneksi tulin järkiini ja lopetin kokeilun! On todella mielenterveydelle vaarallista mennä mukaan noihin uskontoasioihin!!!

Pahat olot kyllä helpottavat ajan kanssa elämäniloista nauttien ja hetkessä eläen, mitään kristinuskontoa siihen ei todellakaan tarvita. Tuntuu vaan siltä, että uskontohyeenat ovat saalilla heti, kun ihminen on hiukankin hauraammassa tilassa, esim. vaikka lapset ja nuoret ja elämästä syrjäytyneet..

48

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EL. a.K:IM

kiitos ei!

Jaha. Elä nyt ota päänsärkyä tästä. Sua rakastetaan. Elä edes jää miettimään sitä.

• kiitos ei!

Rakas EL. a.K:IM!

Ymmärrän kyllä, että uskovaisia kielletään ajattelemasta ja miettimästä asioita itse. Siihenhän koko kristinusko perustuukin, että uskotaan sokeasti ulkoasyötettyjä asioita.

Suakin rakastetaan :)

Rakkaudella kiitos ei! :D

• alipaineoktaavi
        kiitos ei! kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että uskovaisia kielletään ajattelemasta ja miettimästä asioita itse. Siihenhän koko kristinusko perustuukin, että uskotaan sokeasti ulkoasyötettyjä asioita.

Kiitos ei!
        Uskovaisten tehtävänä on ajatella itse. Kristinusko perustuu jatkuvaan valveilla oloon, siinä pelossa, että maailmanloppu tulee huomenna ja tämä vaatii jatkuvaa ajatustyötä.

• kiitos ei!
        alipaineoktaavi kirjoitti:

Kiitos ei!
        Uskovaisten tehtävänä on ajatella itse. Kristinusko perustuu jatkuvaan valveilla oloon, siinä pelossa, että maailmanloppu tulee huomenna ja tämä vaatii jatkuvaa ajatustyötä.

Todella itsenäistä ajattelua :D!!

.. siis ajatella ulkoasyötettyjä asioita :D!!

• EL.a .K:IM
        kiitos ei! kirjoitti:

kiitos ei!

Tää on ylläpidon kukkanen. Toi mun vastaus oli ihan eri ketjuun. Mutta ei se estä tietenkään että sua ei rakastettaisi.

• Kristitty45

Puhut kokemuksistasi fundamentalistiuskovien piireissä. Jos ei muuta niin tämäkin palsta antaa todenmukaisen kuvan heistä.

Tämänkin palstan vakiovänkääjät kuuluvat "vapaisiin" suuntiin. Mukana on myös kirkon omat "vapaat" suunnat kuten viidesläiset.

• kiitos ei!

Hei Kristitty45!

Kyseessä on ns. tavallinen perususkovainen, mutta hyvinkin kiihkoinen sellainen.

Kaikissa keskusteluissa hän ottaa jumalan ja jeesuksen puheeksi, kaikista jutuista hän hakee aasinsillan tuputtaa uskontoaan. Rasittavaa.

• kunhan kysyn
        kiitos ei! kirjoitti:

Hei Kristitty45!

Kyseessä on ns. tavallinen perususkovainen, mutta hyvinkin kiihkoinen sellainen.

Kaikissa keskusteluissa hän ottaa jumalan ja jeesuksen puheeksi, kaikista jutuista hän hakee aasinsillan tuputtaa uskontoaan. Rasittavaa.

Mikä se "ns. tavallinen perususkovainen, mutta hyvinkin kiihkoinen sellainen" on? Tarkoitatko siis kirkkouskovainen, mutta kiihkeä(?) vai jokin erityiskorostusta edustava?

• Mirka...

Uskonnot saastuttaa aivotoiminnot ihan oikeasti. Väitteeni paikkansapitävyyden voit tarkistaa lukemalla näitä uskisten kirjoituksia.

• alipaineoktaavi

Aika ikävä yleistys. Jos täällä on kymmenen hörhöä, niin sanot, että kaikki on. Toisaalta, kai nyt annat vapauden yleistää kaikki ateistit samanlaisiksi kuin te?:)

• asiaa tiedoksi

Aika ikävä yleistys. Jos täällä on kymmenen hörhöä, niin sanot, että kaikki on. Toisaalta, kai nyt annat vapauden yleistää kaikki ateistit samanlaisiksi kuin te?:)

Kuka on hörhöydestä kirjoittanutkaan? Uskonnot ovat aivojen saastetta.

• huutavan ääni

Minun aivotoimintani se on selkeyttänyt!
        Töitteni hoidosta olen saanut kiitosta ja hyvänlaisen palkankorotuksen. Raha-asiani ovat erinomaisessa kunnossa ja kotiasani samoin.
        Olen aina ollut hyvin terve ja nykyäänolen vielä terveempi, vaikka jo eläkkellä, oikeastaan!
        Ihmisen saastuttaa se, mikä tulee suusta ulos, sillä "sydämen kyllyydestä suu puhuu".
        Sinä panettelet!

• näin on

Saarnaaja:
      7:29 Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia. >> Jakeen lisätiedot
      Hakuehdolla löytyi 1 jaetta.

• kiitos ei!

Just tätä minulle syötettiin pari viikkoa ja olo paheni! Ettekö te hyvät ihmiset osaa pukea asioita omiksi sanoiksi, vaan hoette vain noita raamatusta lainattuja lauseita!!!!

• alipaineoktaavi
        kiitos ei! kirjoitti:

Just tätä minulle syötettiin pari viikkoa ja olo paheni! Ettekö te hyvät ihmiset osaa pukea asioita omiksi sanoiksi, vaan hoette vain noita raamatusta lainattuja lauseita!!!!

Hehe, otan osaa. Sait Raamattujaeähkyn. Se on aika tavallista tietyissä piireissä. Heips, jos sua ärsyttää sen puheet, niin alas jutteleen sen kanssa niistä jakeista. Jos se selittää jakeella toista jaetta, niin vaadi ihmismäinen selitys:D
        Kyllä se parissa viikossa joko hiljenee tai saatte mielekästä keskustelua aikaan.

• kiitos ei!

Hehe, otan osaa. Sait Raamattujaeähkyn. Se on aika tavallista tietyissä piireissä. Heips, jos sua ärsyttää sen puheet, niin alas jutteleen sen kanssa niistä jakeista. Jos se selittää jakeella toista jaetta, niin vaadi ihmismäinen selitys:D
        Kyllä se parissa viikossa joko hiljenee tai saatte mielekästä keskustelua aikaan.

Voi kuules, ei kiinnosta alkaa puhumaan kenenkään kanssa mistään raamatunjakeista, eikös se jo tullut hyvinkin selväksi :D

Kiitos osanotosta.

• Hei kiitos ei!, ymmärrän turhautumisesi.

Ensinnäkin osanottoni ihmissuhteen kariutumisen takia ja voimia toipumiseen sinulle! Olen itsekin joutunut hyvää tarkoittavien, mutta tyhjältä tuntuvien lauseiden vastaanottajaksi, kun oli raskaita asioita elämässä. Uskon aavistavani, miltä sinusta saattaa tuntua. Työkaverisi varmasti tarkoitti hyvää tarjoamalla sinulle sitä, mistä itse lohtua saa. Minullekin on usko ollut vaikeina päivinä voiman ja lohdun lähde. Minusta uskontoa ei saisi koskaan tyrkyttää ja on harmi, jos olet joutunut sellaisen kohteeksi.

-Sinikka-pappi

• kiitos ei!

Kiitos osanotosta! Ihmissuhteiden kariutuminen kuuluu elämään ja jokaisesta asiasta seuraa hyvääkin, että iloisella mielellä täällä taas mennään, kun sain uskonnonkin karisteltua päästäni vaivaamasta.

Sepäs se onkin, että kyseinen uskis ei saakaan lohtua uskonnosta, vaan hänen elämänsä on jatkuvasti sekaisin ja ahdistava.

Tietenkin ymmärrän häntä, hänen päänsähän on sekoitettu uskonnolla. Halusin vain tuoda esimerkilläni esiin miten vahingollinen uskonto on ihmismielelle.

• luminarsku.
        kiitos ei! kirjoitti:

Kiitos osanotosta! Ihmissuhteiden kariutuminen kuuluu elämään ja jokaisesta asiasta seuraa hyvääkin, että iloisella mielellä täällä taas mennään, kun sain uskonnonkin karisteltua päästäni vaivaamasta.

Sepäs se onkin, että kyseinen uskis ei saakaan lohtua uskonnosta, vaan hänen elämänsä on jatkuvasti sekaisin ja ahdistava.

Tietenkin ymmärrän häntä, hänen päänsähän on sekoitettu uskonnolla. Halusin vain tuoda esimerkilläni esiin miten vahingollinen uskonto on ihmismielelle.

Toit siis oman kokemuksesi, joka on vain yksi kokemus eikä kerro tietenkään kaikkien kokemuksista mitä usko ihmisen mielelle tekee. Jossain toisessa elämänvaiheessa ja mielentilassa olisit saattanut kiinnostuakin uskon asioista, nyt ei vaan ollut sen aika. On siis lyhytnäköistä julistaa kaikkien niiden puolesta, jotka ovat uskosta saaneet tarkoituksen elämälleen, että he ovat sekoittaneet päänsä uskonnolla.

Voipi olla myös, että olet tehnyt väärän tulkinnan; onhan niin, että silloin kun ihminen ei ole Jumalan kutsun kohteena, uskon asiat koetaan ärsyttävinä kuten itsellesi kävi ja uskonasioista puhuvat koetaan kiusallisina sekopäinä. Eli kerrot itse asiassa vain itsestäsi ja omista mielenliikkeistäsi.

Toisaalta kun itse on saanut kokea Jumalan todellisuuden, siitä kertoo innokkaasti, varsinkin juuri uskoontulleena, onhan se niin järisyttävä kokemus. Tämäkin puoli kolikosta löytyy, ei vain oma yksipiippuinen näkemyksesi.

• kiitos ei!
        luminarsku. kirjoitti:

Toit siis oman kokemuksesi, joka on vain yksi kokemus eikä kerro tietenkään kaikkien kokemuksista mitä usko ihmisen mielelle tekee. Jossain toisessa elämänvaiheessa ja mielentilassa olisit saattanut kiinnostuakin uskon asioista, nyt ei vaan ollut sen aika. On siis lyhytnäköistä julistaa kaikkien niiden puolesta, jotka ovat uskosta saaneet tarkoituksen elämälleen, että he ovat sekoittaneet päänsä uskonnolla.

Voipi olla myös, että olet tehnyt väärän tulkinnan; onhan niin, että silloin kun ihminen ei ole Jumalan kutsun kohteena, uskon asiat koetaan ärsyttävinä kuten itsellesi kävi ja uskonasioista puhuvat koetaan kiusallisina sekopäinä. Eli kerrot itse asiassa vain itsestäsi ja omista mielenliikkeistäsi.

Toisaalta kun itse on saanut kokea Jumalan todellisuuden, siitä kertoo innokkaasti, varsinkin juuri uskoontulleena, onhan se niin järisyttävä kokemus. Tämäkin puoli kolikosta löytyy, ei vain oma yksipiippuinen näkemyksesi.

Heh!

Ei uskonto ole ärsyttävää, uskonnon järjettömyys on järjellisesti, ei tunteellisesti ajateltua asiaa.

Oma tätini kuoli hiljattain mielisairaalassa, vietettyään siellä montakymmentä vuotta uskonnon sekoittaman pään takia. Lähipiiristäni ja sen ulkopuolelta löytyy paljonkin eläviä esimerkkejä, mitä pahaa nimenomaan juuri uskonto tekee ja on tehnyt mielenterveydelle.

Pyrin siihen, ettei uskonto koskaan tule missään mielentilassa eikä elämänvaiheessa sekoittamaan päätäni.

• luminarsku.
        kiitos ei! kirjoitti:

Heh!

Ei uskonto ole ärsyttävää, uskonnon järjettömyys on järjellisesti, ei tunteellisesti ajateltua asiaa.

Oma tätini kuoli hiljattain mielisairaalassa, vietettyään siellä montakymmentä vuotta uskonnon sekoittaman pään takia. Lähipiiristäni ja sen ulkopuolelta löytyy paljonkin eläviä esimerkkejä, mitä pahaa nimenomaan juuri uskonto tekee ja on tehnyt mielenterveydelle.

Pyrin siihen, ettei uskonto koskaan tule missään mielentilassa eikä elämänvaiheessa sekoittamaan päätäni.

Mielisairaaloissa on paljon mieleltään sairastuneita, joiden puheissa kuulee uskonnon sanastoa. Eri asia on kuitenkin se, mikä itse kunkin on sairastuttanut. Terve uskonelämä ei sairastuta, mutta ihminen voi mielen epävakauden takia olla altis kokemaan epäterveitä piirteitä. Onhan uskossa kyse ihmisen sisäisen minän elämästä; psyyke, mieli, sielu kuuluu myös sisäiseen ihmiseen ja moni erehtyy pitämään tunnekokemuksia aitona jumalyhteytenä. Sekoaminen tapahtuu psyyken alueella vaikka uskon elämä pitäisi tapahtua hengen alueella.

Jos mielisairaaloissa sallittaisiin raittiin evankeliumin julistus ja rukoilu, moni mieleltään sairas paranisi.

Ihminen voi päättää olla erossa uskonasioista, mutta Jumala lopulta säätää ja kutsuu jokaista ajallaan.

• tsot tsot nyt
        luminarsku. kirjoitti:

Mielisairaaloissa on paljon mieleltään sairastuneita, joiden puheissa kuulee uskonnon sanastoa. Eri asia on kuitenkin se, mikä itse kunkin on sairastuttanut. Terve uskonelämä ei sairastuta, mutta ihminen voi mielen epävakauden takia olla altis kokemaan epäterveitä piirteitä. Onhan uskossa kyse ihmisen sisäisen minän elämästä; psyyke, mieli, sielu kuuluu myös sisäiseen ihmiseen ja moni erehtyy pitämään tunnekokemuksia aitona jumalyhteytenä. Sekoaminen tapahtuu psyyken alueella vaikka uskon elämä pitäisi tapahtua hengen alueella.

Jos mielisairaaloissa sallittaisiin raittiin evankeliumin julistus ja rukoilu, moni mieleltään sairas paranisi.

Ihminen voi päättää olla erossa uskonasioista, mutta Jumala lopulta säätää ja kutsuu jokaista ajallaan.

"Jos mielisairaaloissa sallittaisiin raittiin evankeliumin julistus ja rukoilu, moni mieleltään sairas paranisi."

Ei sallita, eikä pidä. Syyt tähän on selvitetty monta kertaa ja ne ovat aivan pätevät.

Ei näiden ihmisten päätä pidä lähteä enää sekoittamaan lisää saarnaamalla heille heidän heikkoudestaan, pahuudestaan ja syntisyydestään.

• rtyhgfghj

Jos uskisten "hoitaminen" on sitä mistä kerrottiin eilen uutisissa eli tuomitsemista niin heitä ei pidä päästää lähellekään ketään sairastunutta ihmistä.

Uutisissahan kerrottiin kuinka hoitaja oli homoseksuaalille laitosasukkaalle jaellut trakuja joissa hänen seksuaalinen suuntautuminen tuomittiin.

Tuollainen on törkeää, ihminenhän ei tuossa tilanteessa välttämättä mahda mitään tällaiselle fanaatikolle.

• "Jos mielisairaaloissa sallittaisiin raittiin evankeliumin julistus ja rukoilu, moni mieleltään sairas paranisi."

Onhan "parannuksen teko" ollut aikoinaan osa mielisairaanhoitoa. Aikana jolloin tuon(kin) laadun sairauksia pidettiin Jumalan rangaistuksena. Tuloksista ei lienee raportoitu.

Rukoilla mielisairaalassa tietenkin saa kunhan ei häiritse muita potilaita. Julistaa ei.

• luminarsku.
        tsot tsot nyt kirjoitti:

"Jos mielisairaaloissa sallittaisiin raittiin evankeliumin julistus ja rukoilu, moni mieleltään sairas paranisi."

Ei sallita, eikä pidä. Syyt tähän on selvitetty monta kertaa ja ne ovat aivan pätevät.

Ei näiden ihmisten päätä pidä lähteä enää sekoittamaan lisää saarnaamalla heille heidän heikkoudestaan, pahuudestaan ja syntisyydestään.

>Ei näiden ihmisten päätä pidä lähteä enää sekoittamaan lisää saarnaamalla heille heidän heikkoudestaan, pahuudestaan ja syntisyydestään.<

Ei sekoittamaan vaan eheytymään ilosanoma Jeesuksesta:
        "Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. MInä olen teidän kanssanne joka päivä. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."

Erään lääkärin kokemuksia rukouksella parantumisesta:
        http://christiantroopers.com/index.php?page=kokemuksia-parantumisista

• ei mitään järkee
        luminarsku. kirjoitti:

>Ei näiden ihmisten päätä pidä lähteä enää sekoittamaan lisää saarnaamalla heille heidän heikkoudestaan, pahuudestaan ja syntisyydestään.<

Ei sekoittamaan vaan eheytymään ilosanoma Jeesuksesta:
        "Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. MInä olen teidän kanssanne joka päivä. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne."

Erään lääkärin kokemuksia rukouksella parantumisesta:
        http://christiantroopers.com/index.php?page=kokemuksia-parantumisista

Mitähän siitä tulisi jos kaikki kotikutoiset helluntaisaarnaajat rupeisivat ramppaamaan hullujenhuoneella hoitokokouksia pitämässä?

Et kai nyt tosissas tuollaista ehdota?

• sivusta seuraten

Tämä vasta rasittavaa on tämä jatkuva ateismin tuputus. Noita uskon tuputtajia on onneksi harvassa. Eikä ole edes omalle kohdalle osunut.

• halauksia sinne

Mistä tiedät, kuka täällä on ateistiksi itsensä leimannut ellei siitä ole kirjoituksessa erikseen mainintaa?

Onko omien elämänkokemuksien kertominen tuputtamista? Jos kirjoitusten lukeminen tuntuu rasittavalta, onko niitä sitten pakko lukea :D ?

• sivusta seuraten
        halauksia sinne kirjoitti:

Mistä tiedät, kuka täällä on ateistiksi itsensä leimannut ellei siitä ole kirjoituksessa erikseen mainintaa?

Onko omien elämänkokemuksien kertominen tuputtamista? Jos kirjoitusten lukeminen tuntuu rasittavalta, onko niitä sitten pakko lukea :D ?

En tiedä kuka täällä on mitäkin. Tarkoitin sitä, että tavallisessa elämässä olen ihmetellyt, missä ihmiset noihin uskon tuputtajiin törmäävät, kun en itse ole onnistunut kertaakaan elämässäni tapaamaan sellaista. Ainoastaan yhdessä työpaikassa oli jehovantodistajia, mutta jostain syystä eivät minulle tuputtaneet.

Kadulla en heitä tapaa enkä missään. Näilä palstoilla korkeintaan on joitain yksityisyrittäjiä, mutta tämäkin palsta sitten vaikuttaa paremmin siltä, että täällä on melkein enemmän ateisteja.

Kyllä minäkin saan silti kommentoida omia kokemuksiani. Sana on vapaa?

• halauksia sinne
        sivusta seuraten kirjoitti:

En tiedä kuka täällä on mitäkin. Tarkoitin sitä, että tavallisessa elämässä olen ihmetellyt, missä ihmiset noihin uskon tuputtajiin törmäävät, kun en itse ole onnistunut kertaakaan elämässäni tapaamaan sellaista. Ainoastaan yhdessä työpaikassa oli jehovantodistajia, mutta jostain syystä eivät minulle tuputtaneet.

Kadulla en heitä tapaa enkä missään. Näilä palstoilla korkeintaan on joitain yksityisyrittäjiä, mutta tämäkin palsta sitten vaikuttaa paremmin siltä, että täällä on melkein enemmän ateisteja.

Kyllä minäkin saan silti kommentoida omia kokemuksiani. Sana on vapaa?

Kiitos tarkennuksesta! Nämä kirjoittelut antavat todella suppean kuvan siitä, mitä kukakin haluaa todella sanoa ja mitä tarkoittaa milläkin. Toisinymmärryksiä ja omia tulkintoja omista lähtökohdista asian tiimoilta tulee väkisinkin.

Halit :)

• FUCKIFUU

Onneksi et turvautunut väkivaltaan ja piessyt hihhulia. Hienoa että uskonnottomat pystyvät pitämään raivonsa kurissa, toisin kuin uskovat jotka murhaavat tänäänkin satoja ihmisiä kautta maailman.

• kiitos ei!

Niin onneksi, mutta ei se kyllä edes tullut mieleenkään :)

Siinähän ajattelee jokainen tyylillään, mutta ainakaan minun pääkoppaani ei kukaan tule enää raiskaamaan.

• astronautti puolikas
        kiitos ei! kirjoitti:

Niin onneksi, mutta ei se kyllä edes tullut mieleenkään :)

Siinähän ajattelee jokainen tyylillään, mutta ainakaan minun pääkoppaani ei kukaan tule enää raiskaamaan.

Toiset päätyy helvethiin ja toiset taivaaseen. Tuomiolle matka on lyhyt, vuosi vuodelta matka lyhentyy. Vuosikymmeniä ei ole ihmisellä kuin kourallinen tässä ajassa.

• ???????????????????
        astronautti puolikas kirjoitti:

Toiset päätyy helvethiin ja toiset taivaaseen. Tuomiolle matka on lyhyt, vuosi vuodelta matka lyhentyy. Vuosikymmeniä ei ole ihmisellä kuin kourallinen tässä ajassa.

Uhkailetko sinä tuntemattomia ihmisiä?

• kiitos ei!
        ??????????????????? kirjoitti:

Uhkailetko sinä tuntemattomia ihmisiä?

Hyvä huomio! Mielestäni myös tunnettujen ihmisten uhkaaminen on kyseenalaista toimintaa..

• kiitos ei!
        astronautti puolikas kirjoitti:

Näinkö on? Tiedätkö asiat varmoiksi vai perustuvatko väitteesi pelkästään uskomukseen?

• tghyju

Ei henkilökohtainen usko sekoita mieltä, päinvastoin se selkeyttää näkemään ihmisen olemassaolon kokonaisuuden, mutta siitä olen samaa mieltä että uskonnot useinkin sekoittaa mielen. Varsinkin sellaiset uskonnot, jotka hallitsee ihmisen uskoa.

Jos sinulle jatkuvasti uskonnollisen liikkeen toimesta ohjaillaan ja sanotaan, että sinun on tehtävä niin ja ajateltava näin, että olet ainoassa oikeassa uskossa, ei mikään ihme, että ihminen menee sekaisin. Uskontojen uhreilla on näistä useitakin esimerkkejä.

Täytyy osata erottaa toisistaan henkilökohtainen usko ja uskonto.
      Henkilökohtainen usko antaa tulevaisuuden ja toivon, mutta ainoa oikea uskonto orjuuttaa.

• kiitos ei!

Usko ja uskonto todellakin ovat käytännössä eri asioita, mutta on niillä usein myös sidoksia toisiinsa nähden. Usko jonkun uskonnon mukaiseen jumalolentoon voi helposti lipsauttaa ajattelumaailman uskonnon mukaisten uskomusten puolelle.

• body

kiitos ei

Paha olo tulee eron tuskasta, yksinäisyydestä ja kun on menettänyt toisen, menettänyt toisen jota on rakastanut, toivon mukaan rakastanut.

Uskovaisilla on anemia, elämänmanemia, koska on vain yksi "lääke" ja se on aina Jeesus. Jeesus ratkaisee heidän mielestään kaikki elämän ongelmat.
      Suotakoon se anteeksi.

• kiitos ei!

Heippa body!

Omassa tapauksessani kyse oli oikeastaan sinisilmäisyydestäni johtuneesta naiivin maailmakatsomuksen murentumisesta ja erilaisen ajatusmaailman uudelleen rakentamisesta. Työläs, mutta antoisa prosessi, muutamassa viikossa homma hoitui. Olisi hoitunut nopeamminkin ilman uskonnollisen propagandan väliintuloa, mutta olipahan opetus sekin :)

Rakastan kaikkia, rakkaus ei koskaan poistu sisältäni. Rakastaa voi vaikkei jaakaan yhteistä elämää, ja se riittää minulle.

Ero, menetys ja yksinäisyys eivät olleet tässä tapauksessa kyseessä.

Kyllä tosiaan olen saanut huomata uskiksien vahvan näkemyksen siitä, että vain heidän uskontonsa ja jeesus ovat ainoita oikeita parannuskeinoja jokaiseen vaivaan. Muita keinoja kohtaan heillä on vahva kielteisyys ja suorastaan kiihkollinen vastustus.

• agnus D

ei kaikki uskovat. lähinnä kiihkoilijat.

• kiihkovat

Kaikki uskovaiset ovat enemmän ja vähemmän kiihkoilijoita. Ei tarvitse paljonkaan kiihdyttää, että alkaa uskis kuin uskis kiihkoilemaan :)

• kjhuyghtyhjku

Suomessa on syrjäytyneitä ja mielenterveyden vuoksi eläkkeellä olevia yhäti kasvava määrä. Mikä lie mielen sekoittanut? Tuskin he kaikki uskonnon seurauksena ovat sairastuneet-

• tervettä henkeä

Ovatpa hyvinkin! Jumalanpelko ja syntisyydentunne kalvaa mieltä.

Aattellinen uskonnonopetus pois kouluista ja päiväkodeista! Lapset ja nuoret kasvatetaan opetuslaitoksissa kieroon.

• gfdsertyu
        tervettä henkeä kirjoitti:

Ovatpa hyvinkin! Jumalanpelko ja syntisyydentunne kalvaa mieltä.

Aattellinen uskonnonopetus pois kouluista ja päiväkodeista! Lapset ja nuoret kasvatetaan opetuslaitoksissa kieroon.

Höpön höpön, kyllä he ovat paremminkin sairastuneet tämän yhteiskunnan välinpitämättömyyden ja eriarvoistamisen seurauksena.

• hjklöä

Olen tavannut fraaseja tyrkyttäviä herätyskristittyinä itseään pitäviä ihmisiä, jotka ovat hyvin ahdistavia. Eivät sanomansa vuoksi, vaan siksi, että heiltä puuttuu empatia.
      He höpöttävät oppimiaan fraaseja elämän antamisesta, vastaanottamisesta yms vain siksi, että heille itselleen tulee siitä hyvä mieli - ovat täyttäneet velvollisuutensa ja voivat sitten kavereilleen seurakunnassa kehua, että ovat ns "evankelioineet" esim työtoveria.
      Toiseen ihmiseen rakastavasti suhtautuva ei ryhdy keskusteluun sellaisella motiivilla, mistä puuttuu kunnioitus toista kohtaan.

Evankelioinnin vastaanottaja on siis esineen kaltainen objekti tuollaisissa tilanteissa. Mitään aitoa myötäelämistä on useinkin turha heiltä odottaa. Mielenkiinto loppuu, kun fraasit on käytetty loppuun ja on aika siirtyä seuraavan ihmisen kimppuun.

• huutavan ääni

Miksi se päättyi?
      Jeesuksen rakkaus ei pääty, vaikka kuinka sekoilisit! Hän vain odottaa,että tulisit järkiisi, juuri niin , järkiisi, sillä usko on järkiinsä tulemista, järjettömyydestä luopumista!
      Toisaalta hän sen enempää kuin uskokaan sinänsä ei tasoita teitäsi, välttämättä.
      Meidän uskovien elämässä on yhtäpaljon kaikkea , mitä uskomattomillakin, sataa ,paistaa jne. Elämä, tämä syntiinlankeemuksen jälkeinen sellainen, on järkeä vailla olevassa maailmassa elämistä. Siitä pitää syntiin langettaja huolen.
      Hänen suurin huolensa ovat, ketkäpäs muut kuin ne,jotka ovat älynneet siirtyä kuolemasta elämään. Siksi meitä haukutaan jos millä lailla. Niinhän he parjasivat Jeesustakin ja lopuksi tappoivat, kun "he eivät ymmärtäneet, mitä tekivät".
      Paha olo on tunne, usko ei. Usko kestää tuntui miltä tuntui.
      Hauraammassa tilassa, miksi?
      Elämästä syrjäytyneet, miksi?
      Jeesus sanoi tulleensa, jotta meillä olisi elämä ja yltäkylläisyys!
      Sinun suhteesi uskoon on niin negatiivinen, että taitaa asialla olla yks toinen hyeena , joka vallan hyvin tietää, että jos tartut elämän Herraan, hyeena voi painella mäkeen.

• voi voi sentään

..uskissekoilua..

Tässä oivallinen esimerkki uskonnon sekoittaman pään suoltamasta sekamelskasta!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      36
      2699
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2373
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2084
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      39
      1995
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1738
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      40
      1329
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1047
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      1005
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      972
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      924
    Aihe