Eläkkeelle 20 vuotiaana?

påpi

Oon sairastanu nyt noin viis vuotta erittäin pahaa ahdistus/paniikkihäiriötä sekä traumaperäistä stressihäiriötä. Kaikki terapiat, psykologit sun muut on käyty läpi joka ikinen masennus lääke, mikään ei ole auttanut ja lopulta mulle on määrätty bentsoja monia erilaisia. Temestaa, Xanoria, Rivatrillia, Diapamia, opamoxia. saan ite päättää mitä noista haluan milloinkin käyttää. Tällä hetkellä syön Rivatril 6mg ja tarvittaessa Xanor 2mg 1/2 päivässä. Johan on auttanut hyvin ja pystyisin jopa käymään töissäkin juuri ja juuri, mutta mielenterveystoimistossa kiellettiin hakemasta töitä koska syön rauhottavia. Kesäkuussa oli sitten palveri jossa oli kaikki mahdolliset kallonkutistajat ja sossun porukat mukana ja heidän mielestä paras ratkaisu olisi että jään sairaseläkkeelle. Toisin sanoen olisin persaukinen koko loppuelämäni ja mätänisin kotona lääkehuurussa.

11

608

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • depr.+gad

Ei mt voi kieltää sinua hakemasta töitä. Ja et sinä heti tule mitään eläkettä saamaan noilla diagnooseilla ja tuolla iällä. Sairausloma, sen jälkeen mahdollisesti kuntoutustuki, ehkä useita vuosia, sitten vasta toistaiseksi eläke.

Sinulla lienee muita/muukin dg. kuin gad, ph ja traum.stressih.

Mikä on statuksesi tällä hetkellä? Olet nyt kaiketi sitten sairauslomalla.

Kovin oudolta kuulostaa lääkitys, pelkkiä bentzoja......kyllä kaikkiin noihin sairauksiin pitää olla jokin pohjalääkitys, ei pelkät bentzot. Ja aivan kaikkia depressiolääkkeitä et taatusti ole käynyt lävitse, niitä on kymmeniä ja taas kymmeniä, eri ryhmän depr.lääkkeitä.

Itselläni on depressio ja gad, olen työelämässä, olin tuossa sairauslomalla liki 6 kk, sitä ennen viimeksi vuonna 2009.

Bentzot eivät ole este työnhauelle tai työssä ololle. Ihan on omaa kokemustakin asiasta....

• påpi

En halua käyttää muita kuin bentsoja koska ensinnäkään ne muut lääkkeet ei auttanu ja toiseksi ne tekee ihmisestä ihan kummallisen maanisen ukon. Ainakin minusta teki, olin kaukana omasta itsestäni kun niitä söin. Sain hankittua jopa mittavan rikosrekisterinki niiden mömmöjen takia joten ei kiitos.

• vb

Voi eläkkeelle päästäkin ja se lasketaan oletetun ansiokertymän mukaan koko mahdollisen työuran ajalta.

• Lääkitys ei estä töytekoa. Paitsi, jos lääkäri on erikseen sitä mieltä.

• Pluf

Onpa tympeä että et pääse paniikkihäiriöstä ohi.. Onhan tuossa eläkkeessäkin positiivisia puolia , eipähän tarvitse stressata tulevaisuutta ja saat tehdä omalla ajallasi mitä ikinä haluat / pystyt. Mitä mieltä itse olet, haluatko jäädä ?

• paniikistaselviytyny

Oletko koittanut säännöllistä liikuntaa? Minulla vaikutti todella paljon se että aloin myös meditoimaan! Tsemppiä sinulle! Toivottavasti saat elämänilosta taas kiinni ja voit nauttia siitä täysin, sillä elämä on nyt itselläkin ihanaa!!

• Anonyymi00006

Eläkettä et saa, joten rasvaa köysi tai hyppää sillalta :D
      Luuletko sä itsekäs kyrpä, ettei täällä muita ahdista elättää tollasta vässykkää.

• Anonyymi00007

Vastasit 13 vuotta vanhaan aloiukseen. Sulla on nähtävästi tietoa miten aloittajalle kävi

• Anonyymi00008

Jos sinua ahdistaa, ei sitä tarvitse purkaa haukkumalla muita, kiitos.

• Anonyymi00009

Oikeella diagnoosilla saa

• Anonyymi00010

On vaikea uskoa tuon kommentin perusteella, että sinusta itsestäsi on kovin paljoa hyötyä yhteiskunnalle. Ja monesta itsetuhoisesta taas on paljon hyötyä yhteiskunnalle. Joten keksisitkõ jonkun sellaisen paikan purkaa omia epävarmuuksiasi, jossa kommenttiasi ei näe moni itsetuhoinen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1739
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1216
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      34
      1112
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      135
      933
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    7. 77
      632
    8. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      629
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      608
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      528
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      502
    14. 36
      484
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe