Eläkkeelle 20 vuotiaana?

påpi

Oon sairastanu nyt noin viis vuotta erittäin pahaa ahdistus/paniikkihäiriötä sekä traumaperäistä stressihäiriötä. Kaikki terapiat, psykologit sun muut on käyty läpi joka ikinen masennus lääke, mikään ei ole auttanut ja lopulta mulle on määrätty bentsoja monia erilaisia. Temestaa, Xanoria, Rivatrillia, Diapamia, opamoxia. saan ite päättää mitä noista haluan milloinkin käyttää. Tällä hetkellä syön Rivatril 6mg ja tarvittaessa Xanor 2mg 1/2 päivässä. Johan on auttanut hyvin ja pystyisin jopa käymään töissäkin juuri ja juuri, mutta mielenterveystoimistossa kiellettiin hakemasta töitä koska syön rauhottavia. Kesäkuussa oli sitten palveri jossa oli kaikki mahdolliset kallonkutistajat ja sossun porukat mukana ja heidän mielestä paras ratkaisu olisi että jään sairaseläkkeelle. Toisin sanoen olisin persaukinen koko loppuelämäni ja mätänisin kotona lääkehuurussa.

6

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • depr.+gad

      Ei mt voi kieltää sinua hakemasta töitä. Ja et sinä heti tule mitään eläkettä saamaan noilla diagnooseilla ja tuolla iällä. Sairausloma, sen jälkeen mahdollisesti kuntoutustuki, ehkä useita vuosia, sitten vasta toistaiseksi eläke.

      Sinulla lienee muita/muukin dg. kuin gad, ph ja traum.stressih.

      Mikä on statuksesi tällä hetkellä? Olet nyt kaiketi sitten sairauslomalla.


      Kovin oudolta kuulostaa lääkitys, pelkkiä bentzoja......kyllä kaikkiin noihin sairauksiin pitää olla jokin pohjalääkitys, ei pelkät bentzot. Ja aivan kaikkia depressiolääkkeitä et taatusti ole käynyt lävitse, niitä on kymmeniä ja taas kymmeniä, eri ryhmän depr.lääkkeitä.

      Itselläni on depressio ja gad, olen työelämässä, olin tuossa sairauslomalla liki 6 kk, sitä ennen viimeksi vuonna 2009.


      Bentzot eivät ole este työnhauelle tai työssä ololle. Ihan on omaa kokemustakin asiasta....

      • påpi

        En halua käyttää muita kuin bentsoja koska ensinnäkään ne muut lääkkeet ei auttanu ja toiseksi ne tekee ihmisestä ihan kummallisen maanisen ukon. Ainakin minusta teki, olin kaukana omasta itsestäni kun niitä söin. Sain hankittua jopa mittavan rikosrekisterinki niiden mömmöjen takia joten ei kiitos.


    • vb

      Voi eläkkeelle päästäkin ja se lasketaan oletetun ansiokertymän mukaan koko mahdollisen työuran ajalta.

    • Lääkitys ei estä töytekoa. Paitsi, jos lääkäri on erikseen sitä mieltä.

    • Pluf

      Onpa tympeä että et pääse paniikkihäiriöstä ohi.. Onhan tuossa eläkkeessäkin positiivisia puolia , eipähän tarvitse stressata tulevaisuutta ja saat tehdä omalla ajallasi mitä ikinä haluat / pystyt. Mitä mieltä itse olet, haluatko jäädä ?

    • paniikistaselviytyny

      Oletko koittanut säännöllistä liikuntaa? Minulla vaikutti todella paljon se että aloin myös meditoimaan! Tsemppiä sinulle! Toivottavasti saat elämänilosta taas kiinni ja voit nauttia siitä täysin, sillä elämä on nyt itselläkin ihanaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe