Oon sairastanu nyt noin viis vuotta erittäin pahaa ahdistus/paniikkihäiriötä sekä traumaperäistä stressihäiriötä. Kaikki terapiat, psykologit sun muut on käyty läpi joka ikinen masennus lääke, mikään ei ole auttanut ja lopulta mulle on määrätty bentsoja monia erilaisia. Temestaa, Xanoria, Rivatrillia, Diapamia, opamoxia. saan ite päättää mitä noista haluan milloinkin käyttää. Tällä hetkellä syön Rivatril 6mg ja tarvittaessa Xanor 2mg 1/2 päivässä. Johan on auttanut hyvin ja pystyisin jopa käymään töissäkin juuri ja juuri, mutta mielenterveystoimistossa kiellettiin hakemasta töitä koska syön rauhottavia. Kesäkuussa oli sitten palveri jossa oli kaikki mahdolliset kallonkutistajat ja sossun porukat mukana ja heidän mielestä paras ratkaisu olisi että jään sairaseläkkeelle. Toisin sanoen olisin persaukinen koko loppuelämäni ja mätänisin kotona lääkehuurussa.
Eläkkeelle 20 vuotiaana?
10
422
Vastaukset
- depr.+gad
Ei mt voi kieltää sinua hakemasta töitä. Ja et sinä heti tule mitään eläkettä saamaan noilla diagnooseilla ja tuolla iällä. Sairausloma, sen jälkeen mahdollisesti kuntoutustuki, ehkä useita vuosia, sitten vasta toistaiseksi eläke.
Sinulla lienee muita/muukin dg. kuin gad, ph ja traum.stressih.
Mikä on statuksesi tällä hetkellä? Olet nyt kaiketi sitten sairauslomalla.
Kovin oudolta kuulostaa lääkitys, pelkkiä bentzoja......kyllä kaikkiin noihin sairauksiin pitää olla jokin pohjalääkitys, ei pelkät bentzot. Ja aivan kaikkia depressiolääkkeitä et taatusti ole käynyt lävitse, niitä on kymmeniä ja taas kymmeniä, eri ryhmän depr.lääkkeitä.
Itselläni on depressio ja gad, olen työelämässä, olin tuossa sairauslomalla liki 6 kk, sitä ennen viimeksi vuonna 2009.
Bentzot eivät ole este työnhauelle tai työssä ololle. Ihan on omaa kokemustakin asiasta....- påpi
En halua käyttää muita kuin bentsoja koska ensinnäkään ne muut lääkkeet ei auttanu ja toiseksi ne tekee ihmisestä ihan kummallisen maanisen ukon. Ainakin minusta teki, olin kaukana omasta itsestäni kun niitä söin. Sain hankittua jopa mittavan rikosrekisterinki niiden mömmöjen takia joten ei kiitos.
- vb
Voi eläkkeelle päästäkin ja se lasketaan oletetun ansiokertymän mukaan koko mahdollisen työuran ajalta.
Lääkitys ei estä töytekoa. Paitsi, jos lääkäri on erikseen sitä mieltä.
- Pluf
Onpa tympeä että et pääse paniikkihäiriöstä ohi.. Onhan tuossa eläkkeessäkin positiivisia puolia , eipähän tarvitse stressata tulevaisuutta ja saat tehdä omalla ajallasi mitä ikinä haluat / pystyt. Mitä mieltä itse olet, haluatko jäädä ?
- paniikistaselviytyny
Oletko koittanut säännöllistä liikuntaa? Minulla vaikutti todella paljon se että aloin myös meditoimaan! Tsemppiä sinulle! Toivottavasti saat elämänilosta taas kiinni ja voit nauttia siitä täysin, sillä elämä on nyt itselläkin ihanaa!!
- Anonyymi00006UUSI
Eläkettä et saa, joten rasvaa köysi tai hyppää sillalta :D
Luuletko sä itsekäs kyrpä, ettei täällä muita ahdista elättää tollasta vässykkää.- Anonyymi00007UUSI
Vastasit 13 vuotta vanhaan aloiukseen. Sulla on nähtävästi tietoa miten aloittajalle kävi
- Anonyymi00008UUSI
Jos sinua ahdistaa, ei sitä tarvitse purkaa haukkumalla muita, kiitos.
- Anonyymi00009UUSI
Oikeella diagnoosilla saa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1943839Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t512712Väestönsiirtoa itään?
Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per741290Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu151230Ikävä sinua..
Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va101149- 46934
Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?
Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 2019920- 40835
Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt211800Kyllä oli tuas maukkaan näköinen herkkupöytä
Mehta Manin uudenvuoden vastaanottajaisissa: kaöjoo ja nakkia ainakin. Savukallookin tais olla ja sinkkua54668