Ensin perustiedot eli 960 2.5 l, vm 1995, automaattilaatikolla, ajettu 240 000 km, tuotu saksasta 2006, automaatti-ilmastoinnilla.
Ensimmäinen ongelma on puhaltajan 5-nopeuden puuttuminen, ei siis toimi ollenkaan. Kaikki muut nopeudet (1-4) toimii niinkuin pitää. Ilmastoinnin säätöpaneeli on vaihdettu kerran käytettyyn (ebaysta ostettu) mutta ei toiminut 5-nopeus siinäkään ja se tais sekoilla jotain muutakin. Volvolla ei saaneet ilmastoinnista vikakoodeja jostain syystä katottua ja ne meinas että vika on tossa säätöyksikössä. Onkohan vika siinä koska mun tietojen mukaan jos on joku vastus kärähtänyt niin sillon ei toimi noi pienemmät nopeudet ollenkaan?
Siihen liittyen vielä joskus tuntuu että ilmastointi pätkii välillä tai ei puhalla niin kylmää kun pitäis vaikka oli ilmastointihuollossa keväällä. Myöskin ilmastoinnin ollessa päällä ja kiihdyttäessä suurinpiirtein täysillä keskikonsolin ilma-aukoista loppuu ilman tulo kokonaan kiihdytyksen ajaksi. Ilmastoinnin ollessa pois päältä puhaltaa kai normaalisti. Onko kompura paskana vaikka se on vaihdettu muistaakseni suomessa joskus 2006-2008.
Sisäilmankierrosta yks pieni kysymys kun talvella se meni napista päälle ja pois mut nyt kesällä sen tuntuu elävän omaa elämää eli joskus menee päälle ja joskus ei, onko toi normaalia tossa automaatti-ilmastoinnissa?
Ja toinen asia mikä rassaa: kylmänä (vaikka kesällä) kun lähtee ekaa kertaa liikkeelle niin laatikko "pihtaa" kolmoselle vaihtamista eli pitää kierroksia lähes 3000 normaalilla kiihdytyksellä ja yhtäkkiä vaihtaa kolmosen ja heti sen perään nelosen. Vanhemmassa vm 1993 autossa tommosta ongelmaa ei ole. Laatikkoon vaihdettiin öljyt tossa vähän ennen joulua..
Koittakaa saada selvää sekavasta tekstistä ja kiitos jos joku vaivautuu vastaamaan
960 murheita
3
367
Vastaukset
- volvo_puranen
Tuota se suurin nopeus ottaa sen virran suoraa akulta eli jännite sama kuin akussa, katso ne johdotukset sulakkeet releen kunto .Siihen virtajohtooon ei tulee yhtään jännitettä kun se puhallin on esillä (mittaa sitä' virtajohtoa joka menee siihen puhaltimeen).Se säätömoottori sähköinen varmaakin on rikki tai muuten on antanut periksi kun se sisäilmakierto ei toimi kaiva esiin vain sieltä keskikonsolista.Olisko niin että onko öljyt sopivat laatuiset jotka on vaihdettu siihen laatikkoon kun ne laatikot on aika tarkkoja noista öljyistä ja niiden ominaisuuksista. Ilmeisesti pitää öljyjen lämmetä ennen kun laatikko toimii kunnollaa ja huuhtelemallaa ne öljyt vaihdettiin että laatikko on puhdas sisältä
- aamupanos
Kiitokset vastauksesta! Laatikko tais tehdä tota samaa vanhoillakin öljyillä (mitä ei kai ollu vaihdettu koskaan..). Pitää tutkii tota lämppäriongelmaa vielä, ei viittis millään ostaa uutta säätöpaneelia (700 euroa uutena) jos vika ei kuitenkaan ole siinä..
- Halpisautoilija
Jos puhallus muuttuu vedättäessä, niin se viittaa alipainevuotoon ilmanohjausventtiilien alipainepumpuissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)1108356- 402545
- 1212263
- 231936
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais151674- 111499
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa161452"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla141399- 151272
Kristityt "pyhät"
Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.121183