Terve kaikki puutarhaihmiset!
Meille tulee muuton yhteydessä haltuun pihapiirissä suurehko kasvi- ja perunamaa (n. 15x40 m), joka on ollut hoitamatta tietääkseni nyt 3 vuotta. Kasvimaa kasvaa eri sortin heinää ja kasvia aika villinä. Ensi keräksi olisi tarkoitus laittaa taas kasvimaa kukoistamaan, ainakin osa siitä.
Miten tänä syksynä tuon niityn hoito kannattaa tehdä, jos homma haluaa tehdä mahdollisimman hyvin? Kannattaako esim. ensin niittää, viedä heinät pois ja sitten kyntää (naapurilla on traktori, jolla kyntö onnistunee). Vai riittääkö pelkkä kyntö nyt syksyllä?
Niittyyntynyt kasvimaa kukoistamaan
Perttelin peikko
2
123
Vastaukset
- Raivaaja
Jos ei vielä ole siementäneet kannattaa niittää,muuten ei merkitystä.
Kyntää voisi vaikka heti ja syksyllä uudelleen,niin monivuotisten rikkakasvien juurakoilta saa kasvuvoimaa vähemmäksi.Oikeastaan voi kyntää aina,kun kasvua alkaa näkyä ja enimpiä juurakoita keräillä pois,mitä pintaan nousee. - Perttelin peikko
Kiitos paljon vastauksesta! Tämä oli hyvä neuvo ja tämän tapaista arvelin itsekin, että asia kulkee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854940- 922499
- 412436
- 1942346
- 1331929
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj241831- 1781550
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161461Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3461243Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51149