Otsikon mukaisesta ongelmasta kyse. Elikkä työpaikkaruokalan lounas laittaa vatsan lähes poikkeuksetta sekaisin. Ruoka on ihan perus tavaraa, yleensä jopa yllättävän hyvää, mutta noin 45min - 1h kuluttua lounaasta saa juosta melko nopeasti vessaan ja ampua varpusparven pönttöön. En ole huomannut eroa siinä, otanko lounaaksi vain salaattilounaan jollakin lihalla varustettuna tai "normaalin" lämpimän ruuan pienemmän salaattilautasen. Muilla duunikavereilla ei tunnu tätä ongelmaa olevan.
Itse tehty kotisafka (yleensä kana/jauheliha höystettynä riisillä/makaronilla ja jollain perus kastikkeella (esim. tomaattimurska) ei aiheuta mitään ongelmia. Syön myös kotona lisäksi normaalisti kasviksia salaatin muodossa, kuten töissäkin. Eron huomasi hyvin heinäkuun aikana kun henkilöstöruokala oli kiinni ja söin duunissakin omia eväitä, eli sekä lounaalla että päivällisellä kunnon itse tehty lämmin ateria. Lopputulos: ei löysää vatsaa koko kuukauteen. Nyt ruokala ollut kaksi päivää auki ja molemmat päivät ovat tuoneet löysän vatsan. Kuulin joltain ja huomasin itsekin käytännössä, että ainakin salaatinlehtien mukana yleensä oleva rucola ei sovi omalle vatsalle. Mutta vaikka sen jättää pois, niin ongelma ei siltikään häviä kunnolla. Muuten mielestäni henkilöstöruokalan safka koostuu lähestulkoon samoista "raaka-aineista", kuin kotona valmistamani.
Mikähän tässä nyt mättää, voisiko ruokala esim. käyttää jotain lisäainetta tms. joka ei sovi vatsalleni yhtään. Ei tuo jatkuva löysä vatsa ja moneen kertaan päivässä pöntöllä istuminen oikein motivoi.
Niin ja lisätään vielä se, että jos käyn lounaalla jossain ravintolassa ja tilaan vaikka listalta ruokaa, niin vatsa kyllä toimii lähes aina normaalisti. Jotenkin tuntuu, että tämä liittyy nyt tuollaiseen lounaspaikoissa tuttuun "linjastoruokaan".
Lounasruoka laittaa vatsan sekaisin
.:.:.:.:.:.
1
364
Vastaukset
- mjni
no jätä se työpaikka lounas vällin ja ota omat sapuskat jatkossakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670