Wastatkaa! Oikeasti tarvitsen vastauksen nopeasti!

Moneenkertaan ???

Eli Pikkusiskoni vuokraa shettlanninponia ja minä noin 155cmkorkeaa hepoa :) Pikkusiskoni ratsastaa sillä noin 10 min tunnista ja minä taluttelen tämän shettlannionponia ympäriinsä koska taidan olla liian painava :( Olen 150cm pitkä ja painan 64 kg (Tiiän oon punkero!) Eli voinko mennä sillä shettlanninponilla sen 10 min ravia ja käyntiä. Se shettlanninponi on 23.v ja 96 - 104 cm. Pelkään että se lysähtää alleni :( Shettlannin poni ei ole "ROTEVA!"

5

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tamtam

      Onks tää joku matikan kesäkysymys? Jos ei niin etköhän sä voi ratsastaa sillä, kun 100kg miehetkin ratsastelee niillä... Ei ne siitä rikki mee, ja toiseksi, kuka rääkkää ponia 10min, kun sillä voi ratsastaa 2h putkeen... Ne on kiukkusia jos ei saa tarpeeksi liikuntaa... Pitäiskö selvittää ennen kun vuokraa hulluja shettiksiä pikkulikoille..?

    • _katherine_

      Olet aivan liian iso shettikselle.


      Totta kai shettiksen selkään voi istua vaikka se 100kg mies, mutta tuskimpa kukaan voi väittää että se ponille hyvää tekisi.

      Suosiolla vaan taluta poni. Tai jos osaat, niin vaikka juoksuta.

    • moimoi

      En sinuna menisi selkään, koska yleisimin setikoiden paino rajat ovat 40-55 kg välillä, ja jos sanoit että se ei ole roteva, niin itse saat päättä, mutta se voi tehdä ponille selän kipeäksi :/

    • tietämätön

      Niin, yleensä pituus ei sinän sä ole ongelma, mutta paino on se joka voi tehdä ponin selän kipeäksi ( en sillä että olisit painava ! ) mutta yleensä shettiksillä on juuri painoraja tuo 40-55 kg. Onko kellään muuten käsitystä ori (ponin) tarhauksesta. Yhdellä tallilla on nimettäin ori poni joka on niin sanotusti betonitarhassa ( seinät ovat betonia ja pohja ) eli onko se lain mukaan ihan laillista, jos miettii että poni vaikka potkaisee kovaa betoni seinäää..

    • agrologi AMK

      Ei poni lysähdä/kärsi/kuole, vaikka sinäkin sillä välillä ratsastaisit, mutta pidemmän päälle olet jo liian iso shettisratsastajaksi.

      Miksi siskosi ei ratsasta ponilla koko tuntia? Voisiko ponilla ajaa taluttamisen sijaan (tosi mukavaa touhua ja monet ponitkin tykkää enemmän kuin ratsastamisesta)? Myös juoksuttaminen on olisi mahdollinen liikutusmuoto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe