Eli tämmöstä oon miettiny et kumpi mopo kannatais ostaa HM vai Beta ois kiva kuulla kumpi kiihtyy nopeemmin ja kumpi kuluttaa vähemmän bensaa
Kiiton asiallisista vastauksista!!
HM CRM 50 DERAPAGE RR vai BETA RR 50 MOTARD TRACK
39
6010
Vastaukset
- Nopowerll
Älä osta kumpaakaa.. Betassa 1.1kW ja HM:äs 1,3kW. Elikkä molemmat laiskoja ku mitkä vakiona, mut jos et pidä vakion ni sit o eri juttu.
- Beetteri
Oman betan rekisteriotteessa lukee 1.6kW. Tämä luku siis vakiona.. HM:ssä luultavasti samaa luokkaa.
- Anonyymi
Ihan vaan tiedoksi kirjoitan jos joku tätä vielä nykypäivänä kattoo ni oikeestaan kaikissa supermotoissa on se 2kw tehoa paitsi noissa proissa taitaa olla enemmä paitsi rieju mrt power upissa o 2,5kw
- Anonyymi
ite omistan hm ja ei kyl laiskaa oo nähnykkää
- hmvaibeta
kuria aattelin ainaki vähä viilata tai ottaa kokonaan pois.
- BetaAaaa
Hm iha turhan kallis :D beta mielunmi
- Hobe
noist ku kurin ottaa pois nii sit alkaa muut mopot jalkoihi
- Betapoju69
Tottaka Beta, Paras mopo ikinä, tällä ajelet kylillä ja rullailet hieman kytkimellä ja kaasua näyttää, kosteat tussut juoksevat luoksesi.
Kurin pois ottamalla pääsee n.100kmh jo, Jättää kaikki muut Tehari mopot. ;)- mopo
Ootko oikeesti noin vitun tyhmä et luulet et beta menee kurittomana 100kmh??!! Menee sen 75-80kmh 12/50 välityksillä
- Äijä1115
mopo kirjoitti:
Ootko oikeesti noin vitun tyhmä et luulet et beta menee kurittomana 100kmh??!! Menee sen 75-80kmh 12/50 välityksillä
kaverin beta menee kurittomana 100 oisko ollu joku 11/50 välit
- Anonyymi
Äijä1115 kirjoitti:
kaverin beta menee kurittomana 100 oisko ollu joku 11/50 välit
😂😂😂
- hmvaibeta
saisko lisää vastauksii
- Beeeta
Hm:n toiseksi halvimmassa mallissa joka maksaa yhtä paljon kuin betan kallein, on paljon huonommat iskarit ja jarrut kuin saman hintaisessa betassa (track) ja beta on myös 5 kg kevyempi joten 3600€ ottaisin betan
- Beeeta
Hm:n toiseksi halvimmassa mallissa joka maksaa yhtä paljon kuin betan kallein, on paljon huonommat iskarit ja jarrut kuin saman hintaisessa betassa (track) ja beta on myös 5 kg kevyempi joten 3600€ ottaisin betan
- Beeeta1
- Beta ja Hooämmä
Beeeta1 kirjoitti:
Itse ajattelin myös jompaakumpaa näistä: Beta RR Track vai HM CRM Derapage Competition...
Vakiona en aijo pitää, eli nopeus ja kiihtyvyys kurittomana ratkaisee tietenkin laatu.
Ja mikä se joku Betan factory special on, onks nii laadukas kuin luvataan ja kulkeeko kurittomana hyvin??
Voisko joku joka tietää/omistaa jonkun noista nii kertoa. ;)
- Supermoto
Jos on massia niin HM!
- Beta vai Hooämmä
Onko kurittomana nopeudella eroja Betan ja HM:n kalleimpien mallien välillä???
- betaracing
beta menee kuri irti kovempaa koska pitemmät vakiovälit, mutta kiihtyy silti kuin avaruusalus.
- Betahooäm
Vai kulkeeko?? Olen nimittäin kuullut, että Betan 2012- mallit olisivat kurittomanakin melko hitaita, n 65-75 km/h, sillä niissä ei ole alakautta kulkevaa putkea, kuten vanhemmissa malleissa.
Ja 85 km/h kulkevaa 2011 mallia ei saa enää kun käytettynä, eli onko nyt jos uutena ostaa niin muita vaihtoehtoja??
Riejuihin, Aprilioihin, Yammuihin ja Derbeihin en koske pitkällä tikullakaan, eli Betaa ja Hooämmää olen kaavaillut...
Jos olen väärässä 2012 mallin suhteen niin kertokaa mitä oikeesti menee. - erthrynhsz
Betahooäm kirjoitti:
Vai kulkeeko?? Olen nimittäin kuullut, että Betan 2012- mallit olisivat kurittomanakin melko hitaita, n 65-75 km/h, sillä niissä ei ole alakautta kulkevaa putkea, kuten vanhemmissa malleissa.
Ja 85 km/h kulkevaa 2011 mallia ei saa enää kun käytettynä, eli onko nyt jos uutena ostaa niin muita vaihtoehtoja??
Riejuihin, Aprilioihin, Yammuihin ja Derbeihin en koske pitkällä tikullakaan, eli Betaa ja Hooämmää olen kaavaillut...
Jos olen väärässä 2012 mallin suhteen niin kertokaa mitä oikeesti menee.:D mikä vika niissä muissa merkeissä on? ihan toimivia vehkeitä, derbien "sähköviat" on semmosia "vikoja" että joltain jonnelta on irronnu mittarinpyörrittäjän johto nii heti mennään nettiin valittamaan että "mittari ei toimi". sillonhan niitä "sähkövikoja" tulee kun peukalo on keskellä kämmentä.
tiesitkö muuten, että HM.ssä ja betassa ja detsissä ja riejussa jne...on täysin sama tekniikka, kaikissa minarelli AM6 (paitsi HM CRM 50 Derapage Competition, siinä on minarellin AM6A), joten turhan hinnan maksat moposta jos noinkin kalliin aiot ostaa. luultavasti tulee kevaria mieli sitten kun sen aika niin ite säästäisin rahani ja ostaisin halvemman.
no enpä minä tiedä miten iso se sinun isin budjetti mahtaa olla...
- Betapoitsu
Beta tai HM on kunnon mopoja, vakiona laiskoja kuin mitkäkin etanat, mutta kuri pois ja isompaa suutinta ja 12 piikkinen eturatas niin kyllä jää derbipoitsut jälkeen ;)
Ja muutenkin tuntuu nuo derbit,apriliat sun muut gilerat olevan aivan samanlaisia muoviohjuksia, helkkarin ruma ulkonäkö ja kaikki osatkin tuntuvat olevan lapsityövoimalla valmistettuja. Mutta jos haluat suosia massamopoja, esim Gileraa, katteissasi lukee derbi, avaimessasi lukee derbi, kaikki osat ovat samoja kuin derbissä. Itse on koskisi pitkällä tikullakaan noihin paskoihin, mutta jokainen tavallaan ja kaikilla omat mielipiteet! :)- bet4
Asiaaa
- HM!
HM! Itelläni ollut pari vuotta ja todella mallikkaasti on pelannut. Eli jos vain rahaa on niin ehdottomasti HM. Laadusta sitä maksetaan!
- Anonyymi
itelläkin on hm derabage ja se on paras
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itelläkin on hm derabage ja se on paras
Itelläki, keulii nii saatanasti vaikka vaa laitettu tehari ja rajattomat sähköt ja hiilikuitu läpät
- jonezkyy
paljonko hm crm 50 menee vakiona?
- Viritäse
40-45km/h
- juuh
Moi! Kertokaa kaikki jotka jomman kumman mopon omistaa, että mitä huonoa ja hyvää molemmissa on ja missä asioissa toinen voittaa toisen. En tiedä olenko väärässä, mutta tuntuu että betan takaiskari on löysä ja perä painuu aika alas. Onko sitä helppo säätää tiukemmalle? Jos on niin voisiko joku selittää miten se tehdään? :) Kumpi näistä mopoista on pirteempi vakiona. Oon lukenut vähän kaikkialta,että molemmat olisi tosi luumuja. Myös haluisin tietää että onko näillä korkeus eroja koska olen aika pitkä niin haluaisin mahdollisimman korkean:) Viritys keinoja en kaipaa, koska aion pitää vakiona. Enkä muita mopo suosituksia koska jommankumman näistä olen päättänyt ostaa:) kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen:)
- Beetteri
Ittellä Beta RR 50 Track -2013 ja oon kyllä tykänny. Ei kannata edes harkita sitä normi RR mallia, meinaan jos betan aiot ostaa niin turhaa säästellä muutamaa satasta. Track malliin saat ainakin paremmat jarrut ja on nätimpi.
Eli HM ja Beta on molemmat varustettu samalla moottorilla, luultavasti saa halutessaan molemmat kulkemaan suunnilleen saman verran kun on kuitenkin kyse vain 50cc sylinteristä. Betan yksi huono puoli on ainakin se, että akkua ei ole. No, ja joskus kuulee "pappa betalar" -kommentteja, mutta enimmäkseen on tullut positiivisia huomionosoituksia.
Oot ainaki oikeeta merkkiä miettiny, jätetää ne derbit ja muut massamopot jonneille. Betakauppiaan luo vaan, et kadu. :) - Anonyymi
Omassa hemmissä ainaki plussia löytyy, kevarin runko (cr125) kelluva etulevy (äitis kokone eli suuri) neste kytkin (yhtä märkä ku äitis) keulii ku juutalaine aasilla jerusalemissa ja vetää ku vammane vanukasta
- Huomioporsas
HM on tottakai hyvä merkki, mutta kyseessä vähän samanlainen brändäys kuin applella. Eli siis aika yläkanttiin hinnoteltuja. Itse ottaisin Betan näistä kahdesta, mutta kaikkein mieluiten ottaisin tämmöisen vehkeen http://www.nettimoto.com/kl/sm-50/1384897 Tämä on järjettömän paljon halvempi kuin kumpikaan sinun antamista vaihtoehdoista ja käytännössä täysin yhtä hyvä varustelultaan ps. jää isäkin iloiseksi *vinkvink* ;) ( ja jos ihan omia rahojas olet käyttämässä niin jää aika paljon enemmän käyttörahaa sulle omaan taskuun ).
Toki jos olet hakemassa sitä kaikkein parasta mitä saa niin osta tämä. http://www.fantic.fi/?q=node/9 - Beta2012track
Elikkäs suurimmaksi osaksi kaikki mopot kulkevat vakiona 45-50.Ite ostin Betan enkä kadu sen ostoa :) Kuri otettu pois niin meni 70-76km/h mut sitte väsäsin omatekosen kurin ja vaihoin välit nii meni sen 60km/h nii ei tuu poliisien kans ongelmia :D Mut jos olet vielä päättämässä minkä mopon ostat, ite suosittelen kyllä betaa,mutta jos on rahaa nii osta HM,en itsekkään uutena tota ostanut.
- apuaa-
hm crm
olin ajelemassa niin yhtäkkiä hm:ni tuli vika meni 5 km/h hitaampaa mitä normisti
ja kun kaasutti hieman pinta kaasua kovempaa ei kone antanut enään bensaa- Betaboe00p0
Kaasari tukossa?
- Mopokuski
Kyllä minä HM:n ottaisin. Derapage rr ja competion mallissa takajousitus on säädettävä,joten voi oman maun mukaan säätää.HM on isompi mopo
kuin Beta,joten isomman kuskin on parempi ajaa sillä.Itse olen 190 senttiä pitkä ja HM on juuri sopivan kokoinen.Kummassakin mopossa on hyvät äänet,Beta vakiona varmaan äänekäämpi,mutta HM kuulostaa isommalta pyörältä kuin uskoisi. Molemmissa mopoissa on Minarelli AM6-moottori ja Dellorto 16mm kaasari joten suunnilleen yhtä kovaa menevät.
Beta on muutaman kilon kevyempi kuin HM.Molemmat on rakennettu kevarin runkoon. - Beta324
Itellä on beta track ja kaverilla o hm kyllä toi betan 2015 malli kiihtyy vähä paremmi vaikka sillä o tehari ja mitä huippuihi tulee ni kyllä toi menee 85gpssää kurittomana vakioväleil mittariiha se menee siin vaihees 94 molemmat helvetin hyviä
- Anonyymi
Tuollaisten kädettömien tumpeloiden ei kannata unelmoida mistään mopoista, sillä eihän teillä pysy käsissä edes sähköpotkulauta.
JONNET KYYKKYYN
- Anonyymi
Hm crm derpage rr on kisa käyttöön valmistettu kevarin runkoon ja jarruihin tehty mopo, onhan ne hintavia mutta sillä ajelet huoletta eikä muuten hajoa tien päälle. Betakin on kisainen peli mutta vahvuuden ja kestävyyden vuoksi suosittelisin hemmiä. Hm:missä Kait 2012 vuosi mallista eteenpäin on kevarin runko ja uudemmissa tehokkaammat jarrutkin. Eli hm crm derpage rr 50 tai täysin kisa vehje hm crm competion. Jossa on oma kestä empi ja tehokkaampi pytty am6A. Suosittelisin hemmiä omalla kokemuksella. Itellä oli ensin beta rr ja kun siitä rupesi osat leviämään niin vaihdoin hm crm derpage rr. Ja sanoisin että onhan tuo Hemmi ihan eri luokkaa, ohjattavuudessaki, On huomattava ero.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236798Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka231011- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713