Miten selvittää miehen todellinen halu lapsiin?

...

Kysymys kuuluu: Mistä voin tietää haluaako mies oikeasti lapsia? Ollaan juteltu asiasta ja oon kertonut että haluan vähintään yhden lapsen ja siitä en tingi, ellei toinen voi vaan saada lapsia. No mies on myöntyny tähän, mutta aina pistää hanttiin kun yritän aiheesta jutella. Ja lapsia en itekkään halua vielä, mutta parin vuoden päästä haluaisin tulla raskaaksi. Ja oon sanonu, että kerro jos et halua lapsia niin erotaan hyvissä ajoin, turha kuluttaa kummankaan aikaa, mutta ei. En kuitenkaan haluais lasta väkisin tehdä, jos mies ei sitä halua. Luulen siis, ettei mies lapsia haluais, mutta on myöntymässä mun takia jossain vaiheessa ja en halua pakottaa! Sanois mielipiteensä suoraan!

9

1021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Röhisijä

Terve mies jos ei lapsia halua ainakaan ihan heti. Sinähän kiristät siippaasi?! kai sinun piirakka on niin hyvää, että se jää sinun kiristystä kuuntelemaan? -Entäs jos se ottaa uuden naisen ja tekee sille lapset?

Olkaajan nyt 10 vuotta ensin yhdessä ja sutten lapsia joskus kolmikymppisenä.

• ....

No jos mies ei ole tarpeeksi kypsä KESKUSTELEMAAN asiasta asiallisesti, että haluaako lapsia vai ei, niin laittaisin lusikat jakoon.. Ja nyt puhun pelkästä keskustelusta, en lapsen hankkimisesta.. Sillä jonkunlainen aikuismainen keskustelu on kuitenkin suotavaa vaikka ei lapsia haluaisikaan tai vaikka ei vielä tietäisi haluaako..

• poikien vapauden

kaipuuta tuntuu olevan. Vaihda vanhempaan ukkoon. Niillä yleensä alkaa olla huoli jälkikasvusta. Joku 40-50v voisi hyvinkin alkaa lapsia "tekemään" nuoremman naisen kanssa. Tuon ikäisiä ukkojahan on enemmän ja vähemmän eronneina ja karanneina irrallaan. joku vanhapoikahan on suorastaan varma tapaus, kun on huomannut jäävänsä aivan ilman lapsia. Laadusta ei voi mennä takeeseen, mutta nuoret miehet nyt ei yleensäkään halua sitoutua, jolleivät ole henkisesti jo vanhempia ja heitä on tosi harvassa.

• möhmöh

Onko kaveripiirissä jo lapsia? Meillä kun alko lähipiiriin ja miehen kavereille putkahdella lapsia, nii alko mieskin lämpenemään ajatukselle. Muutama vuosi sitten kun asiaa tiedustelin niin ei oikeen osannut sanoa juuta eikä jaata, vaikka kyllä alitajusesti ehkä tiesin että mies kyllähaluaa lapsia jossain vaiheessa, ja nyt meillä on tyttö 1kk :)

• Hyvää jatkoa vaan

Siinä tuli taas se selville, että miksi lapsia hankitaan - kun muillakin on :D

• isi-85
        Hyvää jatkoa vaan kirjoitti:

Siinä tuli taas se selville, että miksi lapsia hankitaan - kun muillakin on :D

Tai sitten kun näkee omat kaverit toimimassa lastensa kanssa, niin alkaa itselläkin isänvaistot tulla esiin...

• Read it!!
    • ertyutt001

No miettikäähän ihan rauhassa yhdessä tuota asiaa. Ei niitä lapsia ole mikään pakko tai velvollisuus tehdä. Vieläkin moni tekee lapsia kun nyt vaan tuntuu,että niin pitää tehdä ilman, että oikeasti mietitään haluaako molemmat tai toinen asiaa oikeasti ollenkaan. Itsekin mietin että alkasinkohan sitten niinku ns perhepelleksi vai jatkaisinkohan vapaata elämää matkustellen työn parissa ympäri maailmaa.

• sinde2012

Vaikea sanoa. Sinä varmasti tunnet miehesi parhaiten. Mun avokki sanoi aina, että haluaa lapsia, muttei osannut kertoa milloin. Vetosi siihen, että miehet tulevat isäksi keskimäärin yli kolmekymppisinä tai siinä kolmenkympin hujakoilla, eli ehkä siinä main siis. Nyt odotellaan esikoisen syntymää (ehkäpä kuukauden sisään jo osuu!) :) Ja mies on 32wee.

Erään kaverin mies vaihtoi aina puheenaihetta, kaverin sanojen mukaan "meni lievästi paniikkiin", kun yrittivät puhua lapsista. No, ovat nyt kahden lapsen vanhempia ja mies ihan osallistui projektiin, ei siis joutunut pakotetuksi hommaan. On ollut hoitovapaallakin.

Ymmärrän kyllä sunkin näkökulmaasi, olisi mukava saada varmistus sille, että toinen on jossain vaiheessa hommassa mukana - jos ei juuri nyt, niin kuitenkin vähän myöhemmin. On se perheen perustaminen kuitenkin aika iso päätös ja toisaalta on myös iso menetys olla saamatta lapsia, johtui se sitten miehen valinnoista tai vaikkapa lapsettomuudesta.

Mä en oikeasti tunne lähipiirissäni yhtään ihmistä, joka on tehnyt lapsia siksi että muutkin tekevät... Tosi kummallinen ajatus. On toki pareja, jotka eivät halua lapsia ja joilta jatkuvasti kuitenkin asiasta kysellään ja vihjaillaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2390
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2303
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      36
      1716
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1668
    6. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      27
      1049
    7. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    8. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe