Todistajat ovat aivan oikeassa siinä kun

anti-trinity

eivät usko kolmiyhteiseen jumalaan. Ei raamattu sellaista tue, ja kaiken huipuksi jotkut vielä esittävät että Jeesus on tuo JHWH. Uskomatonta millaista satuilua jotkut harrastavat.

10

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hah, jo on

      Raamattukin kertoo miten Jeesus on jumalan poika, ei muuta.

    • raaka totuus

      Kolminaisuusoppi on myöhempää kristinuskon kehitystä eikä vastaa alkuperäistä jumalakäsitystä.

    • Brie*

      Aika moni muukin ajattelee samaan tapaan. Nykymuotoinen Raamattukin on "myöhemää kristinuskon kehitystä", eli sen sisältöä rajattiin rankalla kädellä kirkolliskokouksessa 390-luvulla. Septuaginta, johon Paavali viittasi "koko Raamatulla "(on hyödyllinen opettamiseen... jne) sisälsi huomattavasti laajemman kirjakokoelman, joiden poistetuista kirjoista käytetään nimitystä apokryfit.

      Raamattu on sen verran itsensä kanssa (eri kirjat toisiensa kanssa) ristikkäin puhuva, että sieltä voi poimia lähestulkoon sellaiset mielipiteet kuin mitä sieltä haluaa löytää. Kyse on pitkälti tulkinnasta ja valikoivuudesta.

      Toiset haluavat nähdä siellä kolminaisuuden, toiset eivät. Vaikka olen kyllä samaa mieltä siinä, että Raamatun mukaan on vain Isä ja Poika, erilliset persoonat.

      Pyhästä hengestä kyllä puhutaan sitten kolmantena persoonana/olentona/hahmona, kuten ;
      Room 8:26,27 se puhuu huokauksin, ja puhuu pyhien puolesta
      APT 13:2 "Pyhä henki sanoo: erottakaa Barnabas ja Saul minun työhöni..."
      Apt 2:4 se voi mennä ihmiseen
      Ef 4:30 se murehtii
      1. Kor 2:11 tahtoo
      ja kaiken huipuksi Apt13:2 käyttää itsestään sanamuotoa 'minä'.

      • Muste raamat

        Ja JT:t sitten vielä sommittelivat Raamattunsa itselleen ja uskolleen sopivaksi. Amerikoissa on kaikki mahdollista.
        Mormoonit menivät ja kirjoittivat ihan uuden kirjan, mihin saatiin mahtumaan kaikki uuden uskonon kommervenkit.

        Urhoollisia uskon sotureita ja kirjoittajia on aina ollut ja lisää tulee.

        Aina on niitä, joille ei mikää vanha ja ikiaikainen kelpaa.


    • gheh

      Siinä he taas uskovat totaalisen väärin, kun he uskovat Hallintoelimen olevan Jumalan nykyään käyttämä viestintäkanava, jota ei tule missään tilanteessa kyseenalaistaa..

    • urr5656

      minustakin todistajat ovat oikeassa kun eivät usko kolminaisuuteen. sitten on taas iso määrä sellaisia oppeja heillä jotka on täysin raamatunvastaisia ja kotikutoisia oppeja.

      • taruja?

        Minäkin olen oikeassa siitä että akuankka on taikaviitta,koska sen olen selvittänyt lukemalla aktiivisesti akuankkaa. Akuankkaa eikä taikaviittaa ei todistetusti ole olemassa,niin missä asiassa minä olen absoluuttisella varmuudella oikeassa?


        siispä raamatun kertoman mukaan jeesus on jumalan poika.
        Sitä ei vain voi todistaa... Muutakuin kirjalla itsellään


    • oo sooolee miiiooo

      Vaikka pyhä henki olisikin persoona, ei se tee siitä kolmiyhteisen jumalan yhtä tasaveroisista persoonista.

    • Ihmeita aina

      Uskomatonta, oi hyvänen aika sentään. Satuilua kerrassaan!

      Tältä palstalta kuitenkin saadaan totuus selville.
      Siinähän on kaikkein tärkein asia tietää, miten JHW lausutaan.
      Jos lausut väärin, menee rukouksesi harakoille. Koodin on oltava OK.
      Mikään uskominen ei ole niin tärkeää, kuin tämä nimen lausuminen. Miten se aikanaan on suomeksi osattukin lausua! Siinäkin on ihme tapahtunut.

    • Tähän alkuun pieni esimerkki Jeesuksen nimen lausumisesta. Tiedämmekö miten Jeesuksen perheen jäsenet ja ystävät puhuttelivat häntä ?
      Siis jokapäiväisessä keskustelussa. Todellisuudessa kukaan ei tiedä
      varmasti vaikka hänen nimensä olisi saatettu lausua esim. Jesuã (tai ehkäpä
      Jehosûa) tai jotakin siihen suuntaan. On varmaa, että se ei ollut Jeesus.
      Tästä voimme siirtyä Jumalan nimen lausumiseen. On siis
      ilmeistä, ettei Jumalan nimen alkuperäistä lausumistapaa enää tiedetä. Todellisuudessahan se ei ole tärkeätäkään. Jos se olisi, niin Jumala itse olisi
      huolehtinut siitä, että sen oikea lausumistapa olisi säilynyt meille.
      Tärkeätä on käyttää Jumalan nimeä sellaisen, kuin se omassa kielessämme tavanomaisesti lausutaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      456
    Aihe