Ryhmätaksi Helsinki-Vantaalle ?

Kyyditön

Onko olemassa muita ryhmätaksifirmoja Helsingissä kuin Airport Taxi-Yellow Line ? Heille ei tunnu asiakkaan palvelu olevan tärketätä, koska pystyvät kieltäytymään ajosta kun yksi auto on täynnä. Eivät ilmeisesti siis omista kuin yhden auton/kuljettajan...missähän on se palveluasenne ja luotettavuus, jota suomalaisten taksien sanotaan omaavan ?

23

3127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ghjjch

      Ne on joukkoliikenneluvilla ajavia "takseja" eli vaikka firman nimessä mainitaan taksi niin nämä ryhmäkyytihässäkät ei ole takseja. Ja ne kuskit ei niitä itse omista.

      • PiviHggvjj

        Näin juuri. Kyse ei ole takseista. Taksit ei saa laskuttaa taksapäätöstä korkeampaa summaa, mutta noi ryhmätaksit laskuttaa mitä haluaa..


      • erkkki5
        PiviHggvjj kirjoitti:

        Näin juuri. Kyse ei ole takseista. Taksit ei saa laskuttaa taksapäätöstä korkeampaa summaa, mutta noi ryhmätaksit laskuttaa mitä haluaa..

        Kyllähän taksi saa laskuttaa mitä haluaa,kun on kyse sopimusajosta, ainoastaan valityksellä kautta tuleva,kyyti on alihinnoiteltu mittariajo,tiedän,että nyt moni ottaa
        porkkanan nenään,mutta lukekaa sopimuksenne,ennekuin kommentoitte.
        Sopimusten kautta voitte periaatteessa laskuttaa niin paljon kuin sielu antaa myöden. Ennen kuin tulee viisasta kommenttia,niin ottakaa asiasta selvää.
        NIM:30Vuotta harrastettu TAKSILIIKETOIMINTAA


    • ihmetteleväkö

      Jos yellow linellä on 8 eri ryhmätaksi noutoa keskusta-alueelta (eli tarkoitan tilannetta, missä nämä henkilöt eivät tunne toisiaan ja ovat erikseen tilanneet auton) niin maksaako jokainen siis tosiaan 29 € matkasta kentälle? Eli auton hinta kaikenkaikkiaan on 232 € keskustasta lentokentälle?

      • YL:n asiakas

        Jos tosiaan on noin että haetaan 8 eri ihmistä 8 eri paikasta niin kyllä, jokainen maksaa tuon 29 euroa. Onhan se kuitenkin reippaasti halvempi kuin tavallinen taksi maksaisi.

        Käytännössä en ikinä ole törmännyt tuollaiseen tilanteeseen vaikka matkaan Helsingin keskustasta lentokentälle Yellow Linella useamman kerran vuodessa. Maksimimäärä pysähdyksiä on ollut viisi, ja se oli vain kerran. Useimmiten 2 - 3. Usein tulee useampi kuin yksi henkilö kyytiin.


      • lknlknxcv
        YL:n asiakas kirjoitti:

        Jos tosiaan on noin että haetaan 8 eri ihmistä 8 eri paikasta niin kyllä, jokainen maksaa tuon 29 euroa. Onhan se kuitenkin reippaasti halvempi kuin tavallinen taksi maksaisi.

        Käytännössä en ikinä ole törmännyt tuollaiseen tilanteeseen vaikka matkaan Helsingin keskustasta lentokentälle Yellow Linella useamman kerran vuodessa. Maksimimäärä pysähdyksiä on ollut viisi, ja se oli vain kerran. Useimmiten 2 - 3. Usein tulee useampi kuin yksi henkilö kyytiin.

        "Useimmiten 2 - 3. Usein tulee useampi kuin yksi henkilö kyytiin. "

        Niin kai niitä kyytiläisiä on aina oltava se 5 henkeä minimissään kun joukkariluvilla ajellaan. Korjatkoon isännät, jos on tarvis.


      • Fjfjddj
        lknlknxcv kirjoitti:

        "Useimmiten 2 - 3. Usein tulee useampi kuin yksi henkilö kyytiin. "

        Niin kai niitä kyytiläisiä on aina oltava se 5 henkeä minimissään kun joukkariluvilla ajellaan. Korjatkoon isännät, jos on tarvis.

        Kyllä kun joukkoliikenneluvilla ajetaan niin 5 on minimiasiakasmäärä. Eli kyseinen firma kuten muut vastaavat eivät noudata asiassa lakia. Osa firmoista on vedonnut siihen, että eivät tuedä kuinka monta asiakasta tulee kyytiin, mutta yellow line varmasti tietää kuinka monta kyytiin on tulossa, kun suunnittelevat reitit sen pohjalta. Mutta turha sitä lakia on noudattaa kun siitä ei mitään sanktioita tule.


      • Sifra
        Fjfjddj kirjoitti:

        Kyllä kun joukkoliikenneluvilla ajetaan niin 5 on minimiasiakasmäärä. Eli kyseinen firma kuten muut vastaavat eivät noudata asiassa lakia. Osa firmoista on vedonnut siihen, että eivät tuedä kuinka monta asiakasta tulee kyytiin, mutta yellow line varmasti tietää kuinka monta kyytiin on tulossa, kun suunnittelevat reitit sen pohjalta. Mutta turha sitä lakia on noudattaa kun siitä ei mitään sanktioita tule.

        "Mutta turha sitä lakia on noudattaa kun siitä ei mitään sanktioita tule."
        Tarkoitatko että jos niiltä on esim 3 asiakasta eri osoiiteesta tilannu auton kentälle niin ne jättäisi niitä hakematta jos ne ei saa kaksi lisää sille reitille. Älä itke tommoisesta. Vantaan taksilla on ollut oma "kilpaileva"AirPort kimppataksi kymmeniä vuosia hyvin piillossa asiakkailta niin ei pitäis taksien itkee kun eivät halua tarjota vastaavaa palvelua.


      • 15+4
        Sifra kirjoitti:

        "Mutta turha sitä lakia on noudattaa kun siitä ei mitään sanktioita tule."
        Tarkoitatko että jos niiltä on esim 3 asiakasta eri osoiiteesta tilannu auton kentälle niin ne jättäisi niitä hakematta jos ne ei saa kaksi lisää sille reitille. Älä itke tommoisesta. Vantaan taksilla on ollut oma "kilpaileva"AirPort kimppataksi kymmeniä vuosia hyvin piillossa asiakkailta niin ei pitäis taksien itkee kun eivät halua tarjota vastaavaa palvelua.

        No kyllä sitä lakia pitäisi noudattaa. En minäkään aja viikonloppuyönä omalla autolla taksitolpalle kyselemään tarviiko joku kyytiä jonnekin. Ja miksikö en aja, vaikka siitä saisi helppoa verotonta tuloa? Koska noudatan lakia kuten useimmat suomalaiset ja yritykset edelleen tekevät.


      • 1kuski
        YL:n asiakas kirjoitti:

        Jos tosiaan on noin että haetaan 8 eri ihmistä 8 eri paikasta niin kyllä, jokainen maksaa tuon 29 euroa. Onhan se kuitenkin reippaasti halvempi kuin tavallinen taksi maksaisi.

        Käytännössä en ikinä ole törmännyt tuollaiseen tilanteeseen vaikka matkaan Helsingin keskustasta lentokentälle Yellow Linella useamman kerran vuodessa. Maksimimäärä pysähdyksiä on ollut viisi, ja se oli vain kerran. Useimmiten 2 - 3. Usein tulee useampi kuin yksi henkilö kyytiin.

        Jaa se tavallisen taksin hinta 8:lla, tai edes kahdella matkustajalla, niin tulee varmasti halvemmaksi, kun tuo 29€!


      • ihmetellen
        Fjfjddj kirjoitti:

        Kyllä kun joukkoliikenneluvilla ajetaan niin 5 on minimiasiakasmäärä. Eli kyseinen firma kuten muut vastaavat eivät noudata asiassa lakia. Osa firmoista on vedonnut siihen, että eivät tuedä kuinka monta asiakasta tulee kyytiin, mutta yellow line varmasti tietää kuinka monta kyytiin on tulossa, kun suunnittelevat reitit sen pohjalta. Mutta turha sitä lakia on noudattaa kun siitä ei mitään sanktioita tule.

        odottaako hsl:n bussi kanssa aina pysäkillä että tulee varmasti 5 asiakasta kyytiin tai jättääkö loppumatkasta yöllä kaikki pois jos yksi jää aikaisemmalla pysäkillä?


      • Lyopppp
        Sifra kirjoitti:

        "Mutta turha sitä lakia on noudattaa kun siitä ei mitään sanktioita tule."
        Tarkoitatko että jos niiltä on esim 3 asiakasta eri osoiiteesta tilannu auton kentälle niin ne jättäisi niitä hakematta jos ne ei saa kaksi lisää sille reitille. Älä itke tommoisesta. Vantaan taksilla on ollut oma "kilpaileva"AirPort kimppataksi kymmeniä vuosia hyvin piillossa asiakkailta niin ei pitäis taksien itkee kun eivät halua tarjota vastaavaa palvelua.

        Taksi ajaa suoraan osoitteeseen eikä rupea kiertelemään ympäri kaupunkia. Tuossahan on koko taksiliikenteen pointti.


    • ewrtyuiolkyujtr
      • Kyyditön

        Juu,kiitos tuosta, mutta hehän sanovat kuljettavansa 'lentokentältä yhteen osoitteeseen' , ei siis lentokentälle päin kotoa. Jos siis tuota nettisivua on uskominen


      • Usein matkustava
        Kyyditön kirjoitti:

        Juu,kiitos tuosta, mutta hehän sanovat kuljettavansa 'lentokentältä yhteen osoitteeseen' , ei siis lentokentälle päin kotoa. Jos siis tuota nettisivua on uskominen

        airporttaxi (ei siis yellow-line) noutaa ilmoitetusta osoitteesta tilauksen perusteella myös lentokentälle. hinnat ovat / osoite / hlö-määrä. asiakas ilmoittaa itse noutoajan ja kantaa vastuun ehtimisestään ajoissa lennolleen. kannattaa siis huomioida, minkä noutoajan tilatessaan kertoo. Yellow-line ottaa aina varo-aikaa, jolloin matkustaja saattaa joutua odottelemaan kentällä huomattavan pitkään.

        Totta ihmeessä autoon noudetaan myös muista lähi-osoitteista kuljetuksen kentälle tilanneet, jos suht samanaikaisia tilauksia on tehty. Siten €-hyöty on sekä asiakkailla että takseilla, mutta HUOM HUOM luontokin kiittää kun yhtäaikaisia ajokkeja ei ole tuhansin tusinoin tiellä. Liikenne sujuu ja matka on kohtuuhintainen. Suurin ilo tästä on niillä matkustajilla, joilla paljon matkatavaraa ja julkisilla menopeleillä vaihdot olisivat turhan hankalia sekä matka-aika hurjan pitkä.

        Oivaltava asiakas löytää kyllä hyvät palvelut.
        Hyviä kyytejä kaikille.


    • taksikuski99

      60 eurolla ajaa monestakin paikasta lentokentälle 2 - 4 henkilöä tavallisella taksilla.

      Kannattaa kokeilla tavallista taksia ! :)

    • Taksin suurtilaaja

      Laita Googleen haku airport-taxi tai shuttle-buss, niillä pitäisi löytyä toinen ryhmmittymä, jota ylläpitävät yksittäiset taksiyrittäjät. Hinta Yellow-linea n. 20% halvempi ja samanverran ystävällisempi. Kokemusta siitä on jo melkein vuosikymmen. Ajavat lähes ympäri vuorokauden, kuski toki vaihtuu.

    • 20+1f?

      Vain huonoa kokemusta Airport-taksi yrityksestä. En suosittele.

      • Maksaja

        Nykyään kaksi henkeä ajaa normaalitaksilla kotiin suoraan miltei samalla hinnalla kuin yksi henkilö kiertelee tunnin pääkaupunkiseutua AirportTaxilla.


    • Alaaseurannut

      AirPort taksi on juuri järkevää toimintaa, kun molemmat hyötyvät, niin asiakas, kuin omistajakin. Tuollaista ei pidä millään etuoikeus luvilla ja säännöksillä hankaloittaa.
      Hommaan ei tungeta yhteiskunnan rahaa ja toimii yrittäjäpohjalta. Matkatavarat mahtuvat ongelmitta kyytiin, tavalliseen taksiin mahtuu jo huonosti parinkin matkustajan tavarat.
      Toivottavasti liikennekaaressa, puretaan juuri tällaiset keinotekoiset esteet ja turhat riidat ja kyttääminen yrittäjienkin kesken.
      Taksi miehet ovat yhtä kateellisia, kuin kuorma-autoilijatkin kun oli tarveharkinta voimassa 25 vuotta takaperin. Nyt siitä on päästy ja päästään henkilöliikenteessäkin, kun ala vapautetaan kilpailulle.

    • hjjkkkkk

      Ennen nämä Yellow Linen kilpailijafirman "ryhmätaksit" vetivät välistä aika röyhkeästi normaaleja taksikeikkoja Helsinki-Vantaalla. Taisi käry käydä, ja touhulle laitettiin stoppi...

    • maksavaasiakas

      Taksi hinta postinro mukaan ei onnistu tulee 29,50
      ja on luvattu että hinta on 30,- meno paluu
      missä vika

      minussa vaiko airport taksissa

    • TimppaU

      Uber ryhmä taksi. Fiestaan mahtuu hyvin 4 matkustajaa ja tavarat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4666
    2. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3105
    4. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

      Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

      Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe