edellinen alotus. Piti kysymäni vielä porukalta että mitä ruokaa sopisi tälläisellä kuumalla ilmalla tehdä.
Sinne meni että paukahti
127
402
Vastaukset
- Pirre*
Ei oikein maistu mikkää, ..jogurttia olen laittanut marjojen kanssa....ja kalaa tekee nyt kyllä mieli...eli ostoksille ja kalatiskille tästä pitää lähteä :)
Justiin ukon kanssa juteltiin et olisiko savusiika tänään mitään pottujen ja jonkun raikkaan kastikkeen kera. Miks tää ruuanlaitto on aina jotenkin vaikeeta tai siis et keksis jotain.
- Pirre*
Nittaminax kirjoitti:
Justiin ukon kanssa juteltiin et olisiko savusiika tänään mitään pottujen ja jonkun raikkaan kastikkeen kera. Miks tää ruuanlaitto on aina jotenkin vaikeeta tai siis et keksis jotain.
Kyllä, siis kylmä savukala ja uudet perunat..ja joku tosiaan tartar kastike...namia..ja todellakin ns. helleruokaa :)
Pirre* kirjoitti:
Kyllä, siis kylmä savukala ja uudet perunat..ja joku tosiaan tartar kastike...namia..ja todellakin ns. helleruokaa :)
Kyllä mä tartar pihvin tiedän, mutta mikä on tartar kastike. Minä ku olen vähän onneton tossa ruuanlaitossa. :/
- Pirre*
Nittaminax kirjoitti:
Kyllä mä tartar pihvin tiedän, mutta mikä on tartar kastike. Minä ku olen vähän onneton tossa ruuanlaitossa. :/
Siis vain ns. raaka tai kylmä kastike, juuri jostain kermaviilistä, jogurtista ynms., lisätään mieltymysten mukaan soseutettuja tai pilkottuja kasviksia ja/ tai mausteita...
- ...
Nittaminax kirjoitti:
Kylmä kastike.
Reseptejä monenlaisia. Noin periaatteessa perustana majoneesi tai kermaviili. Siihen sitten jotain kaprista, suolakurkkua, sitruunamehua, persiljaa, ehkä tapasvoa jne. Sotketaan sekaisin ja syödään.
Ihan helppo ja hyvä soossi. Tarkoitettu enenpi kai kalalle, mutta käy mun mielestä melkein mihin tahansa, ehkä ei niin liharuokiin.
=DW= Pirre* kirjoitti:
Siis vain ns. raaka tai kylmä kastike, juuri jostain kermaviilistä, jogurtista ynms., lisätään mieltymysten mukaan soseutettuja tai pilkottuja kasviksia ja/ tai mausteita...
Aaaa..no nyt tajusin. Olenhan mä noita viilistä ainakin tehnyt ja maustamattomasta jugurtista. :)
- Pirre*
... kirjoitti:
Kylmä kastike.
Reseptejä monenlaisia. Noin periaatteessa perustana majoneesi tai kermaviili. Siihen sitten jotain kaprista, suolakurkkua, sitruunamehua, persiljaa, ehkä tapasvoa jne. Sotketaan sekaisin ja syödään.
Ihan helppo ja hyvä soossi. Tarkoitettu enenpi kai kalalle, mutta käy mun mielestä melkein mihin tahansa, ehkä ei niin liharuokiin.
=DW=Grilli-lihaankin käy, miun mielestä, mutta nämähän on niitä asioita..jne..joista ei kannata kiistellä :)
- Pirre*
Nittaminax kirjoitti:
Aaaa..no nyt tajusin. Olenhan mä noita viilistä ainakin tehnyt ja maustamattomasta jugurtista. :)
Avokadostakin saa kivoja ns. kastikkeita, tai lisäämällä sitä soseutettuna ed. mainittuihin.. kastikepohjiin.
Pirre* kirjoitti:
Avokadostakin saa kivoja ns. kastikkeita, tai lisäämällä sitä soseutettuna ed. mainittuihin.. kastikepohjiin.
Pakkohan näitä hyviä ohjeita on kokeilla jossain vaiheessa. :)
- ruuasta
Täälä päin ei kovin kuuma ole. Satelee tämän tästä.
Pistin uuniin kyljyksiä. Perunat laitan kohta tulelle. Salaattia lautasen reunalle ja tämän päivän ruoka on siinä.Nyt ei oikein kyljykset maistu ku lihaa on tullu syötyä aika paljon tän kesän aikana.
Sen olen huomannut että salaattia kuluu näin kesäsin tosi paljon.
- hurrhurr ;))))
Tuliko esiin arkoja aiheita? Makkaraa ja makaronilaatikkoa.
- hurrhurr ;))))
Nittaminax kirjoitti:
En tiedä, mutta nyt ainakin joku on tehnyt ilmoituksen asiattomasta viestistä. :)))
Herra jessus sentäs onko hän aina vaan yhtä kireä. ;))))
- Näin se menee
Nittaminax kirjoitti:
En tiedä, mutta nyt ainakin joku on tehnyt ilmoituksen asiattomasta viestistä. :)))
Pistä Nitta vaan uutta alotusta kehiin, sitä mukaa ku entiset "asiattomat" poistuu :))))
Näin se menee kirjoitti:
Pistä Nitta vaan uutta alotusta kehiin, sitä mukaa ku entiset "asiattomat" poistuu :))))
Tässä alkaa vaan aiheet kohta loppumaan ku ei viittis jokasesta kärpäsen lennosta aihetta tehdä. :)))) toi oli siis vitsi...:)
- eikö totta
Nittaminax kirjoitti:
Tässä alkaa vaan aiheet kohta loppumaan ku ei viittis jokasesta kärpäsen lennosta aihetta tehdä. :)))) toi oli siis vitsi...:)
Kun itselleen jutteleiksii saa mieluisimmat vastaukset
- Näin se menee
eikö totta kirjoitti:
Kun itselleen jutteleiksii saa mieluisimmat vastaukset
Se oli kylläkin Minä, joka pyysin Nittaa laittamaan uutta alotusta kehiin. Tämä sinulle tiedoksi, joka väität Nitan itsensä sen kirjoittaneen.
Tätä ketjua on ollut mukava lukea, harmi jos tämäkin on pyydetty poistoon.
Edelleen sanon Nitalle, että jos tämä poistuu, niin kiiruusti laitat uuden tilalle.:))))
- kesäpaistos
En muista, milloin keitettiin viimeksi pottuja. Kahteen pekkaan tulee syötyä mitä milloinkin. Ja mielellään on päivän pari syömättäkin.
Kesäkurpitsa/tomaatti/paprika/herkkusieni/sipuli/valkosipuli paistoksen saa ukko lomansa kunniaksi pihalla tänään paistaa.
Ihme ja kumma, ketä sinun aloituksesi närästävät. Itsekin uskallan näihin vastata.
Jatketaan harjoituksia, sanoja on maailma täynnänsä.
Ja se on hyvä, että ruoka maistuu.- kevyesti eletään
Eiköhän ole henkilökohtaista kaunaa nuo asiaton ilmoitukset.
Mä syön salaattia, tomaattia, kurkkua, kevyt kastike lisänä. Kuulostaa hyvältä toi sun paistos, mutta noista sipuli ja paprika rupee närästämään. Usein tulee kaiken uhallakin noita syötyä ja sit eiku närästyslääkettä naamaan, kyllä se siitä. :)
Hih..jotkut saa närästystä mun alotuksista ja siihen ei lääkkeet auta.- kesäpaistos
Nittaminax kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä toi sun paistos, mutta noista sipuli ja paprika rupee närästämään. Usein tulee kaiken uhallakin noita syötyä ja sit eiku närästyslääkettä naamaan, kyllä se siitä. :)
Hih..jotkut saa närästystä mun alotuksista ja siihen ei lääkkeet auta.Vieläpä lisään, joka välistä viiliä ja mansikoita, ilman mitään lisäkkeitä.
Tosi hyviä mansikoita on ollutkin.
Nyt lehti, vanhanaikainen paperisellainen, josta en luovu, kertoi että hinta on paljon halpunut.
Mikäs siun aloituksissa joitain närästää, ihan mukavia mielestäni.
Joillekin ei kelpaa mikään... :)
Salaattilinjalla menen kuumilla ilmoilla. Raejuustoa syön aika paljon lisukkeena, kastikkeita en sekaan laita, lisätköön ken tahtoo.
Lohta meillä on aika usein, se maistuu kesälläkin.
Pojille pitää tehdä kunnon ruokaa, ei ne muuten pärjää.Ehen mie tiiä, mikä jotain närästää, mutta se ei ainakaan pitänyt siitä sairaala jono alotuksesta, siitähän tää kaikki lähti, tai ainakin mun mielestä.
Hyvä ku puhuit tosta raejuustosta. Ukko saa tuoda sitä mulle ku mä en tykkää sen tuomista muista juustoista niin mulle kelpaa toi raejuusto.
Lohi on välillä ihan hyvää, mutta mä en siitä silleen tykkää, jotenkin liian rasvasta.. :)Nittaminax kirjoitti:
Ehen mie tiiä, mikä jotain närästää, mutta se ei ainakaan pitänyt siitä sairaala jono alotuksesta, siitähän tää kaikki lähti, tai ainakin mun mielestä.
Hyvä ku puhuit tosta raejuustosta. Ukko saa tuoda sitä mulle ku mä en tykkää sen tuomista muista juustoista niin mulle kelpaa toi raejuusto.
Lohi on välillä ihan hyvää, mutta mä en siitä silleen tykkää, jotenkin liian rasvasta.. :)Ainahan voi arvailla mistä on kyse ja huomasin, että on arvailtukin... :)
Lohen rasva on hyvää rasvaa, ei kun vedät vaan menemään.
Miun pitäs kehitellä jotain noista kesäkurpitsoista, niitä nimittäin alkaa tulla ja melko paljon. voihan sitä laittaa melkein mihin tahansa ja laitankin monenlaisiin ruokiin.- kesäpaistos
Nittaminax kirjoitti:
Ehen mie tiiä, mikä jotain närästää, mutta se ei ainakaan pitänyt siitä sairaala jono alotuksesta, siitähän tää kaikki lähti, tai ainakin mun mielestä.
Lohi on välillä ihan hyvää, mutta mä en siitä silleen tykkää, jotenkin liian rasvasta.. :)Laitapa sämpylälle tomaattisiivuja ja vuohenjuustoa, ihan vain pari ohutta siivua.
On niiiiiin ihanaa, että.
Vuohenjuustoissa on eroja, Lidl:n on maistunut parhaalta, nimi on Petit Chebra, saanee muualtakin.
K-kaupasta on leivänpäällysjuustoksi parasta ruotsalainen Wästgöta Kloster, meistä.
Lohi on rasvaista, vaan kun juuri se rasva on terveellistä.
Itse tykkään eniten graavisuolalohesta.En tykkää paistetusta.
Olisipa, kun jaksaisi värkätä lohisoppaa, paljolla tillillä.
Tuli nälkä. :/ - ...
kesäpaistos kirjoitti:
Laitapa sämpylälle tomaattisiivuja ja vuohenjuustoa, ihan vain pari ohutta siivua.
Vuohenjuustoissa on eroja, Lidl:n on maistunut parhaalta, nimi on Petit Chebra, saanee muualtakin.
K-kaupasta on leivänpäällysjuustoksi parasta ruotsalainen Wästgöta Kloster, meistä.
Tuli nälkä. :/Valkoista vai ruskeaa?
En montaa kertaa ole suomesta löytänyt sitä ruskeaa, vähän toffeenmakuista norjalaista kutunjuustoa. Joskus reissusta tullut ostetttua, epämääräinen muistikuvam että joskus olisi stokkan herkussa ollut. Se valmistetaan jotenkin muuten, kuin toi pehmeä valkoinen juusto, tarkempaa tietoa ei ole.
=DW= kesäpaistos kirjoitti:
Laitapa sämpylälle tomaattisiivuja ja vuohenjuustoa, ihan vain pari ohutta siivua.
Tuli nälkä. :/Se voi olla terveellistä, mutta kun se ei mene alas. Ja jos oikein muistan jostain lukeneeni, niin ei ole siitä terveellisemmästä päästä kuitenkaan jos ajatellaan sydänsairaita. Muistankohan mä nyt väärin.
Tää on inhottavaa kun lukee monia tutkimuksia sieltä ja tuolta netissä, niin ihan sekasin menee.- kesäpaistos
... kirjoitti:
Valkoista vai ruskeaa?
En montaa kertaa ole suomesta löytänyt sitä ruskeaa, vähän toffeenmakuista norjalaista kutunjuustoa. Joskus reissusta tullut ostetttua, epämääräinen muistikuvam että joskus olisi stokkan herkussa ollut. Se valmistetaan jotenkin muuten, kuin toi pehmeä valkoinen juusto, tarkempaa tietoa ei ole.
=DW=Jos puhut vuohesta, niin Petit Chebra on valkoista maukasta, tuommoinen pötkö, pikkuinen:
http://www.lidl.fi/static_content/lidl_fi/images/FI/fi_1829_01_b.jpg
Jotenkin maku on kotimaisen kypsän tomaatin kaveri. - kesäpaistos
Nittaminax kirjoitti:
Se voi olla terveellistä, mutta kun se ei mene alas. Ja jos oikein muistan jostain lukeneeni, niin ei ole siitä terveellisemmästä päästä kuitenkaan jos ajatellaan sydänsairaita. Muistankohan mä nyt väärin.
Tää on inhottavaa kun lukee monia tutkimuksia sieltä ja tuolta netissä, niin ihan sekasin menee.Päivittäinhän uutiset syötävän terveellisyydestä melkein muuttuvat.
Tämän jutun perusteella, juuri sydäntä ajatellen, sen terveellisempää kalaa, mitä rasvaisempaa:
http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Kalansyöjän-sydän-kiittää/1211/?c=Ravinto - ...
kesäpaistos kirjoitti:
Jos puhut vuohesta, niin Petit Chebra on valkoista maukasta, tuommoinen pötkö, pikkuinen:
http://www.lidl.fi/static_content/lidl_fi/images/FI/fi_1829_01_b.jpg
Jotenkin maku on kotimaisen kypsän tomaatin kaveri.Ite asiassa toi onkin tuttu juusto, tulee Lidlissä kuitenkin aika usein käytyä.
Se ruskea on hakusessa, luulen ei olisi oikein markkinoita suomessa, vahvan makuinen ja makea, vähän kuin toffeeta söisi. Sopii jonkin suolalihaleivän kanssa samaan tapaan kun vihreät tomaatit liharuuan kanssa.
Miksihän missään ei myydä vihreitä tomaatteja, edes että saisi itse säilöä? Kokeilen kerran punaisista tomaateista, tuloksena ketsuppi.
=DW= - Hissun
... kirjoitti:
Ite asiassa toi onkin tuttu juusto, tulee Lidlissä kuitenkin aika usein käytyä.
Se ruskea on hakusessa, luulen ei olisi oikein markkinoita suomessa, vahvan makuinen ja makea, vähän kuin toffeeta söisi. Sopii jonkin suolalihaleivän kanssa samaan tapaan kun vihreät tomaatit liharuuan kanssa.
Miksihän missään ei myydä vihreitä tomaatteja, edes että saisi itse säilöä? Kokeilen kerran punaisista tomaateista, tuloksena ketsuppi.
=DW=Tarkoitatkohan tolla ruskeella juustolla messmör-juustoa. Se ainakin on hyvinkin makeeta. Vihreitö tomaatteja saat torilta sitten kun satokausion loppumassa. Ostan niitä syksyllä ja säilön itse.
- kesäpaistos
Hissun kirjoitti:
Tarkoitatkohan tolla ruskeella juustolla messmör-juustoa. Se ainakin on hyvinkin makeeta. Vihreitö tomaatteja saat torilta sitten kun satokausion loppumassa. Ostan niitä syksyllä ja säilön itse.
Nettiä kaivelin, ja sitä se juuri on.
Kuvassa kuin mäntysuopapalanen.
Onkohan sitä Suomessa tosiaan myytävänä.
Pitää Stockmannilla katsella ja kysyä. - Hissun
kesäpaistos kirjoitti:
Nettiä kaivelin, ja sitä se juuri on.
Kuvassa kuin mäntysuopapalanen.
Onkohan sitä Suomessa tosiaan myytävänä.
Pitää Stockmannilla katsella ja kysyä.Stokkan Herkusta sitä löytynee. Otin tuosta Lidlin vuohenjuustovinkistä vaarin ja käväsen sitä saman tien hakemassa. Laitan kesäkurpitsan pääle ja uuniin paistumaan. Tämä aloitus olikin sellainen, että nälkähän tässä tuli!
- kesäpaistos
Hissun kirjoitti:
Stokkan Herkusta sitä löytynee. Otin tuosta Lidlin vuohenjuustovinkistä vaarin ja käväsen sitä saman tien hakemassa. Laitan kesäkurpitsan pääle ja uuniin paistumaan. Tämä aloitus olikin sellainen, että nälkähän tässä tuli!
Jees! Kaivelin lisää netin piironginloovia, ja siellä kerrottiin, että ainakin Stockmannilta pitäisi mesjuustoa löytyä.
Pakkohan sitä on ainakin maistaa. Taitaa olla kuin "Dr. Pepper Uuesei, toiset tykkää, toiset ei".
Nälkää piti minunkin jo hieman vähentää. Lopu se ei toivottavasti koskaan kokonaan.
- ...
Joopa.
Aika lämmintä on. ei oikein nälkä päivällä. Ei oikein tapana suunnitella etukäteen kokkauksia. Riippuu, mitä nyt jääkaapissa sattuu olemaan. Jotain jauhelihaa ja kasviksia on. Oikeastaan helpolla tulee tehtyä jotain mössöä, siis jotain riisiä kattilaan ja sitten tunkee lisäksi, mitä nyt sattuu olemaan. Jotkut kai sanoo risotoksikin.
Kahden hengen huushollisssa sellainen huono puoli, hankala tehdä pieniä satseja ruokaa, paljon helpompi tehdä isompi satsi. Iso määrä helpompi maustaa, eikä niin kovin tarkka muistakaan aineista.
Noista poistoista. Nykyään kun bannaamisesta ole mitään hyötyä, eikä ennakkomoderointia ole, ne sitten poistelee jonkun mustalla listalla olevan kirjoitukset, sisällöstä riippumatta. Jos viitsivät. Samaa ollut monilla palstoilla. Puliukkopalstalla kävi hauskasti. Siellä oli aivan ääliömäinen uskissefu, joka poisi käytännössä kaikki muut, kuin omat kirjoituksensa. No sehän ihmisi tietysti innosti. Se ei enää joutanut poisteleen yksin kaikkia viestejä, se hankki jonkun kaverinsa apulaisseriffiksi. Joopajoo, siittä nousi niin suuri riemu, että seriffi viimeksi kirjautunut palstalle helmikuussa. Palstalla tosin keskustellaan nykyään lähinnä erilaisista eritteistä ja löylykauhoista, mutta taitaa olla portaalin hauskin palsta.
=DW= Onko sun perässä joku vihulainen.
Aamupuuron söin.
Nää iltavuorot on sellaisia että ei oikein tule kunnon ruokaa syötyä.
Varsinkin nyt kun on kuuma töissä ja on kuuma ulkona.
Sisällä kotona on nyt ihan parasta kun on läpiveto.- maarina1 ejk
Salaattia, salaattia. Savukalaa en ole ruokamyrkytyksen jälkeen ees vilkassu..
No joku haluaa kait poistaa mut palstalta tai jotain. Edellisessä alotuksessa kerkesinkin sanomaan, et harmittaa ku ei saa kunnon läpivetoa ku ei voi ovia pitää kissojen takia silleen auki tai sit tuulee väärästä suunnasta.
maarina1 ejk kirjoitti:
Salaattia, salaattia. Savukalaa en ole ruokamyrkytyksen jälkeen ees vilkassu..
Miten sä sellasen sait?
- kesäpaistos
Nittaminax kirjoitti:
No joku haluaa kait poistaa mut palstalta tai jotain. Edellisessä alotuksessa kerkesinkin sanomaan, et harmittaa ku ei saa kunnon läpivetoa ku ei voi ovia pitää kissojen takia silleen auki tai sit tuulee väärästä suunnasta.
Minen ymmärrä, miksi pitää läpivetoa, jos ulkona on kuumempaa, kuin sisällä.
Sehän vain lämmittää sisäilmaa.
Tosin veto tuo viilennyksen tunnetta.
Tuleeko kissat hyvin toimeen keskenään?
Kumpi on jehu? Nittaminax kirjoitti:
Miten sä sellasen sait?
Kirjolohi oli tiiviöpakattu, tarjouksessa. Kokoporukka sairastui.
Korvauksenkin sain jopa kalasavustajalta. Kalanhinnan, eli 13.00e
Tiedämpä vastaisuudessa varoa kyseisen, paikallisen savustamon kalaa.maarina1 kirjoitti:
Kirjolohi oli tiiviöpakattu, tarjouksessa. Kokoporukka sairastui.
Korvauksenkin sain jopa kalasavustajalta. Kalanhinnan, eli 13.00e
Tiedämpä vastaisuudessa varoa kyseisen, paikallisen savustamon kalaa.Niin se oli tollanen tapaus. No me ei olla ostettu tyhjiöpakkauksessa olevia kaloja ku kerran. Noihin tyhjiöihinhän saattaa pesiytyä se joku -kookki bakteeri mikä aiheuttaa ruokamyrkytyksiä. Mun mielestä tiskiltä ostetut kalat on turvallisia.
- ...
Nittaminax kirjoitti:
Jollain noita oviongelmia näyttää piisaavan, joko olet oppinut sitten oven sulkemisen ja samantien sen avaamisen?
Noin muuten asiasta. Itellä kans katti. Tää nykyinen on sisäkissa, ei se uskalla ulkona liikkua mihinkään, helpompaa. Edelliset katit lähti heti hiirimetille, jos silmä vältti. Tää nykyinen karkas kerran mökillä flexistä pihalla. Tulihan siinä vähän hätä, että miten kaupunki kissa ulkona pärjää karussa. No joo, kissa kun ei kutsumalla tule, piti haeskella. Löytyi mökin takaata sireenin juuresta kovin pelästyneen näköisenä.
Noin niinkuin kaupunkikuvioissa. Met ollaa suljettu katti joskus makuuhuoneeseen tuuletuksen ajaksi, jos ovia auki. Laitoin tuuletusikkunoihin rosteriset hyttysverkot. Katit tahtovat kynsiä niitä, kun niissä siis hyttysiä. Ei raavi enää, tajuavat, että eivät mene mitenkään verkon läpi. Noi tuuletella ihan rauhassa ja katti istuu tuuletusikkunalla.
Verkko aika kallista, eikä löydy aivan vaivattomasti. Ite ostin muistaakseni K- raudasta ja maksoi kai melkein satasen, kun laitoin viiteen tuuletusikkunaan sellaiset verkot. Pitää kissat sisällä ja ötökät ulkona.
=DW= kesäpaistos kirjoitti:
Kumpi on jehu?Juuri sen ilmavirran takia olis kiva toi ristiveto. Ja kyllä meillä on sama lämpötila sisällä ku ulkona ku toi aurinko porottaa kattoon koko päivän.
Katit tulee toimeen hyvin, tiiä sit kumpi on jehu ku molemmat pätkii toisiaan kuonoon. Jos oikein tarkka olen niin pentu on voitolla ja toi vanhus juoksee karkuun. :)))
Murinat ja sähinät on loppunut aikaa sitten ja jopa syövät samaan aikaan samasta kiposta.- ...
kesäpaistos kirjoitti:
Kumpi on jehu?Sivusta.
Riippuu kämpästä. Met asuttiin joskus jossain kerrostalokolhoosissa, mikä oli aivan mahdoton paikka helteellä. Yöt vielä menikin, mutta sitten kämppä alkoi kuumenemaan älyttömästi. Kaikki huoneet ja ikkunat aurinkoon. Pimennysverhot vähän auttoivat, ainoa keino koittaa viilentää kämppää oli koittaa kehotellä ristivetoa, se hankalaa, jos ei edes tuule.
Ja noin Nitalle, osta tuuletin, ei maksa montaa kymppiä, alkaa edes ilma liikkumaan, auttaa se sekin jo paljon. ... kirjoitti:
Jollain noita oviongelmia näyttää piisaavan, joko olet oppinut sitten oven sulkemisen ja samantien sen avaamisen?
Noin muuten asiasta. Itellä kans katti. Tää nykyinen on sisäkissa, ei se uskalla ulkona liikkua mihinkään, helpompaa. Edelliset katit lähti heti hiirimetille, jos silmä vältti. Tää nykyinen karkas kerran mökillä flexistä pihalla. Tulihan siinä vähän hätä, että miten kaupunki kissa ulkona pärjää karussa. No joo, kissa kun ei kutsumalla tule, piti haeskella. Löytyi mökin takaata sireenin juuresta kovin pelästyneen näköisenä.
Noin niinkuin kaupunkikuvioissa. Met ollaa suljettu katti joskus makuuhuoneeseen tuuletuksen ajaksi, jos ovia auki. Laitoin tuuletusikkunoihin rosteriset hyttysverkot. Katit tahtovat kynsiä niitä, kun niissä siis hyttysiä. Ei raavi enää, tajuavat, että eivät mene mitenkään verkon läpi. Noi tuuletella ihan rauhassa ja katti istuu tuuletusikkunalla.
Verkko aika kallista, eikä löydy aivan vaivattomasti. Ite ostin muistaakseni K- raudasta ja maksoi kai melkein satasen, kun laitoin viiteen tuuletusikkunaan sellaiset verkot. Pitää kissat sisällä ja ötökät ulkona.
=DW=Mulla oli edellisessä asunnossa, alakerrassa kun asuin. Itse tekemäni oven kokoinen kiinnitettävä kehikko jossa kyttysverkko. Hakasilla kiinni oven pieliin, hyvin toimi.
maarina1 kirjoitti:
Mulla oli edellisessä asunnossa, alakerrassa kun asuin. Itse tekemäni oven kokoinen kiinnitettävä kehikko jossa kyttysverkko. Hakasilla kiinni oven pieliin, hyvin toimi.
No hyttysverkko tiennii....
Nittaminax kirjoitti:
Tänään mie syön perunoita ja sinappisilliä.
Jotain väriä vähän mukana.
Ja kyllä on hyvvvväää.
Joku täällä aina saa herneitä nenäänsä ja yrittää päättää mikä on laki.
Usein vaan menee metsään sellainen, vai sanoisinko että aina.
- demeter
Tällä kokilla on vapaapäivä. Eilen tein kaalilaatikkoa, lihallista ja lihatonta (miniän vuoksi) ja sitä riittää mulle pariksi päiväksi.
Mustikkametsästä sain komean haaparouskun. Keitin ja suolasin, laitoin sipulin ja juuston kanssa Reissumiehen päälle. Hyvää oli. Niin ja pari mustikkaskonssia on vielä eilisestä jäljellä. Resepti on S-kaupan esitteestä.
En ole kovinkaan seurannut näitä palstan tapahtumia, viimeksi oli se miinustelija liikkeellä, nytkö on poistot vuorossa ?Pitääkö haaparousku keittää? Mä kun en muista ku meillä sekotetaan lähes kaikki rouskut keskenään ja suolataan purkkiin.
- maarina1 ejk
Nittaminax kirjoitti:
Pitääkö haaparousku keittää? Mä kun en muista ku meillä sekotetaan lähes kaikki rouskut keskenään ja suolataan purkkiin.
Ryöpätä, ehottomasti.
maarina1 ejk kirjoitti:
Ryöpätä, ehottomasti.
Äh..juu siis ryöpätä jos meinaa säilyttää talven yli, mutta miks ne pitää ryöpätä jos meinaat samantien syödä. Eiks paistaminen pannulla aja saman asian. Ei kai ne myrkyllisiä ole?
- kesäpaistos
Nittaminax kirjoitti:
Äh..juu siis ryöpätä jos meinaa säilyttää talven yli, mutta miks ne pitää ryöpätä jos meinaat samantien syödä. Eiks paistaminen pannulla aja saman asian. Ei kai ne myrkyllisiä ole?
Aina se pitää ryöpätä. Luin, että jos käyttää heti, riittää 5 min.
Muuten 10 minuuttia. kesäpaistos kirjoitti:
Aina se pitää ryöpätä. Luin, että jos käyttää heti, riittää 5 min.
Muuten 10 minuuttia.Tuota noin. Ettet nyt sotkenut korvasieniä rouskuihin. Ryöppäys tarkoittaa mun mielestä vain kiehauttamista.
- kesäpaistos
Nittaminax kirjoitti:
Tuota noin. Ettet nyt sotkenut korvasieniä rouskuihin. Ryöppäys tarkoittaa mun mielestä vain kiehauttamista.
Kyllä mulle ryöppäys on aina ollut vähintään muutaman minuutin keittämistä.
Korvasienen keittämiseen menee ilkä ja terveys. Koskaan en ole syönyt, enkä syö. :))
Myrkkyjä tulee elimistöön liikaa ilman sitäkin.
"Koko haaparousku on syötävä. Se on kylläkin ryöpättävä (keitettävä), 1 kg sieniä/min. 3 l vettä ja kiehutetaan 5-10 min. Jos rouskun syö heti, 5 minuutin kiehautus riittää. Kun sieni säilötään, keittoajan on oltava pidempi."
http://puutarha.net/artikkelit/1875/haaparousku.htm
- maarina1 ejk
Kaikki rouskut on MYRKYLLISIÄ! Ehdottomasti ryöpättävä, jopa ennen paistamista. Suppikset ja Kanttarellit ei tarvitse kuin haihdutuksen..
Elähän nyt höpäjä, ne mitään myrkyllisiä ole. Tutkin mun sienikirjaa ja esim kuusenleppärousku ja männynleppärousku kelpaavat suoraan pannuun. Useissa muissa sienissä on niin pippurinen tai kirpeä maku et siksi ne suositellaan keitettäviksi tai ryöpättäviksi. ennen suolaamista.
- demeter
Näin minustakin on rouskujen kanssa. "Kesäpaistos" taisi antaa uusinta tietoa. Vanhoissa keittokirjoissa ja sienioppaissa puhutaan tosiaan ryöppäyksestä ylimalkaan, nyt jo annetaan noita minuuttimääriäkin ja puhutaan keittämisestä.
Haaparousku on ainoa rousku, mitä käytän - tai no, jos sienivuosi on huono saatan poimia muutaman kangasrouskunkin. Nelisenkymmentä vuotta sitten sai vielä poimia mustaarouskua, nyt sitä ei ole suositeltu vuosikausiin. Pidin siitä. Se oli kiinteä ja vahvan makuinen, mutta en poimi sitä enää. Nittaminax kirjoitti:
Elähän nyt höpäjä, ne mitään myrkyllisiä ole. Tutkin mun sienikirjaa ja esim kuusenleppärousku ja männynleppärousku kelpaavat suoraan pannuun. Useissa muissa sienissä on niin pippurinen tai kirpeä maku et siksi ne suositellaan keitettäviksi tai ryöpättäviksi. ennen suolaamista.
Yksi rousku on lievästi myrkyllinen ja se on toi mustarousku, mutta ravintoarvoltaan se on muutenkin heikko et kuka sitä viittii kerätä.
- maarina1 ejk
Nittaminax kirjoitti:
http://fi.wikibooks.org/wiki/Sienikirja/Rouskut
Kaikki ei oo myrkyllisiä, mut ilman ryöppäämistä en syö yhtäkään... demeter kirjoitti:
Näin minustakin on rouskujen kanssa. "Kesäpaistos" taisi antaa uusinta tietoa. Vanhoissa keittokirjoissa ja sienioppaissa puhutaan tosiaan ryöppäyksestä ylimalkaan, nyt jo annetaan noita minuuttimääriäkin ja puhutaan keittämisestä.
Haaparousku on ainoa rousku, mitä käytän - tai no, jos sienivuosi on huono saatan poimia muutaman kangasrouskunkin. Nelisenkymmentä vuotta sitten sai vielä poimia mustaarouskua, nyt sitä ei ole suositeltu vuosikausiin. Pidin siitä. Se oli kiinteä ja vahvan makuinen, mutta en poimi sitä enää.No mä en tiedä, mutta toi mun sienikirja on vuodelta 1994 ja tuskin noi ohjeet tai tiedot on siitä muuttunut, ainakaan kovin paljon. Haaparouskustakin sanotaan että maukas suoraan nuotiolla paistettavana. Taitaa vaan olla maku kysymys kuka syö sienensä tai rouskunsa miten valmistettuna.
maarina1 ejk kirjoitti:
http://fi.wikibooks.org/wiki/Sienikirja/Rouskut
Kaikki ei oo myrkyllisiä, mut ilman ryöppäämistä en syö yhtäkään...Juu, en mä riitelemään ala, en mäkään ole yhtään rouskua syöny ilman ryöppäämistä ku tehdään niistä suolasieniä, silloin ku joku viittii mennä sieneen. Vatsanväänteitä nyt jotkut saa vaikka kanttarilleistä eikä ne myrkyllisiä ole. Wikipedia saa väittää mitä hyvänsä. :)
Enemmän mä uskon painettuun kirjaan jotka joku sienialan asiantuntija on tehny.
No nyt on savusiika perattu ja kohta perunat kypsyy. Kalan perkuu on siinä mielessä inhottavaa kun sitä hajua ei sitten millään saa pois. :(
- meeriamanda
Onko sulla sitruunaa tai sitr,tiivistettä...hiero n. puolen sitruunan verran hierot käsiisi ja annan vaikuttaa kymmenisen mintsaa, huuhtele.
Näin aikoinaan kun kokit noin tekivät, ettei haju siirry seuraaviin ruoka-aineisiin. meeriamanda kirjoitti:
Onko sulla sitruunaa tai sitr,tiivistettä...hiero n. puolen sitruunan verran hierot käsiisi ja annan vaikuttaa kymmenisen mintsaa, huuhtele.
Näin aikoinaan kun kokit noin tekivät, ettei haju siirry seuraaviin ruoka-aineisiin.Kuinka ollakkaan muistin itsekkin ton jutun ja just hieroin sitruunaa käsiin. Sattu meinaan olemaan monta kuukautta sitten ostettuja sitruunoita joita en olisi ruokaan ainakaan laittanut, ja hyvin toimii. Kiitos sulle kuitenkin muistutuksesta. :)
- !!!!!!
Hienoa nähdä Nittaminax hyvällä tuulella ja rupattelemassa kaikkien kanssa pitkästä aikaa.Pois on puhallettu yrmeys ja kärttyisyys.
Mitä täällä sitten tapahtunutkin, oli se askel oikeaan suuntaan ! - kawe
Hauska ketju, juttu polveilee, just niin kuin keskustelun kuuluukin, oikein mukavaa lukea.
Noihin poistoihin en ymmärrä ottaa kantaa, kaiketi niissä on jotkut säännöt olemassa........
Minun ruokani on tänä viikonloppuna kahta salaattia, sekä katkarapuja joihin sekoitan, smetanan, paljon tilliä, sitruunaa ja välimeren yrttiä - sitten mustekalarenkaita - vesimelonia, sinihomejuuston kanssa - juomana Rosemount
Jälkiruoka on joko pieni jäätelö tai Baileys ja pieni vahva kahvi
Kokeilkaa tällainen: tuorepasta ja kastikkeeksi paistatte uutta sipulia ja kesäkurpitsaa hiukka soijaa valkosipulia yrttejä ja ranskan kerma - syödään hetimiten vaikka juuri paistetun patongin kanssa - lasi punaviiniä tai kylmää vettäNo jollekin oli liikaa kun kerroin sairaaloiden pitkistä jonoista ja mistä ne mahdollisesti johtuu, itki poistoon. Sen jälkeen poistu monta muutakin.
Mustekalarenkaita, yöks. En kyllä suuhuni pistä.
- makuasioita
Ja täällä herkuteltiin uunilohella,folion sisään vaan,vähän suolaa ja pippuria jne.
Eilen paistoin halloumijuustoa,mahdottoman suolaista.Saan useinkin paistetusta ruoasta vatsaväänteitä,koko ruokatorvi oli arka ja piti parannella jugurtilla.Turkkilaista sellaista.
Sienistä puheenollen kerran puraisin huvikseni kangassienen reunasta,toista kertaa en! Suunpolte oli monta tuntia sellainen ettei pahemmasta väliä,muuten on mun lempisieni joka maistuu sienelle,muttei raakana.
Sieni salaatiksi hyvin ryöpättynä mainio,smetanaan tai kermaviiliin,sipulimurskaa joukkoon ja nam!- ineis
Lapsuudessani ei paljon muita sieniä meillä poimittukaan, kuin kangasrouskuja.
Lähimetsissä ei nimittäin kasvanut etelän hetelmät, "paremmat sienet".
Toki joskus löytyi myös tatteja.
Rouskuilla jatkettiin jauhelihaa. Nyt laitan joskus herkkusienien jatkoksi, "mauksi".
Kangasrouskut ovat kamalan karvaita ryöppäämättä, ne siis todella keitetään, mieluiten ulkona. Ei höyrysty koko huusholli.
Kaikki muut sienet ryöppään, en siis vain kiehauta, vaan keitän, paitsi haperot. Ne suoraan pannuun, ja ah, mikä nautinto.
No tatteja en tietenkään, jos niitä löytää, toukkien tuhoamattomia. Eiks olekkin aika pippurinen maku, olen kanssa kerran maistanut ja toista kertaa en. :)
Ton sienisalaatin teen minäkin samoin kun sinä ja hyvää on.
- meeriamanda
Pidän suuresti sienistä, vaan aina ryöppään ennenkuin kelpuutan syötäviksi. Mielestäni tästä ei ole vaaranpaikkaa... siinä on jos ´uskoo´ kaikenmaailman repsuja.
Luin noista rouskuistakin jos mitäkin palstaa ja niin ristiriitaisia oli mielipiteet, et luotan siihen ´vanhaan´ sienikirjaani ja sen ohjeisiin :))Niinku mua vaan ihmetytti se keittäminen, johan siinä kaikki maut menee keitinveteen, niin siks mä olen ne vain ryöpänny. Mutta oma vatsahan sen sitten loppupeleissä sanoo miten kannattaa tehdä. :)
Sissus sentään, nyt on jollain isoratas heittänyt ja pahasti. Tämä koko alotus on pyydetty poistoon, minkäköhän takia???
- peukku plus
Eikö noita herjaajia saa mitenkään jäljitettyä,täs palstas ei ole mitään vikaa,kivaa keskustelua mukavista aiheista.
Miksi jonkun pitää mennä henkilökohtasuuksiin,hänellä ei taida olla "kaikki muumit laaksossa"
Älä välitä,Nitta,oot ihan kiva persoona! - kesäpaistos
Toivottavasti ei poisteta.
Tosi mukava ketju.
Ei ollut kai yhtään tekotärkeilijää, vain mukavasti juttelijoita.
Kateus on kalvava luulotauti.
Jatka valitsemallasi tiellä.
Sinun ketjusi ovat mukavia, et leiki maailman parasta. peukku plus kirjoitti:
Eikö noita herjaajia saa mitenkään jäljitettyä,täs palstas ei ole mitään vikaa,kivaa keskustelua mukavista aiheista.
Miksi jonkun pitää mennä henkilökohtasuuksiin,hänellä ei taida olla "kaikki muumit laaksossa"
Älä välitä,Nitta,oot ihan kiva persoona!Tänks. Mä en tiedä muuta ku et jollain on joku pakkomielle meikäläisestä.
kesäpaistos kirjoitti:
Toivottavasti ei poisteta.
Tosi mukava ketju.
Ei ollut kai yhtään tekotärkeilijää, vain mukavasti juttelijoita.
Kateus on kalvava luulotauti.
Jatka valitsemallasi tiellä.
Sinun ketjusi ovat mukavia, et leiki maailman parasta.No ompa outoa toimintaa, mikä tässä nyt mättää. Ei oo tosiaa muumit koton..
- kesäpaistos
maarina1 kirjoitti:
No ompa outoa toimintaa, mikä tässä nyt mättää. Ei oo tosiaa muumit koton..
Eikä pala yläkerrassa valot, ja penaaliinkaan ei terävimmät kynät mahdu.
Voi juupelis juu, kyllä mua nyt ottaa niin mahottomasti kallosta, että juu haa ja juupelis juu.
Että ihan 70 pitää joidenkin mennä ilkeilemään aloittajasta.
Ei ole ilkeydellä mittaa, ei määrää. kesäpaistos kirjoitti:
Eikä pala yläkerrassa valot, ja penaaliinkaan ei terävimmät kynät mahdu.
Voi juupelis juu, kyllä mua nyt ottaa niin mahottomasti kallosta, että juu haa ja juupelis juu.
Että ihan 70 pitää joidenkin mennä ilkeilemään aloittajasta.
Ei ole ilkeydellä mittaa, ei määrää.Ensinhän se joku alotus oli tääl joka sit poistettiin. Sit mut mainittiin siel 70 palstalla. Joku ystävällisesti laittoi linkin tänne, mutta se poistettiin. Tuntu hassulta kun vain mun vastaus jäi tonne kiikkumaan.
Tais nyt mun vastaus sulle olla vähän sekava.- kesäpaistos
Nittaminax kirjoitti:
Ensinhän se joku alotus oli tääl joka sit poistettiin. Sit mut mainittiin siel 70 palstalla. Joku ystävällisesti laittoi linkin tänne, mutta se poistettiin. Tuntu hassulta kun vain mun vastaus jäi tonne kiikkumaan.
Tais nyt mun vastaus sulle olla vähän sekava.Teki mieli vastata sinne 70 , että täällä ei suvaita ketään nimellä mainittavan, vaan liekö olisi mennyt perille. Epäilen.
Omituista siellä muutenkin saa lukea.
Taidan ottaa seuraavissa olympialaisissa kultamitalin leveyshyppelyssä. - ????
Nittaminax kirjoitti:
Ensinhän se joku alotus oli tääl joka sit poistettiin. Sit mut mainittiin siel 70 palstalla. Joku ystävällisesti laittoi linkin tänne, mutta se poistettiin. Tuntu hassulta kun vain mun vastaus jäi tonne kiikkumaan.
Tais nyt mun vastaus sulle olla vähän sekava.tais se oel paljastaa kirjottajan 70
- sama laulu
???? kirjoitti:
tais se oel paljastaa kirjottajan 70
oel oel, aina yhtä helposti lankaan
kesäpaistos kirjoitti:
Teki mieli vastata sinne 70 , että täällä ei suvaita ketään nimellä mainittavan, vaan liekö olisi mennyt perille. Epäilen.
Omituista siellä muutenkin saa lukea.
Taidan ottaa seuraavissa olympialaisissa kultamitalin leveyshyppelyssä.Ei kai noihin kannata pahemmin mitään kantaa ottaa. Saa vain itse roskat silmille.
- ??????
sama laulu kirjoitti:
oel oel, aina yhtä helposti lankaan
:)))) seli seli
- kesäpaistos24
Nittaminax kirjoitti:
Ei kai noihin kannata pahemmin mitään kantaa ottaa. Saa vain itse roskat silmille.
Eipä, puren nokkaani, ei kun kieltäni. :))
kesäpaistos24 kirjoitti:
Eipä, puren nokkaani, ei kun kieltäni. :))
Hih..purraan molemmat..:)) Mutta nyt jotain hauskempaa pitää saada kehiin.
- oikeesti?
?????? kirjoitti:
:)))) seli seli
Oikeesti noin tyhmä vai esitätkö vaan?
- !!!!!!!!!
Nittaminax kirjoitti:
Tänks. Mä en tiedä muuta ku et jollain on joku pakkomielle meikäläisestä.
Kun itselleen vastaa saa parhaan tuloksen :>DDDDDDD
Nittaminax aina saa tukea nimettömiltä !!!! - kesäpaistos
!!!!!!!!! kirjoitti:
Nittaminax aina saa tukea nimettömiltä !!!!Kuulepas kultaseni, kateus ei kannata.
Tee itse yhtä hyviä ketjuja ja kaitse ne omin nokin.
Että pitää ikäihmistenkin olla kateita. !!!!!!!!! kirjoitti:
Nittaminax aina saa tukea nimettömiltä !!!!No keiltäs sitten? Suurin osa on nimettömiä ja joo kyllä sut on huomattu. Vai olekkos sääkin mun alterego josta en tiiä mitään?
Olikohan toi oikea sana???- :))
Nittaminax kirjoitti:
No keiltäs sitten? Suurin osa on nimettömiä ja joo kyllä sut on huomattu. Vai olekkos sääkin mun alterego josta en tiiä mitään?
Olikohan toi oikea sana???Alter ego = persoonan sisällä oleva persoona, sannoopi Wikipekka.
Heh! :)) :)) kirjoitti:
Alter ego = persoonan sisällä oleva persoona, sannoopi Wikipekka.
Heh! :))No sitähän se minäkin. En muistanut väärin. :))) Hyvä sanonta wikipekka.
- oel oel
oikeesti? kirjoitti:
Oikeesti noin tyhmä vai esitätkö vaan?
Hän on itse oel mitä vaan saadakseen toisen lavastetuksi
- ähähäähäääää
kesäpaistos kirjoitti:
Kuulepas kultaseni, kateus ei kannata.
Tee itse yhtä hyviä ketjuja ja kaitse ne omin nokin.
Että pitää ikäihmistenkin olla kateita.Hyviä?
- kesäpaistos
ähähäähäääää kirjoitti:
Hyviä?
Niin, keskustelupalstan perimmäinen idea lie keskustelu?
Ei iva, pilkka, ylenkatse, liika itserakkaus? - hihiiiiiiiiii
kesäpaistos kirjoitti:
Niin, keskustelupalstan perimmäinen idea lie keskustelu?
Ei iva, pilkka, ylenkatse, liika itserakkaus?Keskustelua tämäkin aina joku joka asettuu toista ylemmäs moralisoiden
tunteakseen itsensä hyväksi :DDDDDDDD - ||
hihiiiiiiiiii kirjoitti:
Keskustelua tämäkin aina joku joka asettuu toista ylemmäs moralisoiden
tunteakseen itsensä hyväksi :DDDDDDDDVoihan paremman puutteessa täälläkin kuvitella itsensä hyväksi.
- tai babeg....
ähähäähäääää kirjoitti:
Hyviä?
rauhotus taas anjuska.
- aina ihmettelen
tai babeg.... kirjoitti:
rauhotus taas anjuska.
rauhoitus taas nittaminasx miksi haluat lavastaa jo poistuneen kirjoittajan?
Miksi vihaat jotakuta noin paljon? - jatkaa ed.
aina ihmettelen kirjoitti:
rauhoitus taas nittaminasx miksi haluat lavastaa jo poistuneen kirjoittajan?
Miksi vihaat jotakuta noin paljon?Ei oo poistunu mihinkää eri nikil ja puskast jatkaa/t
- ei OEL totta
jatkaa ed. kirjoitti:
Ei oo poistunu mihinkää eri nikil ja puskast jatkaa/t
Sanot sinä oel oel joka jaksat lavastaa viattomia.
Näin olet tehnyt näillä foorumeilla jo toistakymmentä vuotta
hankkisit sen kuuluisan elämän 24/ 7 täällä - ????????
ei OEL totta kirjoitti:
Sanot sinä oel oel joka jaksat lavastaa viattomia.
Näin olet tehnyt näillä foorumeilla jo toistakymmentä vuotta
hankkisit sen kuuluisan elämän 24/ 7 täälläJokaisen oma asia miten paljon netteilee, eihän se ole arvostelijoilta pois? Mistä tiedämme kenestäkään kuka kukin on, luulottelut ovat sairautta.
- Malka silmässä
???????? kirjoitti:
Jokaisen oma asia miten paljon netteilee, eihän se ole arvostelijoilta pois? Mistä tiedämme kenestäkään kuka kukin on, luulottelut ovat sairautta.
Kerrohan tuo itsellesikin.
Sitten vaan uutta putkeen nopesti, joku aihe ny ain löytyy...
Nittaminax kirjoitti:
No mulla oliskin jo yksi ja mielestäni aika hauskakin, omasta mielestäni siis. :)
Pistä heti aloitus siitä. Mukaan tulijoita kyllä löytyy....
maarina1 kirjoitti:
Pistä heti aloitus siitä. Mukaan tulijoita kyllä löytyy....
Katsotaan nyt teenkö sen tänään vai huomenna. On vähän heikko olo flimmerin takia.
Nittaminax kirjoitti:
Katsotaan nyt teenkö sen tänään vai huomenna. On vähän heikko olo flimmerin takia.
No voi hitsi, vai on sulla sellane riesa. Ei kiva....
maarina1 kirjoitti:
No voi hitsi, vai on sulla sellane riesa. Ei kiva....
Heh..mä aina vitsailen et kerran viikossa juoksen kahden, kolmen päivän maratonin, siihen ei moni pysty.
Nittaminax kirjoitti:
Heh..mä aina vitsailen et kerran viikossa juoksen kahden, kolmen päivän maratonin, siihen ei moni pysty.
Vai semmone harrastus sulla...;) mun pitäs lähtee ulkoiluttaan itteeni, kunnei kukkaa oo tullu pyytää, et tuukko mun kaa ulos.....;)
maarina1 kirjoitti:
Vai semmone harrastus sulla...;) mun pitäs lähtee ulkoiluttaan itteeni, kunnei kukkaa oo tullu pyytää, et tuukko mun kaa ulos.....;)
Mun pitäis ulkoiluttaa pölynimuria, mutta saa jäädä toiseen kertaan. :)
Nittaminax kirjoitti:
Mun pitäis ulkoiluttaa pölynimuria, mutta saa jäädä toiseen kertaan. :)
Minä ulkoilutin imurin eilen, niin nyt oli itse vuorossa. Oli tehokas pyörälenkki, hiki tuli ja suihkus on käyty. Nyt saa rauhas odottaa, mitä ilta tuo tullessaan.
No, ainakin selkkarit...
- ??
Ihmetyttää, että 70 palstalla sallitaan nimimerkkien halventaminen?
Parasta antaa asian olla. Kävin just lukemassa ja rupes sieppaamaan ja meinasin vastata, mutta jos joku on pikkusen pim, niin minkäs sille voi. En edes tunne mielestäni koko henkilöä, jonka jo tuolla ylempänä sanoin. Niin siis jos tarkoitit että mua siellä halvennetaan.
- kävin lukemassa
Nittaminax kirjoitti:
Parasta antaa asian olla. Kävin just lukemassa ja rupes sieppaamaan ja meinasin vastata, mutta jos joku on pikkusen pim, niin minkäs sille voi. En edes tunne mielestäni koko henkilöä, jonka jo tuolla ylempänä sanoin. Niin siis jos tarkoitit että mua siellä halvennetaan.
Poisto on käynyt sielläkin, ei ollut enää nimittelyä.
- Hissun
Tän ketjun sisältö muuttu aikas paljon tuosta aloituksen aiheesta. Mutta sen verran terveisiä sille joka kehu sitä Lidlin vuohenjuustoa, että oikein makoisaa siitä tuli uunissa kesäkurpitan päällä. Huomenna sitten ruokalistalla pippurihärkää, että näillä jatketaan. Sori, että palasin aloituksen aiheeseen.
- kesäpaistos
Hyvä, kun maistui. Lajissaan parasta on juuri sen merkkinen, ainakin meidän suissa.
Aina tulee ostettua kuplaveden kera Lidlistä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elina Valtosella täydellinen mahalasku Ylen Ykkösaamussa. Ei hallitse alkuunkaan tonttiaan.
Ulkoministerimme Elina Valtosen haastattelu Ylen Ykkösaamussa 25.1.2025 oli jotain niin kiusallista katsottavaa, ettei4713283- 1491506
- 851231
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1191114- 2261073
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441011Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.37981Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi40980- 10930
- 102922