Miten tehdä java-sovellus kännykkään?

tietämätön

eli miten voi tehdä java-sovelluksen kännykkään? kännykkä olisi Siemensin S55 ja ko. puhelin käyttää .jar muotoa sovelluksissa..
tosin aivan kaikki eivät toimi (liekö javassa vikaa tjtn.) mutta tarkoitus olisi jos voisi tehdä kännykkään sellaisen kaavalla toimivan laskurin joka noukkisi tiedot taulukosta ja antaisi arvot ku syöttää tarvittavat arvot..

mahtaako tämmösen teko olla vaikeaa?
itse osaisin exelillä tehdä ko. taulukon ja kaavan, mutta sen java muotoon saaminen on ongelma siis ko. .jar-muotoon että kännykkä ymmärtäisi missä mennään..

5

2495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Goatse

      jar on zipattuja .class (ja mitä nyt muuta haluakaan, esim. kuvia) -tiedostoja. Kännykän Java-sovellukset ovat normaaleja Java-ohjelmia (tai no, kannettaville päätelaitteille tarkoitettua Javaa), eikä siinä ole Excelilla mitään tekemistä.

    • absoluuttinenTotuus

      http://java.sun.com/j2me/index.jsp
      Tuolta löydät apuja. J2ME ei periaatteessa ole sen vaikeampaa kuin Java yleensäkään. Jos osaat Javaa, ei pitäisi olla mitenkään mahdoton tehtävä. Jos et, voi olla aika haastavaa.
      J2ME tietysti on omanlaisensa ympäristö,ja siinä on omat työkalut joita juodut käyttämään. Eli jonkin verran vaivannäköä tarvitaan jotta saa ensimmäisen "Hello Worldin" pyörimään. Kun tässä onnistut, luulen että saat kuvaamasi vermeen rakennettua suht iisisti.

    • Jonttu

      Ihan vaan tiedoksi, että mikään tiedostopääte itsessään ei takaa yhtään mitään sisällöstä aivan kuten elävässäkin elämässä paketin päälle voi kirjoittaa "herkkuja" ja sisällä onkin paskaa. Eli, tiedostopääte vain indikoi jotain sisällöstä ja tässä tapauksessa "jar"-pääte kertoo, että tiedosto väitetään pakatun Jar-pakkausohjelmalla ...ts. puhelimen Java-moottori yrittää purkaa jar-tiedoston pakkauksen ja alkaa suorittaa sen sisältä löytyviä class-tiedostoja, mutta näiden puuttuessa homma keskeytyy virheeseen.

      Todellisuudessa kännykän java-sovelluksen tekemiseen kuuluu vielä monta muutakin asiaa class-tiedostojen luonnin ja pakkaamisen lisäksi, jotta homma voisi pelittää. Ohessa lista asioista:

      1. Java-koodin kirjoittaminen.
      2. koodin kääntäminen tavukoodiksi (class-pääte).
      3. Manifestin kirjoittaminen.
      4. class:ien pakkaaminen Jar:iin ja manifestin lisääminen siihen.
      5. Jar-paketin ajaminen koodinsekoittajan läpi (optionaalinen toimenpide, mutta joissain tilanteissa pakollinen).
      6. Jar-paketin ajaminen Preverify-ohjelman läpi.
      7. Jad-määritystiedoston luonti.
      8. Wml-tiedoston luonti.
      9. Jar-, Jad- ja Wml-tiedostojen sijoittaminen web-palvelimelle (palvelimen mime-tyypit pitää olla kunnossa).
      10. Sovelluksen lataaminen kännykkään OTA:lla (Over The Air).

      terv. Jonttu

      • fadslkjfa

        LOL!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe