Verta yskiessä keuhkoista/kurkusta

Antti

Jees, elikkäs tuollainen vaiva ollut kohta kaksi vuotta. Alkoi joskus 2010 marraskuussa, ja siitä lähtien ollut säännöllisen epäsäännöllisin välein. Joskus taukoa ollut puoli vuotta, joskus viikko tai kaksi.

Tilanne alkaa aina niin että rykäisen aamulla limaa irti, ja siinä on sitten veriviiruja. Seuraava rykäisy onkin sitten jo enemmän veressä. Joskus sitä nousee niin paljon että sen pystyy "haistamaan". Tuo vuoto kestää useamman päivän, oiskohan viikko jonkunmoinen ennätys. Ei se siis koko ajan vuoda, vaan aina yskiessä. Eikä sitä loppujen lopuksi paljoa tule, sen verran että sen huomaa.

Viime vuonna nuo keuhkot tutkittiin melko laajalti, ja mitään ei löytynyt. On otettu verikoetta, verenkuvaa, yskösnäytettä, röntgeniä ja viipalekuvaa. Keuhkot on myös tähystetty ja joku koepalakin otettu, kun oli jotain infektion jäämiä. Missään ei ollut mitään poikkeavaa, eli keuhkojen pitäisi olla normaalit. Kurkkukin on katottu niin peilillä kuin jollain kameralla, mikä meni nenän kautta. Sielläkään mitään ollu, kuulemma normaali kurkku. Eli lääkärit ei kuulemma tiedä mikä se on vikana.

Tänä vuonna ei alkuvuonna tullutkaan verta, mutta nytten se taas alkoi, pari kuukautta sitten. Tänään on jo kolmas eri kerta kun se vuotaa. Voikohan esmes keuhkosyöpä ollu tullut puolessa vuodessa?

Mulla on tietty sellainen paha tapa, että minä tarkistelen joka päivä, eli yskin limaa pois vaikka ei yskittäisi yhtään. Monesti päivässä, ja noin oon tehny jo kohta kaks vuotta. Siitä lähtien kun tuo alkoi. Tupakoinu olen satunnaisesti tässä muutaman vuoden, joskus on monen kuukauden tauko etten polta, joskus sitten menee useampi päivässä.

Pitäisikö tässä huolestua taas? Olis meinaan ihan mukava olla edes yksi päivä panikoimatta tuota saamarin asiaa, se alkaa pikkuhiljaa syömään miestä.

Ideoita, ehdotuksia?

2

1992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ms Rahikainen

      Sama vika Rahikaisella. Ensimmäiset tutkimukset tehtiin v 2008, eli nelisen vuotta sitten. Erinäisiä kuvauksia, kokeita, näytteitä ja tähystyksiä. Ei mitään.
      Nykytilanne on se, että verta tulee ajoittain, joskus menee pitkäkin aika ettei mitään ja sitten taas on pitkä aika, että tulee verisiä ysköksiä päivittäin.

      Ei kannata liikaa murehtia. Tulee mikä tulee, ja nyt on ainakin tutkittu ja tehty kaikki voitavissa oleva.
      Unohdetaan tuo kiusallinen jutska ja eletään ja nautitaan elämästä :)

    • ex Embolikko

      onko keuhkoverisuonesi kuvattu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      237
      2596
    2. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      10
      1494
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1412
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1305
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1160
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      903
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      878
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      868
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      825
    Aihe