olenko oikeassa pyynnön kohtuuttomuudesta.Eräs tuttavani oli ostamassa Kultaisen pentua. Niitä ei ollut enäöä yhtään jäljellä kun hän meni hakemaan.
Nyt hänelle kuitenkin tarjotiin 6v vanhaa steriloitua narttua hintaan 1200€.
Väitettiin sen olevan sopiva ja oikea hinta.
Minulla on se käsitys, että kyse on aikamoisesta ylihinnasta.
Paikka on aivan virallinen kasvattaja.
Voisikohan joku valaista onko kultaisen tuonikäiset vielä noin kovissa hinnoissa.
Kultaisen noutajan hinnoista
28
279
Vastaukset
- van ha koira
No ei todellakaan ole.
Iäkäs koira, steriloitu, hinta max 200-300e. - Pukeli.
Näyttää siltä, että nämä jotkut kasvattajat ovat menettäneet järkensä täysin rahan ahneudessaan.
Onkohan nyt kyseessä joku kiertopalkinto koira jonka henkirievusta useampikin on pyrkinyt nappaamaan siivun hyötytarkoituksessa.
Minun mielestä sopiva hinta on 100 euroa seuranpitäjä koirasta ja takuutodistus siitä, että koira hyvää hoitoa ja ylläpidon koko loppu elämänsä ajaksi. Olet todellakin oikeassa, toihan on törkeä hinta...Olis mielenkiintoista tietää mitä tuo kasvattaja pyytää sitten pennusta, kun vanha koira maksaa noin paljon.
Minusta kohtuu hinta olisi vanhasta koirasta 200-300 euroa...- Metsien Mies
Hän pyytää narttupennusta samaa 1200€.
- Enivei,
Metsien Mies kirjoitti:
Pidä kuitenkin huolta että tuttavasi ei maksa missään oloissa siitä vanhemmasta koirasta sitä summaa. Jos maksaa, niin hommaa sille edunvalvoja.
Kasvattajan moraalin perusteella ei välttämättä kannata sille edes pennusta maksaa sitä. Myyköön eiootaan muille. - Metsien Mies
Enivei, kirjoitti:
Pidä kuitenkin huolta että tuttavasi ei maksa missään oloissa siitä vanhemmasta koirasta sitä summaa. Jos maksaa, niin hommaa sille edunvalvoja.
Kasvattajan moraalin perusteella ei välttämättä kannata sille edes pennusta maksaa sitä. Myyköön eiootaan muille.Sanoin kyllä hänelle, että nyt sinua on minun mielestä yritetty härskisti huijata.
Hän on kotiäiti. Metsien Mies kirjoitti:
Siis...toihan on ihan törkeää rahastusta, vahakoira myydään samalla hinnalla kuin pentukoira. Toivottavasti tutullasi ei ole niin kovaa ''koirakuumetta'' että maksaisi vanhasta koirasta tuota pyydettyä summaa...
- aloitus on
feikki,keksitty juttu
- 32
aloitus on kirjoitti:
feikki,keksitty juttu
feikki ja siinä syy poistopyyntöön?
7 vuotiasta dogistakin pyydetty 700 euroa, dogit elää kesimäärin 7- 8 vuotta - Pukeli.
Sikra kirjoitti:
Siis...toihan on ihan törkeää rahastusta, vahakoira myydään samalla hinnalla kuin pentukoira. Toivottavasti tutullasi ei ole niin kovaa ''koirakuumetta'' että maksaisi vanhasta koirasta tuota pyydettyä summaa...
Vaikkakin toisenkautta eihän mitään niin ihanaa olekkaan, kun vanhakoira on, mutta se ihana aika saattaa jäädä lyhyeksi, riippuu kuitenkin perintötekijöistä :)
- Metsien Mies
Sikra kirjoitti:
Tällä tuttavalla on todella kova kuume. Sanoi, että olisi maksanut jos olisi rahaa ollut.
- Todellakaan
en ihmettelisi vaikka näin olisi...
Pukeli. kirjoitti:
Vaikkakin toisenkautta eihän mitään niin ihanaa olekkaan, kun vanhakoira on, mutta se ihana aika saattaa jäädä lyhyeksi, riippuu kuitenkin perintötekijöistä :)
Toi on ihan totta, kyllä vanhat koirat on todella ihania...ja tuokin on totta että se ihana aika voi jäädä lyhyeksi ja just sen takia tuo tuon kasvattajan pyytämä hinta on todella törkeää rahastusta...
Metsien Mies kirjoitti:
Tällä tuttavalla on todella kova kuume. Sanoi, että olisi maksanut jos olisi rahaa ollut.
No nyt täytyy tässäkohtaa sanoa...että...hyvä ettei hänellä ollut rahaa...;)
- SEDAMIKRA
Et sitten oo katsellut koirien hintoja noin yleensäkkin?
1200 euroo on kallis jo hyvien papereiden omaavien jälkeläisistäkin, enkä ainakaan itse maksaisi sellasta summaa edes jalokivin koristellusta kaulapannaasta saati sitten k.o.koirasta.
Kyllä on eläimet hinnoteltu tänä päivänä aivan törkeisiin mittoihin. - Omat kalliit kultsut
Kultaisennoutajan yleinen hinta on n. 1200,- . Rotu on suurikokoisena kallis kasvatettava - tuokin narttu on syönyt sen rahan jo moneen kertaan. 6-vuotias on jo niin vanha, ettei sillä pentuja kannata teettää, vaikka olisi steriloimatonkin. Eli sinänsä valmiiksi sterilointi on etu.
Hankinnan jälkeen koira tulee maksamaan aina moninkertaisesti hankintahintansa, jos se hoidetaan asianmukaisesti. Minusta nämä viestit aina kertovat myös asenteesta: "en sitten rupea tähän koiraan rahojani haaskaamaan...kuula kalloon, jos sitä alkaa jokin vaivaamaan" Älä ota sitä - anna sen löytää parempi koti!- Kasvattaja myös
-tuokin narttu on syönyt sen rahan jo moneen kertaan-
Tuoko on perustelusi kohtuuttomaan hintaan. Logiikallasi on sitten koiran hinta sen korkeampi mitä vanhempi se on. Olisiko 12v koira sitten 2400€.
Ilmiselvästi olet sama joka pyysi sitä ylihintaa. - itse vastuullinen
Kasvattaja myös kirjoitti:
-tuokin narttu on syönyt sen rahan jo moneen kertaan-
Tuoko on perustelusi kohtuuttomaan hintaan. Logiikallasi on sitten koiran hinta sen korkeampi mitä vanhempi se on. Olisiko 12v koira sitten 2400€.
Ilmiselvästi olet sama joka pyysi sitä ylihintaa.ei kaikki kasvattajat ole vastuullisia, vaikka suurin osa on.
- !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oon, sä taidat olla vast eskarissa!
Sori vaan, mutta varastan argumenttisi autokauppoihini. :)
Vuosia ja kilometrejä on takana, mutta dieseliin on mennyt varmaan uponnut uuden auton hinta! :D- 12+20
kaishakunin kirjoitti:
Vuosia ja kilometrejä on takana, mutta dieseliin on mennyt varmaan uponnut uuden auton hinta! :DHmmm...ehkei menis läp! ;=))))
- Autojen kiskurihinta
kaishakunin kirjoitti:
Vuosia ja kilometrejä on takana, mutta dieseliin on mennyt varmaan uponnut uuden auton hinta! :DMiksei autopalstalla valiteta autojen hinnoista.
Minä haluan paremman auton halvemmalla!!! Heti!!! Senkin rahanahneet autokauppiaat...rikastutte mun rahoilla....
Ja hyvän kodin saisi - eikö se nyt riitä - Kiskuripuskuri
Autojen kiskurihinta kirjoitti:
Miksei autopalstalla valiteta autojen hinnoista.
Minä haluan paremman auton halvemmalla!!! Heti!!! Senkin rahanahneet autokauppiaat...rikastutte mun rahoilla....
Ja hyvän kodin saisi - eikö se nyt riitäMutta yhtä tyhmää olisi perustella auton törkeää ylihintaa sillä, että polttoaineeseen
on kulunut valtavat summat rahaa vuosien saatossa.
Kallis vanha rotukoira ei voi muutakuin ihmetellä hintaa, Muistan kun Eräs osti vuoden vanhan griffonin(mustan) 1000 euroon en tiedä onko sopiva hinta vuoden ikäisestä koirasta, ei omasta mielestäni.
Aina voi pyyttää koiristakin mitä haluaa toinen asia saako myytyä ylihintaaa.Ei minusta välttämättä tuo rihvelin hinta paha ole,riippuen ihan tapauksesta.
En tiedä kyllä mitä yleensä maksavat,mutta jos jotain tuonnepäin,ja olisi hyvä koira,joka opetettu sisäsiistiksi ja tavoille,niin ei minusta paha hinta.
Jos ajattelee vaikka näyttöön tai käyttöön,niin tuonikäisestä jo jotain näkee,mikä se on ja voi terveystarkkejakin tehdä(ainakin jotain).
Eli varmempi valinta voi olla kuin pentu,hyvässä lykyssä :D
Aloittajan viestissä hinta kyllä aika suolainen.Luulisi,että jos tuon ikäiselle kotia hakee,niin pääintressi olisi hyvä koti,ei mitä siitä saa...
Katsoin tietokannasta,niin sen mukaan tuon ikäinen olisi jo "vanha".Joten jos ollaan jo vanhaa ottamassa,niin riskit siihen,että joutuu jo jotain ikäjuttujakin makselemaan,saattaa olla lähellä.
ps.Kyllä hämmästyin tuota keski-ikää o_O
Otanta rotuun nähden nyt ei mitenkään suuri ollut,mutta kumminkin.
Tosin osuus tapaturmista oli aika suuri.molossi kirjoitti:
Ei minusta välttämättä tuo rihvelin hinta paha ole,riippuen ihan tapauksesta.
En tiedä kyllä mitä yleensä maksavat,mutta jos jotain tuonnepäin,ja olisi hyvä koira,joka opetettu sisäsiistiksi ja tavoille,niin ei minusta paha hinta.
Jos ajattelee vaikka näyttöön tai käyttöön,niin tuonikäisestä jo jotain näkee,mikä se on ja voi terveystarkkejakin tehdä(ainakin jotain).
Eli varmempi valinta voi olla kuin pentu,hyvässä lykyssä :D
Aloittajan viestissä hinta kyllä aika suolainen.Luulisi,että jos tuon ikäiselle kotia hakee,niin pääintressi olisi hyvä koti,ei mitä siitä saa...
Katsoin tietokannasta,niin sen mukaan tuon ikäinen olisi jo "vanha".Joten jos ollaan jo vanhaa ottamassa,niin riskit siihen,että joutuu jo jotain ikäjuttujakin makselemaan,saattaa olla lähellä.
ps.Kyllä hämmästyin tuota keski-ikää o_O
Otanta rotuun nähden nyt ei mitenkään suuri ollut,mutta kumminkin.
Tosin osuus tapaturmista oli aika suuri.Kuka mitäkin pitää pahana hintana, oli ihan esimerkkinä rotu mitä eräs maksoi vuoden ikäisestä koirasta, griffonien pennuista pyydetään 1200-1300 euroa, haluaako pennun ja maksaa 200-300 enemmän ja kasvattaa pennusta asti itse koiran, vai ostaako vuoden ikäisen griffonin mistä itse voisin korkeintaa maksaa 700- 800 euroa.
Aikuisia koiria myydään todella suolaisin hinnoin , osalla isoilla roduilla on keski-ikää 7-8 vuotta, niin pitää ihmetellä miten pyydellään hintoja mitä ei edes pentukoiristakaan aina pyydellä.
6 vuotiailla alkaa olemaan jo terveydellisiäkin riskejä ikänsä puolesta, se montako elinvuotta on jäljellä on monistakin seikoistakin kiinni.
- pyytää saa mitä taht
Koirien kaupassa ei ole hintakartelia. Myyjä saa pyytää mitä haluaa. Koirakauppa on ostajan ja myyjän välinen kauppa. 6 vuotiaasta leikatusta nartusta hinta tuntuu kohtuuttomalta. 1000 euroa vuoden vanhasta puhdasrotuisesta koirasta tuntuu halvalta.
Ne maksaa kenellä on varaa siihen. Ystävä maksoi vuoden vanhasta rekisteröidystä puhdasrotuisesta koirasta 2500 euroa.- Tosiystävä
Tosiystävä hankkisi tälle kyllä edunvalvojan, teithän niin?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1314635Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363549- 513320
- 443097
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest282539- 232226
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201878Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755