Tuli tänään teemalta. Oli näköjään restauroitu kopio koska värit paremmat eikä filmissäkään naarmuja. Aika ei ollut kullannut muistoja, päinvastoin, elokuva oli parempi kuin muistin. Tänään Hesarin kriitikko totesi elokuvasta vääristelevästi " Elokuvassa voikin nähdä sielun sukulaisuutta Jäniksen vuoteen". Eiköhän se ole tarkkaan ottaen päin vastoin: Jäniksen vuodessa voi nähdä sielun sukulaisuutta Lampaansyöjiin. Nimittäin syöjät tehtiin 1972, jänis vasta 1977. On vaikeaa ujuttaa sielun sukulaisuutta elokuvaan jostain joka vielä ei ole olemassa.
Lampaansyöjät
Ukko Knoa
1
277
Vastaukset
- Elokuva-arkistoija
Hyvä oli että tuli, sillä kuvan laatu oli tosiaan kiva yllätys. Minullakin oli tallessa vain edellinen tv-esitys (1993), jonka kopiossa oli aivan lohduton määrä ylimääräistä naarmua ja hämyä.
Kyllähän Lampaansyöjät on suomalaisen reippailutarinan prototyyppi ja Paasilinna otti siitä varmaan enemmältikin vaikutteita. Hyvää ideaa tietenkin voi käsitellä useammastakin näkökulmasta.
Lampaiden ampumiseen käytetty 5,7 millin kivääri on muuten äskettäin saatu talteen museoon. Missähän Saab lienee?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984