Mitä kasvattajat tekevät jos ei pennut mene kaupaksi.
Nyt huono pentukauppatilanne ainakin kultsuilla.
Jos kasvattajilla on vielä 4-6kk ja vanhempiankin pentuja myymättä, mitä teette, lopetatteko kun kulut vain kasvaa, eikä kukaan osta?
Tuon ikäiset pennut vaativat jo enemmän ruokaa, rokotukset, madotukset niitä joutuu kasvattaja enemmän kouluttamaan, sosiaalistamaan jne.
meneekö hermo, kestääkö pinna.
Onko lopetus ainoa keino, vaiko antaa koira ilmaiseksi uuteen kotiin?
Pennut jäävät käsiin, lopetusko edessä?
11
1781
Vastaukset
- onko provo?
Arvokkaita rotukoiran pentuja ei todellakaan lopeteta vaan odotetaan kunnes oikeanlainen ostaja tulee.
- kari-matti
tuskin on provo, miksi aina tyrkytätte provoa kun ette osaa muuta vastata tai kommentoida.
jokainen tekee kuten parhaakseen näkee, kaikilla ei ole erillistä ulkohuussia jossa pitää pualvuotiaat pennut. - Älä luule!
kari-matti kirjoitti:
tuskin on provo, miksi aina tyrkytätte provoa kun ette osaa muuta vastata tai kommentoida.
jokainen tekee kuten parhaakseen näkee, kaikilla ei ole erillistä ulkohuussia jossa pitää pualvuotiaat pennut.No oletko useinkin nähnyt ilmoituksen "annetaan puolivuotias kultainennoutaja"?. Kyllä hyvä koira löytää kodin ennemmin tai myöhemmin. Ystäväni myi viimeisestä pentueesta viimeisen pennun 10 kk:n ikäisenä - siitä oli kuulemma jo vaikea luopua. Aloittaja taitaa elää hyvän ja halvan kultsun turhassa toivossa...
- Äijä Kempeleeltä
kari-matti kirjoitti:
jokainen tekee kuten parhaakseen näkee, kaikilla ei ole erillistä ulkohuussia jossa pitää pualvuotiaat pennut.Olen kari-matin kanssa samaa miueltä, akat aina tyrkyttävät provoa kun eivät muuta keksi.
Nimimerkille "Älä luule" kehoittaisin luukemaan aloittajan viestin oikein aivonystyröitten kera, sillä aloittaja tuskin "elää hyvän ja halvan kultsun toivossa".
Aloittaja varmastikkin on kasvattaja itse, ja näkee parhaaksi laittaa pennut sateenkaarisillalle, kuin antaa sinunkaltaisillesi tomeppeleille.
Mutta uskon että varmasti hänenkin pennuilleen löytyy hyvät kodit.
- Rakkaat pennut <3
Toivottavasti on provo!
Ennen kuin pentuja lähtee edes teettämään, tämä vaihtoehto pitää ottaa huomioon. Pennut ja nuoret koirat pidetään kotona niin kauan kuin sopiva koti löytyy tietenkin. Kyllä ne ennemmin tai myöhemmin kotinsa löytävät. Usein näyttää vain käyvän niin, että kun se pentu on vanhemmaksi kotona, niin siihen kiintyy niin paljon, ettei sitä enää raaskikaan myydä. - Kannattaa tinkiä
En usko, että tämä on mikään provo, koska olen miettinyt ihan samaa. Keväällä jo katselin kultsien hintoja, kaikki oli 1000-1200€. Keväällä ja kesällä pentueita tuli ihan hirmuisesti, varsinkin tuonne Tampereen ja Turun seudulle. Mietin jo silloin miten ihmeessä noille kaikille löytyy kodit noilla hinnoilla. Ja hups, nyt jotkut kasvattajat myy pentuja jo 850€ kpl. Todellakin nyt on ostajan markkinat, ainakin kultseissa. Varaa on mistä valita. Tyhmä se on se kasvattaja, joka tiukasti pitää hinnan 1200€ yli puolivuotiaasta pennusta kun halvemmalla saa nuoremman.
- Älä luule!
No eipä noita ainakaan GR:n sivuilla tuohon hintaan myydä. Halvemmalla myydään nyt niitä pentuja, jotka eivät täytä GR:n laatuvaatimuksia. Niistäkin on aiemmin saanut maksaa saman hinnan, koska kysyntää on ollut niin paljon.
Eli laatupennut maksavat edelleen saman verran. Vähemmän laadukkaiden pentujen hinnat ovat pudonneet. Jokainen saa sitten itse päättää missä säästää.
Hyvin meiltä ainakin pennut kodin löysivät - enemmänkin olisi mennyt, joten ihan turhaan huolehditte.
- eiummarra
Ensinnäkin, nykyään koirien hinnat on ihan pilvissä! Rotukoiratkin pitäisi myydä korkeintaan 600 e! Tämä touhu on nykyään pelkkää rahastusta. Itse en osta puhdasta rotukoiraa, koska ovat aivan älyttömissä hinnoissa. Saan käytyä metsällä ja touhuttua muutenkin seropieni kanssa. Ja niillä hyvänä hintana pidän 100e. Mihin on joutunut entisaikojen hyvien käyttöominaisuuksien vaaliminen "korean" ulkomuodon sijaan? Jos ei pennuille ole kysyntää, niin lopettakaa pois. Emme kaipaa tähän maahan enempää kiertolaisia.
- En mäkään ymmärrä
Mä oon kanssa ihmetelly tota sekarotusten hintaa. Joo ymmärrän kyllä että niitä ei anneta ilmaseksi ettei ihmiset ota hetken mielijohteesta. Mutta 300-600 on sekarotusesta todella paljon. Ja tulee heti vähän semmonen rahastuksen tunne tai siis että tehäänkö sekarotusilla nitä pentuja vaan rahan ahneudesta. itse olen nyt kuukauden päivät etsinyt itselleni metsästykseenkin soveltuvaa sekarotuista pentua ja hankalaa on ollut. Jos on edulinen niin noi ilmotukset on jotenki tosi niukkasanasia ja jos sähköpostitse kyselee niin eipä sieltä paljon enenpää irtoa. Hinta kun pompsahtaa niin kyllähän sitä kerrottavaa löytyy iahn kaikesta
- edes joku arvo
En mäkään ymmärrä kirjoitti:
Mä oon kanssa ihmetelly tota sekarotusten hintaa. Joo ymmärrän kyllä että niitä ei anneta ilmaseksi ettei ihmiset ota hetken mielijohteesta. Mutta 300-600 on sekarotusesta todella paljon. Ja tulee heti vähän semmonen rahastuksen tunne tai siis että tehäänkö sekarotusilla nitä pentuja vaan rahan ahneudesta. itse olen nyt kuukauden päivät etsinyt itselleni metsästykseenkin soveltuvaa sekarotuista pentua ja hankalaa on ollut. Jos on edulinen niin noi ilmotukset on jotenki tosi niukkasanasia ja jos sähköpostitse kyselee niin eipä sieltä paljon enenpää irtoa. Hinta kun pompsahtaa niin kyllähän sitä kerrottavaa löytyy iahn kaikesta
No onhan se hyvä, että nuo sekarotuisetkin edes jonkin verran maksavat. On sitten toivottavasti edes vähän vähempi noita "ei ole varaa lopettaa koiraa - voinko viedä sen narunjatkoksi koirahoitolan ovelle" -viestejä, joita tuolla "yleistä koirista" -palstalla tälläkin hetkellä käydään.
- piia----
Sekaroituisistakin pitäisi pyytää vähintään 400€ jotta koiran hankinta ei olisi niin helppoa! koska väärillä ihmisillä on koiria, koska ne on halvalla ostettu, onhan niitä sellaisiakin jolla on kalliita rotukoiria..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2116531Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442887- 442347
- 972164
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311467- 801444
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131366Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71315Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3881261