Itselläni syynä on sitoutumiskammo, jo kolme ´elämäni miestä´ on yrittänyt ryhtyä muuttamaan minua mieleisekseen heti pian seurustelun edettyä avio-avoliitoiksi.
Haluan itse päättää oman hiustyylini, vaatetukseni, unirytmini, ruokailutottumukseni, kotini sisustuksen, ystäväni ja harrastukseni. Missään näistä edellämainituista ei ole ollut mitään moittimista seurusteluaikana, vasta sulhon muutettua asuntooni on alkanut ´käännytys´ jolloin onnellisuuteni on muuttunut tahtojen sodiksi.
Miksi olet sinkku?
77
423
Vastaukset
- Cloetta...
Harmi, toisenlaistakin nimittäin voi olla. Pitkässä avioliitossa elävänä voi todeta, että voin päättää kaikista itseeni liittyvistä asioista suvereenisti mutta haluan ottaa myös puolisoni mielipiteen huomiin, täysin vapaaehtoisesti.
Parisuhteilu on taitolaji, paljon se vaatii mutta enemmän se antaa.- ihan käkenä
taitoa vaatii juu, suurin osa jää kuitenkin kiinni parisuhteilustaan, silloin ottaa yleensä se ensimmäinen suhdekumppani pitkät ja parisuhteilija voi noileesti siirtyä jatkamaan kakkos suhdettaan kunnes taas ryhtyy parisuhteilemaan ja jää kiinni ... aina on jo lämmin pesä valmiina odottamassa
- Cloetta...
ihan käkenä kirjoitti:
taitoa vaatii juu, suurin osa jää kuitenkin kiinni parisuhteilustaan, silloin ottaa yleensä se ensimmäinen suhdekumppani pitkät ja parisuhteilija voi noileesti siirtyä jatkamaan kakkos suhdettaan kunnes taas ryhtyy parisuhteilemaan ja jää kiinni ... aina on jo lämmin pesä valmiina odottamassa
En ihan tuota tarkoittanut mutta kukin käsittää asian haluamallaan tavalla. Joka tapauksessa pitkässä parisuhteessa, ja vielä tyytyväisenä siihen, vaaditaan parisuhdetaitoja ja sosiaalista osaamista jolla on vaikutusta siihen kuinka tyytyväisiä tai onnellisia liitossa ollaan.
- sioposkista pitävä
ymmärrykseni ei riitä ymmärtämään tarvetta muuttaa sitä mihin on ihastunut/rakastunut.
En pidä viiksistä ja parrasta,näin ollen en tee lähempää tuttavuutta karvanaamojen kanssa.
Siloposkille kerron jo tuttavuutta tehdessä ettei parrakkaat ole mun mieleen,näin se ei tule sitten yllätyksenä myöhemmin.
En ole löytänyt miestä jonka leuka ei olisi jossain vaiheessa alkanut työntämään liikaa sänkeä,siksi siis taas sinkkuna. - mielummin yksin
samat sanat, se käännytys alkaa kun on enempi tuttu, ja vertailu vaikkapa ex.n, siksi olen sinkku ja eipä ole vielä uskollista miestä löytynyt..
- Rimmir tänään
Sitähän se taitaa olla, sitoutumiskammoa pitkän avioliiton jälkeen. En enää kyllä osaakaan olla miesten seurassa luonnollinen, en tiedä mistä heidän kanssaan juttelisi, mitä tekisi... Miespuoliset työkaverit ovat riittäneet vielä tähän saakka juttelukaveriksi, heidän kanssaan on helppoa heittää huulta ja keskustella myös vakavammastikin aiheista kun he kaikki ovat naimisissa ja puhuvat kauniisti vaimoistaan.
Eikä täällä seudulla enää ole vapaita ikäisiäni suomalaismiehiä. Eikä minulle kelpaa muu kuin suomalainen, taidan olla rasisiti. (Taikka enhän tiedä vaikka jossakin olisikin, enhän ole edes etsinytkään konkreettisesti :)) Käännytys? Voi hyvänen aika! Onko sellaisiakin?
Luettelemasi asiat ovat puhtaasti ko. yksilön omia.
Yhteisissä, esimerkiksi yhteisen ajan käyttöön vaikuttavissa, otetaan tietenkin kumppani huomioon.
Parisuhdehan antaa paremmat mahdollisuudet esimerkiksi omiin harrastuksiin.
Ay- ja paikallispolitiikassa olen tietenkin kannustanut vaimoani.
Ostaessani elintarvikkeita on minun otettava huomioon vaimoni rajoitukset K-vitamiinin ja raudan suhteen. Eipä haittaa.
Hänen ollessaan tyttöjen matkoilla herkuttelen kaaleilla ja sisäelimillä ja silakoilla, jos niitä saa.Sopivaa ei löydy. Naisilla tuntuu olevan kovin sekava ajatuksenjuoksu.
En tosin ole viitsinyt kummemmin etsiäkään.Puuttuu se "elämäni mies".
Eivät kai tule kotoa etsimään.- etsivä löytää
Eikö sieltä kauppareissulta joku löytyisi;))
etsivä löytää kirjoitti:
Eikö sieltä kauppareissulta joku löytyisi;))
Ai mitkä silmät oli pojalla tänäänkin juuri kun kaupasta kotia kävelin.
Niin ilkikuriset ja hymyilevät.
Kyllä mietin mielessäni miksi en ole puuma, mutta kun en voisi kuvitella seukkaavani systerin tytön pojan ikäistä.
Kysyi tietä tämä hurmuri.
Päältä kahdenkymmenen.
No vanha täti vaan neuvoi ja hymyili takaisin.
Ehkä sieltä löytyisikin jos olisi haku päällä :))- Elämäsi mies
Tulisin kun tietäisin, missä se kotisi on.
Elämäsi mies kirjoitti:
Tulisin kun tietäisin, missä se kotisi on.
Meren äärellä ja metsän laidalla mun koti on :)
- Elämäsi mies
tulisilla kirjoitti:
Meren äärellä ja metsän laidalla mun koti on :)
Kovin panit tarkan osoitteen. Aloitan matkan luoksesi heti.
- Salander*
On se varmaan haastava tilanne kun on siinä vaiheessa että kämppää pitää muuttaa yhteiseksi. Kummankin pitää viihtyä siellä, samoin kai se on suotavaa että syödään samaa ruokaa.... En ole ollut vastaavassa tilanteessa sitten vuonna 1988 kai, joten ehkä viimeinen ihminen mennä sanomaan :)
Riitaisan avioliiton jälkeen minusta on tullut myös sitoutumiskammoinen. Kun aloin lennättää ystäviäkin pellolle, piti istua ja miettiä mikä mättää. En osaa riidellä. Otan mielummin hatkat nykyisin.
Ei yksinolossa mitään pahaa ole. Viihdyn niin hyvin että on vaikeaa ymmärtää heitä jotka hakevat kumppania lyhdyn kanssa. Toisaalta, kun kolahtaa niin kolahtaa. Kerran olen antanut sydämeni ja se kerkes juuri ja juuri toipua kun yks tonttu kävi sen varastamassa. Siellä se on nyt, herran hallussa ikään kuin :))) Ei sekään rontti sillä mitään taida tehdä, eikä se nyt ensipettymyksen jälkeen hirveesti haittaa. Ihan täyttä elämää vietän silti :) En siis etsi mitään, enkä edes voisi ottaa vastaan mitään uuttakaan. Näillä mennään tällä hetkellä. - Unattended
meidän sitoutumiskammoisten kannattaisi varmaan deitata vain yksinomaan varattujen kanssa
parasta olla pelikassi perääntymistä vartoomassa lähtövalmiiksi pakattuna - mistä lisää
laiska-lassehan on mies, joka kunnioittaa vaimoaan, kaikesta sen huomaa, ei kuitenkaan ole tossun alla, jos olen oikein ymmärtäny kirjoituksista, eli tämän käsityksen olen saanut :)
- kokemusta on
varattuihin en lakee enää, ei tule kun harmia ja mieli pahaa..
Käsitteillä kikkailua. Minä en kunnioita ketään!
Myöskään rakkaus ei sanana mahdu suuhuni.
Arvostukseni ansaitsevia henkilöitä on muutamia ja vaimoni kuuluu siihen joukkoon.
Täydennettynä vuosien lujittamalla kiintymyksellä niin eipä ole hassumpaa elellä.
Olen laskenut naisellisen oveluuden tiliin sen, että vaimoni ei ole koskaan vaatinut minulta mitään.
Toivomukset ja ehdotuksethan kuuluvat arkiseen elämään.
Sukkani eteisen lattialla eivät enää aiheuta vähäisintäkään reaktiota ja pussieni kohentelu kotioloissa aiheuttaa vain paheksuvan katseen.
Aivan yhteiselämämme alkuviikkoina jouduin joskus väistelemään lentäviä tekstiilejä.
Lähtiessämme johonkin tilaisuuteen voin olla huoletta. Vaimoni kontrolloi pukeutumiseni. Yritän aina selvitä maksimimukavuudella.
Kekkosen ajan eläneenä opin pian ennakoimaan kumppanin mielitekoja ja tarpeita.
Mukava tuottaa oma-aloitteisesti kaverille mielihyvää ja nautintoa ilman vaatimuksia.
Eipä tämä ole jäänyt vaille vastakaikua.
Olen muutamassa yhteydessä käyttänyt kuluneita sanontojani.
Omasta terveydestä ja kunnosta huolehtiminen on parasta huomaavaisuutta elinkumppania kohtaan.
Parisuhteen alkutaipaleen epäitsekkyys ja kumppanista huolehtiminen palkitsee itsensä myöhäisempinä vuosina.
Olen ja pysyn siksi sinkkuna että minusta ei ole elämään parisuhteessa. Tämä on koettu ja todettu, peli on siltä osin selvää.
En ole yrittänyt muuttaa ketään, mutta olen itse kokenut joka kerta että en saa olla jopa parisuhteelle merkityksettömistä asioista sitä mieltä mitä olen, ja en siedä että mielipiteenvapauttani joku rajoittaa, kun en sitä itsekään keltään rajoita.
Toinen juttu sitten on kuten joku tuolla ylempänä totesi ettei osaa riidellä, niin tunnen itse samoin. Mieluummin nostan kytkintä kuin alennun turhaan riitelyyn.- Jätetty sinkuksi
Siksi koska mieheni löysi uuden ja ainakin omasta mielestään paremman. Luottoa ei enää ole valehteleville pukeille, monta valitustarinaa olen jo sinkkuaikanani ehtinyt kuulla. Mitähän se minunkin eksäni silloin vieraissa juostessaan minusta valehteli uudelle ihastukselleen? Nykyään tavatessamme lastemme järjestämissä juhlissa tulee ex aina yksin ja valittaa jotain nykyisestään. Takaisin en ota vaikka on ehdotellut ja kaikenlaista lupaillut, ikinä en pystyisi enää luottamaan petturipaskaan. Kohta on kaikki tutut ikätoverini eronneet ja melkein aina on syynä miehen vaihtelunhalu, monelle lortolle näyttää varattu kelpaavan.
- Firebird
Onko se väärin, että mies pyrkii hellästi ja huomaavaisuudella ohjaamaan naisensa pois vanhoista "rasitteista" ja näkemään asiat toisin silmin ?
100% kontrollointi ja pakkomielinen epäily ovat asiat erikseen, eivätkä ne rakenna parisuhdetta terveellä tavalla.- iisi
Ei väärin. On hirmu seksikästä miehen edes yrittää...
- Aamun ihmetys
Ja vanhoihin "rasitteisiin" kuuluu sitten vai
lempimusiikki, poliittinen kanta, lempi televisio-ohjelmat,
terveelliset ruokailutottumukset, liikunta- ja muut harrastukset
ja säästäminen ja matkustelu?
Se toisin silmin näkeminenkö tarkoittaa mukautumista miehen mieleisiin asioihin
jättäen omat taka-alalle tai kokonaan pois?
Jos mies rakastuu minuun sellaisena kuin olen,
niin miksi ihmeessä minua pitää ryhtyä muuttamaan erilaiseksi kuin olen?
Olenko sittenkin vain korvike jollekin hänen ihanteelleen tai entiselleen? - iisi
Aamun ihmetys kirjoitti:
Olenko sittenkin vain korvike jollekin hänen ihanteelleen tai entiselleen?Ei tietenkään. Oudolta ensin kuulosti myös ennen kuin tajusin tarkoituksen. TH!NK
- en enää ihmettele
Aamun ihmetys kirjoitti:
Olenko sittenkin vain korvike jollekin hänen ihanteelleen tai entiselleen?nykyään meilläkin tehdään yhdessä ainoastaa miehelle mieluisia harrastuksia ja teeveestä katsotaan vain hänelle sopivia ohjelmia
- ei sytytä
iisi kirjoitti:
Ei väärin. On hirmu seksikästä miehen edes yrittää...
avaisitko hieman meille muillekkin?
en enää ihmettele kirjoitti:
nykyään meilläkin tehdään yhdessä ainoastaa miehelle mieluisia harrastuksia ja teeveestä katsotaan vain hänelle sopivia ohjelmia
Vaihtoehto?
Yhteisenä valvonta-aikana katsomme molempia kiinnostavia ohjelmia tai sitten minä tallennan minua kiinnostavat ja, aamuvirkkuna, katson ne aamuisin vaimon nukkuessa tai, pitemmällä tähtäyksellä, ollessani yksin vaimon retkien aikana.
Runsaiden yhteisten harrastusten lisäksi kummallakin on omansa.
Kotona vaimo hommailee puikkojensa kanssa, lueskelee, täyttää ristikoita ja kokoaa palapelejä kuunnellessaan musiikkia.
Suulaana yksilönä pitää myös minut valppaana. Paljon yhteistä keskusteltavaa.
Arkiaamuiset steputtelut entisen työkaverinsa kanssa minun ollessa salilla.
Viikottaiset harmaahapsien ja kutojien kokoukset.
Määräajoin entisen työporukan tapaamiset.
Muutaman kerran vuoteen parin, kolmen päivän retkeily pk-seudulle sekä kerran, kaksi vuodessa tyttöjen 1 - 3:n viikon matkat Keski- ja Etelä-Eurooppaan.
Meille, vähillä vaatimuksilla ja niukalla mielikuvituksella varustetuille yksilöille kuvaamani käytäntö sopii ja riittää.en enää ihmettele kirjoitti:
nykyään meilläkin tehdään yhdessä ainoastaa miehelle mieluisia harrastuksia ja teeveestä katsotaan vain hänelle sopivia ohjelmia
Olen monesti sanonut että jos vanhalla iällä yhteen yritetään mennä, pitää olla samat harrastukset ja muutenkin samat mieltymykset että yrityksestä mitään tulisi. Muuten pitää tyytyä korkeintaan kyläilemään.
yohuuhkaja kirjoitti:
Olen monesti sanonut että jos vanhalla iällä yhteen yritetään mennä, pitää olla samat harrastukset ja muutenkin samat mieltymykset että yrityksestä mitään tulisi. Muuten pitää tyytyä korkeintaan kyläilemään.
Järkeä puhut!
Näiden syöpiemme yhteydessä olemme vaimon kanssa joskus pohtineet tilannetta jossa jompi, kumpi joskus, ennemmin tai myöhemmin leskeytyy.
Meillä kummallakin on vakaa käsitys, ettemme viitsisi ryhtyä opettelemaan yhteiselämää kenenkään uuden henkilön kanssa.- iisi
ei sytytä kirjoitti:
avaisitko hieman meille muillekkin?
Minä en myös pidä kontrolloimisesta. Valintatilanteessa pyrkimys muuttaa vähemmän negatiivista.
- L - L
Aamun ihmetys kirjoitti:
Olenko sittenkin vain korvike jollekin hänen ihanteelleen tai entiselleen?Parinmuodostuksen perusteet? Vietit voittavat mutta arkikin koittaa!
Kyllä kai kaikki keskustelevat jo seurustellessaan muustakin kuin "teille vai meille"?
Jo seurusteluaikana viihtyy yhdessä kun normaalin fyysisen vedon lisäksi sattuu olemaan samansuuntainen kanta
- yhteiskunnallisiin kysymyksiin
- tv-ohjelmiin
- ruokailutottumuksiin
-liikuntaan ml. penkkiurheilu ( vaimoni ei seuraa nyrkkeilyä eikä lätkää ).
- raha-asioiden hoitoon
- matkusteluun
- lisäksi mm. samansuuntaiset käsitykset lasten kasvatuksesta ( ilmeni myöhemmin )
- samat käsitykset perusmoraalista
- jne, jne
Myös vaimoni vanhahtava käsitys perheen vastuukysymyksista selvensi asioita hänenkään luopumatta mistään.
Olikohan vaistomaista taitoa vai tuuria?
Vaimoni on niin tepperamenttinen ( joskus spontaanin kiukkuinen ) ihminen, ettei perusasioiden pahoissa ristiriitatilanteissa olisi elämästä tullut mitään.
Eiköhän se mieli aika äkkiä muutu kun näkee jossakussa rypytkin koristuksina eli hyväksyy toisen sellaisena kuin hän on ja sama toisinpäin. Mitään lisäämättä tai korjaamatta. Sitä odotellessa voi hyvin olla sinkkuna lopun ikää.
- aiempi
Kyllä elinkumppania pitää myös kunnioittaa eli ei petä ja pitää tasa-arvoisena, se on sitä, vai mitä?
Eikä lyö, myöskään ei sanojansa syö, mitä se rakkaus on, ehkäpä sitä, että haluaa elää mukavan kumppaninsa kanssa :) Harmi, että emme ole tavanneet. Minulta ei ohjeita tule naisen olemuksen suhteen.
- Se yksi ja ;)))
Näin on. Ystävätkin, minutkin hyväksyt juuri sellaisena kun olen. Et muuttaisi minustakaan mitään;))) Siksi niin tärkeä ja rakas minulle ystävänä oletkin;))
- Molempi parempi
Jos koti on yhteinen joutuu kyllä ottamaan huomioon toisenkin sisustusmieltymykset ja ruokailutottumuksissa oudutaan vähän sovittelemaan. Parisuhteessa ei ihan voi vaan ajatella itseään ja odottaa että toinen kumppani on anoa jonka tulee sopeutua.
- ngidhfnntg4w
Kasvissyöjänä en aio totutella kenenkään lihansyöjän tapoihin, itse saisi omat lihansa valmistaa ja syödä. En ymmärrä miksi minun pitäisi muuttaa oma kotini jonkun toisen mieleiseksi, jos se on ollut hänen mielestään hyvä ennen kun hän tänne muutti, niin miksi sitä pitäisi alkaa muuttaa muuksi?
ngidhfnntg4w kirjoitti:
Kasvissyöjänä en aio totutella kenenkään lihansyöjän tapoihin, itse saisi omat lihansa valmistaa ja syödä. En ymmärrä miksi minun pitäisi muuttaa oma kotini jonkun toisen mieleiseksi, jos se on ollut hänen mielestään hyvä ennen kun hän tänne muutti, niin miksi sitä pitäisi alkaa muuttaa muuksi?
Ruokahuollostamme vastaavana kaalinsyöjänäkään en pistä pöytään kaaliruokia koska vaimoni täytyy varoa K-vitamiinia sisältäviä elintarvikkeita.
Myös palkokasvien kanssa täytyy olla tarkkana samasta syystä.
Rautaa sisältävät ovat kontrollissa Hb:n nousutaipumuksen vuoksi.
Silakka-allergia rajoittaa niiden syömiseni vaimon poissaoloihin.
En tunne itseäni eunukiksi vaikka olen mukauttanut oman ravitsemukseni noihin manitsemiini reunaehtoihin!- Molempi parempi
ngidhfnntg4w kirjoitti:
Voihan rakkaudesta tehdä liharuokia vaikka ei itse niitä söisikään ja oletkos tullut ajatelleeksi miksi kumppanisi pitäisi täysin sopeutua sinun elämääsi. Parisuhteessa joutuu AINA tekemään kompromisseja niin jotta molemmat olisivat edes jossain mielessä tyytyväisiä. Toivottavasti vielä joskus löydät kumppanin, joka sopeutuu SINUN elämääsi, SINUN asuntoosi ja SINUN ruokatapoihisi.
Ei pahalla mutta tyylisi kuulostaa aika itsekkäältä. Enkä tarkoita sitä että sinun pitäsi alkaa lihansyöjäksi. - L - L
Molempi parempi kirjoitti:
Voihan rakkaudesta tehdä liharuokia vaikka ei itse niitä söisikään ja oletkos tullut ajatelleeksi miksi kumppanisi pitäisi täysin sopeutua sinun elämääsi. Parisuhteessa joutuu AINA tekemään kompromisseja niin jotta molemmat olisivat edes jossain mielessä tyytyväisiä. Toivottavasti vielä joskus löydät kumppanin, joka sopeutuu SINUN elämääsi, SINUN asuntoosi ja SINUN ruokatapoihisi.
Ei pahalla mutta tyylisi kuulostaa aika itsekkäältä. Enkä tarkoita sitä että sinun pitäsi alkaa lihansyöjäksi.Helpompi toisin päin. On helpompi täydentää yhteistä ruokalistaa omilla tarpeilla kuin valmistaa vain toista varten eri pöperöt.
Kannattaisikohan harkita keittiön työnjakoa?
Teen yhteiset sapuskat vaimoni terveyteen liittyvien ( ei mieltymysten tai oikkujen ) reunaetojen mukaisesti mutta täydennän sitä omilla tarpeillani.
Raejuustoa, rahkaa, heraa, kaakaojauhetta ja, kun on hyviä tarjouksia niin silloin parsa- ja ruusukaaleja sekä silakkaa.
Ennen kuin minulla oli mahdollisuus ryhtyä harrastelemaan kokkausta, söin vaimoni valmistamat sapuskat mukisematta. Kokoliha ja kalat tekivät poikkeuksen.
Kuitenkin, kumppanin ehdoton kieltäytyminen ilman kompromissimahdollisuutta kyseenalaistaisi parisuhteen perustan, kiintymyksen! - Molempi parempi
L - L kirjoitti:
Helpompi toisin päin. On helpompi täydentää yhteistä ruokalistaa omilla tarpeilla kuin valmistaa vain toista varten eri pöperöt.
Kannattaisikohan harkita keittiön työnjakoa?
Teen yhteiset sapuskat vaimoni terveyteen liittyvien ( ei mieltymysten tai oikkujen ) reunaetojen mukaisesti mutta täydennän sitä omilla tarpeillani.
Raejuustoa, rahkaa, heraa, kaakaojauhetta ja, kun on hyviä tarjouksia niin silloin parsa- ja ruusukaaleja sekä silakkaa.
Ennen kuin minulla oli mahdollisuus ryhtyä harrastelemaan kokkausta, söin vaimoni valmistamat sapuskat mukisematta. Kokoliha ja kalat tekivät poikkeuksen.
Kuitenkin, kumppanin ehdoton kieltäytyminen ilman kompromissimahdollisuutta kyseenalaistaisi parisuhteen perustan, kiintymyksen!Juuri näin. Sinulla on elämän viisautta ja sydän paikallaan. Arvostan ja kunnioitan.
Karu totuus on se, että kukaan ei ole huolinut ;(
Olet siinä onnellisessa asemassa, että sinulle on ollut kysyntää kun jo kolme miestä olet "testannut". Hyvä niin sinun kannaltasi ;) Ehkä joku päivä löydät hänet joka on täydellinen eikä halua muuttaa sinua ;D. Joo, ei tämä yksin eläminen ole herkkua kun itse haluaisi kumppanin jakamaan arkea. Tukka on se mikä on, vaatteeni käytännölliset, iltauninen mutta aamun virkku, sisustuksessa mukavuus tärkeintä, olen kaikki ruokainen ja harrastuksia saa olla kummallakin oman mieltymyksen mukaan eli ei siis syytä mihinkään suurempaan keskusteluun tai konfliktiin. Harmaa arjen hiirulainen jolla on tulisia tunteita ja varsinkin sängyn lämmittäjä kaikin tavoin olisi mieleen! Ulkonäkö ei korreloi sisäisiä tunnekuohuja ja miten ne tuoda korrektisti esiin ja löytyisi tuo mies joka vastaisi kaipuuseen ja tunnepaloon? Kokemukseni on että miehet kaipaavat upeita, persoonallisia, leiskuvia naisia jotka heitä kiehtovat, mutta jotka eivät lopultakaan viihdy kenenkään muun seurassa ja siitä nuo ongelmat syntyvät ;) Olen muuten seurannut sivusta tuollaista peliä ja ihan miettien miten oppisin moiset elkeet, mutta ehkä olisin valheellinen silloin. Tiedä häntä ;)- Kokenut tietää
Nainen saa aina seuraa jos vain paljastaa sitä haluavansa. Eri asia on, tyydyttääkö se seura sitten naisen salatut toiveet.
Kokenut tietää kirjoitti:
Nainen saa aina seuraa jos vain paljastaa sitä haluavansa. Eri asia on, tyydyttääkö se seura sitten naisen salatut toiveet.
Ei minulla ole mitään salattuja toiveita. Jostain syystä miehet reagoivat minuun siten etteivät ota enää yhteyttä. Ne harvat jotka ovat yrittäneet ovat tehneet sitä juovuksissa ja se nyt ei sovi minulle. En siis ole pinnallinen miesten naurattaja joka flirttailee jokaisen kaksilahkeisen kanssa enkä antaudu suhteisiin hetken hurmassa ;( Osaan nauraa ja iloita mutta se ei riitä nykyään. Itseasiassa kun olen tuttujen kanssa tanssimassa niin porukasta hän joka on aviossa, mutta kaunis, saa huomion osoitukset. Toisaalta hän on valmis erinäisiin läheisyyden osoituksiin, koska aviossa ei ole läheisyyttä. Kateus vie kalatkin vesiltä eli valitettavasti kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa!
- Kokenut tietää
amigurumi kirjoitti:
Ei minulla ole mitään salattuja toiveita. Jostain syystä miehet reagoivat minuun siten etteivät ota enää yhteyttä. Ne harvat jotka ovat yrittäneet ovat tehneet sitä juovuksissa ja se nyt ei sovi minulle. En siis ole pinnallinen miesten naurattaja joka flirttailee jokaisen kaksilahkeisen kanssa enkä antaudu suhteisiin hetken hurmassa ;( Osaan nauraa ja iloita mutta se ei riitä nykyään. Itseasiassa kun olen tuttujen kanssa tanssimassa niin porukasta hän joka on aviossa, mutta kaunis, saa huomion osoitukset. Toisaalta hän on valmis erinäisiin läheisyyden osoituksiin, koska aviossa ei ole läheisyyttä. Kateus vie kalatkin vesiltä eli valitettavasti kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa!
Ehkä lähestyt vääriä miehiä. Siitä ketä lähestyt voit perehtyä niihin salattuihin toiveisiisi, alitajuisiin siis.
Useimpien naisten perusvirhe on että he yrittävät aina samoja miehiä kuin muutkin naiset. - kokenut kanssa
Ehkä lähestyt vääriä miehiä. Siitä ketä lähestyt voit perehtyä niihin salattuihin toiveisiisi, alitajuisiin siis.
Useimpien naisten perusvirhe on että he yrittävät aina samoja miehiä kuin muutkin naiset.Tuo perusvirhe on tottakin todempi, sama pätee miehiin, eli kaikki yrittävät samoja naisia. Varsinkin yli 50 vuotisten tulisi olla vähemmän kriittisiä ulkonäköasioissa, mutta taitavat olla vieläkin kriittisempiä kuin nuoremmat. Siksi sitten tumputtelevat yksin.
Useimpien naisten perusvirhe on että he yrittävät aina samoja miehiä kuin muutkin naiset.Tunnustan; en itse lähesty ketään enää. En ole yrittänyt ketään enää vuosiin. Jos olen mukana naisporukassa niin seuraan lähinnä heidän menoaan. Joskus miehet hakevat tansseissa ja yritän jutella ja tutustua, mutta vaikka en ole ihan tumpelo tanssimaan niin ei haeta enää ;( Nettitreffejä olen kokeillut ja kirjoitellessa huumori kukkii ja kirjoituksia vaihdetaan. Sitten on aika lähettää kuva ja sen jälkeen osa ei kirjoita mitään, jokunen laittaa viestiä mm. että yht´äkkiä läheinen kuoli ja nyt on niin kiire ettei jaksa ajatella treffejä. Tämä dramaattinen selitys on viimeinen jonka sain ;) Siis eikö miehellä yhtään sytytä että niin läpinäkyvää ettei... No, nyt en ole minkään deittipalvelun maksaja, koska miehet siellä ovat niin pinnallisia. Nyt selitän vielä ettei minulla ole mitään ulkoista vammaa vaan olen niin "harmaan hiirulaisen" näköinen. Kaveritkin ovat sanoneet. Toisaalta jos menisin stailaajalle niin olisi se ihan väärin yrittää esittää muuta kuin on, vai?
- Go on
amigurumi kirjoitti:
Tunnustan; en itse lähesty ketään enää. En ole yrittänyt ketään enää vuosiin. Jos olen mukana naisporukassa niin seuraan lähinnä heidän menoaan. Joskus miehet hakevat tansseissa ja yritän jutella ja tutustua, mutta vaikka en ole ihan tumpelo tanssimaan niin ei haeta enää ;( Nettitreffejä olen kokeillut ja kirjoitellessa huumori kukkii ja kirjoituksia vaihdetaan. Sitten on aika lähettää kuva ja sen jälkeen osa ei kirjoita mitään, jokunen laittaa viestiä mm. että yht´äkkiä läheinen kuoli ja nyt on niin kiire ettei jaksa ajatella treffejä. Tämä dramaattinen selitys on viimeinen jonka sain ;) Siis eikö miehellä yhtään sytytä että niin läpinäkyvää ettei... No, nyt en ole minkään deittipalvelun maksaja, koska miehet siellä ovat niin pinnallisia. Nyt selitän vielä ettei minulla ole mitään ulkoista vammaa vaan olen niin "harmaan hiirulaisen" näköinen. Kaveritkin ovat sanoneet. Toisaalta jos menisin stailaajalle niin olisi se ihan väärin yrittää esittää muuta kuin on, vai?
Mene vain. Ehkä siellä saadaan parhaat puolesi esille, siis korostettua :)
- Kokenut tietää
amigurumi kirjoitti:
Tunnustan; en itse lähesty ketään enää. En ole yrittänyt ketään enää vuosiin. Jos olen mukana naisporukassa niin seuraan lähinnä heidän menoaan. Joskus miehet hakevat tansseissa ja yritän jutella ja tutustua, mutta vaikka en ole ihan tumpelo tanssimaan niin ei haeta enää ;( Nettitreffejä olen kokeillut ja kirjoitellessa huumori kukkii ja kirjoituksia vaihdetaan. Sitten on aika lähettää kuva ja sen jälkeen osa ei kirjoita mitään, jokunen laittaa viestiä mm. että yht´äkkiä läheinen kuoli ja nyt on niin kiire ettei jaksa ajatella treffejä. Tämä dramaattinen selitys on viimeinen jonka sain ;) Siis eikö miehellä yhtään sytytä että niin läpinäkyvää ettei... No, nyt en ole minkään deittipalvelun maksaja, koska miehet siellä ovat niin pinnallisia. Nyt selitän vielä ettei minulla ole mitään ulkoista vammaa vaan olen niin "harmaan hiirulaisen" näköinen. Kaveritkin ovat sanoneet. Toisaalta jos menisin stailaajalle niin olisi se ihan väärin yrittää esittää muuta kuin on, vai?
Jos ei itse yritä, tulevat kimppuun juuri nuo B-luokan urhot jotka yrittävät kaikkea kunnes onnistuvat. Jos kaipaat parempaa, pitää lähestyä itse, eikä ketään lähestytä menestyksellisesti ns tositarkoituksella. Kevyen jutustelun voi herätellä mistä vain, ja se joko lähtee alkuun tai ei lähde. Jos lähtee, voit siinä päätellä, onko kaveri sellainen joka sinua kiinnostaa. Jotakin hyvää hänessä varmasti on, jos hän kiinnostuu persoonastasi eikä ulkonäöstäsi.
Jos muokkaat pintaa, saat lisää pinnallisia kontakteja. Kehitä persoonaasi, sillä saat pidempiaikaista seuraa. - Go on
Jos ei itse yritä, tulevat kimppuun juuri nuo B-luokan urhot jotka yrittävät kaikkea kunnes onnistuvat. Jos kaipaat parempaa, pitää lähestyä itse, eikä ketään lähestytä menestyksellisesti ns tositarkoituksella. Kevyen jutustelun voi herätellä mistä vain, ja se joko lähtee alkuun tai ei lähde. Jos lähtee, voit siinä päätellä, onko kaveri sellainen joka sinua kiinnostaa. Jotakin hyvää hänessä varmasti on, jos hän kiinnostuu persoonastasi eikä ulkonäöstäsi.
Jos muokkaat pintaa, saat lisää pinnallisia kontakteja. Kehitä persoonaasi, sillä saat pidempiaikaista seuraa.Pinnan muokkaus on myös itseäsi varten, saat itseluottamusta.Ei se ainakaan miinusta ole jos osoitat huolehtivasi itsestäsi myöls sillä tavoin.
- Kokenut tietää
Go on kirjoitti:
Pinnan muokkaus on myös itseäsi varten, saat itseluottamusta.Ei se ainakaan miinusta ole jos osoitat huolehtivasi itsestäsi myöls sillä tavoin.
Persoonallisuuden kehittäminen tarkoittaa että on sinut itsensä kanssa eikä tarvitse maskeja tai naamioita itsensä ja muiden väliin.
- Go on
Persoonallisuuden kehittäminen tarkoittaa että on sinut itsensä kanssa eikä tarvitse maskeja tai naamioita itsensä ja muiden väliin.
Jos "omasta mielestäänkin "harmaa hiirulainen" ei kai ole pahitteeksi hänen persoonallisuudelleenkaan jos hän menee stailaajalle. Stailaus ei välttämättä tarkoita paksua meikkiä vaan kaunista huomaamatonta omien piirteiden korostamista ja esim vaatetuksessa ja väreissä itselleen sopivien vaatteiden löytämistä. Se on osa persoonallisuuden kehittämistä myös :).
- Kokenut tietää
Go on kirjoitti:
Jos "omasta mielestäänkin "harmaa hiirulainen" ei kai ole pahitteeksi hänen persoonallisuudelleenkaan jos hän menee stailaajalle. Stailaus ei välttämättä tarkoita paksua meikkiä vaan kaunista huomaamatonta omien piirteiden korostamista ja esim vaatetuksessa ja väreissä itselleen sopivien vaatteiden löytämistä. Se on osa persoonallisuuden kehittämistä myös :).
Mieluummin voisi unohtaa koko puheen 'harmaasta hiirulaisesta' ja keskittyä vahvuuksiensa parantamiseen, vahvuudet ovat sisäisen kauneuden puolella.
Mieluummin voisi unohtaa koko puheen 'harmaasta hiirulaisesta' ja keskittyä vahvuuksiensa parantamiseen, vahvuudet ovat sisäisen kauneuden puolella.
Kiitos vain vinkeistä! Ei kun vahvuuksia tuomaan esiin paremmin. Ehkä sitten ei tarvitse täällä valitella olotilaa. Hyviä ajatuksia sain tästä!
- Go on
Mikä onkaan vahvempi kuin sisäisesti vahva. ulkoisesti huoliteltu ja itseensä siltäkin osin tyytyväinen.
- saarustiina
Exä pyysi minua huomenna kanssaan syömään! Hän on yhtä kohtelias ja suloinen kuin silloin kuusi vuotta sitten, eromme oli suuri virhe ja tunnustan olevani asiassa pääsyyllinen. Jospa tämä kalvava yksinäisyys nyt vihdoinkin päättyisi :(
- eikö osata
Miks vanhatkin miehet haluaa heti seksiä, vaikka ei lopulta kuitenkaan enää pysty siihen, miksi ei vois olla kumppania muutenkin?
- Vanhaa riippulihaa
Vanhakin mies olettaa naisen haluavan seksiä Tai ainakin, että seksiä pitää yrittää tai muuten nainen olettaa miehen olevan homo tms äklöttävää.
- Kokenut tietää
Vanhaa riippulihaa kirjoitti:
Vanhakin mies olettaa naisen haluavan seksiä Tai ainakin, että seksiä pitää yrittää tai muuten nainen olettaa miehen olevan homo tms äklöttävää.
Näin se menee. Jos et suostu vanhan naisen kanssa seksiin, seurustelu loppuu siihen. Noiden mielestä miehen rooli on vongata ja jos sitä ei tee, katsovat sen loukkaukseksi itseään kohtaan. Todettu monet kerrat.
- Vanha;))
Näin se menee. Jos et suostu vanhan naisen kanssa seksiin, seurustelu loppuu siihen. Noiden mielestä miehen rooli on vongata ja jos sitä ei tee, katsovat sen loukkaukseksi itseään kohtaan. Todettu monet kerrat.
No.Voihan. Mikä väärinkäsitys vallitseekaan.Voihan sitä vanha riipuliha;)) olla vielä ihastunut ja tuntea tarvetta rakkautteen ja ystävyyteen pelkästään, ei välttämättä enää niin tarvetta seksiin;)). Kohdanut olet vaan vääränlaisia naisia itesellesi ei niin sopivia ehkä? Eivät kaikki vanhat riipulihat;))) suinkaan sitä seksiä ensisijaisesti etsi.
- näin itse mietin
onhan se outoa jos miestä ei nainen kiinnosta, ja silloin olis hyvä kertoa naiselle, että viihtyy muutenkin seurassa, eli puhua siitä avoimesti, nainen haluaa useimmin sitä, että mies viihtyy muutenkin...
- Vanha;))
aivan. Miksi sen seksin pitäisi olla enää ykkösjuttu? Enää kun tullaan vanhaksi? Elämässä korostuu silloin moni muu asia paljon mielenkiintoisemmaksi toisessa ihmisessä.
Transgenderinä, mutta naisista pitävänä miespuolisena on mahdoton löytää kumppanikseen naista, joka ei alkaisi suhteen aikana muuttaa minua miehisemmäksi. Pukeutumismääräykset sun muut "käännytykset" viilentävät pian ilmapiirin sille asteelle, että on molempien mielestä parempi jatkaa matkaa omille tahoilleen.
- ?
Mikä ihme on transgenderi? Tehdäänkö niitä legopalikoista, muistan että poikani muinoin teki jotain sellaisia.
Siis haluatko sanoa olevasi lesbo joka on se maskuliinisempi puoli? - jompsin kumpsin
? kirjoitti:
Mikä ihme on transgenderi? Tehdäänkö niitä legopalikoista, muistan että poikani muinoin teki jotain sellaisia.
Siis haluatko sanoa olevasi lesbo joka on se maskuliinisempi puoli?höh, ei ne transformerit mitään leekoja oo
https://www.google.fi/search?q=transformer&start=10&hl=fi&lr=lang_fi&client=firefox-a&hs=jj8&sa=N&rls=org.mozilla:fi:official&tbs=lr:lang_1fi&prmd=imvnsb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=aj0yUN-NJYSP4gTJ54Eo&ved=0CFEQsAQ4Cg&biw=1343&bih=620
mä luulen että toi M-M tarkoittaa olevansa eri kun miksi se on syntynyt, eli on nainen joka tahtoo olla mies ja naisen kanssa elää tai sitten on mies joka tahtoo olla nainen ja lesbo jompsin kumpsin kirjoitti:
höh, ei ne transformerit mitään leekoja oo
https://www.google.fi/search?q=transformer&start=10&hl=fi&lr=lang_fi&client=firefox-a&hs=jj8&sa=N&rls=org.mozilla:fi:official&tbs=lr:lang_1fi&prmd=imvnsb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=aj0yUN-NJYSP4gTJ54Eo&ved=0CFEQsAQ4Cg&biw=1343&bih=620
mä luulen että toi M-M tarkoittaa olevansa eri kun miksi se on syntynyt, eli on nainen joka tahtoo olla mies ja naisen kanssa elää tai sitten on mies joka tahtoo olla nainen ja lesboToi jälkimmäinen on lähempänä todellisuutta. Eli siis miehenä syntynyt ja sekä miehenä että naisena elävä, mutta ilman hormoneja ja kirurgiaa. Transgender löytyy transvestiitin ja transsukupuolisen välimaastosta. Noita lesbo/hetero- termejä ei jaksa miettiä, kun kumpikaan ei sellaisenaan oikein sovellu ihmiselle, joka ei ole oikein mies eikä nainen mutta joka on samalla niitä molempia.
Elelen siis sukupuolten välillä ja välissä.
- yksin loppuelämäkö?
ei tunnu hyvälle mies, joka vaan piipahtaa....
- jompsin kumpsin
Mies vaikuttaa toisaalle sitoutuneelta, eikö hän halua sinusta muuta kuin päiväkahviseuraa? Haluaisitko sinä hänet 24/7?
- Hannemi
Moni minun ikäinen 54v sitä mieltä, ettei tässä iässä enää stiä parisuhdetta kannata haikailla. Niin, riippuu omasta taustasta. Itsellä 10 v erosta ja sitä ennen avioliitossa meni monta vuotta parisuhteen kannalta aika kehnosti, vaikka perheenä ihan kivasti lapsen kanssa.
Läheisyyttä ja seksuaalisuutta olisin halunnut vielä kokea, kun koen olevani niissä asioissa hyvä. Eipä tuo haave toteudu, kun ei ulkonäkö riitä. Vaikka ryppyjä ei juuri ole, kiloja kyllä liikaa. Ajattelin ruveta käymään yksikseni teatterissa, kun ravintoloiden miesseuraa ei kiinnosta. Käyköhän miehet itsekseen teatterissa? Voisiko ravata vielä jonkun... - vai mitä?
kaikista pahinta jos tulis puolisolle allergiseksi :))
- Vanha;))
siinäkin voisi olla vain hyvät puolensa, jos asiaa tarkistelisi lähemmin;)))
- Nvm55
Siksi kun en jaksa noita seksinvonkaajia. Ei ole löytynyt a-seksuaalia miestä jolla olis edes jotain samoja harrastuksia kuin minulla ja asuisi lähellä eikä jossain 100 kilsan päässä
- ihminen ennenkaikkea
Siksi minäkin viihdyn parhaiten homomiesten seurassa. Saan olla tasa-arvoinen ihminen, rento ja ilman paineita kenenkään miellyttämisestä. Homomiehet ovat lämpimiä ja oivaltavia ihmisiä eivätkä väheksy naisia minään objekteina.
Seksi ei ole tärkeintä vaikka kiihottuessa sekin on ihanaa. Minusta parisuhteen pitää olla niin vahva että se kestää senkin jos toinen ei enää kiihotu. Silloinhan miestä eikä naista voi pakottaa mihinkään. On pelkkää itsekkyyttä haluta parisuhdetta vain oman nautintonsa vuoksi. - J K
MUUTEN VAAN
- määmy
Jotenkin tulee mieleen Juice Leskisen kappale, missä hän laulaa "Ole mulle vähän aikaa hän", eli ei lopulta ole päässyt ylitse edellisestä liitosta ja haluaa muistuttavan exäänsä.
- Aina vaan tätä
Niitä tämä ikäluokka on tupaten täynnä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.141993Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831524Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1471343Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971298Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381188- 84918
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu47863Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13807Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138803Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas126790