Kerran ennenkin tein aiheesta aloituksen, mutta syystä, mitä tiedä en, se poistui.
Itse olen moisen kokenut useaankin kertaan.
Unessa tunnen olevani hereillä, mutten saa ruumistani toimimaan.
En näe itseäni mistään vinkkelistä, en seilaa katossa, vaan ainut tunne on ahdistus, kun tunnen olevani kykenemätön toimimaan.
Kuin olisin hereillä nukkuva. Joskus olen puristellut puolisoni reittä päästäkseni hereille.
Onnekseni nyt on aikaa viimeisimmästä. En kaipaa koskaan samaa tunnetta.
Asiasta on paljon keskustelua, mikä lie perimmäinen syy?
Minulla siihen ei liity mitään ylimaallista, vain pahaa ja ahdistavaa tunnetta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Unihalvaus
Unihalvaus, oletko koskaan kokenut?
34
387
Vastaukset
- alkuinen.
Surkeaa, ettei ole ketäään, uskaltavaa.
- Pelottava kokemus?
Miten siitä voi opetella heräämään?
Wiki ei kertonut, mainitsi vain. - .
Luultavasti olen kokenut.
Olen joskus herännyt yöllä ja yrittänyt saada käsiäni liikkumaan. En ole saanut niitä eri asentoon kaikista yrityksistäni huolimatta. Makasin jonkin aikaa hereillä ja yritin uudelleen. Sitten onnistui. - .. ..
Olen kokenut.
Pelottavinta eläissäni. Tunsin olevani hereillä, mutta nukuin.
Olin, elin, mutten voinut tehdä mitään hyväkseni.
Olin kuin kuollut, mutta taju mukana. - nukun sikeästi
taidan halvaantua aika pian petiin kömpimisen jälkeen, aamuksi halvaukseni yleensä helpottaa, ainakin tähän asti olen päässyt ylös sängystä
- unenaikana
Joopas, toivotaan käytännön jatkuvan sinun hyväksesi.
Onneksi kaikkien ei tarvi kokea kaikkea.
Ei liene alun aihekaan kaikille mikään mielitunne?
Helppoa kai kaikki kääntää leikiksi, mutta mitäpä siitä?
Jospa joidenkin mieli on toistaan herkempi?
- herätys
Melko yleinen, ehkä alussa "järkyttävä", ollut muutaman kerran ja tosiaan ei ylimaallista.
- ehkä ajassa aukkoja.
Kyllä ensimmäisellä kertaa oli vaikea, koska olin hereillä en kuitenkaan voinut liikkua.
Toista on kun henkarit kaapissa kolisee tai uunin pellit uunissa ja paljon muuta ei se mitään pahaa ole kun tietää asian. Viimeisellä kertaa oli kyllä vahva todistus ja sillä oli kolme todistajaa.
- kamala kokemus
Olen kokenut muutaman kerran. Unihalvaus on osuva ilmaisu. Tähän liittyy vielä hyvin voimas kauhun tunne, viimeksi kuvittelin olevani hautausmaalla ja jokin kuvaamattoman paha lähestyi pimeästä, olin halvaantunut, ei tullut ääntä, kummaa mölinää vain, en voinut liikkua lainkaan.
Kummallisinta kaikessa oli se, tiesin koko ajan näkeväni unta, eli tavallaan olin hereilläkin. Pelon tunne oli uskomaton.- unenaikana
Itse en ole koskaan kokenut olevani missään muualla, kuin lavitsallani.
Mutta aina on ollut outo tunne, tiedän olevani unessa, mutta silti kuin hereillä.
Joskus olen kokenut saman uudelleen, kun olen taas päässyt uneen.
Itse kuvittelen, että olen yhtäkkiä väsyneenä päässyt liian äkkiä syvään uneen?
Tosi pelottava tunne, kun pelkää uneen vaipumista. - uniinsa uskova?
unenaikana kirjoitti:
Itse en ole koskaan kokenut olevani missään muualla, kuin lavitsallani.
Mutta aina on ollut outo tunne, tiedän olevani unessa, mutta silti kuin hereillä.
Joskus olen kokenut saman uudelleen, kun olen taas päässyt uneen.
Itse kuvittelen, että olen yhtäkkiä väsyneenä päässyt liian äkkiä syvään uneen?
Tosi pelottava tunne, kun pelkää uneen vaipumista.unenaikana
"Onko tämä unta, vain viinien huumaa"???
Olen kokenut kuolleen veljeni tulon luokseni ja me halasimme. Kysyin häneltä, mihin sattui, kun hän kuoli ja hän näytti rintakehäänsä. Hän kuoli autokolarissa.Pyysin häntä tulemaan uudestaan luokseni, mutta en muista, mitä hän vastasi. Heräsin siihen, että olin istuallani sängyssäni jossa olimme juuri halanneet toisiamme.
Toinen kokemus on hieman oudompi. Mieheni oli pois ja olin yksin kotona, jossa nukuin sohvalla mukamas TV:tä katsellen.
Jotenkin mieheni tuli kotiin? Kuulin oven käyvän, jonka jälkeen hän tuli halaamaan minua?? Heräsin ja ei ketään? Sama toistui useampaan otteeseen ja tunsin todellakin hänen kätensä liikkeetkin, joita yritin puolivalveilla "tunnustella", koska tiesin, että hän ei ole kotona.
Aamulla soi puhelin, jossa mieheni pyysi hakemaan hänet, koska hän oli puhaltanut hieman liikaa!!!
Olen usein nähnyt toistuvia unia, joita voi kuin jatkaa edellisestä. Painajaisista olen hokenut valveilla, että minun pitää muistaa, että mitään kamalaa ei tapahdu. Kaikki on vain unta.
Harmillista, että unessa kuitenkin voi tulla "se totuus", että nyt ei olekkaan unta. Nipistelen mukamas itseäni, koska sen pitäisi herättää.
Onneksi ei ole ollut pitkään aikaan näitä "painajaisia", sillä vuosia näin aina unta, että minulla oli oma ihana huone meidän talossa. Nyt minulla on ihana pieni yksiö, mutta ei meidän talossa.l - llllaaa
uniinsa uskova? kirjoitti:
unenaikana
Olen kokenut kuolleen veljeni tulon luokseni ja me halasimme. Kysyin häneltä, mihin sattui, kun hän kuoli ja hän näytti rintakehäänsä. Hän kuoli autokolarissa.Pyysin häntä tulemaan uudestaan luokseni, mutta en muista, mitä hän vastasi. Heräsin siihen, että olin istuallani sängyssäni jossa olimme juuri halanneet toisiamme.
Toinen kokemus on hieman oudompi. Mieheni oli pois ja olin yksin kotona, jossa nukuin sohvalla mukamas TV:tä katsellen.
Jotenkin mieheni tuli kotiin? Kuulin oven käyvän, jonka jälkeen hän tuli halaamaan minua?? Heräsin ja ei ketään? Sama toistui useampaan otteeseen ja tunsin todellakin hänen kätensä liikkeetkin, joita yritin puolivalveilla "tunnustella", koska tiesin, että hän ei ole kotona.
Aamulla soi puhelin, jossa mieheni pyysi hakemaan hänet, koska hän oli puhaltanut hieman liikaa!!!
Olen usein nähnyt toistuvia unia, joita voi kuin jatkaa edellisestä. Painajaisista olen hokenut valveilla, että minun pitää muistaa, että mitään kamalaa ei tapahdu. Kaikki on vain unta.
Harmillista, että unessa kuitenkin voi tulla "se totuus", että nyt ei olekkaan unta. Nipistelen mukamas itseäni, koska sen pitäisi herättää.
Onneksi ei ole ollut pitkään aikaan näitä "painajaisia", sillä vuosia näin aina unta, että minulla oli oma ihana huone meidän talossa. Nyt minulla on ihana pieni yksiö, mutta ei meidän talossa.lNäin myös että jotenkin utuinen naisen hahmo seisoi sänkyni vieressä kun "heräsin".
Katsoin häntä pitkään seisoi vain paikallaan, jotenkin telepatian avulla hän lähetti tietoa tulevista vaikeuksista.
Myös minä nipistin itseäni reidestä kun olin kuullut että sillä tavoin saa selville näkeekö unta, ei auttanut, hahmo vain seisoi paikallaan, katsoin ulos ikkunasta kesäinen aamu alkoi valjeta. Viimein hahmo hävisi, istuin sänkyni laidalla ihan hereillä, en vieläkään ymmärrä muuta kuin sen että hamon ennustus kävi toteen. - unenaikana
llllaaa kirjoitti:
Näin myös että jotenkin utuinen naisen hahmo seisoi sänkyni vieressä kun "heräsin".
Katsoin häntä pitkään seisoi vain paikallaan, jotenkin telepatian avulla hän lähetti tietoa tulevista vaikeuksista.
Myös minä nipistin itseäni reidestä kun olin kuullut että sillä tavoin saa selville näkeekö unta, ei auttanut, hahmo vain seisoi paikallaan, katsoin ulos ikkunasta kesäinen aamu alkoi valjeta. Viimein hahmo hävisi, istuin sänkyni laidalla ihan hereillä, en vieläkään ymmärrä muuta kuin sen että hamon ennustus kävi toteen.Ei minun tuntemuksiini ole mitään muuta liittynyt, kuin paha ja ahdistava olo.
Yrittää vain kynsin hampain herätä.
Tietää jollain lailla nukkuvansa, mutta on todella kuin halvaantunut.
Välillä luulee olevansa hereillä. Kun vihdoin herää, on todella helpottunut. - unenaikana
uniinsa uskova? kirjoitti:
unenaikana
Onneksi ei ole ollut pitkään aikaan näitä "painajaisia", sillä vuosia näin aina unta, että minulla oli oma ihana huone meidän talossa. Nyt minulla on ihana pieni yksiö, mutta ei meidän talossa.l@uniinsa uskova?
En nyt tiedä, taidamme puhua kahdesta eri asiasta. Itse en "unihalvauksena" koe muuta, kuin pakahduttavaa halua herätä.
En näe, en kuule mitään mainittavaa.
Ainut tunne on, kuin olisin elävänä tungettu kiinniolevaan ruumisarkkuun.
Yrittää ponnistaa hereille, mutta vaipuu vain uneen.
Unia näen, usein ihan kuin saman asian eri variaatioita.
Karhuja ja junia, linja-autoja, korkeita siltoja.
Unien uskon olevan, mieheni sanoin, mennyttä, olevaa, kuviteltua, toivottua, usein aivojen eheyttämistä. Keinoa mielimaailman terveyttä vaalimaan.
.
- maagista
Joo, jotain vastaavan kaltaista useinkin, mutta varsinaista halvaustilaa en ole itselläni koskaan huomannut. Ehkä en ole yrittänyt liikutella itseäni heti herättyäni, mutta tajunnantila on kumminkin valvetietoisuus, jossa näkyy unihallusinaatioita. Tapaukset sijoittuvat yleensä hetkeen, kun herään kesken unien yöllä tai hetki nukahtamisen jälkeen. Voin aivan hyvin puhua ja kertoa mitä epätodellista sillä hetkellä näen ja tiedostan oikein hyvin, mikä on todellista ja mikä ylimääräistä. Olen joskus noussut ikkunaan tarkistamaan sään ja valoisuuden päästäkseni todellisuuden pariin. Nuo valvetietoisuuden ja unitilan väliset hetket ovat kiehtovia kokemuksia. Unihallusinaationi ovat yleensä positiivisia joskus taianomaisiakin. Voi olla, että ajattelisin toisin, jos niissä olisi negatiivinen lataus.
Olen huomannut, että esimerkiksi allergisen reaktion ja kovan laihdutuskuurin aikana minulle tulee herkemmin näitä unen ja valveen välisiä tiloja. Ehkä nukun silloin tavallista levottomammin.- unenaikana
Oletkos unissakävijä?
En minä tee ko. kohtauksessa muuta kuin yritän kaikkeni herätäkseni.
Nyt kun ajattelen, olen kun monin kerroksin nukkuva.
Tiedän nukkuessani olevani nukkumassa.
Nukkuenkin yritän päästä vähemmän nukkuvaksi.
No, johan oli kummallista. ;))
Toivon hartaasti, etten koe moista olevaisuutta enää koskaan.
Se helpottaa, että on monia kaltaisiani. - maagista
unenaikana kirjoitti:
Oletkos unissakävijä?
En minä tee ko. kohtauksessa muuta kuin yritän kaikkeni herätäkseni.
Nyt kun ajattelen, olen kun monin kerroksin nukkuva.
Tiedän nukkuessani olevani nukkumassa.
Nukkuenkin yritän päästä vähemmän nukkuvaksi.
No, johan oli kummallista. ;))
Toivon hartaasti, etten koe moista olevaisuutta enää koskaan.
Se helpottaa, että on monia kaltaisiani.En ole unissakävijä, mutta monta kertaa ehdin yöllä vessaan asti, ennenkuin olen täysin tietoinen ympäristöstäni. Eli unen ja valveen välimaastossa on toimintaa.
Vähemmän nukkuvaksi? Oletko kokeillut opetella kirkasunien näkemistä? Kirkasunet ovat selkeitä unia, joiden kulkuun uneksija voi tietoisesti vaikuttaa, ja niissä unennäkijä on aktiivisena kokijana ja toimijana. Parikymmentä vuotta sitten New-Age hömpän kuumimpaan aikaan julkaistiin Carlos Castanedan kirjoja, joissa kerrottiin kirkasunesta. Mulla on vissiin 5 Castanedan kirjaa. Yksi niistä on Unen näkemisen taito. Sen innoittamana harjoittelin kirkasunta ja opinkin vähän, mutta intoni laantui nopeasti. Luin niihin aikoihin muutakin hömppää, ja unet ja unihallusinaatiot olivat sen mukaisia: keijuja, henkiolentoja yms. satua ja mystiikkaa. Omassa päästä syntyi kummasti hauskoja lyhytelokuvia ja näkymiä. Mikäs niitä oli katsellessa. maagista kirjoitti:
En ole unissakävijä, mutta monta kertaa ehdin yöllä vessaan asti, ennenkuin olen täysin tietoinen ympäristöstäni. Eli unen ja valveen välimaastossa on toimintaa.
Vähemmän nukkuvaksi? Oletko kokeillut opetella kirkasunien näkemistä? Kirkasunet ovat selkeitä unia, joiden kulkuun uneksija voi tietoisesti vaikuttaa, ja niissä unennäkijä on aktiivisena kokijana ja toimijana. Parikymmentä vuotta sitten New-Age hömpän kuumimpaan aikaan julkaistiin Carlos Castanedan kirjoja, joissa kerrottiin kirkasunesta. Mulla on vissiin 5 Castanedan kirjaa. Yksi niistä on Unen näkemisen taito. Sen innoittamana harjoittelin kirkasunta ja opinkin vähän, mutta intoni laantui nopeasti. Luin niihin aikoihin muutakin hömppää, ja unet ja unihallusinaatiot olivat sen mukaisia: keijuja, henkiolentoja yms. satua ja mystiikkaa. Omassa päästä syntyi kummasti hauskoja lyhytelokuvia ja näkymiä. Mikäs niitä oli katsellessa.Kuinka moni on havainnut, että on vaikea tehdä se mille asialle meni jos on liian unissaan ?
Kai se on suojelutoimintaa sille, ettei tee mitään sänkyynsä ?
On vaikea saada lihaksille käskyä, että nyt nopeasti !
Ei ole tällaista vastaan tullut.
Yleensä nukun yöt todella sikeästi ja nautin unistani.
Viimeyönä niin sikeästi, että olen nukkunut toisen olkapääni kipeäksi.
Jäänyt jotenkin huonoon asentoon ja nukkunut siitä huolimatta makeasti.
Ikävä tuollainen tunne keskellä yötä ?- .
Joskus juuri nukahtamisen rajamailla on tullut sellainen tunne kuin yht'äkkiä tipahtaisi jostakin. Tietenkin säpsähdän ja käytän silmiäni raollaan siksi että olenko ihan oikeasti pudonnut. Sängyssä olen ollut joka kerta.
Joskus parikymppisenä koin noita useinkin.
On kamalaa kun ei pysy liikkumaan vaikka on hereillä.
Ja toi hallusinaatio mistä tuolla kerrottiin oli mulla sellainen paha surina päässä.
Silloin oli juttuja noista ufokaappauksista ja mulle tuli tunne ton tilan kohdalla että jossain ne ufot nyt pyörii.
Kun sai ittensä liikkeelle ja kunnolla hereille niin ei meinannut uskaltaa nukkua enää.
Mistään ufoista tai hurinasta ei ollut enää siinä vaiheessa tietoakaan.
Vasta paljon myöhemmin mulle selvis että on unihalvauksesta kyse.
Eihän siitä tilasta kehdannut silloin puhuakaan, kun luuli itekkin että on hulluksi tulossa.
Vanhempana ehkä joku pari kertaa olen noita kokenut, mutta silloin jo tiennyt mistä on kyse.- unenaikana
Jeps, ihmeesti helpottaa, kun tietää, että sama vika Rahikaisellakin.
Itsellä on kauan viimeisimmästä, ja mielellään saisikin jäädä viimeiseksi. - nappula
unenaikana kirjoitti:
Jeps, ihmeesti helpottaa, kun tietää, että sama vika Rahikaisellakin.
Itsellä on kauan viimeisimmästä, ja mielellään saisikin jäädä viimeiseksi.Eräs mies ajoi unissaan polkupyörällä muutaman kilometrin lenkin, eikä herättyään tiennyt asiasta mitään. Hänen ajoaan seurattiin autolla. Autossa olleet eivät uskaltaneet kuitenkaan herättää pyöräilijää. Tämä palasi lopulta takaisin talonsa pihaan, pisti pyörän seinää vasten ja meni takaisin sänkyynsä.
- lintu
Moi! Mulla tapahtui se jälleen äsken..klo: 4.45am ja nyt en uskalla laittaa maaten. Tätä omituisuutta on jatkunut jo ainakin vuoden tiheään tahtiin. Tuntuu, kuin jokin tai joku kävisi vierailulla. Yritän nykyään aina rukoilla, mutta usein se estyy.
kiinnostas tietää ootko itse herkkä aistimaan asioita, noin arkielämässä? mä oon. Mun on pakko saada joku järkeväselitys tälle,eikä mikään idiootti "unihalvaus"...joopa joo. toi on keksitty vaan et ihmisiä ei peloittas, eikä vaan henkiasioista puhuttas!!! Kiinnostavaa täs on, et mulla ne alko tihenemään joku about vuos sitten. Ehkä on mentävä meedion juttusille...onnee sulle ja hyvii unii.Olipas omituinen seikkailu, että kesken aamuani sekoilin aika vanhaan omaan aloitukseeni.
Kovin monta kertaa olen unestani herännyt huojentuneena, etten ollutkaan siellä.
Kuin kuolleesta herännyt olin, kuin kuolleesta terännyt olin.
Kuin kaikki ympärilläni olisi ollut uutta.
- huh huh,
ennen sydän ohitus leikkausta olen kokenu harvakseltaan esm, en osannu hengittää,
kauhea tunne, keksiä kuinka hengitettään.
nykyään en ole kokenu, toivottavasti en koekkaa. - unteli65
Olen kokenut unihalvauksia. Äärimmäisen pelottavaa. Nyt olen keksinyt keinon tietääkseni nukunko vai olenko hereillä.Sytytän valon.Jos valo ei syty,tiedän,että näen unta.
- .
Halvaus tai mikä lie. Herään joskus yöllä siihen että käteni ovat puutuneet ja yritän niitä saada liikkumaan jotenkin. Aikani ponnisteltua olen pystynyt jopa hieroskelemaan toisella kädelläni toista vuorotellen. Jonkin ajan kuluttua puutuminen on lakannut ja alkaa tikustelemaan ikäänkuin olisi muurahaisia kiertelemässä käsivarsissa.
- ````
Eipä se ole unihalvausta. Itselläni ihan sama juttu.
Herään monesti yöllä, kun käsiä pakottaa, ja ne puutuvat.
Liekö vain vanhuuden oire? Nukun aina kyljelläni, liekö siis vain normaalia? - .
```` kirjoitti:
Eipä se ole unihalvausta. Itselläni ihan sama juttu.
Herään monesti yöllä, kun käsiä pakottaa, ja ne puutuvat.
Liekö vain vanhuuden oire? Nukun aina kyljelläni, liekö siis vain normaalia?Kyljelläni minäkin usein nukun. Ei käsiäni oikeastaan pakota vaan hartioitani. Toisinaan herätessäni on ollut kädet tyynyn alla.
Hierojalla käyminen helpottaa ainakin hartiakipuja - ````
. kirjoitti:
Kyljelläni minäkin usein nukun. Ei käsiäni oikeastaan pakota vaan hartioitani. Toisinaan herätessäni on ollut kädet tyynyn alla.
Hierojalla käyminen helpottaa ainakin hartiakipujaSamma här, hartiat kipeät, kädet turrat. Löytäisi vain kunnon hierojan, ei mitään hivelijää.
Aamulla jos kännykkä soi, ei ehdi vastata, kun kädet ei toimi.
- av
Nollat asialla...
- Minä vaan
Mulla on kai unihalvaus koska joissain unissa jossa olen yrittänyt huutaa apua niin suu on kyllä auennut mutta ääntä ei ole tullu vaikka kuinka olen yrittänyt ja sitten jos olen juossut jotain karkuun niin jalat on vaa hidastunut ihanku olisi juossut mudassa ja joskus jos olen juuri nukahtanut niin tulee tosi nopeesti sellai että mä oon just kaatumas kerrostalon katolta ja sit sätkähdän kovaa ja joskus ku en ees oo nukahtanut nii tuntuu ku joku liikuttais mun sänkyä ja kuulen rapinaa mun huoneesta mut tosi monesti kuulen mun huoneen viereisestä vessasta että joku hyppisi siinä vessan pöntön päällä xD ainii sitte yks kerta ku olin tosi kipee ja olin menny nukkuu päivällä just ku olin nukahtanu nii mä heräänki sängyn laidasta maasta istumassa ja mä nään et pitkä hiuksinen nainen tulee mua kohti .... Mun äidillä on unihalvaus nii mä varmaa oon periny
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elina Valtosella täydellinen mahalasku Ylen Ykkösaamussa. Ei hallitse alkuunkaan tonttiaan.
Ulkoministerimme Elina Valtosen haastattelu Ylen Ykkösaamussa 25.1.2025 oli jotain niin kiusallista katsottavaa, ettei3651763- 1451256
- 78903
Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.35836Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi39815Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,44801- 101795
Luottoluokitus-raportti Tekijä ja Duunari Oy
"Arvotus ja luottoraja: Yrityksen pisteet: 0.00 / 100 Taloustutka-tähdet: Suositeltu luottoraja: 0 €" "Luotonantoa suos67686- 50678
Miksi itkit silloin
Perääni et sydämesi särkyy jos lähden. Sitten päätit särkeä minun sydämeni olemalla toisen kanssa. Tuottamalla sitä tusk4664