Enää vajaa kuukausi laskettuun aikaan. Viime aikoina on ollut jonkun verran supistuksia ja vihlontaa alavatsassa. Eilen ja tänään on tuntunut että sikiö potkii ja liikkuu eri tavalla kuin ennen. Liikkeet tuntuvat tosi alhaalla kyljissä ja tavallaan tuossa häpyluun kohdilla. Ja kipeääkin tekee nuo liikkeet, aiemmin kun potki kylkiluita yms niin se oli vain sitä muljahtelua ja ei kovin suurta kipua tuottaneet. Nyt tuntuu aina kuin puukolla iskettäisiin kun liikkuu. Voiko olla että sikiö ois kääntynyt viimeisillä viikoillaan, vaikka on ollut RT:ssä jo viikolta 28 saakka. Vai missä ne liikkeet silloin tuntuu kun se on laskeutunut? Ei kai ne kuitenkaan ihan noin alhaalla silloin tunnu? Välillä kyllä liikkeitä tuntuu ylempänäkin, mutta verrattuna eiliseen ja tähän päivään, n. 90 % liikkeistä tuntuu alhaalla, navan kohdalla ja sitä alempana. Mitäs tässä tulisi nyt ajatella / tehdä. Pitäisikö ottaa yhteyttä nlaan kun supistuksia kuitenkin on tullut viime päivien aikana. Vai voinko odottaa perjantain lääkärineuvolaan?
Sikiön liikkeet muuttuneet..?!
12
4494
Vastaukset
- gibjnl
Liikkeet muuttuu jo pelkästään tilanpuutteen takia ja sen takia että sitten jos on tilaa potkaista, niin voimaa on jo enemmän kuin esim. kuukausi sitten
- pikkunen neiti
mulla tuntu liikkeet samallalailla ku sulla nyt.. ja tosi kipiää käsi ku potkasi tuntu et se tulee pihalle sillä sekunnilla. piti mut sit hereillä monet monet yöt ennen synnytystä.. mulle käynnistettii nii edellisenä yönä en ollu nukkunu ku vajaa 3 tuntia.. olihan siinä sit todella väsyny käynnistyksen yhteydessä.. mullaki vauva oli rv 26 eteenpäin raivotarjonnassa..eli en usko että se enää siitä mennee toisin päin.. ja musta tuntu että jos se nyrkeillä hakkas sinne alas, ku tuntu kauhee ryminä just navan tienoilla..
- Liikemuutos
Toivottavasti mulla on samalla tavalla, että se olis edelleen RT:ssä. Viime yönä oli taas kovia supistuksia, joten pitää toivoa ettei tuo tuolta halua ulos ennen lääkärineuvolaa, jollon pääsen sitten tarkistuttaan paikat yms. Huhhuh, kipeää tuo käy vaikka tuntuu ettei liikkeet oo niin hirveän voimakkaita potkuja vaan ihan muljahteluja yms. Ilkeesti painelee lonkkaluuta sisäpuolelta.:/
- pikkunen neiti.
milläs viikolla oot menossa?? ku tuossa et oo sanonu.. joo mullaki alko harkka supistukset jo rv 28 siitä asti oli ihan päivittäin, mut yhtään kipeetä supistusta ei tullut kun vasta synnytyksessä.. mut mulle ne harkka supistukset oli auttanu sen verra et olin 37 5 viikolla jo 3 senttii auki, kohdun kanava hävinny ja täysin kypsä.. mulle käynnistettiin sitte rv 38 5 eli viikon sain jännittää että alkaako synnytys itestää, mut ei nii ei.. mut saatiinpas pikkunen tyttö syliin 7tuntia käynnistämisestä :) tiedän kyllä sen tunteen ku käyy toosi kipiää ku se riehuu, itekki välillä meinas huuto päästä ku nii kipiää kävi..
tsemppiä sulle loppu raskauteen :) - Liikemuutos
Laitoin kyllä tuonne että vajaa kuukausi LA:han eli viikkoja on nyt siis 37 0.:) Harjoitussupistuksia mulla on ollut jo joskus viikolta 20 saakka, mutta näitä kipeämpiä ei ole kyllä ollut ennen kuin nyt muutamia päiviä. Viime yönä teki jo niin kipeää että toivottavasti mullakin ois jotain tapahtunut jo loppuviikkoon mennessä.:)
- pikkunen neiti.
ohhoh sori en huomannu tota että olit kirjottanu :D toivotaan että sullaki jotaki ois tapahtunu, ainahan se on eteenpäin :) voi että muistan sitä jännityksen määrää mikä oli loppu vaiheessa.. sitä nii ootti että alkais jo jotaki tapahtumaan.. jospa sitä josaki vaiheessa toisen lapsen tekis nii sais kokea uudestaan sen ihanuuden :) oikeestaan mua ei haittais vaikka toine ilmottais tulostaan,mut ollaan ukon kans päätetty että ootetaan ny ees vuosi vielä, ku tyttö 9kk ikäne vasta :)
- Liikemuutos
Eipäs se mitään.;) Jep sitä minäkin toivon. Vähän hirvittää vain että pian yliaikaiseksi menee, siskolla kolme lasta ja kaikki olleet yli reilusti. Toivottavasti ei ole mitenkään perinnöllistä?! Ite oon tainnut olla aika täsmällinen mutta äiti synnytti siskoni myös yliaikaisena.
Pitääpä ilmoitella tänne sitten kun oon käynyt, että oliko jotakin edistystä tapahtunut.:)
Meillä menee taas niin päin, että sanoin ukolle et kun tämä on maailmassa niin seuraavaa odotellaan sitten ainakin se kaksi vuotta! Ukko tuohon tuumas että eikun sairaalassa laitetaan heti seuraava alulle.;) Saa nähä muuttuuko mielipide kun baby on maailmassa, karu vauva-arki koittaa. Noh onhan siinä varmasti ihaniakin hetkiä mutta ei se varmaan aina niin ruusuista ole.
Saa nähdä tuleeko tätä aikaa ikävä vielä.. Nyt tuntuu ettei varmasti tule.;) - pikkunen neiti.
joo nii mäki aattelin että ei sitä raskaana oloa ikävä tule.. mut voin sanoa että kyllä mulla ainaki tuli ja on edelleen :) mä vähä luulen että ku vauva on maailmassa ja pääsette kotia, se yö valvomine on kuiteski sen verra raskasta että luulenpas että sunki ukkos mielipide muuttuu siitä toisesta lapsesta vähäksi aikaa.. mä oisin toisaalta valmis toiseen lapseen jo, mut mä vähä luulen että siitä tulee vähä liian rankkaa ku on tuo toinenki pikkune vielä.. sitä sitte ois nii väsyny jos ois raskaana taas että ei jaksais paljoa ton esikoisen kans leikkiä ja olla läsnä.. ku ei ollut mitenkää helppo se eka raskauskaa, nii luulen että ei toinenkaa, sitä ois sit vaa nii väsyny.. saanko kysyy et ootko minkä ikäinen?? ite oon 22v ja ukko 24v.. ai nii ja en osaa oikee sanoo et onko ylikaikainen juttu jotenki geeneissä..
- Liikemuutos
Tottahan saa kysyä, ukko 27 ja itte 22.:) Mä kanssa luulen että kun pirpana on maailmassa niin vähän muuttuu mielipide toisen lapsen suhteen vähäksi aikaa. Toivottavasti ei sentään kokonaan.. Hullua ajatella miten jotku tekee viis lasta putkeen vuoden ikäeroilla ja väittävät vielä jaksavansa, musta ku tuntuu jo tässä vaiheessa että tuo yks on ihan tarpeeksi.;)
Lääkärineuvola siirtyikin huomiselle joten huomenna sitten informoin miten asiat olivat edenneet vai oliko edenny mitenkään.! - pikkunen neiti
ois kiva jutella näistä asioista ihan muuallaki ku täällä kaikkien nähtävillä.. :) voisit vaikka laittaa sähköpostii.. [email protected]
- Liikemuutos
L-nlassa tuli käytyä. Keskikäyrää pienempi oli vaavi mut kaikki hyvin. Mitähän tarkoittaa kun kuulemma kohdunkaula taka-asentoinen tai taaksepäin kallistunut? Kohdunsuu pehmeä mutta kiinni. Mitähän tuo ikinä tarkoittaakaan.. onko lienee mi käänlaista edistystä tapahtunut. Ei taida olla toivoa että syntyis etuajassa. Rt:ssä onneksi oli ja alagiesynnytykse pitäisi tod näk onnistua. Nyt ei muuta kuin touhuamaan kaikkea, jospa se kuuluisa kolme ässää päivässä auttais asiaa. Syntymäpainoksi arvioi n. 3200 g mikäli syntyy normaaliaikaisena.
- pikkunen neiti
en oo koskaa kuullukkaa et takaasentoinen.. on sulla sentää pehmentyny kohdun suu, siitä se sit pikkuhiljaa lähtee avautumaan.. hyvä juttu että kaikki oli hyvin.. mulle oli painoarvio jos ois menny normaali aikaseksi nii 3900g.. mut käynnistettii rv 38 5 ja samana aamuna sai arvioksi 3400g ja ku vauva synty se oli 3800g.. et pientä heittoa oli..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803