Autobildissä oli 100.000 km:n testissä 1,4 koneinen Ibiza. Koko testin kulutuksen keskiarvoksi saatiin 8,2 litaa/100 km, mikä mielestäni on kovin korkea kulutus noin pienelle autolle . Tosin artikkelissa lukee, että hissuttelu pintakaasulla tuo kulutuksen lähelle kuutta litraa, mutta vastaavasti vähänkin reippaammalla menolla päästää jo 10 litran lukemiin. Onko auto tarkoitettu vain 60-80 nopeuksiin ja tasakaasulla ajettavaksi ? Mun vanhalla 1,8 kaasutinkoneisella Mazdallakin pääsi vähemmällä. Tätäkö on VW-groupin edistyksellinen tekniikka.
Tosin aiemmin ajettu 1,2 Touran antoi samanlaisia tuloksia, eli tehtaan yhdistetty kulutus oli 6,4, mutta tavallisen kansalaisen ajossa meni kuitenkin 8-9 l. / 100 km.
Seat Ibiza kestotesti, 8,2 l/ 100 km.
13
1437
Vastaukset
- pönttö/pantti/putti
Vanhaa, poistuvaa tekniikkaa ovat testanneet. Edes automyyjät eivät ole pitkiin aikoihin suostuneet edes myymään ko. koneella varustettua autoa.
Tiesitkö, että meidän 2011 6 Mazdalla kulutus kaupungissa on n11l/100km ja keskiarvokulutus 8l/100km. Ibiza ST 1,2TSI automaatilla 5,2l seka-ajossa 4,1 l maantiellä ja 6,8l kaupungissa. Ennätys ka. kulutus Ibizalla 4,0l/100km!!!- 411 E *
Kyllä auto oli ihan uudella tekniikalla varustettu. tekniikka vaan toimii eri lailla kuin mainosmiesten puheissa. Merkillisiä väitteitä ....myyjä ei suostu myymään....
Mitäs siinä muuta voi sanoa kuin ...pidä tunkkis... Toisissa liikkeissä varmaan olisi halukkutta myydä autoja.
Tiesin, että mm. minun 2.2 aut. kuluttaa kaupungissa kesällä 10 ja talvella 12, mutta maantielläkin 7,5-8 rajoituksia noudattaen.
Kyllä Ibisa TSI_llä voi hiljaa tasakaasulla päästä 4 litraan sillä ikivanhalla, litraisella Suzuki Altollakin pääsee siihen. Altossa taitaa sittenkin olla se kaikkien down size- koneiden äiti.
Mutta onko kehitys kehittynyt sittenkään ? ikivanha pasaati 1,6 D kulutti Keski-Euroopan reissussa sekalaisessa ajossa hämmästyttävät 5,1 l. , vaikka sillä ajettiin välillä motarilla jopa täysiä (=140 km/h) Kunnossa olevat vanhat peruskoneetkin ovat siis edullisia. Eli polttonesteen kulutus ei olekaan pudonnut niin valtavasti kuin mainosmiehet väittävät. Retekeitten ja elktroniikkaosian määrä konehuoneessa on vain viisinkertaistunut. - Pönttö/patti/putti
411 E * kirjoitti:
Kyllä auto oli ihan uudella tekniikalla varustettu. tekniikka vaan toimii eri lailla kuin mainosmiesten puheissa. Merkillisiä väitteitä ....myyjä ei suostu myymään....
Mitäs siinä muuta voi sanoa kuin ...pidä tunkkis... Toisissa liikkeissä varmaan olisi halukkutta myydä autoja.
Tiesin, että mm. minun 2.2 aut. kuluttaa kaupungissa kesällä 10 ja talvella 12, mutta maantielläkin 7,5-8 rajoituksia noudattaen.
Kyllä Ibisa TSI_llä voi hiljaa tasakaasulla päästä 4 litraan sillä ikivanhalla, litraisella Suzuki Altollakin pääsee siihen. Altossa taitaa sittenkin olla se kaikkien down size- koneiden äiti.
Mutta onko kehitys kehittynyt sittenkään ? ikivanha pasaati 1,6 D kulutti Keski-Euroopan reissussa sekalaisessa ajossa hämmästyttävät 5,1 l. , vaikka sillä ajettiin välillä motarilla jopa täysiä (=140 km/h) Kunnossa olevat vanhat peruskoneetkin ovat siis edullisia. Eli polttonesteen kulutus ei olekaan pudonnut niin valtavasti kuin mainosmiehet väittävät. Retekeitten ja elktroniikkaosian määrä konehuoneessa on vain viisinkertaistunut.Niin, Ibizan kulutuslukemat liittyvät myös huippusuorituskykyyn=0-100km/h 10s automaatilla ja tarvittaessa ym. kulutuslukema on saavutettavissa. nimeäpä saman moottorikoon (105hv) omaava vastaavilla ominaisuuksilla, niin etpä löydä (markkinoilla on samaan suorituskykyyn yltäviä laajvääntökoneita, mutta tehot on esim 156hv, kuten PSA-tuotteissa). Tiedoksi... ei kannata oikeasti 1,4 85 konetta tarjota kenellekään asiakkaista, kun tarjolla on ihan eri suorituskyvyn omaava, lähes saman hintainen tuote. Minä en ainakaan tarjoa, silloin, kun satun olemaan tuuraajana. Tarjoa Sinä, veikkaanpa, että jatkossa automyynti voipi tyrehtyä. Osamaksukaupallahan autot ovat samanhintaisia,eli x summa /kk. Myytäessä TSI-kone on valttia, ainakin meillä.
PS. Ota Alto alle ja kokeillaan kummassa on oikeasti down size kone, - 1600 TL -66
Pönttö/patti/putti kirjoitti:
Niin, Ibizan kulutuslukemat liittyvät myös huippusuorituskykyyn=0-100km/h 10s automaatilla ja tarvittaessa ym. kulutuslukema on saavutettavissa. nimeäpä saman moottorikoon (105hv) omaava vastaavilla ominaisuuksilla, niin etpä löydä (markkinoilla on samaan suorituskykyyn yltäviä laajvääntökoneita, mutta tehot on esim 156hv, kuten PSA-tuotteissa). Tiedoksi... ei kannata oikeasti 1,4 85 konetta tarjota kenellekään asiakkaista, kun tarjolla on ihan eri suorituskyvyn omaava, lähes saman hintainen tuote. Minä en ainakaan tarjoa, silloin, kun satun olemaan tuuraajana. Tarjoa Sinä, veikkaanpa, että jatkossa automyynti voipi tyrehtyä. Osamaksukaupallahan autot ovat samanhintaisia,eli x summa /kk. Myytäessä TSI-kone on valttia, ainakin meillä.
PS. Ota Alto alle ja kokeillaan kummassa on oikeasti down size kone,Fordilla näkyy olevan Focuksessa sellainen litran kone missä 125 hv. Eiköhän silläkin pärjää.
Ihmiset haluaa erilaisia koneita eri tarkoituksiin. Turbottomalla peruskoneella ajaisi huolettomasti varmaan 500.000 km, mutta automyyjät tuputtaa sitä uutuutta, missä on monenlaisia elektonisia hienouksia ja parempi kate.
Mutta onneksi on vaikka Dacia tavalliselle ihmiselle.
Niin Fordin lisäksi mm. Aygossa ja Yariksessa on sellainen litran kone.
Miksei SEat valveudu todelliseen down size koneeseen ?? - gs birotor
1600 TL -66 kirjoitti:
Fordilla näkyy olevan Focuksessa sellainen litran kone missä 125 hv. Eiköhän silläkin pärjää.
Ihmiset haluaa erilaisia koneita eri tarkoituksiin. Turbottomalla peruskoneella ajaisi huolettomasti varmaan 500.000 km, mutta automyyjät tuputtaa sitä uutuutta, missä on monenlaisia elektonisia hienouksia ja parempi kate.
Mutta onneksi on vaikka Dacia tavalliselle ihmiselle.
Niin Fordin lisäksi mm. Aygossa ja Yariksessa on sellainen litran kone.
Miksei SEat valveudu todelliseen down size koneeseen ??Odota hetki niin tulee seatilta mii malli markkinoille jossa pieni moottori.
- Pönttö/patti/putti
Fordi viivalle vaan automaattivaihteilla, ja ihan sama otetaan se 125 hv, versio. Seat on suorituskykyisempi MOT: ja 105 hv automaatillahan Fordilla ei ole mitään mahdollisuuksia.
Jos ibiza otetaan HB automaatilla , niin pleiserpyörä pysäyttää 100km/h 9,5s että silleen. Aygo ja Yaris samaan syssyyn. Tarvittaessa Seat pukkaa 6l kulutuksella kesäkaupungilla ja kuten sanoin myäs 4,0 kulutuksella mennään, jos tarvis.
Seatin ohjelmalla m1,2 TSI nykäsee 140hv 220Nm ja kulutus sama kuin nyt. kiihtyvyys matala 8. huiput 215.
Mikä sen Fordin hinta olikaan automaatilla varustettuna, niin ihan oversize hinta.- pirkka-audi
Onpa seatilla tarmokas päivystys vai onko se oikein VW-groupin taholta .
Mutta ymmärrys ei vaan riitä siihen, että eivät ostajan hanki henkiautoa kiihdytelläkseen sillä raivokkaasti vaan liikkuakseen paikasta toiseen.
Sitäpaitsi nokkaketju venyy jos kovasti revittelee puutteellisella voitelulla.
Jos todellista vähäkulutuksista autoa etsii, niin kyllä täytyy kallistua hybridien puoleen. Niitähän on monia erilaisia mm. Tojotalla, mikä onkin johtava valmistaja. - Lufthansa.
pirkka-audi kirjoitti:
Onpa seatilla tarmokas päivystys vai onko se oikein VW-groupin taholta .
Mutta ymmärrys ei vaan riitä siihen, että eivät ostajan hanki henkiautoa kiihdytelläkseen sillä raivokkaasti vaan liikkuakseen paikasta toiseen.
Sitäpaitsi nokkaketju venyy jos kovasti revittelee puutteellisella voitelulla.
Jos todellista vähäkulutuksista autoa etsii, niin kyllä täytyy kallistua hybridien puoleen. Niitähän on monia erilaisia mm. Tojotalla, mikä onkin johtava valmistaja.Joo, kannattaa odottaa nyt, josko ottavat autoveron pois hybrideiltä, niin Prius voisi olla ihan ok, tosin kesäkuumalla(jos sellaista näillä leveysasteilla koskaan tulee) ilmastointi on pois pelistä, kun ajaa Ecomodella Priuksella.
Toivottavasti valtiovalta ei tee "ansaa" tuosta veroedusta, kuten kävi dieselien osalta - Pönttö/patti/putti
pirkka-audi kirjoitti:
Onpa seatilla tarmokas päivystys vai onko se oikein VW-groupin taholta .
Mutta ymmärrys ei vaan riitä siihen, että eivät ostajan hanki henkiautoa kiihdytelläkseen sillä raivokkaasti vaan liikkuakseen paikasta toiseen.
Sitäpaitsi nokkaketju venyy jos kovasti revittelee puutteellisella voitelulla.
Jos todellista vähäkulutuksista autoa etsii, niin kyllä täytyy kallistua hybridien puoleen. Niitähän on monia erilaisia mm. Tojotalla, mikä onkin johtava valmistaja.Niin, ehta Audi ei kykene samalla moottorilla samaan suorituskykyyn, niin että huomaamme Seatin olevan itseisarvo!
- erdgas
Lufthansa. kirjoitti:
Joo, kannattaa odottaa nyt, josko ottavat autoveron pois hybrideiltä, niin Prius voisi olla ihan ok, tosin kesäkuumalla(jos sellaista näillä leveysasteilla koskaan tulee) ilmastointi on pois pelistä, kun ajaa Ecomodella Priuksella.
Toivottavasti valtiovalta ei tee "ansaa" tuosta veroedusta, kuten kävi dieselien osaltaVoit olla jo tässä vaiheessa vakuuttunut, että siitä tehdään ansa. Onhan näitä nähty. Tilapäinen "tarravero" ja petrooliautojen ja polttonesteen verotus.
Valtiovalta etsii koko ajan uusia verotuskohteita. TUlee niitä himoveroja vielä maakaasuautoilekin, vaikka etelä-suomessa olis valmis verkosto kaasulle.
Huoltamoketju kaasutankkaukselle ei laajene, kun valtiolta ei saa selkeää signaalia tulevaisuuden verokohtelusta. Tuulimyllyvouhkaajat pyörittää hallitusta kuin litran mittaa. Ja tyynellä istutaan kynttilän valossa.
- Lufthansa.
Niin, nythän sitä ei ostaja hanki kiihdyttääkseen, koska KAIKKI vertailtavat tuotteet ovat suorituskyvyssä kakkosia, mutta jospa FFordilla olisi ollut edes tsaanssit....... ,niin......possiblymayby....
- selitys tässä?
Onko tuo kestotesti ajettu Saksassa? Vapaiden nopeuksien moottoriteillä bensaa kuluu...
- AB:n lukija
Artikkeilista löytyi ainakin mainintoja saksasta, ranskasta, englannista ja espanjasta eli ympäri eurooppaa on reissattu. Vaikeaa olisikin saada satkua (100.000 km) täyteen paikallisajossa, varsinkin alle kahden vuoden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491115- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206929Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13845- 72835
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 39822