miten yleensä lv-ratsua ruokitaan?

ponit522

Eli jos sillä ratsastaa noin joka toinen päivä...

5

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vänrikki

      No sehän oikeastaan riippuu hevosesta miten ruokitaan, koska jokainenhan on yksilö rehunkäytössään ja tarpeissaan. Mutta jos kauraa kestää, niin meillä on ainakin annettu n. 1l kauraa 1½l prix ja öljyä pari desiä :) Mutta jos hevosen lihasmassaa haluaa kasvattaa niin suosittelen valkuaispitoisia ruokia, mutta niiden kanssa saa olla tarkkana ettei tule yliannostusta! Tarkka tuoteselostehan lukee rehusäkkien kyljessä ja myyjiltä saa apua myös jos ei ihan kaikkea tuoteselosteesta älyä! Myös se missä hevosella ratsastat ja kuinka kauan ja rankasti vaikuttaa ruokintaan. Kevyillä maastolenkeillä ei montaa litraa ruokaa tarvitse. Myös valkosipulia kannattaa ruokaan laittaa, koska se tekee hyvää hevosen hengityselimille ja parantaa vastustuskykyä!

      Heinää n. 3 kertaa päivässä, mutta laihalle hevoselle saa antaa enemmän, koska heinä on hevosen pääravintoa(: Myös pyöröpaali käy jolloin hevonen saa itse määritellä tarvitsemansa heinän tarpeen. Toivottavasti oli jotain apua!! =)

      • ponit522

        Kiitos tästä, oli apua, mutta mikä se prix on? anteeksi, en tiedä paljoakaan hevosen rehuista..


    • ponit522

      ai joka ruualla kauraa ja prixii ja öljyä tuon verran vai sitten 1x päivässä??:)

    • vänrikki

      Racing prix siis. Löydät siitä tarkan tuoteselosteen kun kirjotat googlehakuun ton nimen (: Ja jos hevonen on laiha eli kylkiluut näkyy tai muuten köyhä, niin voi antaa tuon määrän aamuin illoin! Mutta jos hevonen on hyvässä lihassa, niin kannattaa antaa hieman vähemmän ruokaa kerralla, mutta toki jaotella ruokailut päivän mittaan =) Hyvässä lihassa olevalle hevoselle voi antaa tuon määrän ruokaa myös jos sitä liikutetaan säännöllisesti eli n. 5 kertaa viikossa. Laihaa hevosta ei kannata liiemmin liikuttaa vaan kannattaa odottaa, että ruoka vaikuttaa hevoseen myönteisesti ja se saa hieman rasvakudosta kehoonsa, jotta se rakentaa lihakset rasvakudoksesta eikä kuihduta lihaksiaan vielä lisää. Kannattaa muistaa, että ruokailumuutoksien näkymiseen voi vierähtää aikaa, joten kärsivällisyyttä! :)

    • ponit522

      kiitos :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe