Jos yksi koira hakataan, poltetaan tai kidutetaan hengiltä, koko kansaa raivostuu. Kun lukemattomat linnut, siat, lehmät ja muut "teuraseläimet" kokevat tämän joka vuosi maamme teurastamoilla, se ei kiinnosta ketään.
Miksi koiran kiduttaminen eroaa vaikka sian kiduttamisesta, siat ovat viisaampia kuin koirat. Naudat tuntevat kipua samallalailla kuin me. Kanat ovat yhtä älykkäitä kuin monet koirat.
Väitän ettei kukaan pystyisi syömään tehotuotettua lihaa jos tietäisi mitä ne eläimet saavat kestää, koko elämänsä ajan.
Lihansyöjän dilemma
14
118
Vastaukset
- Suhteeton teoria
Oletan että se miksi ihminen voi syödä sikaa, lintua, nautaa tms. tuotantoeläintä ilman suurempaa tunnekuohua juontaa alkunsa jo Raamatusta jossa ko; eläimet luetellaan luoduiksi juuri ihmisen ravinnoksi.
Koira taasen on ihmisen lemmikki joillekin jopa se lapsen korvike joka on inhimillistetty minusta jopa liikaa. Kun seuraa ihmisten touhuja vaatettaa koirat, käyttää niitä kauneushoidoissa ja ostaa kaikenmaailman krääsät on se todellinen kumppanuus jonka esi-isät saivat koirasta ja työtoveruus tyystin kadonnut.
Nämä seurakoirarodut ja niiden suhteeton palvominen on oikeasti aika kipeää hommaa.Ulkomuoto näyttelyineen.
Mutta ihminen on kuitenkin luotu sekasyöjäksi sen voi todentaa jo ihmisen hampaista ja ruuansulatus järjestelmästä. Eläimiä on aina hyödynnetty muinoin maatiloilla ensin tuotanto eläiminä maidon,munien,villan yms. suhteen ja kun eläin on liian vanha tuontantoon se on syöty.Kannikoita (eli kaneja) kasvatettiin pulaiakoina ja sota aikoina jopa huoneistoissa sisällä.Samoin kanoja ja possujahan on aina lihotettu kesä ja teurastettu syksyllä ja lihoista ja suolista tehty makkaraa ja suolattu ja luistakin on otettu hyöty irti keittämällä niistä saippuaa.
Ennen ihminen eli järkiperäisesti nyt maailman kansa joutuu kilpailemaan järjettömissä suurissa pudottajissa kun on ensin mässätty itsensä 250 sataa kiloisiksi...Onko maailmassa muutenkaan mitään järkeä. Ihmisen tappamisesta voi saada pienemmän tuomion kun pakaste broilerin varastamisesta nälkäänsä.- Luin viestisi.
Tuli vaan mieleen, kuinka moni koira on nykyään alkuperäisessä tehtävässään ? Väitän, olkoon rotu ja koko mikä tahansa niin suurinosa kotimaan koirista on nykyään niitä niinsanottuja ~seurakoiria~ ainakin suuremmanosan elämästään. Metsälläkin käydään satunnaisesti ja pelastus/palvelus tehtävissä koiria on prosentuaalisesti kaikista koiristamme todella vähän.
Seurakoiria 90%, ilman alkuperäistä rodunomaista tehtävää. - Suhteeton teoria
Luin viestisi. kirjoitti:
Tuli vaan mieleen, kuinka moni koira on nykyään alkuperäisessä tehtävässään ? Väitän, olkoon rotu ja koko mikä tahansa niin suurinosa kotimaan koirista on nykyään niitä niinsanottuja ~seurakoiria~ ainakin suuremmanosan elämästään. Metsälläkin käydään satunnaisesti ja pelastus/palvelus tehtävissä koiria on prosentuaalisesti kaikista koiristamme todella vähän.
Seurakoiria 90%, ilman alkuperäistä rodunomaista tehtävää.Ja juuri näinhän minä sanoinkin ilman mitään prosenttilukuja! :))
Kirjoitin;
Totta.. todellisissa tehtävissään isännän/emännän apuna mm. karjanhoidossa on aika vähän koiria.
Nykykoirat elävät eliitti elämää tehotuotettuine ja super terveellisine ruokineen ja syövät usein jopa paremmin kuin omistajansa. Niiden hyvinvointiin upotetaan uskomattomia summia rahaa. Edelleen pidän luotuja seurakoirarotuja täysin hyödyttöminä loisina niistä ei ole muuhun kun makailemaan nätteinä sohvalla ja kuluttamaan omistajiensa rahaa. Vaikka palvelus- paimen-työkoiria ei aina käytetä rodunomaisiin tehtäviin ne kuitenkin osoittavat suojellessaan perhettään niitä geeneissä saatuja ominaisuuksiaan.
Mutta pointtinihan kirjoituksessani olikin se että kun aloittaja kyseli miksi koiran pahoinpitely herättää ihmisissä laajasti tunnekuohuja mutta tuontantoeläinten kohtelu ei... vastasin siihen omalta näkövinkkeliltäni. :)
Nyky syömäeläinten tuotanto ja teurastus on aika valvovan silmän alla olevaa puuhaa se on aika pieni prosentti joka omaa elinkeinoaan eli tuotatoelukkaa huonosti kohtelee. Siinähän laihenee oma tilipussi jos lihan laatu kärsii.Stressiliha maistuu pahalle. - Suhteeton teoria
Suhteeton teoria kirjoitti:
Ja juuri näinhän minä sanoinkin ilman mitään prosenttilukuja! :))
Kirjoitin;
Totta.. todellisissa tehtävissään isännän/emännän apuna mm. karjanhoidossa on aika vähän koiria.
Nykykoirat elävät eliitti elämää tehotuotettuine ja super terveellisine ruokineen ja syövät usein jopa paremmin kuin omistajansa. Niiden hyvinvointiin upotetaan uskomattomia summia rahaa. Edelleen pidän luotuja seurakoirarotuja täysin hyödyttöminä loisina niistä ei ole muuhun kun makailemaan nätteinä sohvalla ja kuluttamaan omistajiensa rahaa. Vaikka palvelus- paimen-työkoiria ei aina käytetä rodunomaisiin tehtäviin ne kuitenkin osoittavat suojellessaan perhettään niitä geeneissä saatuja ominaisuuksiaan.
Mutta pointtinihan kirjoituksessani olikin se että kun aloittaja kyseli miksi koiran pahoinpitely herättää ihmisissä laajasti tunnekuohuja mutta tuontantoeläinten kohtelu ei... vastasin siihen omalta näkövinkkeliltäni. :)
Nyky syömäeläinten tuotanto ja teurastus on aika valvovan silmän alla olevaa puuhaa se on aika pieni prosentti joka omaa elinkeinoaan eli tuotatoelukkaa huonosti kohtelee. Siinähän laihenee oma tilipussi jos lihan laatu kärsii.Stressiliha maistuu pahalle.Oho johonkin äskeisestä katosi tämä ;
Kirjoitin;
>se todellinen kumppanuus jonka esi-isät saivat koirasta ja työtoveruus on tyystin kadonnut. - Luin viestisi.
Suhteeton teoria kirjoitti:
Kirjoitin;
Nyky syömäeläinten tuotanto ja teurastus on aika valvovan silmän alla olevaa puuhaa se on aika pieni prosentti joka omaa elinkeinoaan eli tuotatoelukkaa huonosti kohtelee. Siinähän laihenee oma tilipussi jos lihan laatu kärsii.Stressiliha maistuu pahalle.Kirjoituksesi on rotu-rasistinen !
Kyllä on seurakoiriakin jotka puolustavat ihmistä/isäntäänsä ja kotia.
Ei kaikki seurakoirat makaa soffan koristeena tyllimekossa tai kulje talvella ulkona piippukaulus jumpperissa. - Suhteeton teoria
Luin viestisi. kirjoitti:
Kirjoituksesi on rotu-rasistinen !
Kyllä on seurakoiriakin jotka puolustavat ihmistä/isäntäänsä ja kotia.
Ei kaikki seurakoirat makaa soffan koristeena tyllimekossa tai kulje talvella ulkona piippukaulus jumpperissa.Voi kauheaa olenko roturasisti? :)))))))))))))))))))
Se on vain minun mielipiteeni näistä fifeistä ja nöfeistä joita kannellaan kasseissa ja puunataan kun leluja pitkin päivää ja minullahan on oikeus omaan mielipiteeseeni. :)))
Itse et aloituksen varsinaiseen aiheeseen paneutunut lainkaan pelkästään minun kirjoituksiini. Eikös olisi kohteliasta aloittajaa kohtaan kommentoida varsinaiseen kysymykseenkin?
Olen myös varmaan kauhea ihminen kun osatan kaupasta kananmunia ja lihaa sekä possua että nautaa ja syön broileriakin. :))))) Suhteeton teoria kirjoitti:
Kirjoitin;
Nyky syömäeläinten tuotanto ja teurastus on aika valvovan silmän alla olevaa puuhaa se on aika pieni prosentti joka omaa elinkeinoaan eli tuotatoelukkaa huonosti kohtelee. Siinähän laihenee oma tilipussi jos lihan laatu kärsii.Stressiliha maistuu pahalle.Useat rodut on myös sellaisia,jotka ei voi tehdä alkuperäistä.Syystä tai toisesta.On esim.rotuja,joiden alkuperä on sellainen,ettei sitä voi toteuttaa.Vaihtoehto olisi sitten ollut rodun/tyypin antaminen loppua...
Kyllä itse katson ihan ns.seurakoirillakin ja ihan niiksi alunperin tehdyilläkin ihan tehtävä on.Se seurana olo...On todettu tutkimuksissakin,mikä hyöty koirasta on jo monelle ihan psyykkisesti.Ihan pelkkä sen olemassaolo.Silittämisenkin on todettu laskevan verenpainetta :D
Koirat liikuttaa ym.eli myös fyysinen puoli.
Eipähän noita kaikkia mainitsemiasi roturyhmiäkään,roduista puhuttaessa(yksilöt ym.),mihinkään suinkaan aina pahemmin käytetä.Jokusessa jo potentiaalikin siihen heikentynyt...
Ja eipä kaikista pk-statuksen omaavista löydy edes suojeluominaisuuksiakaan.Kun ei se pk-status sitä itsessään tuo :D
Kun taas esim.ns.seurakoirapuolelta vastaavasti niitä myös joiltain roduilta löytyy ;)
Vähän ot:ksi aloituksesta,mutta kuitenkin :D
Koira(t) on mulle perheenjäsen, jos joku tekee pahaa perheenjäsenelleni
ja itse olen elossa, niin sitten "hakataan, poltetaan tai kidutetaan hengiltä", kuten sanoit. :)- 11+9
sähän oletkin rasisti
11+9 kirjoitti:
sähän oletkin rasisti
Aivan sama, jos näen väkivaltaa, autan tässä järjestyksessä: ensin aina lasta, sitten eläintä, sitten vanhusta. Jos kyse on jossain kadulla tapahtuvasta päähänlyönti-kisoista,
niin aina autan Suomalaista. Oman maan kansalaiset menee aina muiden edelle.- läski,
kaishakunin kirjoitti:
Aivan sama, jos näen väkivaltaa, autan tässä järjestyksessä: ensin aina lasta, sitten eläintä, sitten vanhusta. Jos kyse on jossain kadulla tapahtuvasta päähänlyönti-kisoista,
niin aina autan Suomalaista. Oman maan kansalaiset menee aina muiden edelle." niin autan aina Suomalaista" Juupelis juu silloin alkaa taikinanyrkki puhumaan, ainakin kuvan perusteella.
- koirat koppaan
läski, kirjoitti:
" niin autan aina Suomalaista" Juupelis juu silloin alkaa taikinanyrkki puhumaan, ainakin kuvan perusteella.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9798352#comment-48984500
väkivaltaisia hulluja koko suku näemmä - muistissa on
koirat koppaan kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9798352#comment-48984500
väkivaltaisia hulluja koko suku näemmäNäyttää olevan, mutta kerran se yllätti täällä koko porukan, kun näytti kuvan omasta sapelistaan ; D
- 14+7
muistissa on kirjoitti:
Näyttää olevan, mutta kerran se yllätti täällä koko porukan, kun näytti kuvan omasta sapelistaan ; D
90 luvun skinhedejahan se o ja joku vissii menetti henkens siin rytäkäs
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1664797Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043964Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513370
- 553321
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest342751Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361778