Skoda Citigo

g g g

Uuden Skoda Citigon hinnat on julkaistu. Löytyy täältä: http://www.skoda.fi/files/pdf/Skoda_Citigo-hinnasto.pdf?timestamp=982012_162910 ja lisävarustehinnasto täältä: http://www.skoda.fi/files/pdf/Skoda_Citigo-lisavarustehinnasto.pdf?timestamp=982012_162946

Ihan näppärän oloinen torikassi ja tosiaan taitaa tulla samalta Bratislavan tehtaalta Volkswagen Up!:n ja syksyn aikana julkaistavan SEAT Miin kanssa eli aikaslailla samat autot kyseessä pienin vivahde-eroin.

Tosiaan SEATin hintoja ei vielä ole mutta Volkkarin vastaavat löytyy täältä: http://volkswagen.fi/vv-auto/vw_cars.nsf/(vw5_h)?open&m=121

Mielipiteitä ja vertailua noiden kolmen välillä?

36

8350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wss

      No kallein luultavasti on VW, johtuen paremmasta konsernin ykkösmerkin statuksesta. Skoda ja Seat hieman halvempia ja näistä Seat hieman halvempi, koska Suomessa ainakin Skodan suosio antaa mahdollisuuden hieman ylihinnoitteluun.
      Mitään teknisiä tai laadullisia syitä ei hintaeroihin ole.

      Ainoa ero autoissa on ulkonön pienet vivahteet. Ostopäätös siis tehtävä ulkonäön vivahteiden ja hinnan perusteella.
      Muita järkisyitä ei siis ole.Tunnepuolella niitä varmaan löytyy, mutta se on jokaisen oma asia kuinka paljon ne vaikuttavat.

      • Paljon itäautoja

        Samanlainen konseptihan on ollut Toyota Aygon - Peugeot 107:n ja Citroen C1:n kanssa. Harva tulee ehkä ajatelleeksi että ajelee Tsekissä valmistetulla Toyotalla.

        Ja nämä VW-konsernin autothan tulevat siitä naapurimaasta Slovakiasta.


      • tehokkuutta

        Taitaa olla niin, että tehtaalla autoa kootessa lopullinen merkkikin selviää vasta siinä vaiheessa, kun korin niitä osia asetellaan, joista merkki selviää. Eli aikalailla loppuvaiheessa.
        Sama pätenee muihikin sisarmerkkeihin (Audi, Seat, Volkkari ja Skoda) konsernin sisällä, joita tehdään samassa tehtaassa... Ja niitä on aika paljon


    • wefwefweffwefwefwef

      Jostain syystä tämä vaikuttaa houkuttelevalta torikassi vaihtoehdolta kaiken maailman korean ihmeiden seassa, kun ei ranskalaisetkaan houkuta.

    • Skootaloota

      Skodassa joutuu näköjään maksamaan takaovista, huvittavaa!

      • loohofsdf

        Itseasiassa niin myös Volkkarissa. Samoin Skodaan ja Volkkariin ilmastointi raitisilmasuodatin on maksullinen lisävaruste.

        Volkkarissa on vararengas vakiona. Skodaan se maksaa 165 euroa lisävarusteena paikkaussarjan ja kompuran tilalle.


      • Up City Go!

        Ei se nyt ihan noin mene, vaan ostaja voi valita, hankkiiko 3-ovisen auton vai 5-ovisen auton.


    • Jörkkä66

      Itse asiassa melkein kaikissa pikkuautoissa joutuu maksamaan lisähintaa takaovista.

    • cicicic

      Itsehän laitoin citigon tilaukseen maanantaina. :)

    • Jörkka66

      Ootteko käyneet koeajolla? Millainen on? Plussat ja miinukset?

      • Ci-ti-go

        Vastailenpa tähän kun hain oman Citigoni liikkeestä noin viikko sitten. Kyseessä on pitkänlinjan Honda-kuskin ensimmäinen Skoda-merkkinen auto, joka hankittiin 2.autoksi lähinnä hintansa puolesta:

        Plussat ensin:
        aidosti pienikulutuksinen. Kaupunkiajossa keskikulutus 5,5l/100km, vaikken ole aina vaihtanutkaan isommalle heti kun ajotietokone on sitä ehdottanut.
        yllättävän tilava sisätiloiltaan. Jooh, ei siis mikään tila-auto, mutta ulkomittoihin nähden sisätilat on hyvin suunniteltu.
        tavaratilaan mahtuu pienet lastenrattaat ilman penkkien kääntämistä.
        Comfort- ja Technic-paketilla kuramatoilla varustettuna kaikki kaupunkipyöritykseen tarvittava on kunnossa.
        pieni kääntösäde, helppo pysäköidä ahtaampaankin väliin.
        tuntuma, Citigo tuntuu autolta eikä mopoautolta.

        Kaupunkiautona, lyhyillä matkoilla erittäin hyvä kärry.

        Mutta on siinä jotakin miinuksiakin:
        - moottorin ääni ja rengasmelu kuuluu eteen aika kovana (takapenkillä taas on yllättävän hiljaista).
        - onneton vääntö pienillä kierroksilla - jos haluat lähteä liikkeelle _yhtään_ ripeämmin, on kaasua painettava kunnolla, ja isompaa silmään vasta 4000 kierroksessa. Kyseessä 1.0L 44kw versio, mutta koeajokokemuksella 55kw ei ole juuri yhtään parempi.
        - varustepuutteita: ei peiliä edes kuljettajan häikäisysuojassa, ei yöasentoa taustapeilissä, ei muita sisävaloja kuin ihan edessä jne. Jostain on säästetty..
        - hattuhylly jää helposti ylös, eli kun kuormaat kauppakassit takakonttiin ja nostat hattuhyllyn ylös, se myös jää yläasentoon ellet muista laskea sitä itse. Hattuhyllyssä ei ole mitään narua peräluukkuun, joka laskisi sen "automaattisesti". Pieni asia, mutta ottaa aivoon kun olet käynnistänyt auton ja saatkin nousta autosta takakontille laskemaan hattuhyllyn.. pieni, mutta ärsyttävä asia.
        - valot pitää itse kytkeä päälle/pois päältä (tämä on kai VW-konsernissa ihan yleistä?)
        - sähköikkunoista puuttuu kertapainallus-toiminto. Tämä on aidosti ärsyttävää ajaessa esim. parkkihalliin.
        - oven sisäpuolelta puuttuu osasta ovea verhoilu: olisi kiva, ettei heti ikkunan alapuolella olisi paljasta peltiä.

        Summa summarum: omaan käyttötarkoitukseeni (kodin 2.auto, pienikulutuksinen kauppakassi, jolla on ajoa vain erään asukasluvultaan Suomen top-5 suurimman kaupungin sisällä) ihan toimiva peli. Suurin osa asioista on kunnossa ja Citigo vaikuttaa paljon enemmän autolta kuin vielä hieman pienempi Citroen C1.

        Mikään moottoriteiden tai maanteiden auto Citigo ei ole, mutta kun pitää mielessään auton segmentin, niin onhan Citigossa helvetisti autoa hintaisekseen!


    • ciitiigoo

      Olen koeajanut 5 ovisen elegance (55kw) manuaalin.

      Auton alusta oli oikein hyvän tuntuinen, kaupungissa/pikkuteillä kurvaillessa alusta ei heilunut tai auto muutenkaan vaapunut, vakaa oli. Ohjaus reagoi mainiosti. Vaihdelaatikko oli perus hyvä, vaihteet meni moitteetta silmään ja kytkimen käytön "oppi" välittömästi. Start/stop toimi ja oli kiva lisä. Osasin arvailla että auto on kaupungissa oikein mainio, joten keskityin enemmän maantie/motari ajoon.

      Motarilla ajoin n. 120km/h (mittarin mukaan) ja sisämelu oli yllättävän vähäistä. Auto kulki todella vakaasti ja tuntu oikeasti että olisi ollut isompi auto alla. Kulutuskin pysyi auton mukaan n. 4-4,5 litrassa motaripätkällä eli todella hyvin. Ohituskiihtyvyys on pikkuautoksi hyvä, ohi pääsee joskaan ei pikku väleissä. Rampeilla kerkesi helposti kiihyttää tilannenopeuteen.

      Move&Fun navigointilaite oli hyvä lisä. Laitteen navigointi antaa eri reittivaihtoehdot, auttaa kaistanvalinnoissa ja vaikuttaa mainiolta. Laitteeseen saa puhelimen bluetoothilla. Move&fun näyttää myös kuvaa takana olevasta parkkitutkasta peruuttaessa, myös ajotiedot saa siihen näkyviin ajon aikana(kulutus, keskinopeus yms yms). Keskikonsolista löytyi AUX-liitin mikä on suuri plussa musiikin ystävälle. Myös comfort paketin 4 lisäkaiutinta teki radion kuuntelusta nautinnollista ja jopa motarilla ei tarvinnu luukuttaa radiota koska sisämelu ei ollut ollenkaan paha.

      Sisältä auto oli muutenkin yksinkertaisen tyylikäs, ei mitään turhaa eikä mitään puutukkaan. Etupenkit tuntu hyvältä istua. Varsinkin niskatuki oli erinomainen. Takapenkille mahtuu helposti 180 senttinen mies jos kuskina tällänen 170 pitkä pätkä.

      Itse laitoin auton tilaukseen koeajon jälkeen. Elegance 5 ovinen, valkoinen auto valkoisilla aluilla, manuaali, comfort paketti, technic-paketti, vakionopeudensäädin, move&fun navigaattori...
      Nyt vaan odotellaan.

    • tujghikyo9p0ål+´

      Jos sais oikealla automaatilla niin sitten.....manuaali ei kiinnosta, eikä kyllä robottikaan.

    • Mitenkä on

      Mitenkä on saako Citygoon vetokoukkua lainkaan,tai saako sitä VW Uppiin ta Seat Miihin.Eihän tuolla kummoista kuormaa vedellä,mutta voisihan sillä nyt ainakin jotakin roskia kuskailla kaatopaikalle satunnaisesti.

      • osssss

        Kuka siihen moottoriin uskoo TSI juttujen jälkeen?
        Viisas oottaa pari vuotta kokemuksia autosta...
        Ja koeajo päiväksi pakkasten aikana niin näkee tekeekö sillä suomessa mitään.
        Eipä myyjä etes tiennyt onko lämmin auto kyseessä.


      • ░░░░░░
        osssss kirjoitti:

        Kuka siihen moottoriin uskoo TSI juttujen jälkeen?
        Viisas oottaa pari vuotta kokemuksia autosta...
        Ja koeajo päiväksi pakkasten aikana niin näkee tekeekö sillä suomessa mitään.
        Eipä myyjä etes tiennyt onko lämmin auto kyseessä.

        Ossi mene pois!

        Kannattais ottaa selvää asioista ennenkuin alkaa huuteleen. Citigo:n moottori on vapaastihengittävä MPI-kone joka on varmasti luotettavampi kuin TSI-pannut.. Huoltovälikin on 15 tkm, joka on parempi kuin LongLife-litkujen ylipitkä huoltoväli.


    • citigogogogo

      Ei saa vetokoukkua citigoon. Valitettavasti, olisi ollut tarvetta fillaria kuskata välillä vetokoukku telineessä.

      • Jos on ihan pakko

        Laita fillariteline kattotelineeseen.


    • gogogogogo

      Kattoteline on kallis, hankalaa ja hidasta nostella fillarii sinne ylös. Mut ei voi mitn.

    • hyviä halpoja

      Hienoa että myös halvimmassa hintaluokassa saa autoja. Eikä nämä autot niin pieniä ole ettei sinne mahtuisi. Nykyajan pienimmätkin autot ovat yhtä isoja kun n. 20v sitten keskikokoiset.

      • Naulan kantaan

        Liekö Citigo samassa kokoluokassa kuin esim. ykkös- tai kakkoskoppainen Golf aikanaan. Mutta varustettu paljon paremmilla ajo-ominaisuuksilla.


      • Suuremmaksi
        Naulan kantaan kirjoitti:

        Liekö Citigo samassa kokoluokassa kuin esim. ykkös- tai kakkoskoppainen Golf aikanaan. Mutta varustettu paljon paremmilla ajo-ominaisuuksilla.

        Joo, mulla oli aikoinaa 1 koppanen Golffi, ja tuntuu tosiaan että se oli Polo Citigo Corsa Yaris C3 luokan kokoinen, niin se maailma muuttuu.


    • Citikka nyt

      Osaisiko joku verrata Skoda Citigoa ja Kia Rioa toisiinsa ? Bensakäyttöisiä. Ovatko samantyyppisiä? Ei kokemusta kummastakaan.

    • Roippa

      Ostettu Skoda Citigo automaatti 2013 alussa.Nyt alkaneet takajarrut jäätyä kiinni auton seistessä paikallaan koska käsijarru on pakko vetää kiinni jottei auto lähde itsestään liikkeelle.Nyt pitää vakiovarusteena olla mukana vasara ja jokin jatkovarsi että saa takajarrut irti. En missään nimessä suosittele ostettavaksi Suomen olosuhteisiin jossa on välillä vesikeli ja välillä pakkasta

      • Qyyqqendahl

        Joo samoja kokemuksia täälläkin tuosta


      • K0LMEKAKARAAJARAKKI

        Noinhan nuo vaihtelevissa olosuhteissa tekevät, kaikki autot.


      • Qyyqqendahl
        K0LMEKAKARAAJARAKKI kirjoitti:

        Noinhan nuo vaihtelevissa olosuhteissa tekevät, kaikki autot.

        Jos Citigon jarru on jäässä niin siihen ei auta se että "kaikki autot tekevät noin". Toisekseen se ei kuulu tälle palstalle koska täällä puhutaan Skodasta.


      • Asialinja
        Qyyqqendahl kirjoitti:

        Jos Citigon jarru on jäässä niin siihen ei auta se että "kaikki autot tekevät noin". Toisekseen se ei kuulu tälle palstalle koska täällä puhutaan Skodasta.

        Skoda on paska ja Krimin niemimaa kuuluu ikuisesti Venäjälle. Helpottiko Kyykkis? Skoda ja Venäjä, niistä keskustellaan tällä palstalla, koska Skoda on täysin venäläinen, kuten Kyykkiskin.


      • Qyyqqendahl

        Nyt menee niin omituiseksi offtopiciksi että joudun ilmiantamaan viestisi


      • vekström

        Mistähän johtuu, että "normaalit autot" joissa on mm. ehjät jarruvaijerit kyllä kestävät vesikeliä ja pakkasta ilman mitään jarrujen jäätymisiä? Ainiin.... Skoda....


      • Oikea.Weckström
        vekström kirjoitti:

        Mistähän johtuu, että "normaalit autot" joissa on mm. ehjät jarruvaijerit kyllä kestävät vesikeliä ja pakkasta ilman mitään jarrujen jäätymisiä? Ainiin.... Skoda....

        Vekstöm alias kyykman ei näemmä tiedä mitään autoista. Kun jarrut jäätyvät, se tarkoittaa, että jarrut jäätyvät. Jarruvaijerista ei puhuttu mitään. Mietipä sitä.


      • panic-vemic
        Oikea.Weckström kirjoitti:

        Vekstöm alias kyykman ei näemmä tiedä mitään autoista. Kun jarrut jäätyvät, se tarkoittaa, että jarrut jäätyvät. Jarruvaijerista ei puhuttu mitään. Mietipä sitä.

        Minulla jäätyi Citigon jarruvaijerit. Ne ovat takapäästä avoimet jolloin vesi pääsee sisään. Vemix on kuulemma joskus öljyillyt niitä mutta öljy valuu pois.


      • Bäääädmäaäaän
        Qyyqqendahl kirjoitti:

        Nyt menee niin omituiseksi offtopiciksi että joudun ilmiantamaan viestisi

        Kyykkänä on ilmeisesti ollut niin pössyssä ettei muista enää mitä on kirjoitellut.


    • rajala

      Esim mulla oli lainassa 2015 Citigo 1.0. Se oli todella heppoinen peli. Mutta kun moottori söi öljyy 1L/100km, ja lukkopesiin oli kolme eri avainta, tyhjäkäynti humppasi, vedenlämpömittari ei toiminut enää, nopeusmittari väräjäsi, kuskinpenkki pilallinen, keskuslukkoa ei tuossa edes ollut, eikä ohjaustehostinta jne.

      Taka-akselin kunnosta ei tietoa, en tiedä oliko laitettu rasvanipat tms.

      Tommoset autot ainakin menee paaliin jo siitä että "siedettäväksi peliksi tekeminen" maksaa saman tai enemmän kuin joku tuoreempi toimiva peli.

      Niin ja kilsoja tossa oli jotain 10 000 tms.

      • rajala

        Ja kun tarkemmin muistelen, niin ei se edes ollut Citigo.


    • Anonyymi

      Kyllä näihin pieniin näyttää citigo mii up autoihin saa vetokoukun mutta ei saa kuin polkupyörätelineen asentaa, myös sähköautomalliin

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet toisen kanssa

      ...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

      Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

      A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

      Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

      Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

      niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

      Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

      Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

      Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe