Miksi pelihäviötä seuraava katumus?

Lyhyt oppimäärä

Olen ihmetellyt miksi pelihäviötä seuraa aina katumus. Pelaamaan alkaessa on selvääkin selvempää miten päin on suurempi todennäköisyys, voittaa paljon tai hävitä paljon. Pelaamaan alkaessa tietää saavansa pelattavan rahan vastineeksi jännitystä. Kun jännitys on saatu ja rahat pelattu, miksi reipasta häviötä seuraa katumus tyyliin "ei olisi pitänyt..."?

Kun vertaa pelaamista ostamiseen, oston mitään krapulaa ei yleensä tule. Kun ostaa vaikkapa tonnin vehkeen, jota tarvii (tarvii ja tarvii) harrastuksessansa, oston tapahduttua ei harmita, vaikka tonni on aika iso raha. Vastine rahoille on hankittu esine.

17

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhjä lompsa

      selvähän tuo....huomaa että lompsa on tyhjä......ei ole siis mitään jäänyt käteenkään

    • 87k

      Siis jos on jonkun pelin AINUT pelaaja jää 100% varmasti tappiolle, koska palautus on "aina" alle 100% kokonaisuudessaan

      Mutta jos pelissä on useita pelaajia, vaikkapa kymmeniä, niin silloin VOI jäädä voitolle myös pitkässä juoksussa, siis satojen tuhansienkin kierrosten jälkeen.

      Ja kannattaa myös muistaa se, että missään pelissä ei voi jäädä voitolle 100% varmuudella, ei edes vedonlyönnissä, vaikka voittaminen onkin jossain peleissä 100% varmaa

      • pitkäjuoksu ehhehehe

        hihihihihiii ja kuinka usealla on ylimäärästä fyffee pelata 100,000 kierrosta?
        10c/painallus x 100.000 hehehheeee


      • Peliriippuvaisen

        Horinoita taas.


      • jseen

        "... ei edes vedonlyönnissä, vaikka voittaminen onkin jossain peleissä 100% varmaa"

        Anna vihje !!!


      • 87kääliö

        Kyllä vedonlyönnissä on mahdollista löytää kohde jossa jää 100 prosenttisella varmuudella voitolle. En ole säännöllisesti, enkä varsinkaan viime aikoina seurannut tai pelannut pitkävetoa, mutta esimerkiksi kerran (vuosi tai kaksi sitten) oli pitkävedossa kohde pesäpallon juoksumäärään veto jossa unibet ja veikkaus olivat niin paljon eri mieltä, että pelaamalla toiseen yhtiöön tulosta alle 10,5 juoksua ja toiseen yli 10,5 juoksua, sai rahalle (muistaakseni) 103,4 prosentin palautuksen. Eli 1000 euron panostuksella olisi voittanut 34 euroa. Kerroin tästä tilanteesta yhdelle kaverilleni sen jälkeen kun olin itse ensin pelannut ja sain kiitosviestin hyvästä huomiosta ja vihjeestä.
        Yhtiöt tietenkin korjaavat kertoimiaan, kun huomaavat oudon suurta panostusta. Pitää olla nopea.


      • Lyhyt oppimäärä
        87kääliö kirjoitti:

        Kyllä vedonlyönnissä on mahdollista löytää kohde jossa jää 100 prosenttisella varmuudella voitolle. En ole säännöllisesti, enkä varsinkaan viime aikoina seurannut tai pelannut pitkävetoa, mutta esimerkiksi kerran (vuosi tai kaksi sitten) oli pitkävedossa kohde pesäpallon juoksumäärään veto jossa unibet ja veikkaus olivat niin paljon eri mieltä, että pelaamalla toiseen yhtiöön tulosta alle 10,5 juoksua ja toiseen yli 10,5 juoksua, sai rahalle (muistaakseni) 103,4 prosentin palautuksen. Eli 1000 euron panostuksella olisi voittanut 34 euroa. Kerroin tästä tilanteesta yhdelle kaverilleni sen jälkeen kun olin itse ensin pelannut ja sain kiitosviestin hyvästä huomiosta ja vihjeestä.
        Yhtiöt tietenkin korjaavat kertoimiaan, kun huomaavat oudon suurta panostusta. Pitää olla nopea.

        Pankkikoroissa on ollut jo pidemmän aikaa tilanne, jossa lainarahaa saa halvemmalla kuin mitä toinen pankki maksaa korkoa. Tuotto 100 % varmaa. Siis kuka tahansa voi kikkailla, kuka nyt ylipäätään voi saada lainaa. Valtion pääomatulojen verotus pitää huolen siitä että ihan vähällä rahalla kikkailu ei paljoa kannata.


      • ( ) ---> ( )XXL
        jseen kirjoitti:

        "... ei edes vedonlyönnissä, vaikka voittaminen onkin jossain peleissä 100% varmaa"

        Anna vihje !!!

        Vihje: mihin kannattaa satsata ja josta tulos näkyy jopa ulospäin....hmmm...
        ala poika reippaasti sijoittamaan, ostelemaan ja syömään makkaroita ja takaan että tulos näkyy jopa ulospäin....hehehehheee


      • 87k
        87kääliö kirjoitti:

        Kyllä vedonlyönnissä on mahdollista löytää kohde jossa jää 100 prosenttisella varmuudella voitolle. En ole säännöllisesti, enkä varsinkaan viime aikoina seurannut tai pelannut pitkävetoa, mutta esimerkiksi kerran (vuosi tai kaksi sitten) oli pitkävedossa kohde pesäpallon juoksumäärään veto jossa unibet ja veikkaus olivat niin paljon eri mieltä, että pelaamalla toiseen yhtiöön tulosta alle 10,5 juoksua ja toiseen yli 10,5 juoksua, sai rahalle (muistaakseni) 103,4 prosentin palautuksen. Eli 1000 euron panostuksella olisi voittanut 34 euroa. Kerroin tästä tilanteesta yhdelle kaverilleni sen jälkeen kun olin itse ensin pelannut ja sain kiitosviestin hyvästä huomiosta ja vihjeestä.
        Yhtiöt tietenkin korjaavat kertoimiaan, kun huomaavat oudon suurta panostusta. Pitää olla nopea.

        No anna tulla linkkiä siihen vedonlyntiin!!!

        Siis voittaa voi 100% varmuudella monessa pelissä kuten ruletissa, vedonlyönnissä jne. mutta voitolla jääminen onkin sitten toinen tarina


    • Siis jos on jonkun pelin AINUT pelaaja jää 100% varmasti tappiolle, koska palautus on "aina" alle 100% kokonaisuudessaan

      Mutta jos pelissä on useita pelaajia, vaikkapa kymmeniä, niin silloin VOI jäädä voitolle myös pitkässä juoksussa, siis satojen tuhansienkin kierrosten jälkeen.

      Kerropa miten 10 pelaajaa saa alle 100 %:a palauttavan pelin voitolliseksi jos kukin pelaa vaikka rulettia 100 000 kierrosta? Niin miten tästä tulee voitollinen peli jos sitä pelaa useampi kuin yksi?


      Ja kannattaa myös muistaa se, että missään pelissä ei voi jäädä voitolle 100 % varmuudella, ei edes vedonlyönnissä, vaikka voittaminen onkin jossain peleissä 100 % varmaa

      Jos olisi peli joka olisi satunnainen ja palauttaisi 105 % satunnaisella arvonnalla niin kyllä siitä jäisi 100% varmuudella voitolle pitkässä juoksussa.


      Vedonlyönnissä voitto ei ole toki 100 % varma juttu, mutta voitollinen pelaaminen 100 000 vedolla silti mahdollinen, koska oikeita kertoimia on vaikea arvioida tismalleen oikein ja joka päivä jollekin toimistolle tulee jossain kohteessa hinnoitteluvirhe eli liian korkea kerroin.

      • herää unestasi

        Kyllä pelaajat tietävät käytännön pelikokemuksen kautta paljonko se palautusprossa on vaikka sinä onneton täällä kuinka vaahtoat valheinesi.
        Ilmeisesti sinä kuulut niihin pelaajiin joilla on pysyvästi hyvä pal.prossa. Satunnaisuudella ei ole tuollaisen tuurin kera mitään tekemistä vaan se viittaisi käytännössä peliohjelmaan jonka pal.prossaan voidaan vaikuttaa manuaalisesti.


      • 87k

        Siten että jos pelin palautus on esim 90% ja sitä pelaa 4 pelaajaa, voi kolmella palautus olla alle 90% ja yhdellä yli 100.

        Mutta kuten sanottu, ei raha-automaatteihin ikinä rahaa lisätä, sitä aina vain tyhjennetään huollon yhteydessä, joten ainoana pelaajan et voi jäädä voitolle, et millään¨

        Ja ei, vedonlyönnissä ei koskaan ole palautus yli 100% koska se vaatisi että olisi esim kaksi kohdetta, ja molempien kerroin 2,1 mutta näin ei ole :)

        Ja vaikka olisi peli joka palauttaisi enemmän kuni sinne laittaa, ei voitolle jääminen olisi mitenkään taattua, jos olisi muitakin pelaajia


    • siten että jos pelin palautus on esim 90% ja sitä pelaa 4 pelaajaa, voi kolmella palautus olla alle 90% ja yhdellä yli 100.

      Ei jos kaikki 4 pelaa 90 %::a palauttavaa peliä 100 000 kierrosta niin kaikkien pelaajien palautus on se 90% Tietysti jos pelataan vaan 100 kierrosta niin palautus voi olla jotain ihan muuta, mutta ei pitkässä juoksussa.


      Ja ei, vedonlyönnissä ei koskaan ole palautus yli 100% koska se vaatisi että olisi

      Vedonlyönnissä teoreettinen palautusprosentti on n.90% singlejä pelaamalla, mutta kertoimet voi olla asetettu väärin. esim. kruuna 2,1 ja klaava 1,65 . kruunaa pelaamalla jää voitolle virheellisen kertoimen ns. ylikertoimen vuoksi.

      Ruletissa ja peliautomaatissa taas kertoimet OVAT AINA OIKEIN. Siksi siitä ei jää voitolle 100 000 kierroksen jälkeen vaikka kuinka monta pelaajaa sitä pelaisi. Pelaajamäärä ei vaikuta tähän mitenkään.

      • .´'¨´.,

        Voi pyhä sylvi, luuletko todella että pelaajat eivät käytännön kokemuksen perusteella osaa sanoa mikä palautusprosentti on?

        Ruletin peluussa taas on enimmäkseen häviäjiä ja todella suuria summia aikuiset miehet häviävät yhdellä pallon pyöräytyksellä. Jos sattuvat saamaan voiton eivät lopeta vaan jatkavat kunnes kaiken häviävät. Mitä järkeä tuollaisessa pelaamisessa on, ei niin mitään. Tosin RAY taitaa saada hyvät tuotot juuri ruletista.


      • sylvin broidi
        .´'¨´., kirjoitti:

        Voi pyhä sylvi, luuletko todella että pelaajat eivät käytännön kokemuksen perusteella osaa sanoa mikä palautusprosentti on?

        Ruletin peluussa taas on enimmäkseen häviäjiä ja todella suuria summia aikuiset miehet häviävät yhdellä pallon pyöräytyksellä. Jos sattuvat saamaan voiton eivät lopeta vaan jatkavat kunnes kaiken häviävät. Mitä järkeä tuollaisessa pelaamisessa on, ei niin mitään. Tosin RAY taitaa saada hyvät tuotot juuri ruletista.

        "Voi pyhä sylvi, luuletko todella että pelaajat eivät käytännön kokemuksen perusteella osaa sanoa mikä palautusprosentti on? "

        Minä en luule, minä olen aivan varma että tämän palstan vakiovinkujilla

        ei ole hajuakaan mitä palautusprosentti tarkoittaa.


      • titityyytz<<
        sylvin broidi kirjoitti:

        "Voi pyhä sylvi, luuletko todella että pelaajat eivät käytännön kokemuksen perusteella osaa sanoa mikä palautusprosentti on? "

        Minä en luule, minä olen aivan varma että tämän palstan vakiovinkujilla

        ei ole hajuakaan mitä palautusprosentti tarkoittaa.

        se on useimmiten 98% pelitapapuksissa 0%


    • "miksi reipasta häviötä seuraa katumus tyyliin "ei olisi pitänyt..."?"

      Tuo johtuu siitä että rahapelejä pelatessa pelaaja tietoisesti ajattelee että peleistä tulisi voittoa. Ei kukaan lähde pelaamaan sen takia että tiedostaisi häviävänsä rahansa, vaikka ajattelisikin sen olevan todennäköisempää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe