Joo eli terve vaan, ongelma on siis otsikon mukainen. Alkanut nyt himean huolestuttaa nuo arvot, kun verenpaineet on jotain 140/45 luokkaa, ja ikääkin vasta 17... Urheilua olen harrastanut koko ikäni, viimeiset puolitoista vuotta kovaa punttisaliharjoittelua ja sitä ennen juoksutaustaa. Syke liikkuu 60-80:n välillä... Voisiko taustalla olla jotakin sairautta?
Korkea yläpaine ja matala alapaine, missä vika?
3
2160
Vastaukset
- aloittajaa
Oho olihan tuolla verenpainetauti-aluekkin... No meni tänne huomaamattani. Pahoittelen.
- sairautta voi olla
Ei haittaa...
Omassa tilanteessa suuri erotus yläpaineen ja alapaineen välillä liittyy aorttaläpän vuotoon, eli kyse on minulla leikkaukseen johtavasta sydän sairaudesta. - päinvastainen ongelm
Minulla on ollut puolestaan ollut 17-vuotiaasta asti korkea verenpaine. Se on ollut välillä jotain luokkaa 190/110 - välillä matalampi ja välillä korkeampi.
Nyt olen 27-vuotias ja LOPULTA sain verenpainelääkkeet käytyäni parin vuoden sisään noin 10 kertaa eri lääkäriltä aina kysymässä. Syy oli aina se, ettei nuorelle se ole niin vakavaa.
Huomasin, että minullakin on se, että alapaine voi nyt mennä matalaksi, mutta yläpaine edelleen 160 luokkaa. Olisi mukava tietää, mistä aloittajalla tämä ongelma johtui.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1931321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657