mutta ei enää sen jälkeen jos se menee ylipitkäksi romaaniksi. Joillakin nyt vaan on sellainen tapa että oli aloitus kuinka lyhyt hyvänsä niin vastauksena saa ylipitkän luvun, niinkuin kirjoissa ja usein huonoissa sellasissa.
Nukuttamaanhan sellaiset vastaukset saa jotka on lähes valmiiksi pureskeltu eikä anneta mahdollisuutta ottaa kantaa.
Ylipitkät vastaukset kuulostavat lähinnä kolumneilta.
Jotenkin olen käsittänyt että mielipiteet ja keskustelut ovat kaksi eri asiaa ja ketään nyt erikoisemmin loukkaamatta.
Rupesi tämäkin nukuttamaan..:)
Onhan keskustelu kivaa
55
173
Vastaukset
- juuriherännutharja
Sanaleikeillä voi peittää sen, ettei ole mitään järkevää sanottavaa.
Samoin ajattelen, en jaksa edes aloittaa jonkun reginanovellin lukemista.Heh, Reginahan kuulemma lopetetaan kun ei ole enää tilaajia.
Niin..jotkuthan pistävät vastauksiinsa vaikka mitä juttuja jotka ei edes kosketa koko aloitusta ja silleen sotkevat hyvän vastauksensa.- maarina1 ejk
Nittaminax kirjoitti:
Heh, Reginahan kuulemma lopetetaan kun ei ole enää tilaajia.
Niin..jotkuthan pistävät vastauksiinsa vaikka mitä juttuja jotka ei edes kosketa koko aloitusta ja silleen sotkevat hyvän vastauksensa.Eipä ole aikoihin sattunut tuo lehti käsiin. Nuorena sitä tuli luettua paljonkin.
Nittaminax kirjoitti:
Heh, Reginahan kuulemma lopetetaan kun ei ole enää tilaajia.
Niin..jotkuthan pistävät vastauksiinsa vaikka mitä juttuja jotka ei edes kosketa koko aloitusta ja silleen sotkevat hyvän vastauksensa.mulle tuli regina nuorempana varmaan parikymmentä vuotta mutta sit kerran kun huomasin että kestotilaajana maksan siitä paljon enemmän kun jos tilaisin sen tarjouksesta niin lopetin ja sen jälkeen se on jääny kokonaa pois en oo lukenu sitä enää moniin vuosiin taitaa käydä samalla lailla kun aikanaan nyyrikille ja mitä muita niitä on ollukkaan.
tiinaex kirjoitti:
mulle tuli regina nuorempana varmaan parikymmentä vuotta mutta sit kerran kun huomasin että kestotilaajana maksan siitä paljon enemmän kun jos tilaisin sen tarjouksesta niin lopetin ja sen jälkeen se on jääny kokonaa pois en oo lukenu sitä enää moniin vuosiin taitaa käydä samalla lailla kun aikanaan nyyrikille ja mitä muita niitä on ollukkaan.
No eiks yleensä tarjouksesta saa edullisemmin. :)) En tosin ole koskaan lukenut nyyrikkiä tai edes tuota reginaakaan.
"Nittaminax"
Hah! Sainhan minä lintusenikin rauhoittumaan, osittain.
Ja muita venyttäjiä en ole huomannut.
Mitä nyt minä ja....naiset.
Mutta minä vastaan vaan kysymyksiin ja ihaileviin kommentteihin, ja niiden määrää en pysty rajoittamaan.
Toisaalta, ei ne kaikki ihan ihailevia ole.
Tekisin sinustakin Reginan, vaan en vielä tiedä miten.
Kujerra jotenkin. :)
Sinunkin ihailijasi
H.- eeva-maria.
Tuo Regina pilasi täysin minun elämäni.
Se antoi minulle ylevän naisen mallin.
Mutta mitä hiton tekemistä sillä oli pie-
nellä paikkakunnalla?
Minä odotin sitä elämäni prinssiä ensin
vakoisella, ja sitten vaikka minkä väri-
sellä ratsulla. Olin mielestäni muita
parempi.
Mutta mitä oikeasti olin? Lähes puhe-
taidoton maalaistyttö. Haisin kuselle ja
hielle.
Jossain vaiheessa heräsin. Löysin Lon-
toosta elämälleni oikean paikan.
On vain löydettävä vaihtoehtoja. eeva-maria. kirjoitti:
Tuo Regina pilasi täysin minun elämäni.
Se antoi minulle ylevän naisen mallin.
Mutta mitä hiton tekemistä sillä oli pie-
nellä paikkakunnalla?
Minä odotin sitä elämäni prinssiä ensin
vakoisella, ja sitten vaikka minkä väri-
sellä ratsulla. Olin mielestäni muita
parempi.
Mutta mitä oikeasti olin? Lähes puhe-
taidoton maalaistyttö. Haisin kuselle ja
hielle.
Jossain vaiheessa heräsin. Löysin Lon-
toosta elämälleni oikean paikan.
On vain löydettävä vaihtoehtoja.No jopas oli vastaus..haisin kuselle ja hielle...
Onneksi minä pyrin vastaamaan lyhyesti, ytimekkäästi.....;)
- me sättäilijät
Nittaminax kirjoitti:
Niinkuin minäkin ja silleen vastaus pysyy ytimekkäänä. Turhat liirumlaarumit pois. :)
Jep. Ei pidä perustella. Lauotaan vaan mielipiteitä. Se on paras malli keskustelupalstalla.
me sättäilijät kirjoitti:
Jep. Ei pidä perustella. Lauotaan vaan mielipiteitä. Se on paras malli keskustelupalstalla.
No en nyt ihan tarkoittanut tuotakaan. Aina perustelut on hyväksi, mutta ei tarttee mennä liiallisuuksiin.
- NäinErilaisiaOlemme
Ilo on lukea pitkääkin tekstiä jos se on hyvin kirjoitettu ja sisältää mielenkiintoista asiaa.
Lyhyet sättiviestit ovat harvoin mistään kotoisin, ellei niissä ole jotain jujua tai oivallusta.- hyviä on monta
Nittaminax kirjoitti:
Niin, JOS ne on hyvin kirjoitettu, mutta useimmiten ne ei ole.
avauksessa yleistit pitkät viestit huonojen kirjojen ylipitkiksi luvuiksi
loukkaat monia palstan hyviä pitempien juttujen kirjoittajia
jos et itse pysty lukemaan ja kirjoittamaan kuin lauseen parin tokaisuja tai ilkeilyjä niin se on oma ongelmasi hyviä on monta kirjoitti:
avauksessa yleistit pitkät viestit huonojen kirjojen ylipitkiksi luvuiksi
loukkaat monia palstan hyviä pitempien juttujen kirjoittajia
jos et itse pysty lukemaan ja kirjoittamaan kuin lauseen parin tokaisuja tai ilkeilyjä niin se on oma ongelmasiSiinäpähän sitten loukkaan, ei hetkauta suuntaan eikä toiseen. Ongelmani on nähtävästi siirtynyt sinuunkin jos viestin pituudesta voi jotain päätellä.
- poistooooon....
- .-
poistooooon.... kirjoitti:
Poistata nyt saman tien tämäkin.
Minusta Nittaminax on mukava kirjoittaja.
Temperamenttinen, minäkin olen saanut takaisin enemmän kuin kerran.
Mutta ei vaikuta salakavalan ilkeätä, vaan sanoo suoraan, ei nurkan takaa.
Tykkään, vaikken lykkää. - poistooooon
.- kirjoitti:
Poistata nyt saman tien tämäkin.
Minusta Nittaminax on mukava kirjoittaja.
Temperamenttinen, minäkin olen saanut takaisin enemmän kuin kerran.
Mutta ei vaikuta salakavalan ilkeätä, vaan sanoo suoraan, ei nurkan takaa.
Tykkään, vaikken lykkää.Eihän Nitan viestiä poistettukaan, vaan se nikkien luettelo jossa Nittakin mainittiin.
Ole ajan tajulla ennenkuin sekoat asiaan tietämättömään. poistooooon kirjoitti:
Eihän Nitan viestiä poistettukaan, vaan se nikkien luettelo jossa Nittakin mainittiin.
Ole ajan tajulla ennenkuin sekoat asiaan tietämättömään.Hmmm...mitäköhän taas on tapahtunut.
- tiaknoosini
Lukivaikeus
johon voi liittyä myös dysfasiaa,- kalahti
Nittaminax kirjoitti:
Niin kenellä???
se koira älähtää ......
- demeter
Oliskohan tuo luonnekysymys ? Ainakaan en itse näytä pääsevän eroon asioitten märehtimisestä. Lisäksi pakkaan rönsyillä, eksyä aiheesta, jutustella ja jopa käydä dialogia, vaikka senkään paikka ei taida olla täällä.
Kovasti en kyllä ole yrittänytkään (olla ytimekäs, pysyä aiheessa, välttää dialogia).
Jos (kirjoitus)tyyli on ihminen itse, niin taitaisi olla vaikeata muuttua muuksi, enää... Onneks täällä ei tarvi lukea niitä viestejä tai ketjuja joita ei haluu tai jaksa.
Ite väistän jos on sellainen olo että jotain en jaksa.
Lukemattomia on lukemattomia ketjuja täällä.
Mielipiteistähän se keskustelu syntyy.
Hyvä on käydä nukkumaan jos alkaa nukuttamaan.- Ihan sieltä kotosin
Ai tää onkin ikäihmisten mielipidepalsta. En tiennyt.
Monesti jääkin vastaukset lukematta jos jo ensimmäisillä riveillä puhutaan ihan muusta kun alkuperäinen kysymys tai aihe oli ja jää vastaamattakin.
Ihan sieltä kotosin kirjoitti:
Ai tää onkin ikäihmisten mielipidepalsta. En tiennyt.
Mun käsittääkseni keskustelupalsta.
- Paakari maakari
Jotkus keskustelevat asioista ja faktoista. Mielipiteiden kertominen ei aina kuulu kuvioihin.
- ... .....
Huonoa kirjaa ei ole pakko lukea loppuun kuten ei mitään muutakaan?
Ongelmana lienee taas se että kaikki mikä ei itseä kiinnosta joutaisi poistoon, koska eihän se kuulu tänne.Ei olekkaan ja se juuri harmittaa jos niitä ylipitkiä vastauksia tulee omaan aloitukseen, niin niitä ei jaksa sitten lukea ja jää vastaamatta. Kerroin tämän jo tuolla ylempänäkin.
- Väsynyt lukutoukka
Kuka lukee kirjoja? Onko hyviäkin?
- Tilaaja ja ei
Minä luen lehtiä enkä lue niistäkään monen sivun juttuja. Mitä lehtiä kannattaisi tilata?
Yksi tulee kotiin ja muut ostan kiskalta.- Viljo kysyy
Onko seiskaa näkyny?
- Kyllästynyt tyhjään
Niinpä. Antoisin keskustelunaihe täällä onkin muiden haukkuminen, johon tämäkin aloitus kuuluu. Ymmärtääkseni täällä vierailevilla ei ole muuta kuin aikaa. Onko myös aivoja, se onkin laajempi kysymys. Kuitenkin aivoja pitäisi olla sen verran,että kyllästyttävää tekstiä ei tarvitse lukea. Miksi siitä siten valitat? Se on arvoitus. Jotenkin on tuntunut viime aikoina Niittaajamiina,että sinulla ei ole enää muuta asiaa kuin ainainen ruikutus: jos toi nyt olis sitä ja toi tätä ja minä,minä... Aikuistu vihdoin.
Niinkuin viestistäsi voi todeta ainoa joka täällä haukkuu on sinä ja jopa nimeltä mainiten.
Aloituksessani kerroin mielipiteen ketään nimeämättä, mutta kuinka onkaan vastauksesi laita. Jos ensin yrittäisit itse sitä aikuistumista. Kiitos mielipiteestäsi kuitenkin.
Tosi hyvä aloitus, joka kertoo paljon palstakeskustelujen monimuotoisuudesta ja kirjoittajista eli palstan rikkaudesta. Tunnistan kuuluvani kohderyhmään, mutten lupaa edes yrittää tapojani.
Toivon, että tämä keskustelu jatkuisi pitkäksi ketjuksi ja kaikki palstalaiset kertoisivat omat näkemyksensä ja toiveensa palstakeskusteluista täällä.
"Nukuttamaanhan sellaiset vastaukset saa jotka on lähes valmiiksi pureskeltu eikä anneta mahdollisuutta ottaa kantaa." Tekstin voisi lukea myös niin, että joku on pohtinut asiaa perusteellisesti, ja antanut oikeat ja tyhjentävät vastaukset kaikkiin kysymyksiin, joita tämän aloituksen kirjoittaja aiheesta keksii. Joku asiaan perehtynyt voisi yrittää purkaa kirjoituksen osiin ja todistaa ehkä kaikki sen väittämät vääriksi kappale kappaleelta.
Joidenkin tavoitteena on päästä kirjoittamaan jotain ihan kaikkiin keskusteluihin. Jos aiheesta tai tekstistä ei löydy mitään kiinnostavaa sanottavaa, arvostellaan kirjoittajaa, vaikkei ole aavistustakaan siitä kuka tämä oikeasti on.
Kirjoittaminen näyttää olevan kaikkien mielestä kivaa. Kirjoittamalla taito kehittyy, ja myös vähemmän lukemaan tottuneet näyttävät osaavan kirjoittaa kaunista ja hyvää suomen kieltä. Me suomalaiset voimme olla ylpeitä siitä, että jokainen meistä osaa ihan oikeasti lukea ja kirjoittaa.
Mitä keskustelu on teidän mielestänne?
Olisi kiva saada erilaisia vastauksia.
Tiedän, että jonkun mielestä keskustelu on chattäilyä muutaman rivin tekstein.
Joku toinen puolestaan osallistuu keskustelutilaisuuksiin, joiden alustuksille varataan aikaa puolesta puoleentoista tuntiin, ja puheenvuorojen pituudet vaihtelevat yhdestä viiteen minuuttiin.
Kuka jaksaa lukea?
Moni Reginan tai Nyyrikin lukijoista saattoi aikoinaan säästellä lehden lukemista pitemmäksi aikaa, ettei huvi olisi heti loppunut.
Moni on tottunut käymään jo kouluikäisenä viikoittain kirjastossa ja raahaamaan aina kassillisen kirjoja kotiin. Moni on myös ahminut paksuja aikuistenkin kirjoja jo kouluiässä niin suurella innolla, ettei ole malttanut nukahtaa ennen viimeisen sivun lukemista.
Paljon erilaista kirjallisuutta lukenut tuskin jaksaisi lukea ensimmäisen jälkeen toista Reginaa loppuun asti, koska tarinoiden juoni ja loppu ovat sen kaltaisissa lehdissä aina ennalta-arvattavissa.
Ilahdun melkein aina, kun missä tahansa ympäristössä avautuu tilaisuus keskustella erilaisten ihmisten kanssa. Vuoropuhelu kehittyy harvoin oikeaksi keskusteluksi tai mielipiteiden vaihdoksi. Useimmiten valitsen aktiivisen kuuntelijan roolin. Koen rikastuneen lähes joka kerran. Samoin käy usein täälläkin, vaikkei ihan joka kerran.
Hoh-hoh-hoijaa... Taas!- nakrattaa----
kuka jaksaa tätäkin lukea?
- mökinmuija
nakrattaa---- kirjoitti:
minä, ja mielelläni
- juuriherännutharja
nakrattaa---- kirjoitti:
Minä jaksoin. O-O on palstamme priimuksia.
Jos nyt tarvii yleensäkään ketään arvostella.
Hän kirjoittaa asiaa. Ei briljeeraa sanoilla, tyhjillä, pelkällä sanataiteella, omahyväisellä.
Ei pitkitä sanomalla saman asian nurin ja oikein ja vielä muutaman kerran kahdella kierteellä.
Puhuu asiasta. En ole koskaan lukenut hänen tarttuvan, kuin iili, kenenkään henkilöön. Ei vihjaile, ei luulottele.
Asiallinen asiakirjoittaja, onneksi on onni saada hänen kommenttejaan lukea.
Melkein meinasin hiiltyä. :))
Sorry, että olin eka kommentoija, ja johdatin keskustelun Reginaan, jota aikoinaan alkunaisena itsekin luin.
. - ei nakrata
nakrattaa---- kirjoitti:
näin voi kirjoittaa vain ihminen jolla on angelma,iso sellainen
- *sama
juuriherännutharja kirjoitti:
Minä jaksoin. O-O on palstamme priimuksia.
Jos nyt tarvii yleensäkään ketään arvostella.
Hän kirjoittaa asiaa. Ei briljeeraa sanoilla, tyhjillä, pelkällä sanataiteella, omahyväisellä.
Ei pitkitä sanomalla saman asian nurin ja oikein ja vielä muutaman kerran kahdella kierteellä.
Puhuu asiasta. En ole koskaan lukenut hänen tarttuvan, kuin iili, kenenkään henkilöön. Ei vihjaile, ei luulottele.
Asiallinen asiakirjoittaja, onneksi on onni saada hänen kommenttejaan lukea.
Melkein meinasin hiiltyä. :))
Sorry, että olin eka kommentoija, ja johdatin keskustelun Reginaan, jota aikoinaan alkunaisena itsekin luin.
.Hoh, jopas jotain.
Tämän kuun Regina on lajissaan viimeinen.
Näin historia kääntää lehtiään, "kaikki muuttuu, ei entiselleen mikään jää"
http://www.hs.fi/kulttuuri/Regina-lehti lopetetaan/a1305590546478 - O - O
*sama kirjoitti:
Hoh, jopas jotain.
Tämän kuun Regina on lajissaan viimeinen.
Näin historia kääntää lehtiään, "kaikki muuttuu, ei entiselleen mikään jää"
http://www.hs.fi/kulttuuri/Regina-lehti lopetetaan/a1305590546478Voi sentäs, yksi aikajakso päättyy.
Regina liittyy kai meidän kaikkien nuoruusmuistoihin. Niitä näki joskus koulussa ja kavereilla. Muutamia muistan lukeneeni, vaikkeivät ne oikein minun juttujani olleet, kuten eivät Sydänsarjatkaan. Joskus niitäkin piti tietysti lukea. Haluaisin mielelläni lukea myös viimeisen Reginan.
Kiitos ystävällisestä palautteesta, tai olisi oikeastaan pitänyt sanoa, kaikista näillä palstoilla saaduista kohteliaimmasta ja ystävällisimmästä palautteesta.;)
Nimimerkkisi on kiinnostava. Suostuisitko kertomaan sen "taka-ajatuksen"? - juuriherännutharja
O - O kirjoitti:
Voi sentäs, yksi aikajakso päättyy.
Regina liittyy kai meidän kaikkien nuoruusmuistoihin. Niitä näki joskus koulussa ja kavereilla. Muutamia muistan lukeneeni, vaikkeivät ne oikein minun juttujani olleet, kuten eivät Sydänsarjatkaan. Joskus niitäkin piti tietysti lukea. Haluaisin mielelläni lukea myös viimeisen Reginan.
Kiitos ystävällisestä palautteesta, tai olisi oikeastaan pitänyt sanoa, kaikista näillä palstoilla saaduista kohteliaimmasta ja ystävällisimmästä palautteesta.;)
Nimimerkkisi on kiinnostava. Suostuisitko kertomaan sen "taka-ajatuksen"?Taka-ajatukseni, se ainut, oli, kun ukon loman aikana unitin itseäni liikaa.
Nuori mies, ken ties, jatkaa jo yli 3-kymppistä onneamme.
Nukuin yli juuriharjan saatavuuden. :))
Vaikeaa on ymmärtää, edes itseään. - Pirre*
mökinmuija kirjoitti:
minä, ja mielelläni
Samoin, minä myös!
Olin yllättynyt kun näin vastauksesi, koska harvemmin vastailet aloituksiini. Taisit ensimmäisessä virkkeessä tarkoittaa ettet muuta tapojasi, no ei se haittaa.
Kävi meinaan niin, että ensin aamulla lukiessani viestiäsi en edes jaksanut muuta kuin vilkaista sitä ja meinasin jättää vastaamatta, kun oli niin pitkä...:)
Vastauksia vastaan mulla ei ole mitään vastaan vaan miten pitkiä ne ovat. En tiedä onko dementia tulossa vai mikä, mutta nytkin on vaikeuksia kertoa mitä mieltä olen sinun eri mielipiteistä, kun unohdan melkein samantien hienot ajatukseni mitä meinasin sanoa. Mitä pitemmäksi omani venyvät sitä enemmän ne on jotain sillisalaattia. En pysy perässä ajatuksieni kanssa.
Jossain live keskustelutilaisuuksissa asia on mielestäni eri asia kuin jos kirjoittaa täällä.
Ethän sinäkään keskustele muuten kaverisi kanssa yhteen pötköön yhtäsoittoa kuuntelematta hänen vastausta. Ainakin vedät henkeä välillä jolloin toisella on mahdollisuus sanoa sanottavansa. :)))
Mitä sitä nyt sanoisin tuohon kirjojen lukemisiin tai reginaan. Olen lukenut varmaan satoja jos en nyt tuhansia kirjoja johon on sisältynyt niin huonoja kuin hyviäkin teoksia joten kyllä niihin mahtuu huonojakin lukuja jotka hyppää yli.
Anteeksi, mutta kerroit että valitset mieluummin aktiivisen roolin kuuntelijana, mutta täällä sitten oletkin yllättävän pitkäsanainen kirjoittaja. Ujosteletko kertoa paikan päällä mielipiteitäsi joita sitten purat keskustelu palstoilla. Täällä kun niitä joko luetaan tai sitten ei.
Ei helevata, nyt mä sorruin itse juuri siihen mitä inhoan. :DDDPirre* kirjoitti:
Samoin, minä myös!
Ja minä. Luin myös Reginan aina kannesta kanteen. Pitäis varmaan ostaa se viimeinen numero...
Nittaminax kirjoitti:
Olin yllättynyt kun näin vastauksesi, koska harvemmin vastailet aloituksiini. Taisit ensimmäisessä virkkeessä tarkoittaa ettet muuta tapojasi, no ei se haittaa.
Kävi meinaan niin, että ensin aamulla lukiessani viestiäsi en edes jaksanut muuta kuin vilkaista sitä ja meinasin jättää vastaamatta, kun oli niin pitkä...:)
Vastauksia vastaan mulla ei ole mitään vastaan vaan miten pitkiä ne ovat. En tiedä onko dementia tulossa vai mikä, mutta nytkin on vaikeuksia kertoa mitä mieltä olen sinun eri mielipiteistä, kun unohdan melkein samantien hienot ajatukseni mitä meinasin sanoa. Mitä pitemmäksi omani venyvät sitä enemmän ne on jotain sillisalaattia. En pysy perässä ajatuksieni kanssa.
Jossain live keskustelutilaisuuksissa asia on mielestäni eri asia kuin jos kirjoittaa täällä.
Ethän sinäkään keskustele muuten kaverisi kanssa yhteen pötköön yhtäsoittoa kuuntelematta hänen vastausta. Ainakin vedät henkeä välillä jolloin toisella on mahdollisuus sanoa sanottavansa. :)))
Mitä sitä nyt sanoisin tuohon kirjojen lukemisiin tai reginaan. Olen lukenut varmaan satoja jos en nyt tuhansia kirjoja johon on sisältynyt niin huonoja kuin hyviäkin teoksia joten kyllä niihin mahtuu huonojakin lukuja jotka hyppää yli.
Anteeksi, mutta kerroit että valitset mieluummin aktiivisen roolin kuuntelijana, mutta täällä sitten oletkin yllättävän pitkäsanainen kirjoittaja. Ujosteletko kertoa paikan päällä mielipiteitäsi joita sitten purat keskustelu palstoilla. Täällä kun niitä joko luetaan tai sitten ei.
Ei helevata, nyt mä sorruin itse juuri siihen mitä inhoan. :DDD@Niittamax Olet todella kohtelias ja ystävällinen keskustelija. Kiitos vaivannäöstäsi ja analyyttisestä viestistäsi. Nyt osoitan vastaukseni Sinulle henkilökohtaisesti.
Tulkitsit viestini alun oikein, vaikka siitä olikin pudonnut sana pois. Kirjoittelin tapani mukaan tekstiä, ja hyppelin välillä tekemässä ihan jotain muuta. (Olin siirtämässä useampia suuria kuvalähetyksiä kuvagalleriaani tällä, ja imuroin ohjelmia uuteen läppäriini, puhuin puhelimessa, ym.)
Tunnustan, että olen täällä äärimmäisen huono keskustelija juuri em. syistä. En ota vastuuta mistään muusta kuin kirjoittamistani teksteistä, joita en viimeistele hiomalla ja tiivistämällä.;) Osoitan todella harvoin viestejäni vain yhdelle henkilölle, koska en yleensä ole varma, koska seuraavan kerran taas poikkeaisin tänne.
En yleensä tee aloituksia – en varsinkaan omissa nimissäni – koska en voi, enkä halua ottaa ketjua vastuulleni, enkä myöskään halua loukata ketään sillä, etten vastaisi. (Lopetin omien aloitusten kirjoittamisen yhden, täällä tai 50 palstalla, asiasta käydyn keskustelun jälkeen. - Taisimme väitellä asiasta silloin.;))
Aktiivisen kuuntelijan roolia en ota täällä koskaan. Enhän tiedä, koska tulen uudelleen, enkä sitä löytäisinkö palstalta oikean ketjun ja oikean viestin - kyllin nopeasti ja helposti.
Ehkä keskusteluani täällä, voisi verrata yleisönosastokirjoitteluun - jota en muuten harrasta.
Joskus innostun pohdiskelemaan jotain asiaa, joka puhuttelee juuri sillä hetkellä. Silloin saatan juuttua tänne aiottua pitemmäksi aikaa.
Mielestäni jokaisella on oikeus kirjoittaa tänne ihan niin kuin haluaa, kun tekee sen toisia loukkaamatta ja sääntöjä rikkomatta.
Voin tunnustaa, että aloin kirjoitella tänne, verrytelläkseni suomen kielen kirjoitustaitoani. (Arvelin tarvitsevani sitä ehkä piankin työasioissa, joita olin silloin hoidellut yli 10 viimeistä vuotta pääasiassa vain vierailla kielillä.)
Hämmästyin viimeistä kysymystäsi.
En muista kirjoittaneeni mainitsemasi kaltaisia mielipiteiden purkukirjoituksia. Tapanani on mieluummin "nostaa kissa pöydälle" ihan missä tahansa ympäristössä. Se on kuulunut usein myös omalle vastuualueelleni sekä työ- että luottamustehtävissä.
Voin vastata, etten ujostele enkä pelkää esittää perusteltua mielipidettäni ihan missä tahansa - jos näen sen tarpeelliseksi tai edes perustelluksi.
- Teen sen muuten halutessani kirjoittamalla melkein yhtä nopeasti kuin puhumalla.;)
Toivotan sinulle ja kaikille meille muillekin mukavia keskusteluhetkiä. - Onneksi kenenkään ei ole pakko tehdä täällä yhtään mitään sellaista, mitä ei itse halua.
PS: Jos minun pitää järjestellä ajatuksiani, tarvitsen useimmiten avuksi tietokoneen tai kynän ja paperia.
Sinä osaat tehdä sen ilman niitä. Ihailuni.;)
- av
Kyllä, jos saa järkeviä vastauksia.
- hips........
Sinulla on kyky saada portinpylväätkin puhumaan, kuin isällänikin.
Olisit melko hyvä suomalaiseksi Tohtori Pillin versioksi.
Et ole ilkeä, et pitkävihainen ääliö.
Luen sinua huvikseni, vaikka olenkin saanut sinulta useammin, kuin kerran tukkapöllyä.Apuva, olenko antanut?? En mä tahallani, jos nyt vastauksesi oli mulle.
Tohtori pilli vasta ärsyttävä onkin, enkä sen ohjelmia ole katsonut vuosiin.
- Salander*
Sydämeeni osuman sain.... eli AUTS! :)))
Osaan mä lyhyestikin!
Pistäkääs nyt kaikki toivomukset tähän riviin.
- ei liian pitkää, kiitos
- ei sättäilytä, onhan tää KESKUSTELUpalsta
- yhdyssanavirheet on ärsyttäviä
- opetelkaa ihmiset pilkun ja muiden merkkien paikkaa!!!!!- Salander*
Niin!!!! Eikä kirotusvihreitä! "Säittäilytä". Eikä tällaisia typeriä korjauksia ;D
- Och samma på savox
Entäs på andra inhemska, lika barn leker bäst?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No Purra missäs ne työpaikat ovat?
Niinhän sinä väitit, että sinun puuhasi lisäävät 100 000 uutta työpaikkaa. Oliskohan jo aika myöntää että olet ollut vää3342133VOIKO MITÄÄN MIELIPUOLISEMPAA ENÄÄ EHDOTTAA?
NATO:n pääsihteeri Mark Rutte ja EU:n Kaja Kallas ehdottavat että euroopan maiden eläkevarat ja Terveydenhoito varat käy3241365MTV: Harvinainen haastattelu: Peltsi paljastaa Osmon elämästä julkkiksena: "Aika paljon tullut..."
Ihanat Peltsi ja Osmo . Tällä isällä ja pojalla on kyllä erityisen lämmin suhde. Isä ja poika kertovat väleistään ja pa91013- 68963
Sofiallako rakkaus rakoilee? Missä rillirakas?
Ukkeli taisi saada tarpeekseen Sofiasta ja lähti vaimon ja vauvan luo.186958Tiedän meidän molempien pitävän toisistamme
Siitä huolimatta näen tuhat eri vaihtoehtoa siitä, mikä menee pieleen yhteydenoton jälkeen. En kiusaa, härnää tai lupaa33945- 52914
Voi kun tietäisin mitä
Sinä olet. Ajattelen sinut hyvin helläksi ja välittäväksi. Siihen rakastuin. Mutta sitten se toinen puoli, miksi?51828- 110804
Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta
Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.35746