Escitalopram actavis voiko lopettaa kerralla??

epävarmuus

Olen syönyt 2 kuukautta Escitalopram actavis masislääkettä 10mg päivässä. Voiko lopettaa kerralla, kun on noin vähän aikaa vasta syönyt. Ei haluta oikein näihin lääkekoukkuihin uudestaan.

15

4631

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulle helppo

Itse lopetin seinään enkä huomannut mitään vierotusoireita. Mirtzapiini oli lääkkeenä puoli vuotta.

• voimia!

Voit lopettaa halutessasi seinään. Itse lopetin 15 vuotta syömäni SSRI-lääkkeen seinään eikä tullut juuri minkäänlaisia viekkareita.
      Koska olet noinkin vähän aikaa lääkettä syönyt uskon 99 prosentin varmuudella että lopettaminen on turvallista.
      Miksi muuten tahdot lopettaa lääkkeen tai aloit sitä syömään lääkärin kehoituksesta "uudelleen"?

Tsemppiä taistella terapian saamiseksi jos ei sinulla jo sellaista ole.

• epävarmuus

Aloin syömään kun oli tosiaan mieliala nollilla, ja lääkäri kirjoitti tämän lääkkeen. Olen joskus mirtzapiiniä syönyt noin 7 kuukautta, ja sen lopetin seinään. Se on kyllä totta niin kuin on täälläkin keskusteltu, elikkä liian herkästi nuo lääkärit tuputtaa lääkkeitä. Jotenki tuntuu, että kohta on joku kävelevä "muumio". ainakin entinen aloitekyky on mennyt tämän lääkkeen aikana, jos se nyt sitten siitä johtuu?? Diapamia on mennyt jo monta vuotta 10 mg päivässä, joskus enemmän. Siitäkin olen yrittänyt irti, mutta se on ainakin ottanut koville. On josku tullut tarpeeseen, mutta koukkuhan siitä tuli, ja samanlainen koukku tulee näistä masennulääkkeistä, ja siihen en lähde. On loputon suo sen jälkeen.

• 17

Sähän voisit yrittää päästä tosta Diapamista - siis jos tahdot - eroon siten, että vähennät murusen (1/8 tai 1/4 tabusta) kerralla päiväannosta vaikka puolen vuoden ajan. Ei pitäisi tulla vieroitusoireita. Sitten voisit lisäksi yrittää vaihtaa sen johonkin "kevyempään" eli lyhytvvaikutteisempaan bentsoon (kuten esim. Opamox) pienellä annoksella kun Diapamista vieroitus alkaa olla loppusuoralla.

• 21

Kyllä se on se diazepam joka sinusta muumion tekee. Mitään lääkettä ei lopeteta kuin seinään. Jos ole syönyt pidempään, mitä haittaa vaikka kahdessa viikossa ajat sen vähitellen alas? On huomattavasti terveellisempää. Jotain uhoa on tuossa että lopetan seinään.... Eli vielä on kasvettavaa.

• lilac pompom

mulla tuli viekkarit suunnilleen kolmen päivän jälkeen, sama lääke ja annos, olin syönyt ehkä 3-4 kuukautta. tarkoitus ei ollut lopettaa, en vain muistanut/halunnut ottaa muutamaan päivään, ja sitten yhtenä aamuna kun lähdin kauppaan, olo oli vähän omituinen, ohiajavat autot sai mun katseen harhautumaan, pää nytkähteli ja muutenkin tuntui, että kuljen jotenkin kökösti. kun käänsin päätä, tuntui kuin sähkö olisi virrannut pään ja niskan läpi. näin kävi edelliselläkin kerralla kun serotoniinilääkettä söin, tosin olin syönyt ehkä puolitoista kuukautta, ja oireet tuli reilun viikon päästä kun lopetin. hikosin, palelin, sähköä kulki läpi pään.

mutta kyllä noi oireet kestää, jos niitä ylipäätään tulee, onneksi ei kaikille tule. muutamassa päivässä ne menee ohi, oot syönyt niin vähän aikaa ja pienellä annoksella, että tuskin oireita tulee (ite oon säälittävän yliherkkä lääkkeille) ja lieviä ovat, jos tulevat.

• epävarmuus

Joo näkyyhän tuo itselläkin olevan jotain levottomuutta. puolikkaalla olen vähentänyt Eilen ilman lääkettä. tänään taas otin puolikkaan. Neljä taplettia vielä jäljellä. Niillä meinaan lopetella. Tänään on pikkuisen vierotusoireilta vaikuttanut. P**ka olo;)

• venlax

Voihan niistä joitain viekkareita tulla. Todennäköisesti ei kovin pahoja eikä pitkään kestäviä. Itselläni väsymys ja täysin puutunut olo helpotti ku lopetti escitalopramin :D Nyt tosin toinen lääke käytössä, mutta tuohon lääkkeeseen en halua enää palata. Kummallista kun monella lääkärillä tuntuu olevan se perus masennuslääkitys hoitona ihan kaikkeen, ihan ku sillä ei olisi haittoja turhaan käytettynä... :/

• epävarmuus

No eipä noita viekkareita pahemmin kuitenkaan tullut eka päivien jälkeen. Viikon ollut nyt ilman lääkettä. Tuskin niitä enää tulee olotiloja kun näinkin on mennyt viikonen.

• Voit..

Kyllä 2 kk on melko turha aika masennuksen lääkehoitoon.

Voit lopettaa kerralla, mutta voit myös saada SSRI-lääkkeiden lopetusoireet: suhahdusmaisia ja sähköiskumaisia oireita, jotka ovat täysin vaarattomia.

Yleensä sitalopraamin lopetusoireet ovat hyvin miedot verrattuna muihin saman luokan lääkkeisiin, ja essitalopraamin vielä vähäisemmät, koska sitä tarvitsee pienemmän annoksen, kuten sinulla.

Ei essitalopraami mitään lääkekoukkua aiheuta. Ainoa "koukku" on SSRI-lääkkeissä se, että ihmiset eivät viitsi/halua kokea lopetusoireita eli mukavuudenhalu.

Jotkut lopettelevat lääkityksiä ja joutuvat aloittamaan uudestaan. Monilta jää tajuamatta, mikä ansa tähän sisältyy: Silloinhan ihminen haluaa lääkkeestä eroon, kun se tuntuu turhalta, eli silloin, kun se on tehonnut. Monilla tämä kostautuu, ja vointi huononee, kun lääkkeen jättää liian varhain pois. Eli?

• epävarmuus

Escitalopram actavis lopetettu. Vieläkö sais nuo Diapamit helkkariin. Sitäkin puolikkaalla tapletilla mennyt alasajo pitemmän aikaa, mutta oluen otto ei oikein tahdo loppua eikä edes vähennys. Aina näköjään pitää joku riippuvuus olla;)

• 3+9

Käytät siis alkoholia Diapamin kanssa. Ne potentoivat toisiaan, eli alkoholi voimistaa Diapamia ja Diapam alkoholia. Että tämä tiedoksi.

• epävarmuus

Diapam lopetus aikasta helvettiä, mutta sitäkin tosiaan vain 0,5 taplettia enää menee, mutta se viimeinen tapletti päivässä näkyy aina vaan siirtyvän, että koska sen tekee, elikkä kyllä koukku on taattu, kun sitä monta vuotta napsii.

• tattoo2

Mulle määrättiin tuota Escitalopram actavista paniikkihäiriöön, ja nyt 5 päivää syönyt 10mg/päivässä..Maha on outo ja tänään heräsin yövuoron jälkeen 12 aikaan siihen että molemmat kädet puutuneet ja paniikkikohtaus päällä, ei ole ikinä ollut uollaista paniikkihäiriötä..Sit lääkkeen otosta noin 3 tuntia oli toinen paniikkikohtaus lähellä ja käsi rupesi puutumaan.
      Soitin lääkäriasemalle ja sieltä lupasi lääkäri huomenna soitella..Olen miettinyt että heivaanko koko lääkkeen pois, on ollut pientä paniikkihäiriön poikasta, mutta ei mitään näin järkyttävää paskaa.
      Ja ennen en ole mitään ``masennuslääkkeitä`` syönyt. Ja olo on kyllä mielenkiintoinen tälläkin hetkellä, pikku rauhoittavassa kännissä kun olisi.

Onko muilla samantapaisia kokemuksia ko. lääkkeestä?

Tuntuu että pahensi vaan oireita ja pisti pään sekasin, ei todellakaan parantanut mitään,ainakaan vielä, pitäisikö vaan olla kärsivällinen ja sitkeesti ottaa lääkettä..? Katotaan nyt tietysti että mitä lääkäri sanoo, mutta niistäkään aina tiedä.

• eikö lääkäri kertonu

Viisi päivää lääkettä ei ole mitään minkään sairauden hoidossa.

Hyviä uutisia: jos alussa tulee sivuvaikutuksia, lääke voi tehotakin paremmin.

Näitä lääkkeitä pitää syödä paniikkihäiriöön säännöllisesti kolme kuukautta ennen kuin niiden tehoa kannattaa arvioida.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      829
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe