LESTADIOLAISET!

heipähei

Yksinkertainen kysymys mulla, myönnättekö "ei niin hyville kavereille" että olette lestadiolaisia jos joku kysyy? Vai kiellättekö sen muitta mutkitta/automaattisesti :)? Eli peittelettekö te uskoanne :D?

41

2164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teu.

      Oli joskus nurena sellainen aika , että noin kävi , Joskus ,,Minä olen 66 v.
      ei se vaikuta enää tein 50 vutta sitten elämtän muutoksen ,eli henkilö
      kohtaisen miwelen muutoksen , josta toiset sanoo "parannus "

      Siis kysymykseen ,,kyllä se tulee jo sanottua ilman sarvia ja hampaita ..

      • b ,d.eww-

        tuo oli hyvin ilmaistu... "toiset sanoo "parannus""

        yleensä on niin, että kun uskovaiset puhuu parannuksesta niin se on epäjumalien oppien tiukempaa noudattamista Jumalan ja Jeesuksen tahdon vastaisesti.
        JUMALALLISUUS TULEE IHMISILLE SISÄISESTI EIKÄ ULKOA PÄIN USKOTTAVANA ESIM. JONKUN RIKOLLISEN LAHKON OPETUKSINA.


      • su

        teu, siitä sinun parannuksestasi. Tunnetko olevasi nyt hyvempi ihminen itsellesi ja KAIKILLE lähimmäisillesi, kuin ennen parantumistasi?


    • heipähei

      jooo no hyvä tietää kun kaverilta kysyin ja hän kielsi sen, vaikka mielestäni selkeä lesta kun 10 sisarusta ja siskot ei meikkaa, pukeutuu siististi, ei kiroile mutta käyttää sanoja ruutana, rutto ym. ja ei saa myöskään tanssia "uskonnollisenvakaumuksen" takia. Onhan noita muitakin vastaavia juttuja mistä olen lestadiolaiseksi päätellyt. Mutta kiitos vastauksesta :)

      • teu.

        Niin Uskominen on HENKILÖKOHTAISTA eli Hän on voinut ajatella ettei
        mene enää koskaan seuroihin , eikä ajattele kuin perhe siinä suhteessa
        hän saattoi olla rehellisempi sinua .. toinen asia on Pietarin kieltäminen
        hän kielsi Jeesuksen , jonka Jeesus antoi anteeksi , kun häntä vietiin
        paikasta toiseen sen pitkä perjantain aamuyöstä ..


      • c.ds-ww-
        teu. kirjoitti:

        Niin Uskominen on HENKILÖKOHTAISTA eli Hän on voinut ajatella ettei
        mene enää koskaan seuroihin , eikä ajattele kuin perhe siinä suhteessa
        hän saattoi olla rehellisempi sinua .. toinen asia on Pietarin kieltäminen
        hän kielsi Jeesuksen , jonka Jeesus antoi anteeksi , kun häntä vietiin
        paikasta toiseen sen pitkä perjantain aamuyöstä ..

        Millainen Jumala ja Jeesus Laista luopuneilla rikollisilla oikein on???
        KUMPI TEISTÄ VALEHTELEE, teuta VAI JEESUS???

        teuta opettaa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10020460#comment-50749566
        teuta
        31.7.2011 10:38
        Mitä lakia sinä tarkitat , jos Jumalan tai Jeesuksen lakia ,
        niinkuin sanoit , ok , mutta kun sinä haluat puolustaa pahan
        lakia , oletko kuullut , että me olemme laista luopuneet , siis
        olemme uskomassa arosta , emme tarvitse lakia , vaikka
        sinä tarvitset sitä vielä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9864171
        teuta
        14.5.2011 16:22
        Ei tuosta ÄLÄ TAPA käskystä , tarvii sen enenpää ymmärtää
        kun mitä siinä lukee ..

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9864171
        teuta
        26.5.2011 07:32
        vASTAAN KUN OLEN TÄSSÄ. Maallisella lailla ei ole mitään valtaa ,
        jne....


        JEESUS OPETTI:
        Matteuksen evankeliumi:
        5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
        19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
        Markuksen evankeliumi:
        10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
        Luukkaan evankeliumi:
        18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"


    • teu.

      Eipä kestä ,,anytaa mennä Jeesukselle /Jumalalle hen ovat kiitosen kohteet ..

    • vaikea asiako

      Mikä on Lestadiolaisten "uskonnollinenvakaumus"? Tunnen henkilön joka kertoo olevansa Lestadiolainen, mutta uskovainen hän minun uskonnollisen näkemyksen/opetuksen mukaan ei ole. Uskovainen, siinä merkityksessä joka on minulle on opetettu.

      • Holy Bible

        Uskonnollinen vakaumus on lojaaliutta saarnamiesten ja johtokuntien "vain me pelastumme" omavanhurskausopille. Eletään liikkeen asettamien sääntöjen ja määräysten mukaan tietämättä oikeastaan miksi niin tehdään. Ihminen ei kuitenkaan "vanhassa luonnossaan" tähän pysty, joten viikottaisia synninpäästöjä täytyy käydä hakemassa saarnamiehiltä. Mitä nöyrempää esität johtomiesten edessä, sen hurskaampi olet heidän silmissään. Tällöin ollaan "uskossa lestadiolaisuuteen". Elämästä tulee ulkoa johdettua teatteria, vailla omaa ajattelua.

        Uskovainen ihminen on uudestisyntynyt elävään uskoon. Hänen Pelastajansa ja Vapahtajansa on Jeesus Kristus Jumalan Poika. Golgatan ristillä, Jeesuksen veri on maksanut hänen syntivelkansa ja avannut tien kohti iankaikkista elämää. Uskovainen ihminen tietää, onko synnit annettu anteeksi vai ei. Niitä ei anneta anteeksi ihmisten toimesta viikkokokouksissa vähän kerrallaan. Uskovainen ihminen on kuuliainen Pyhän Hengen ohjaukselle. Raamattu on uskovan ihmisen ohjenuora, jota Pyhä Henki avaa lukijansa sydämelle ymmärrettäväksi.

        Uskovainen ihminen ei ole synnitön, vaan juuri siksi, että hän on syntinen on hän saanut tulla uudestisyntymässä Vapahtajansa yhteyteen. Uskovainen ihminen on vapaa ulkopuolisten arvioinneista hänen sielunsa tilasta. Hän kilvoittelee vain itsensä kanssa.

        Uskonnollinen maailma kilvoittelee ulkoisten "autuuden tuntomerkkien" tavoittelua. "Usko" kohdistuu tällöin siihen mikä näkyy ulospäin, ei siihen mitä sydämessä on. "Usko" on yrittämistä olla uskovainen. Pelastusta ei ansaita yrittämällä, vaan pelastus on armosta Jeesuksen Kristuksen tähden.

        Jeesus vapauttaa ihmisten orjuudesta sisäiseen vapauteen ja antaa varmuuden syntien anteeksiannosta. Lainsaarnaajat haluavat tosin tehdä tämän tyhjäksi, jotta voisivat itse päteä suurina uskonnollisina johtajina. Laki on tarpeellinen, mutta se tulee rakkaaksi vasta kun armon saa kokea omalla kohdallaan. Lakia saarnaamalla koetetaan tavoitella synnintuntoa, mutta se ajaa ihmiset epätoivoon, koska se on ihmiselle mahdoton täyttää. Jeesus täytti lain, se riittää uskovalle ihmiselle.

        Jeesus Kristus on Herra


      • b.fd-w
        Holy Bible kirjoitti:

        Uskonnollinen vakaumus on lojaaliutta saarnamiesten ja johtokuntien "vain me pelastumme" omavanhurskausopille. Eletään liikkeen asettamien sääntöjen ja määräysten mukaan tietämättä oikeastaan miksi niin tehdään. Ihminen ei kuitenkaan "vanhassa luonnossaan" tähän pysty, joten viikottaisia synninpäästöjä täytyy käydä hakemassa saarnamiehiltä. Mitä nöyrempää esität johtomiesten edessä, sen hurskaampi olet heidän silmissään. Tällöin ollaan "uskossa lestadiolaisuuteen". Elämästä tulee ulkoa johdettua teatteria, vailla omaa ajattelua.

        Uskovainen ihminen on uudestisyntynyt elävään uskoon. Hänen Pelastajansa ja Vapahtajansa on Jeesus Kristus Jumalan Poika. Golgatan ristillä, Jeesuksen veri on maksanut hänen syntivelkansa ja avannut tien kohti iankaikkista elämää. Uskovainen ihminen tietää, onko synnit annettu anteeksi vai ei. Niitä ei anneta anteeksi ihmisten toimesta viikkokokouksissa vähän kerrallaan. Uskovainen ihminen on kuuliainen Pyhän Hengen ohjaukselle. Raamattu on uskovan ihmisen ohjenuora, jota Pyhä Henki avaa lukijansa sydämelle ymmärrettäväksi.

        Uskovainen ihminen ei ole synnitön, vaan juuri siksi, että hän on syntinen on hän saanut tulla uudestisyntymässä Vapahtajansa yhteyteen. Uskovainen ihminen on vapaa ulkopuolisten arvioinneista hänen sielunsa tilasta. Hän kilvoittelee vain itsensä kanssa.

        Uskonnollinen maailma kilvoittelee ulkoisten "autuuden tuntomerkkien" tavoittelua. "Usko" kohdistuu tällöin siihen mikä näkyy ulospäin, ei siihen mitä sydämessä on. "Usko" on yrittämistä olla uskovainen. Pelastusta ei ansaita yrittämällä, vaan pelastus on armosta Jeesuksen Kristuksen tähden.

        Jeesus vapauttaa ihmisten orjuudesta sisäiseen vapauteen ja antaa varmuuden syntien anteeksiannosta. Lainsaarnaajat haluavat tosin tehdä tämän tyhjäksi, jotta voisivat itse päteä suurina uskonnollisina johtajina. Laki on tarpeellinen, mutta se tulee rakkaaksi vasta kun armon saa kokea omalla kohdallaan. Lakia saarnaamalla koetetaan tavoitella synnintuntoa, mutta se ajaa ihmiset epätoivoon, koska se on ihmiselle mahdoton täyttää. Jeesus täytti lain, se riittää uskovalle ihmiselle.

        Jeesus Kristus on Herra

        uskovaisille on herra epäjumalansa:
        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        ÄLKÄÄ SAMAISTAKO JEESUSTA herrojenne KATAISEKSI JEESUTA PILKATEN!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
        Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.
        Sittemmin (1800-luvun lopulla) herra-sanan merkitys on laajentunut tarkoittamaan mitä tahansa arvostettua tai vaikutusvaltaista miespuolista henkilöä, tai yksinkertaisesti aikuista miespuolista henkilöä.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Herra
        Herra on suomen kielessä esiintyvä saksalaisperäinen lainasana, jota keskiajalla käytettiin ritareiden ja pappien arvonimenä.

        (Suomessakin, ainakin vielä 1970 käytettiin Herra xx kun esim. valtion virastot lhettu postia... Myös yksityisissä kirjeissä etenkin vanhempi sukupolvi käytti sitä.
        Kutsumalla Jumalaa tai/ja Jeesusta herraksi niin se on Heidän pilkkaamista; Heidän asettamistä "Matti Meikäkäisen," kirkkoherran, maaherran jne asemaan ja jokainen IHMINEN tietää että Jumala ja Jeesus on HUOMATTAVASTI KORKEAMMALLA TASOLLA.)

        HERR A < > A ERRHE tarkoittaa "Jumalan erehdys/virhe". Sitä titteliä ei tunneta Sielujen Valtakunnassa. Taivasten Valtakuntaa ei nimittäin ole (Tuomaan Evankeliumi) vaan oikeaoppisesti on Sielujen Valtakunta. Piru osoittelee taivaalle missä ei ole mitään, ja tyhmä uskoo näkevänsä jotain vaikkei siellä mitään ole.

        2. Moos. 15:3 "Herra on sotamies; Herra on hänen nimensä."
        Kuka tuo hän on? Oliskohan itse saatana.

        Toisessa raamatussani sama asia on näin:
        3.Herra on soturi, Jahve on hänen nimensä.

        Satanisti: "Minä olen herra."
        Saatananpalvoja: "saatana on herra."

        Jumala on Jumala
        Jeesus on Jeesus
        Pyhän Henki on Pyhä Henki

        herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
        herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

        herran mielestä häneen uskovat ovat sieluttomia kuin elukat, järjettömiä ja ymmärtämättömiä ihmisten laille niinkuin elukat yleensä:
        Uskon tunnustus: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

        herra mainitseminen Jumalaan ja Jeesuksen Nimeen liitettynä on Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista. Jumalan ja Jeesuksen asettaminen pedofiili pappien, kirkko herrojen jne kaltaisiksi on törkeää Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamista ja ivaamista.
        Raamattu on paha opettaja väärennettynä ja katekismus vielä pahempi....


    • outoa käytöstä

      Jotku peittelee ja jotkut myös valehtelevat olevansa uskovaisia. Mikä on törkeää.

      • v,d-sws-

        ööö... yleensä uskovaiset eivät peittele muuta kuin sen että keneen uskovat!
        Jos ovat uskontunnustuksen antaneita ihmisyyden kieltäneitä uskovaisia niin vaatallaista on se, että uskovat mieleen manipuloitua epäjumalaa jumalaksi.

        Ihminen erottaa uskovaiset suhteellisen helposti Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden säilyttäneiden joukosta. Ihminen ei tue, rahoita, opeta jne rikollisuuden oppeja jne.

        usko ei pelasta se keneen ja mitä uskoo!


    • alottajaaaaaaa

      hän itse kutsui sitä uskonnolliseksi vakaumukseski :-O

    • joku

      Täyttä hulluutta on teidän mesominen jostain kiirastulesta ja samalla käytätte lapsia törkeästi hyväksi!Eikös se mennyt jotenkin näin että mitä teet näille pienimille sen teet minulle?Kyllä se todistetusti pilvien päällä alkaa ääretön avaruus ja ei tunneta blaneettaa nimeltä taivas joten se siitä!

    • ville.

      Olisi kai pitänyt olla VL:t osoitteena..

      • eerolak

        Eiks teillä ollut kans joku vankilassa, muistaakseni kerroit numero tietoja


      • 1+17
        eerolak kirjoitti:

        Eiks teillä ollut kans joku vankilassa, muistaakseni kerroit numero tietoja

        ei lestadiolaisia on vankilassa moninkertainen määrä ja vielä useampi kuuluisi sinne.


      • jer-3
        1+17 kirjoitti:

        ei lestadiolaisia on vankilassa moninkertainen määrä ja vielä useampi kuuluisi sinne.

        katekismuksen lukijoita riittää... viimeiset saamani tieto:
        Suomalaisista on kirkon jäseniä vajaat 80%
        Vankiloissa olevista rikollisista kirkon jäseniä on 96%

        KUKA KOULUTTAA RIKOLLISIA ellei rikolliset?


      • Mahmud
        jer-3 kirjoitti:

        katekismuksen lukijoita riittää... viimeiset saamani tieto:
        Suomalaisista on kirkon jäseniä vajaat 80%
        Vankiloissa olevista rikollisista kirkon jäseniä on 96%

        KUKA KOULUTTAA RIKOLLISIA ellei rikolliset?

        Olla uskovainen ja olla kirkon jäsen saattavat nykypäivänä olla kaksi aivan eri asiaa. Se että vanhemmat ovat vauvansa papilla kastattaneet ja kuskanneet häntä rippikoulussa kun-kerran-muutkin-näin-tekee- ajatuksella ei todellakaan tarkoita että ihminen on tällöin automaattisesti uudestisyntynyt eli kristitty. Kuten ei myöskään se että jos nuoripari pitää kirkkohäät että he eläisivät Jumalan tahdon mukaan.


      • b.d.w-
        Mahmud kirjoitti:

        Olla uskovainen ja olla kirkon jäsen saattavat nykypäivänä olla kaksi aivan eri asiaa. Se että vanhemmat ovat vauvansa papilla kastattaneet ja kuskanneet häntä rippikoulussa kun-kerran-muutkin-näin-tekee- ajatuksella ei todellakaan tarkoita että ihminen on tällöin automaattisesti uudestisyntynyt eli kristitty. Kuten ei myöskään se että jos nuoripari pitää kirkkohäät että he eläisivät Jumalan tahdon mukaan.

        Totta, mutta uskonto on oppiaineena kouluissa ja siellä se perusta luodaan pakko lapsiakasteen jatkoksi! Ja se on oppi, joka aivopesu manipulointina mieleen asetetaan joka aiheuttaa uskontunnustuksen kaltaisuuden!

        rikollisten uskontunnustus: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'
        siis uskovainen on:
        -ymmärtämätön
        -järjetön
        -joka ei ole ihminen kun ei edes ymmärrä ihmisten lakeja

        (mielenvikaisuus aivopesun tuloksensa, ei omista ihmisyyden sielullisuutta jne..)

        Minä uskon Jumalaan,
        (>epäjumalaan...)

        Uskontunnustuksessa on lyhyesti sanottu, mitä Jumala antaa meille ja mitä hän tekee hyväksemme.
        Me emme kykene täyttämään käskyihin
        (>Vale: Jumalan ja Jeesuksen Lain mukaan eläviä on.)
        sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta. Mutta Jumala lahjoittaa meille uskon ja avaa sydämemme rakkaudelle.
        (>siis saatana ja epäjumalineen antaa rakkautta, tappamalla, tapattamalla, raiskaamalla, ryöstämällä jne...)

        Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.
        (>ei tietenkään kun uskotte saatanaan ja sen epäjumaliin!!!
        Jumalan Valtakunnan kaltaisuudensa aivopesussa menettäneet uskovat käsittävänsä älä tapa käskynkin; tappavat rikollisesti kun rikollisuuden herra käskee!)

        Hänen olemuksensa syvyydet jäävät myös uskovalle salatuiksi.
        (>Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa ja Laki on VIELÄ melkein aitona raamatussa. SIIS SALAISUUS ON SE; ETTÄ uskoo saatanaa jumalaksi!)

        Jumala on kuitenkin ilmoittanut meille itsestään kaiken, mikä on tarpeen, jotta voimme elää uskossa häneen.
        (>"usko tai kuolet" ilmoituksen saivat suomalaiset saatanallisuuden sivitysksen tulleessa suomeen usko on uskoa rikollisuuden epäjumalaan. Jumalaan uskominen tarkoittaa mm. Jumalan ja Jeesuksen antaman Lain noudattamista.)
        Jumala lähestyy meitä Luojana, Lunastajana ja Pyhittäjänä.
        (>Jumalan Valtakunnan kaltaiset suomalaiset kasteen ja uskon kieltäneinä TAPETTIIN JA saatanaan uskovat jätettiin henkiin jatkamaan ja lisäämään heidän perisyntisyntejään...)

        Hän on kolmiyhteinen Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki. Jumala on luonut kaiken, hän on tullut kaltaiseksemme Pojassa ja hän on läsnä Pyhässä Hengessä.
        (> Jeesus opetti: Johanneksen evankeliumi: 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä." Ilman Isää ja Poikaa ei ole Pyhää Henkeä! joten uskovaisten kolminaisuus tarkoittaneen; "saatana, perkele ja piru" kolminaisuutta koska väärennetty raamattukaan ei tunne kolminaisuus oppia)

        Jumala ei ole pelkkä kaukainen alkusyy eikä persoonaton voima, vaan hän vaikuttaa luomakunnassa ja historiassa ja kohtaa meidät henkilökohtaisesti.
        (>Tuossa Jumalaa syytetään rikollisen kristinuskon rikoksista, mm. satojen miljoonien ihmisten tappamisista. saatana on varmaan iloinen tuosta saatanallisuudesta)

        Uskontunnustus on Jumalan hyvien tekojen ylistys.
        (> tarkoittaa varmaan näitä tekoja:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/)

        Samalla kun pyydämme uskoa itsellemme, kiitämme Jumalaa hänen rajattomasta rakkaudestaan.
        (>Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppien mukaan kiitätte saatanaa saavutuksistanne.)

        Uskossa otamme vastaan Jumalan lahjat ja turvaamme häneen, pidämme hänen lupauksiaan tosina ja uskallamme heittäytyä niiden varaan. Kirkon yhteinen usko tukee meitä myös silloin, kun oma usko horjuu.
        (>Kun/Jos uskovaisen "usko" horjuu, niin se on Jumalan ja Jeesuksen kutsu pois rikollisuuden saatanallisuudesta.)

        Tietäkää, että Herra on Jumala.
        (> Niinhän hän mm. katekismuksessa uskoo ja kieltää palvelemasta Jumalaa ja Jeesustakin: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia." HUOM! Tuo ei ole raamatun Jumalan antamaa tieto!)

        Hän on meidät luonut, ja hänen me olemme, hänen kansansa, hänen laitumensa lampaat. (Ps. 100:3)
        (>totta! saatanaa palvelevien opin luomat uskovaiset rikollisuudellaan ovat herransa luomia uskontunnustuksen kaltaisia järjettömiä, ymmärtämättömiä ja ihmisyyden kieltäneitä.)

        Jeesus sanoi: ”Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.” (Matt. 10:32)
        (>Jeesus oli oikeassa! MUTTA JOKA EI OLE MM. JEESUKSEN VAHVISTAMAA LAKIA TUNNUSTANUT JA RIKOKSILLAAN SEN KIELTÄNYT, NIIN EHDOT OVAT TÄSSÄ:
        Matt. 28:20 opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

        Matteuksen evankeliumi:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon? )


    • Anonyymi

      Yli 10v olin töissä lessujen kanssa. Tyypillistä lessuille:
      -Itsekkyys.
      -Epäkiitollisia.
      -Lapsiansa ei edes opeteta tervehtimään muita ihmisä, epäkohteliaita.
      -Erittäin laiskoja, työteliäitä vain puheissa.
      -Muuttavat kuntiin, joista saa, eniten sosiaali avustuksia ja kelan tukiaisia.
      -Puheissa ns "avustavat" muita, todellisuudessa autetaan, jos hyödyttää itseään.

      • Anonyymi

        Lisäisin vielä rasismin, joka kohdistuu "ei lestadiolaisiin", korostuu etenkin työpaikoilla, joissa lestadioilais enemmistö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäisin vielä rasismin, joka kohdistuu "ei lestadiolaisiin", korostuu etenkin työpaikoilla, joissa lestadioilais enemmistö.

        Tai pilkkaamista Kristuksen nimen tunnustamisen tähden mitä saa työpaikoilla missä ei ole kristittyjä.


      • Anonyymi

        Noita lestoja pyörii joka kulman takan, esityävät jotai mitä ei ole ja kun heidän kesken ääneen jotain sanoo, mikä on väärin siitä tietää heidän koko seurakuntansa.
        Koitappa etsiä töitä kun oot kerran saanut lessujen vihat päälle.....


    • Anonyymi

      Vaikka tuo on kahdeksan vuotta sitten esitetty kysymys, vastan kuitenkin.

      Olihan se vaikeaa nuorena "kristittynä" tunnustaa olevansa lestadiolainen. Niin ymmärsin olevan monien kohdalla. Miksi niin oli? Ehkä osaltaan ainakin perustui siihen, että ymmärrettiin, että eihän usko esikoislestadiolaisuuteen ole mitään ainutlaatuista. Samanlaista on monissa joukoissa. Saarnaajat sanovat mitä sanovat, se kuitenkin kaikki muu merkitsi jotakin. Yhdessäoloa yms.

      Jos joku todella kysyi asiaa, myönsin varmaan lähes aina. Oma-aloitteisesti en muista "ulkopuoliselle" asiasta kertoneeni. Olin varmasti erittäin huono "kristitty". EN kai lainkaan oikea kristitty, vaikka syntejä saarnaajien kauloissa pois panin seuroissa. Enhän kuitenkaan jaksanut uskoa esikoislestadiolaisuuteen. Epäilykset olivat liian suuret, vaikka niitä aina anteeksi pyysinkin ihan tosissani.

      Omat kokemukseni ovat siis, että peittelin uskoani esikoislestadiolaisuuteen.
      Kuinkahan nyt nuoret tekevät?

      • Anonyymi

        Ei löydy Suomesta kovin monta henkilöä , jotka sitä ESIKOISLESTADIOLAISTA uskoa mainostisivat tai edes siitä kehtaisivat/tohtisivat/uskaltaisivat kertoa edes kysyttäessäkään arkielämässään. Esimerkiksi työpaikalla.

        Siis uskoa siihen, että vain täällä meidän yhdistyksessämme (RY) saat synnit anteeksi,.
        Muualla on kuollutta uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy Suomesta kovin monta henkilöä , jotka sitä ESIKOISLESTADIOLAISTA uskoa mainostisivat tai edes siitä kehtaisivat/tohtisivat/uskaltaisivat kertoa edes kysyttäessäkään arkielämässään. Esimerkiksi työpaikalla.

        Siis uskoa siihen, että vain täällä meidän yhdistyksessämme (RY) saat synnit anteeksi,.
        Muualla on kuollutta uskoa.

        Usko kannattaa tunnustaa, kun siihen tulee tilaisuus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko kannattaa tunnustaa, kun siihen tulee tilaisuus!

        Siis niinkö, että "uskon esikoislestadiolaisuuteen"? Niinkö pitää tunnustaa?

        Siitähän siinä esikoislestadiolaisuususkossa on kysymys. Ei uskota Kristukseen tai mihinkään muuhunkaan mihin evankelisluterilainen kirkko uskoo. Uskotaan vain yhteen yhdistykseen monista kymmenistä lestadiolaisuuden yhdistyksistä.

        No miten sitten pitää jatkaa tunnustamista jos tuo jolle on usko tunnustettu kysyy, että siis mihin sinä uskot? Aletaanko selittää, että vain meidän yhdistyksessä saa synnit anteeksi?

        Ajatelkaa, onko tuo edes totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy Suomesta kovin monta henkilöä , jotka sitä ESIKOISLESTADIOLAISTA uskoa mainostisivat tai edes siitä kehtaisivat/tohtisivat/uskaltaisivat kertoa edes kysyttäessäkään arkielämässään. Esimerkiksi työpaikalla.

        Siis uskoa siihen, että vain täällä meidän yhdistyksessämme (RY) saat synnit anteeksi,.
        Muualla on kuollutta uskoa.

        Taitaa se asia noin olla!

        Ilmoittakaa nyt hyvät ihmiset jos tiedätte edes yhden henkilö, itsensäkin saa ilmoittaa, joka on ehdannut/tohtinut/uskaltanut edes kysyttäessä työpaikalla tunnustanut olevansa esikoislestadiolainen. Ja kertonut sitten, että vain meidän yhdistyksessä saa synnit anteeksi niin, että sitten pääsee taivaaseen.


        Onko kokemuksia tai tietoa? Ei taida olla.


    • Anonyymi

      Nuorempana ei ymmärtänyt hävetä lestatiolaisuuttaan ja kun tietoa lahkon toimista alkoi lisääntyä ymmärsin erota yhdistyksestä.

      • Anonyymi

        Oikein. Annan tukeni sinulle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein. Annan tukeni sinulle

        Lahkon toiminta on sitä mitä se on. Joillekin se on henki ja elämä. Olemme kaikki yksilöitä.

        Lestadiolaisuutta ei tarvitse hävetä jos siihen on lapsesta asti opetettu. Eikä sekään, jos siitä ei pääse irti, ole häpeän aihe.

        Pitää olla keskivertoa vahvempi tai sitten saada tukea muilta, että siitä irti pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkon toiminta on sitä mitä se on. Joillekin se on henki ja elämä. Olemme kaikki yksilöitä.

        Lestadiolaisuutta ei tarvitse hävetä jos siihen on lapsesta asti opetettu. Eikä sekään, jos siitä ei pääse irti, ole häpeän aihe.

        Pitää olla keskivertoa vahvempi tai sitten saada tukea muilta, että siitä irti pääsee.

        Piru on nyt entistä vihaisempi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piru on nyt entistä vihaisempi!

        Mitähän pyöri mielessäsi Sinulla, joka tuollaisen kommentin kirjoitit?

        Mitä Sinä tiedät Pirun vihaisuudesta ennen tai nyt? Et mitään?

        Tuolla kirjoituksellani ei ainakaan ollut mitään tekemistä Pirun kanssa.

        Ymmärrän, että jos on ollut opetettuna lestadiolaisoppiin uskomassa kymmeniä, ehkä jo vaikka 70 vuotta, se tuntuu pahalta ja sitä ei voi oikein hyväksyä tunne/järkitasolla, että noinko se nyt onkin, vain ihmisten keksimä juttu koko lestadiolaisuus.

        Kai Pyhä Henki nyt hyvänen aika sentään olisi hieman paremman joukon valinnut jos olisi jonkun suljetun joukon yksinoikeudeksi aikonut "taivaan valtakunnan avaimet"???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän pyöri mielessäsi Sinulla, joka tuollaisen kommentin kirjoitit?

        Mitä Sinä tiedät Pirun vihaisuudesta ennen tai nyt? Et mitään?

        Tuolla kirjoituksellani ei ainakaan ollut mitään tekemistä Pirun kanssa.

        Ymmärrän, että jos on ollut opetettuna lestadiolaisoppiin uskomassa kymmeniä, ehkä jo vaikka 70 vuotta, se tuntuu pahalta ja sitä ei voi oikein hyväksyä tunne/järkitasolla, että noinko se nyt onkin, vain ihmisten keksimä juttu koko lestadiolaisuus.

        Kai Pyhä Henki nyt hyvänen aika sentään olisi hieman paremman joukon valinnut jos olisi jonkun suljetun joukon yksinoikeudeksi aikonut "taivaan valtakunnan avaimet"???

        Ne avaimet on kuule syntisillä, siis tallella ovat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne avaimet on kuule syntisillä, siis tallella ovat!

        Jaa siis niinkö nyt, että kaikilla syntisilläkö ne avaimet nyt ovatkin? Kerro hieman lisää kuule kun tunnut niin tietävältä.

        Aiemmin olen kuullut kerrottavan, että ne avaimet olisivat vain esikoislestadiolaisilla?
        Syntisiä kun nyt kuule on muissakin porukoissa, esimerkkinä vaikka vanhoilliset ja esikoiset. Onkos avainten kopioita kaikilla syntisparoilla? Vai mistä on kysymys?

        No otaksun, että ne kuitenkin kuule ovat mielestäsi vain Esikoislestadiolaiset ry:llä ? Erehdyinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa siis niinkö nyt, että kaikilla syntisilläkö ne avaimet nyt ovatkin? Kerro hieman lisää kuule kun tunnut niin tietävältä.

        Aiemmin olen kuullut kerrottavan, että ne avaimet olisivat vain esikoislestadiolaisilla?
        Syntisiä kun nyt kuule on muissakin porukoissa, esimerkkinä vaikka vanhoilliset ja esikoiset. Onkos avainten kopioita kaikilla syntisparoilla? Vai mistä on kysymys?

        No otaksun, että ne kuitenkin kuule ovat mielestäsi vain Esikoislestadiolaiset ry:llä ? Erehdyinkö?

        Lessut salailee taustojaan, mutta onneksi nimestä voi arvailla :)))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lessut salailee taustojaan, mutta onneksi nimestä voi arvailla :)))

        Pienillä ja keskisuurillakin paikkakunnilla sukunimi voi tosiaan olla yksi asia, jonka perusteella henkilön voi epäillä olevan ainakin jossakin kytköksissä lestadiolaisuuteen.

        No mitä sillä sitten on merkitystä? Monet lestadiolaiset ovat ihmisinä ihan ok!

        Monenlaista sukankuluttajaa on lestadiolaisissa niin kuin muissakin ihmisissä uskonnosta tai säädystä riippumatta.


    • Anonyymi

      Hävettäisi jos lestatiolsisuuteni paljastuisi. Liike on rahanteko kone.

      • Anonyymi

        Ei se ole monenkaan lestaadiolaisen mielestä rahantekokone. Heille on opetettu saarnamiesten puhein, että lestdiolaisuus on taivaanseenmenokone.


        Voik joku oikaista jos olen väärin ymmrtänyt???


    • Anonyymi

      Markus Kuopiosta, markus maksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe