Häät ovat pienet, vain 40 henkeä me mukaan laskettuna. Ei mitään isoa, ei mitään loisteliasta, ja toivoisinkin että kustannukset saisi edes osittain peittoon häälahjoilla, sillä kaikki muuhan meiltä jo löytyy. Mutta, sukulaiseni ovat TODELLA kitsaita, uskaltaako sitä toivoa lahjaansa kortin ja nimen kanssa? Vai pitäisikö keksiä jotain hauskaa, kuten kultakalamaljaa jonne kaikki voisivat käteisen pudottaa ja kortit siihen ympärille? Tai magneeteilla johonkin kiinni..? En ole varma miten "normaalisti" toimitaan.
Ajattelin muutenkin pyytää että kaikki kynnelle kykenevät tekisivät mulle sen kortin ja kuoren itse, kätevänä käsityöihmisenä arvosta itsetehtyjä ja ajateltuja lahjoja. :) Ja niitä voi sitten myöhemminkin huokailla ja ihailla.
Häälahjaksi rahaa, nimettömänä vai ei?
6
317
Vastaukset
- morsmaikku_
Härregyyde, älkää vaan sittenkään vastailko, luin äskön noita muita rahaa käsitteleviä ketjuja. Ihmisille tuntuu olevan mahdoton pala niellä jos hääpari haluaa "maksattaa" häänsä vierailla (tuo on niin ruma ajatus) ja tehdä hääparia onnelliseksi juuri _heidän_ valitsemillaan lahjoilla.. Jos me oltais nuoria, lapsettomia ja juuri muutettu yhteen, niin sitten ymmärtäisin tavarat lahjana, mutta kun me ei tarvita enää mitään muuta kuin toisemme ja kauniin seremonian josta jää hyvä muisto, valokuvat ja kortit........... Mun puolesta voi tulla vaikka alasti ja lahjatta paikalle jos haluaa. Tarvinnee lisätä se jälkikirjoituksena korttiin........
- nöpönenukki
Kaipa se on tärkintä miten rahaa muoteilee. Itse tykkään jos hääpari ilmoittaa mihin rahaa tarvii esim Häämatkakassa, tai Asuntolainan lyhennys. Ihan rehellisesti vaan mihin raha käytetään. Ja mieluusti rahat juuri nimettömänä. Kultakalamalja on ehkä huono mutta vaikka kauniisti koristeltu pahvilaatikko jossa on pieni reikä. Eli tavara menee sisään mut mikään ei pääse ulos. Vieraatkin voi olla varkaita.
- oppeliini1
On TODELLA mautonta kerjätä tai edes viitata rahan kerjäämiseen lähettäessään kutsuja hääjuhlaan!!!!!!!
Sinne pydetään ihmisiä todistamaan morsiammen ja sulhasen alkavaa yhteistä taivalta.
Nuo juhlat järjestetään ikioman budjetin mukaan. Jos haluaa käyttää vähemmän euroja niin se on täydellisen hyväksyttävää. Kaikista tärkein on yhdessäolo!
Ellei halua varata isoa ravintolaa jonne kaikki halutut vieraat mahtuvat, pienennetää vieraslistaa. Ellei halua tarjota 5 ruokalajin päivällista tuolle pienenevälle joukolle, kutistetaan menua! Ellei halua vieraita maksulliseen kokoontumispaikkaan, pyydetään heidät omaan kotiin ja vain sen verran kuin sinne sopii. Ja niin edelleen.
Mutta please! EI kerjäystä!
Niin yksinkertaista se on! - arvosta vieraitasi
Minusta on mautonta esittää toivomuksia lahjoista. Antaja antaa antamisen ilosta eikä velvollisuudesta. Häävieraat varmasti tietävät jos hääparilla on jo valmis koti johon ei tarvita tavaraa, ja pystyvät itse päättämään jos antavat rahaa.
Myös itsetehdyn kortin pyytäminen on minusta aika vaativaa. Se ei käy kaikilta helposti, ja pitäisi olla antajan itse päätettävissä.
Jos annetaan rahaa, on tietysti kerrottava kuka haluaa ilahduttaa ja onnitella sillä rahalla. Eihän rahalahjan tarkoitus ole vain kerätä pottia vaan olla henkilökohtainen onnentoivotus, josta myös halutaan kiittää antajaa. Nimetön raha tuntuu siltä kuin vastaanottajalle ei olisi väliä keneltä se tulee, pääasia vaan että rahaa tulee - hyh ahneutta. - outoja toiveita
Tietysti haluamme tietää, kuka on antanut lahjarahan ja ketä saamme kiittää. Antajallekin on aika turhauttavaa antaa rahaa, josta saaja ei edes tiedä keneltä se tuli. Todellakin lahjan tarkoitus on, että antaja haluaa konkretisoida onnittelunsa rahalla tai henk. koht. valitulla lahjalla. Ottaisitko myös sanalliset onnittelut mieluummin vastaan nimettöminä? Laatikollinen kortteja, joissa kaikissa lukee Paljon onnea, tietämättä kuka onnittelee.
- Kett.
Aloittajan häät on varmaankin jo pidetty, mutta joku muu saattaa saada apua vielä.:)
Saimme siis keväällä kutsun kaverin häihin. Kutsussa oli ihan suoraan ilmoitettu tilinumero ja tekstinä about että tavaraa löytyy jo tarpeeksi, mutta häämatkaa voisi helpottaa.
En näe tässä yhtään mitään ongelmaa. Onhan joillain pariskunnilla ne perkeleen lahjalistansa. Mun mielestä ne on enemmänkin mauttomia, kuin suoraan rahan pyytäminen. Mutta toki se valmis lahjalista helpottaa vieraiden oloa. Itse en ainakaan keksisi naimisiin menevälle parille lahjaa, jos ei olisi tuota lahjalistaa tai sitten suoraan pyydettäisi avustusta häämatkaan tai mihin tahansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338586Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17846Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647