Häälahjaksi rahaa, nimettömänä vai ei?

morsmaikku_

Häät ovat pienet, vain 40 henkeä me mukaan laskettuna. Ei mitään isoa, ei mitään loisteliasta, ja toivoisinkin että kustannukset saisi edes osittain peittoon häälahjoilla, sillä kaikki muuhan meiltä jo löytyy. Mutta, sukulaiseni ovat TODELLA kitsaita, uskaltaako sitä toivoa lahjaansa kortin ja nimen kanssa? Vai pitäisikö keksiä jotain hauskaa, kuten kultakalamaljaa jonne kaikki voisivat käteisen pudottaa ja kortit siihen ympärille? Tai magneeteilla johonkin kiinni..? En ole varma miten "normaalisti" toimitaan.

Ajattelin muutenkin pyytää että kaikki kynnelle kykenevät tekisivät mulle sen kortin ja kuoren itse, kätevänä käsityöihmisenä arvosta itsetehtyjä ja ajateltuja lahjoja. :) Ja niitä voi sitten myöhemminkin huokailla ja ihailla.

6

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morsmaikku_

      Härregyyde, älkää vaan sittenkään vastailko, luin äskön noita muita rahaa käsitteleviä ketjuja. Ihmisille tuntuu olevan mahdoton pala niellä jos hääpari haluaa "maksattaa" häänsä vierailla (tuo on niin ruma ajatus) ja tehdä hääparia onnelliseksi juuri _heidän_ valitsemillaan lahjoilla.. Jos me oltais nuoria, lapsettomia ja juuri muutettu yhteen, niin sitten ymmärtäisin tavarat lahjana, mutta kun me ei tarvita enää mitään muuta kuin toisemme ja kauniin seremonian josta jää hyvä muisto, valokuvat ja kortit........... Mun puolesta voi tulla vaikka alasti ja lahjatta paikalle jos haluaa. Tarvinnee lisätä se jälkikirjoituksena korttiin........

    • nöpönenukki

      Kaipa se on tärkintä miten rahaa muoteilee. Itse tykkään jos hääpari ilmoittaa mihin rahaa tarvii esim Häämatkakassa, tai Asuntolainan lyhennys. Ihan rehellisesti vaan mihin raha käytetään. Ja mieluusti rahat juuri nimettömänä. Kultakalamalja on ehkä huono mutta vaikka kauniisti koristeltu pahvilaatikko jossa on pieni reikä. Eli tavara menee sisään mut mikään ei pääse ulos. Vieraatkin voi olla varkaita.

    • oppeliini1

      On TODELLA mautonta kerjätä tai edes viitata rahan kerjäämiseen lähettäessään kutsuja hääjuhlaan!!!!!!!

      Sinne pydetään ihmisiä todistamaan morsiammen ja sulhasen alkavaa yhteistä taivalta.

      Nuo juhlat järjestetään ikioman budjetin mukaan. Jos haluaa käyttää vähemmän euroja niin se on täydellisen hyväksyttävää. Kaikista tärkein on yhdessäolo!
      Ellei halua varata isoa ravintolaa jonne kaikki halutut vieraat mahtuvat, pienennetää vieraslistaa. Ellei halua tarjota 5 ruokalajin päivällista tuolle pienenevälle joukolle, kutistetaan menua! Ellei halua vieraita maksulliseen kokoontumispaikkaan, pyydetään heidät omaan kotiin ja vain sen verran kuin sinne sopii. Ja niin edelleen.
      Mutta please! EI kerjäystä!

      Niin yksinkertaista se on!

    • arvosta vieraitasi

      Minusta on mautonta esittää toivomuksia lahjoista. Antaja antaa antamisen ilosta eikä velvollisuudesta. Häävieraat varmasti tietävät jos hääparilla on jo valmis koti johon ei tarvita tavaraa, ja pystyvät itse päättämään jos antavat rahaa.

      Myös itsetehdyn kortin pyytäminen on minusta aika vaativaa. Se ei käy kaikilta helposti, ja pitäisi olla antajan itse päätettävissä.

      Jos annetaan rahaa, on tietysti kerrottava kuka haluaa ilahduttaa ja onnitella sillä rahalla. Eihän rahalahjan tarkoitus ole vain kerätä pottia vaan olla henkilökohtainen onnentoivotus, josta myös halutaan kiittää antajaa. Nimetön raha tuntuu siltä kuin vastaanottajalle ei olisi väliä keneltä se tulee, pääasia vaan että rahaa tulee - hyh ahneutta.

    • outoja toiveita

      Tietysti haluamme tietää, kuka on antanut lahjarahan ja ketä saamme kiittää. Antajallekin on aika turhauttavaa antaa rahaa, josta saaja ei edes tiedä keneltä se tuli. Todellakin lahjan tarkoitus on, että antaja haluaa konkretisoida onnittelunsa rahalla tai henk. koht. valitulla lahjalla. Ottaisitko myös sanalliset onnittelut mieluummin vastaan nimettöminä? Laatikollinen kortteja, joissa kaikissa lukee Paljon onnea, tietämättä kuka onnittelee.

    • Kett.

      Aloittajan häät on varmaankin jo pidetty, mutta joku muu saattaa saada apua vielä.:)

      Saimme siis keväällä kutsun kaverin häihin. Kutsussa oli ihan suoraan ilmoitettu tilinumero ja tekstinä about että tavaraa löytyy jo tarpeeksi, mutta häämatkaa voisi helpottaa.

      En näe tässä yhtään mitään ongelmaa. Onhan joillain pariskunnilla ne perkeleen lahjalistansa. Mun mielestä ne on enemmänkin mauttomia, kuin suoraan rahan pyytäminen. Mutta toki se valmis lahjalista helpottaa vieraiden oloa. Itse en ainakaan keksisi naimisiin menevälle parille lahjaa, jos ei olisi tuota lahjalistaa tai sitten suoraan pyydettäisi avustusta häämatkaan tai mihin tahansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1927
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1589
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1539
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1435
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1380
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1337
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1167
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe