Vaikka tuolla Karjalaisen tekstiviestipalstallakin purnataan nönnöttäjistä, niin lienee aivan varmaa, ettei liikenne koskaan suju kuin strömsössä. Eräs nais(!)ihminenkin purppasi, kun ihmiset ajavat ALLE NOPEUSRAJOITUSTEN! No mutta niinhän sitä pitääkin ajaa (vrt. SUURIN sallittu ajonopeus). Liekö autokoulusta kauan aikaa vai ymmärryksessä vikaa?
Aina on ja tulee olemaan niitä, jotka ajavat syystä tai toisesta muita hitaammin (ja tästä päätellen muita nopeammin). On mopoautoja, traktoreita, työkoneita, peräkärrin vetäjiä, matkailuautoja, nuoria ja vanhuksia, nönnöttäjiä ja reikäpäitä.
Ajonopeudet ovat siis erilaisia. Tämän(kin) takia muodostuu jonoja ja kysehän on sitten vain siitä, kuinka jonossa ajetaan. Jotkut osaavat ajaa jonossakin ja jättävät kunnon turvavälin edellä ajavaan. Jotkut taas liimautuvat kiinni toisen takapuskuriin ja vaikeuttavat näin ohituksen osaavilta ohittamisen. Siitä aivan takapuskurin takaa kun ei näkyvyyttä paljoa ole ja kiihdytyskin vaikeutuu. Kauempaa taas näkee maantietä kauemmaksi ja ohitettavan rinnalla vauhtia on jo reilummin eikä ohitukseen mene kauaa.
Älkää siis osoittako tyhmyyttänne tai ajotaidottomuuttanne purppaamalla, ettei hitaammista pääse ohi. Autot lähtee, kuin nappi housusta, kun vain osaa kiihdyttää ja on silmää ajotaidolle. Se maailma näyttää vain niin ahtaalta siinä takapuskurissa ajamalla ja pakokaasukin sumentaa ajatuksen.
Nyt vain äänestämään peukuilla: Jos et vieläkään tajua liikenteen sujuvuudesta ja kiihdytys tuottaa vieläkin ongelmia, äänestä miinus-peukkua. Jos alat tajuta tai olet tajunnut jo aikaisemminkin kuinka liikenne toimii sujuvasti, äänestä plus-peukkua.
Liikenteestä
107
1598
Vastaukset
- peukkua joo
Äänestin plus peukulla vaikka en autoa omista mutta silloin kun ajan niin kaikki nuo mainitsemasi asiat otettava huomioon.
Ainahan noita valittajia ja purppasijoita löytyy ja mikään ei koskaan ole hyvin.
Ja sinne auton rattiin ainakin istahtava tuntee olevansa usein maailman napa joka tietää ja osaa kaiken.
Juuri nämä sitten ajelevatkin niitä kolareita kun ei osatakkaan ottaa huomioon muita. - Kalle Kallup
Kysymys vastavuoroisesti reippaasti ajavalle:
Ajat taatusti yli nopeusrajoitusten ja kantaasi tulee siitä huolimatta vieläkin kiireisempi auto. Annatko tietä? Miten?- 09o8iu76y5t
Siinäpä sulle pohtimista kylliksi.
Miten annat tietä ho hoijaa onpa yksinkertainen. - Kalle Kallup
09o8iu76y5t kirjoitti:
Siinäpä sulle pohtimista kylliksi.
Miten annat tietä ho hoijaa onpa yksinkertainen.Arvoisa 09o8iu76y5t. Kerro ihmeessä vastauksesi, kun tunnut sen tietävän.
Tarvitseeko ylinopeutta ajavan koukata bussipysäkille päästääkseen ohi vieläkin kovempaa ajavan? Luulisin, että tuolloin noita pysäkille koukkaajia olisi tiet täynnä. Riittääkö, jos väistää oikeaan reunaan? Eli riittääkö ylinopeutta ajavalle 1,5 kaistaa ohitukseen? Miksi ei yksi kaista riitä?
Vai kiihdytänkö ylinopeutta ajaessani vieläkin nopeampaan vauhtiin? Määrääkö takaa tuleva aina ajonopeuden? Hiljennänkö, jolloin takana tulijan vauhtikin hiljenee rajoituksen mukaiseksi, jota hän ei varmaan tahdo.
Koetin pohtia asiaa, mutta en keksinyt vastausta. Kertoisitko 09o8iu76y5t sen oikean ratkaisun, joka ei varmaankaan ole esim. jääkää kotiin tai kulkekaa bussilla tai jotain muuta nerokasta. Niin tyhmä et edes sinä voi olla. Vai voitko...? - 5+14
09o8iu76y5t kirjoitti:
Siinäpä sulle pohtimista kylliksi.
Miten annat tietä ho hoijaa onpa yksinkertainen.Taidat olla perussuomalaisia: Muita arvostellaan, mutta mitään ratkaisua tai vastausta ei tipu.
- 09o8iu76y5t
Kalle Kallup kirjoitti:
Arvoisa 09o8iu76y5t. Kerro ihmeessä vastauksesi, kun tunnut sen tietävän.
Tarvitseeko ylinopeutta ajavan koukata bussipysäkille päästääkseen ohi vieläkin kovempaa ajavan? Luulisin, että tuolloin noita pysäkille koukkaajia olisi tiet täynnä. Riittääkö, jos väistää oikeaan reunaan? Eli riittääkö ylinopeutta ajavalle 1,5 kaistaa ohitukseen? Miksi ei yksi kaista riitä?
Vai kiihdytänkö ylinopeutta ajaessani vieläkin nopeampaan vauhtiin? Määrääkö takaa tuleva aina ajonopeuden? Hiljennänkö, jolloin takana tulijan vauhtikin hiljenee rajoituksen mukaiseksi, jota hän ei varmaan tahdo.
Koetin pohtia asiaa, mutta en keksinyt vastausta. Kertoisitko 09o8iu76y5t sen oikean ratkaisun, joka ei varmaankaan ole esim. jääkää kotiin tai kulkekaa bussilla tai jotain muuta nerokasta. Niin tyhmä et edes sinä voi olla. Vai voitko...?Yksinkertainen on vastaus ja näillä kirjoittamillasi tiedoilla sinäkin.
Ylinopeutta ei saa ajaa joten miksi ohitella vielä ykinopeutta ajavaa.
Onko se sitä uhoa et minä pääsen vieläkin nopeemmin ja auto kulkee paremmin?
Miksi te kisailette siellä liikenteessä? - fhdshgddfgfdgff
Kalle Kallup kirjoitti:
Arvoisa 09o8iu76y5t. Kerro ihmeessä vastauksesi, kun tunnut sen tietävän.
Tarvitseeko ylinopeutta ajavan koukata bussipysäkille päästääkseen ohi vieläkin kovempaa ajavan? Luulisin, että tuolloin noita pysäkille koukkaajia olisi tiet täynnä. Riittääkö, jos väistää oikeaan reunaan? Eli riittääkö ylinopeutta ajavalle 1,5 kaistaa ohitukseen? Miksi ei yksi kaista riitä?
Vai kiihdytänkö ylinopeutta ajaessani vieläkin nopeampaan vauhtiin? Määrääkö takaa tuleva aina ajonopeuden? Hiljennänkö, jolloin takana tulijan vauhtikin hiljenee rajoituksen mukaiseksi, jota hän ei varmaan tahdo.
Koetin pohtia asiaa, mutta en keksinyt vastausta. Kertoisitko 09o8iu76y5t sen oikean ratkaisun, joka ei varmaankaan ole esim. jääkää kotiin tai kulkekaa bussilla tai jotain muuta nerokasta. Niin tyhmä et edes sinä voi olla. Vai voitko...?itsellä on tapana että jos reippaasti alle nopeusrajoitusten joudun ajamaan (esim traktorilla), teen kyllä tilaa bussipysäkillä mahdollisuuksien mukaan. toisinaan joku ajaa niin perseessä ettei väistäminen ole turvallista, sitten nötkötetään perä kanaa se koko matka neljää kymppiä. perseessä roikkujahan tämän valinnan on tehnyt.
taas jos autolla ajan suurinta sallittua nopeutta ja joku kaahari tulee takana, niin en tilaa tee. minusta siinä tilanteessa ohituspaikan tekeminen olisi jo rikokseen yllyttämistä. - katso tieliikkelakia
09o8iu76y5t kirjoitti:
Yksinkertainen on vastaus ja näillä kirjoittamillasi tiedoilla sinäkin.
Ylinopeutta ei saa ajaa joten miksi ohitella vielä ykinopeutta ajavaa.
Onko se sitä uhoa et minä pääsen vieläkin nopeemmin ja auto kulkee paremmin?
Miksi te kisailette siellä liikenteessä?Yksinkertaisesti liikennenopeuksien valvonta kuuluu poliisille, ei kotipoliisille. Jos ei osaa ajaa tienlaidassa että nopeammat pääsee ohitse, on parempi pysyä kotona. Tieliikkelaissakin on pykälät hitaammin ajaville ja myös siitä miten toimitaan jos joku haluaa ohi.
- 8
katso tieliikkelakia kirjoitti:
Yksinkertaisesti liikennenopeuksien valvonta kuuluu poliisille, ei kotipoliisille. Jos ei osaa ajaa tienlaidassa että nopeammat pääsee ohitse, on parempi pysyä kotona. Tieliikkelaissakin on pykälät hitaammin ajaville ja myös siitä miten toimitaan jos joku haluaa ohi.
1) Ei ole olemassa mitään sellaista säännöstä, että nopeampi pitäisi aina päästää ohi. Tieliikennelaki sanoo "havaitessaan ohituksen", mutta minkäs teet, jos edelläolija ei havaitse...
2) Mainittu lainkohta ei muutenkaan sovellu tilanteeseen, jossa ohittaja ajaa ylinopeutta, koska lain silmissä sellaista tilannetta ei voi olla. Jos tiellä on esimerkiksi 80 km/h rajoitus, niin lukuunottamatta hälytysajoneuvoja ei lähtökohtaisesti voi olla olemassa autoja, jotka kulkisivat nopeammin => laki ei voi velvoittaa sellaisia väistämään.
Sitten on erikseen huomautettava, että se lainkohta hitaasti ajavista EI tarkoita autoja, jotka ajavat esimerkiksi 70 km/h 80-rajoitusalueella. Se tarkoittaa esimerkiksi traktoreita ja vastaavia, jotka liikkuvat huomattavasti muuta liikennettä hitaammin. - bmw 177hp350nm
"Ajat taatusti yli nopeusrajoitusten ja kantaasi tulee siitä huolimatta vieläkin kiireisempi auto. Annatko tietä? Miten? "
En anna,painan lisää kaasua kunnes toinen jää jälkeen. - varoa pitää
Kalle Kallup kirjoitti:
Arvoisa 09o8iu76y5t. Kerro ihmeessä vastauksesi, kun tunnut sen tietävän.
Tarvitseeko ylinopeutta ajavan koukata bussipysäkille päästääkseen ohi vieläkin kovempaa ajavan? Luulisin, että tuolloin noita pysäkille koukkaajia olisi tiet täynnä. Riittääkö, jos väistää oikeaan reunaan? Eli riittääkö ylinopeutta ajavalle 1,5 kaistaa ohitukseen? Miksi ei yksi kaista riitä?
Vai kiihdytänkö ylinopeutta ajaessani vieläkin nopeampaan vauhtiin? Määrääkö takaa tuleva aina ajonopeuden? Hiljennänkö, jolloin takana tulijan vauhtikin hiljenee rajoituksen mukaiseksi, jota hän ei varmaan tahdo.
Koetin pohtia asiaa, mutta en keksinyt vastausta. Kertoisitko 09o8iu76y5t sen oikean ratkaisun, joka ei varmaankaan ole esim. jääkää kotiin tai kulkekaa bussilla tai jotain muuta nerokasta. Niin tyhmä et edes sinä voi olla. Vai voitko...?http://youtu.be/YQVTqVlb2LM
Liikenteessä on kaikenlaista koukkaajaa. - Moosan Manne
09o8iu76y5t kirjoitti:
Yksinkertainen on vastaus ja näillä kirjoittamillasi tiedoilla sinäkin.
Ylinopeutta ei saa ajaa joten miksi ohitella vielä ykinopeutta ajavaa.
Onko se sitä uhoa et minä pääsen vieläkin nopeemmin ja auto kulkee paremmin?
Miksi te kisailette siellä liikenteessä?Hai etkö tiiä?Hai kiihyttämällähän ne erämaatkin käy tutuiks.Hmm.Kumit risasiks.
- 09o8iu76y5t
katso tieliikkelakia kirjoitti:
Yksinkertaisesti liikennenopeuksien valvonta kuuluu poliisille, ei kotipoliisille. Jos ei osaa ajaa tienlaidassa että nopeammat pääsee ohitse, on parempi pysyä kotona. Tieliikkelaissakin on pykälät hitaammin ajaville ja myös siitä miten toimitaan jos joku haluaa ohi.
Vastasit minulle ja kirjoitan myös sinulle vastauksen.
Aiemmin tuo Kalle Kallup kyseli vinkkiä ylinopeutta ajavan ohituksesta ja vastasin.
Eli jos joku JO ajaa YLINOPEUTTA niin miksi vielä pitää jonkun ohittaa todella rankalla ylinopeudella.
Ei vaadi väistämistä tuollainen tilanne.
Ja mikä sinä sitten olen t vaatimaan hitaimpien pysymään kotona?
Jokainen ajaa sillä nopeudella mikä tuntuu itsestä turvalliselta, ei kaikki halua siellä liikenteessä kaahailla ja vaarantaa toisten ja itsensä turvallisuutta.
Jos ohi pääsemättömyys kenkuttaa niin ehkä sinun olisi syytä katsoa siihen mittariin ja kunnoittaa niitä jotka haluavat ajaa omaa ja muiden turtvallisuutta kunnioittaen.
MIELUUMMIN HITAAMMIN KUIN KAAHATEN! - rt56y7u89o
5+14 kirjoitti:
Taidat olla perussuomalaisia: Muita arvostellaan, mutta mitään ratkaisua tai vastausta ei tipu.
Nooo kerroppa vastaus sinä kun et näemmä ole perussuomalainen????
- realisti777
bmw 177hp350nm kirjoitti:
"Ajat taatusti yli nopeusrajoitusten ja kantaasi tulee siitä huolimatta vieläkin kiireisempi auto. Annatko tietä? Miten? "
En anna,painan lisää kaasua kunnes toinen jää jälkeen.tolla sun nuhapumpullas mihkään karkuun pääse.
- ikujyhtr
katso tieliikkelakia kirjoitti:
Yksinkertaisesti liikennenopeuksien valvonta kuuluu poliisille, ei kotipoliisille. Jos ei osaa ajaa tienlaidassa että nopeammat pääsee ohitse, on parempi pysyä kotona. Tieliikkelaissakin on pykälät hitaammin ajaville ja myös siitä miten toimitaan jos joku haluaa ohi.
Niin kuuluukin.
Kuka on väittänyt että kotipoliisit valvoo?
Se on vaan kumma kun siihen puskuriin tullaan kytikselle ja ohi pitäis päästä heti, ei siihen ohitukseen ole aina lupa kun vaarallinen paikka ja keltainen viiva.
Nopeusrajoitusliikennenerkissä oleva luku tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta, ei pakollista minimiä eikä edes tavoitenopeutta. Alinopeus -termi on joidenkin jauhopäiden keksimä nimi, ei sellaista ole oikeasti. Itse ajan sellaista nopeutta joka soveltuu parhaiten keli-, likenne yms. olosuhteisiin. Jos jollain tulee perässä hiki ajakoot ohi, en estele. Jokainen maksaa omat ylinopeussakkonsa itse.
- herraasiallinen
Mutta eikö kaikki voisi ajaa sitä kyltin nopeutta. Ja jos pitää päästä lujempaa tekee sen muiden ehdoilla.
Suomen pienillä nopeusrajoituksilla ei ole syytä ajaa alle ko nopeuden. - df dasf sfg
herraasiallinen kirjoitti:
Mutta eikö kaikki voisi ajaa sitä kyltin nopeutta. Ja jos pitää päästä lujempaa tekee sen muiden ehdoilla.
Suomen pienillä nopeusrajoituksilla ei ole syytä ajaa alle ko nopeuden.Entisessä asuinmaassani saa sakot, jos köröttelee kuuttakymppiä kahdeksankympin alueella. Niin on mielestäni hyvä. Jos ei osaa ajaa liikenteen mukana, pysyköön kotona. Liian hitaat ajajat vaarantavat muuta liikennettä pakottamalla toiset ohituksiin. Jotkut liian hitaasti ajavat ovat huumeiden käyttäjiä. Joillakin huumeilla on se vaikutus, ettei osaa arvioida nopeuttaan. Poliisin pitäisi olla tarkempana noiden köröttelijöiden kanssa.
Kaaharit ovat hekin ongelma. Minäkin joskus kaahailen, varsinkin silloin, kun joku ajaa edessäni liian hitaasti. Suomen nopeusrajoitukset ovat meilestäni naurettavan alhaisia ja nopeus muuttuu joka ikisen risteyksen tai kyläpahasen kohdalla vielä hitaammaksi. Vaikeaa ajaa, kun ei ehdi muuhun keskittyäkään kuin nopeusrajoituskylttien lukemiseen. - 8
df dasf sfg kirjoitti:
Entisessä asuinmaassani saa sakot, jos köröttelee kuuttakymppiä kahdeksankympin alueella. Niin on mielestäni hyvä. Jos ei osaa ajaa liikenteen mukana, pysyköön kotona. Liian hitaat ajajat vaarantavat muuta liikennettä pakottamalla toiset ohituksiin. Jotkut liian hitaasti ajavat ovat huumeiden käyttäjiä. Joillakin huumeilla on se vaikutus, ettei osaa arvioida nopeuttaan. Poliisin pitäisi olla tarkempana noiden köröttelijöiden kanssa.
Kaaharit ovat hekin ongelma. Minäkin joskus kaahailen, varsinkin silloin, kun joku ajaa edessäni liian hitaasti. Suomen nopeusrajoitukset ovat meilestäni naurettavan alhaisia ja nopeus muuttuu joka ikisen risteyksen tai kyläpahasen kohdalla vielä hitaammaksi. Vaikeaa ajaa, kun ei ehdi muuhun keskittyäkään kuin nopeusrajoituskylttien lukemiseen.Jos nopeusrajoitusten noudattaminen on sinulle vaikeaa, niin silloin SINUN olisi syytä pysyä kotona. Psykofyysiset kykysi eivät yksinkertaisesti riitä auton ajamiseen.
- e3w4r5y6t7
herraasiallinen kirjoitti:
Mutta eikö kaikki voisi ajaa sitä kyltin nopeutta. Ja jos pitää päästä lujempaa tekee sen muiden ehdoilla.
Suomen pienillä nopeusrajoituksilla ei ole syytä ajaa alle ko nopeuden.Kaikkien pitäisi ajaa kyltin näyttämää nopeutta....siis haloo jos ei oma taito riitä siihen niin miksi vaarantaa kaikki.
- aikaamuuhunkuinratti
Liikenne ei millään muotoa ole sujuvaa jos jatkuvasti ajellakörötellään 20km/h alle sen sallitun nopeuden. Sillä saadaan vaan ruuhkia, jonoja ja kiukkuisia ihmisiä aikaan! Jos ei kyky taikka halu riitä ajamaan sitä sallittua nopeutta niin sitten sopii pysyä kotona tai kulkea julkisilla.
Suurimman sallitun nopeuden ajaminen kun ei ole millään muotoa rikollista! - PeRa_73
Niin. Alinopeutta ei tunneta, mutta poliisi voi kirjoittaa sakot myös siitä. Jos ajat tarpeeksi paljon muita hitaammin, aiheutat taatusti vaaratilanteita tiellä, ja tästä voi kirjoittaa sakon liikenteen vaarantamisesta.
Nykypäivänä on kuitenkin aivan normaalia, että ajetaan sitä sallitua vauhtia. Näinollen se pieni prosentti, joka kokee että haluaa ajaa hiljempaa, aiheuttaa usealle vaaratilanteita. Toki jokaisella autoilijalla on velvollisuus aina sovittaa se ajonopeus aina tilanteen mukaan.
Kyllähän tuo liikenne on ajoittain nykyaikana aikamoista kilpailua, ja minä minä mentaliteetilla ajelua. - skofiia
Ja turvaväliäkin on vaikea pitää, kun siihen kumminkin tulla törttöilee joku eteen ja taas joutuu jarruttelemaan, jolloin takana tuleva joutuu jarruttaa, jne... Pitääkö turvaväli siis olla kilometri edellä ajavaan??
Itse siis yritän pitää turvavälin kaupungissa ja maantiellä, mutta moni autoilija ei taida edes tuntea koko termiä...- sakoitta 44 v.ajanut
Pidän hyvän turvavälin,mutta porvarin perkeleet työntyvät audeillaan ja mersuillaan kinni takapuskuriin.Luulisi koskevan liikennesäännöt myös porvaria.
- iokujhygt
sakoitta 44 v.ajanut kirjoitti:
Pidän hyvän turvavälin,mutta porvarin perkeleet työntyvät audeillaan ja mersuillaan kinni takapuskuriin.Luulisi koskevan liikennesäännöt myös porvaria.
Anna ajaa ja jos kolahtaa niin tiedät kuka on syyllinen.
Miksi se nyt niin hermostuttaa??
- ohi vaan
tuon kirjoittaja haluaa että kaikki ajaa jonossa alinopeutta.että pitäs istua koko päivä autossa jonkun kuppaajan takia.hidastelu ei todellakaan lisää turvallisuuta.
- Moottoripyöräiljä
Oletkos koskaan kuullut termiä sujuva liikenne. Jos ruuhkassa muut ajavat esimerkiksi 63kmh (60kmh rajoituksella) ja yksi ajaa vaikka 55kmh, hän aiheuttaa jonoa = ohituksia.
Jos on hyvä keli ja hyvä näkyvyys niin kyllä voit ajaa ihan rajoitusten mukaan.
Ainiin ja jos sattuu niin että sataa kaatamalla vettä ja moottoripyörä ajaa takanasi, saat myös silloin ajaa nopeusrajoituksen mukaan tai sitten siirtyä tien sivuun jos et uskalla. On nimittäin mukavata työpäivän päätteeksi ajella papparaisten takana 28kmh 50kmh-alueella ruuhkassa, kun sataa vettä eikä pääse ohitse.- trdefvdc
Mopoko sulla on kun et ohi pääse tuossa vauhdissa?
- 8
"Jos ruuhkassa muut ajavat esimerkiksi 63kmh (60kmh rajoituksella) ja yksi ajaa vaikka 55kmh, hän aiheuttaa jonoa = ohituksia."
Paskapuhetta. Ohituksia ei aiheuta se edelläajava vaan ne kusipäät, joiden maltti ei riitä kaasupolkimen löysäämiseen.
Ja mitä tuohon sateessa ajeluun tulee, niin hajoa sinne prätkäsi selkään. Ei kukaan ole pakottanut sinua hankkimaan moottoripyörää. - N o p e a
8 kirjoitti:
"Jos ruuhkassa muut ajavat esimerkiksi 63kmh (60kmh rajoituksella) ja yksi ajaa vaikka 55kmh, hän aiheuttaa jonoa = ohituksia."
Paskapuhetta. Ohituksia ei aiheuta se edelläajava vaan ne kusipäät, joiden maltti ei riitä kaasupolkimen löysäämiseen.
Ja mitä tuohon sateessa ajeluun tulee, niin hajoa sinne prätkäsi selkään. Ei kukaan ole pakottanut sinua hankkimaan moottoripyörää.Väärin. Jonoa ei koskaan aiheuta jonon ensimmäinen, vaikka ajaisi kuinka hitaasti, vaan se toinen, joka jää ekan puskuriin roikkumaan. Tällöin takana tulevien ohitus vaikeutuu kun yhden ohitettavan sijasta edessä onkin kahden auton pituus. Mm. tästä syystä turvaväli on hyvä ja aiheellinen asia. Älä siis mene perään roikkumaan, jos et aio ohittaa. Kaikki eivät kulje hitaalla.
- Moottoripyöräilijä
trdefvdc kirjoitti:
Mopoko sulla on kun et ohi pääse tuossa vauhdissa?
Ei, vaan maalaisjärkeä päässä. Vaikka moottoripyörällä pääsisikin ruuhkassa ajamaan kaistojen keskeltä ohi, en tee sitä koska se on mielestäni liikenneturvallisuuden vaarantamista.
- Moottoripyöräilijä
8 kirjoitti:
"Jos ruuhkassa muut ajavat esimerkiksi 63kmh (60kmh rajoituksella) ja yksi ajaa vaikka 55kmh, hän aiheuttaa jonoa = ohituksia."
Paskapuhetta. Ohituksia ei aiheuta se edelläajava vaan ne kusipäät, joiden maltti ei riitä kaasupolkimen löysäämiseen.
Ja mitä tuohon sateessa ajeluun tulee, niin hajoa sinne prätkäsi selkään. Ei kukaan ole pakottanut sinua hankkimaan moottoripyörää.Eli jos sinä olet päättänyt ajaa aamuruuhkassa vaikkapa sitä 15kmh, niin kaikkien muiden pitäisi vain löysätä jarrupoljinta? Ihan kiva ajatus, mutta valitettavasti ihmisen aivot ei ole rakennettu sietämään tälläistä ärsytystä.
En hajoa, tykkään ajella pärrällä.
Varo itse hajoamasta sinne liian tiukan piposi sisään. - heh :D
8 kirjoitti:
"Jos ruuhkassa muut ajavat esimerkiksi 63kmh (60kmh rajoituksella) ja yksi ajaa vaikka 55kmh, hän aiheuttaa jonoa = ohituksia."
Paskapuhetta. Ohituksia ei aiheuta se edelläajava vaan ne kusipäät, joiden maltti ei riitä kaasupolkimen löysäämiseen.
Ja mitä tuohon sateessa ajeluun tulee, niin hajoa sinne prätkäsi selkään. Ei kukaan ole pakottanut sinua hankkimaan moottoripyörää.Taitaa vaan sua ärsyttää se kun joku menee ohi. Ei taida oma autos kulkee motarillakaan 120..? Eli pysy poissa liikenteessä, jos et osaa kaasua painaa!
- ghjghjkghjk
TOTTA HELVETISSÄ PITÄÄ ANTAA TURVA VÄLIÄ STNA SENTÄÄN !!!!
Tai no lähdet ohittamaan jos se on sallittua silloin - Yli miljoona km
Minulla on nopea nelivetoauto jossa on matalaprofiiliset renkaat ja tehokkaat jarrut, jolla voi ohitukset suorittaa kepeästi monissa sellaisissa paikoissa joissa perusautolla ei kannata yrittää mennä. Pidän turvavälit, mutta kun ohittamaan lähtee niin ainahan sitä edellä olevaa lähestytään takaa ensin, ellei sitten ole toinen kaista vieressä tyhjänä.
Monet liikenteessä eivät tajua sitä, että on ajoneuvosta ja kuskista kiinni miten ohituksen voi tekniikan ja hoksottimien puolesta suorittaa. Ei kannata aivan jokaiselle ohittajalle alkaa vilkutella valoja, vaikka tilanne olisikin nopea kunhan ohittaja ei syyllisty mihinkään liikennesääntöjen vastaiseen toimintaan.
Selkeät ripeät ohitukset lisäävät turvallisuutta. Missä onnettomilla autoilla ei kannata edes harkita ohitusta, moni kunnmollinen todellinen auto suoriutuu asiasta ilman sen kummempia riskejä. Ymmärtäkää tämä. Ja että kuskeisakin on eroja. Taatusti osaan savossa. karjalassa ja helsingin keskustassa jne..
Jos kaikki ajaisi samalla tavalla ei olisi ruuhkaa ei nynnyttelijöitä...
Traktorit ym.. peltovehkeet on tappokoneita.. etenkin jos kuljettaja
pongahtaa eteen pikkutieltä tai kolmion takaa..
28 vuotta kortti ei kolareita.. muutama ylinopeussakko tosin on maksettu.- jhkhjkhjkh
On todella itsekästä ajaa alinopeutta. Muut joutuvat tekemään ohituksia kun yksi on tientukkona. Kuljetusten kuormat pitää saada ajoissa perille, ihmisillä on kiire töihin jne. Jos eläkeläisellä on aikaa körötellä niin muilla ei ole.
- Yualle
Juu ja kaiken huippu ovat nämä förskottia kaksikaistaisella tiellä ottavat.
Jos nopeusrajoitus vaihtuu suuremmaksi vasta parin sadan metrin päässä, niin hepä kiihdyttävät siihen jo hyvissä ajoin ennen rajoituksen vaihtumista. Sitten kun itse kiihdytän siihen nopeuteen, rajoituksen vasta vaihduttua, niin sitten ollaan ihan huulipyöreänä, että "Hei, mitäs nyt ..." - "Hämäläiset"
Kyllähän ei voi kun ihmetellä miten joku viittii ajaa alinopeutta ja vaarantaa näin muut autoilijat vaarallisiin ohitustilanteisiin! Tätä en ole ikinä ymmärtänyt ja sekin vielä ettei näitä itseensä luottamattomia autoilijoita sakoteta tästä vaan ne ohittajat joutuvat maksamaan kun vauhti ohitustilanteessa nousee hiaman yli sallitun!
Ja voisivat ainakin antaa tietä, jos turraavat ettei kaikkien 100 autoilijan tartte ohitella, näin teen itse aina, kun joku liimautuu puskuriin kiinni! - Teiden kingi
Osaan ajaa. Useimmat muut eivät osaa. Eilen(kin) pikkukinneri veti letkaa satasen rajoituksella noin 8-kymppiä (mittarinopeus). Oli melkoinen, sinänsä nautittava, työ tulla sieltä kuuden auton takaa kärkkymään jononjohtajan teilauspaikkaa. Ohitustilanteessa vilkaisin sitten oikealla ja kyllä, kuudenkympin ja kuoleman väliltä oleva rouvashenkilöhän se siellä kuskaa virkkausseuraa. Hymy ja sentteri peliin, ja eiku ohi.
- Maltti on valttia
Sain ajokortin v 1957. Ajoin Helsinki-nimisessä kivikylässä taksia vuodesta 1972-2009 ilman yhtään itseaiheutettua kolaria. Ylinopeussakkoja ei ole ensimmäistäkään, toistaiseksi. Selkäni takana yli 4 miljoonaa ajokilometriä ja nyt eläkkeellä.
Pyrin noudattamaan liikennesääntöjä joka suhteessa, ettei satu vahinkoja. Vaikka joku hidastelee edessä, hänellä lienee siihen omat syynsä. En polta hihojani enkä päreitäni vaan odotan takana kaikessa rauhassa, kunnes tulee mahdollisuus ohitukseen.
Kukaan ei ole yksin liikenteessä. - Elämänkouluttaja
Johan olet mahtava kingi, kun oikein mummoseurueesta pääsit ohi ja siitä vielä tännekin tulit itseäsi kehumaan. Olisit ajellut kiltisti perässä vaan, ei sun elämäs siitä olisi huonommaksi tullut.
- Urpon Turpo
Just näitä näkee alvariinsa,jostain kumman syystä tämän hitaan ajavan perään kerääntyy kaikki saman henkiset,sitten onkin jono valmis,se tuli huomattua kun etelä-savosta tulin,ei ollut yks eikä kahta vaan useampia,kelkkotiin kahtakymppiä alle rajoituksen,ja taas se klassinen ohituskaista mysteeri,saatiin kaasua lisää kun tie leveni ? sitten piti itse painaa pedaali pohjaan,nimittäin kun tie kapeni alkoi taas mateliminen.
- Turvallinen nopeus
Turvallisin nopeus on se jota suurin osa ajaa, ei se mitä merkillä näytetään.
Tällöin ohitustarve ja ohittamisten määrä on pienin.
Merkit pitäisi muuttaa näyttämään sitä mitä oikeasti ajetaan. - 9876rtyu
Voi että musta on tullut niin vihanen kuski raskaana ollessa ja vauvan synnyttyä (suojeluvietti), että annan mielummin mieheni ajaa.. Kävimme hakemassa vauvan kanssa mieheni töistä klo 23.00, jolloin liikennetä on todella vähän. Silti jonkun älykääpiön täytyy tulla ajamaan puskuriin kiinni, vaikka viereinen kaista on täysin vapaa ja muita autoilijoita ei ole. argh!! Pelkään ylikaiken vauvamme turvallisuuden takia liikenteessä, kun jotkut ei yhtään ajattele.
Kerrankin ihan vapisin motarilla, kun eräs nuori mieskuski ajoi ihan puskurissa kiinni niin ettei hänen ajovalojaan edes näkynyt.. Ohitin pari autoa jotta saisin karistettua tämän puskuristani.. Mutta hän ohitti samat autot ja takaisin ajamaan mun puskuriin kiinni. En käsitä miksi ei voinut ohittaa minua vaan ajoi monta kymmentä kilometriä minussa kiinni... Olis pitänyt soittaa poliisit. Raivostuttavaa ja todella pelottavaa..- gsfgsfgsfgasdfsdafsd
ei kannata itse lähteä ohittelemaan jos joku perseessä painostaa. sovittaa vain sen tilannenopeuden sopivaksi. tietenkin ilman mitään äkkijarrutuksia. on sitä joskus kantatiellä kahtakymppiäkin menty kun takana joku on parin metrin päässä kiinni. mutta se on silloin sopiva tilannenopeus, josta toki vieläkin laskun varaa olisi hieman.
Et sitten vieläkään keksi muuta vaihtoehtoa koetun kaltaisen tilanteen muuttamiseksi kuin toisen autoilijan rankaisemisen TEIDÄN MOLEMPIEN ajattelemattomuudesta???!
Ja miksi kummassa et itse hiljentänyt ajonopeutta? Aina voi siirtyä lähemmäs tien oikeaa reunaa ja hiljentää nopeutta kunnes takapuskurissa roikkuva menee ohi. (Tuskin takana ajava olisi pysähtynyt perääsi.)
Uskon, että miehesi on tarvittaessa aina valmis odottamaan muutaman minuutin kauemmin teitä - jos voi luottaa teidän saapuvan perille.
Kamalaa, miten vaarannat oman ja lapsesi turvallisuuden ottamalla raivostuneena ja tärisevänä ihan turhia riskejä liikenteessä.
Kokematon ja hermostunut kuljettaja. Äiti! Äiti, joka kuvittelee kasvaneensa äidiksi ja pitävänsä huolta omansa lisäksi myös lapsensa turvallisuudesta?!
Älykääpiöt ja idiootit eivät osaa ajatella, mutta sinä osaat. Ajattele siis, ajattele uudelleen, ja mieti, miten voit muuttaa omaa käyttäytymistäsi turvallisuuden parantamiseksi.
Pysähdy ja mieti!
Sinun on vastuu!
Ajattele ja ajattele uudelleen!
Kasva ihmisenä, autonkuljettajana ja kasva hyväksi äidiksi.
Joskus kiire voi loppua rysähtävään hetkeen ja liikkuminen voi päättyä siihen.
Turvallisempia kilometrejä ja paljon onnellisia vuosia perheellesi!- 9876rtyu
optimisti-orvokki kirjoitti:
Et sitten vieläkään keksi muuta vaihtoehtoa koetun kaltaisen tilanteen muuttamiseksi kuin toisen autoilijan rankaisemisen TEIDÄN MOLEMPIEN ajattelemattomuudesta???!
Ja miksi kummassa et itse hiljentänyt ajonopeutta? Aina voi siirtyä lähemmäs tien oikeaa reunaa ja hiljentää nopeutta kunnes takapuskurissa roikkuva menee ohi. (Tuskin takana ajava olisi pysähtynyt perääsi.)
Uskon, että miehesi on tarvittaessa aina valmis odottamaan muutaman minuutin kauemmin teitä - jos voi luottaa teidän saapuvan perille.
Kamalaa, miten vaarannat oman ja lapsesi turvallisuuden ottamalla raivostuneena ja tärisevänä ihan turhia riskejä liikenteessä.
Kokematon ja hermostunut kuljettaja. Äiti! Äiti, joka kuvittelee kasvaneensa äidiksi ja pitävänsä huolta omansa lisäksi myös lapsensa turvallisuudesta?!
Älykääpiöt ja idiootit eivät osaa ajatella, mutta sinä osaat. Ajattele siis, ajattele uudelleen, ja mieti, miten voit muuttaa omaa käyttäytymistäsi turvallisuuden parantamiseksi.
Pysähdy ja mieti!
Sinun on vastuu!
Ajattele ja ajattele uudelleen!
Kasva ihmisenä, autonkuljettajana ja kasva hyväksi äidiksi.
Joskus kiire voi loppua rysähtävään hetkeen ja liikkuminen voi päättyä siihen.
Turvallisempia kilometrejä ja paljon onnellisia vuosia perheellesi!Jos ohitan autoja vaarannan turvallisuutemme? Kyllä minä hidastinkin vauhtia, kun hän ei tajunnut mennä meidän ohi enkä ihan päättömästi ajellut.. mutta ei moottoritielläkään kauheen turvallista ole laskea nopeutta ihan kahteenkymppiin.. olisi varmaan pitänyt se tähän kirjoittaa koska nyt olen huono äiti.. huoh.
- O - O
9876rtyu kirjoitti:
Jos ohitan autoja vaarannan turvallisuutemme? Kyllä minä hidastinkin vauhtia, kun hän ei tajunnut mennä meidän ohi enkä ihan päättömästi ajellut.. mutta ei moottoritielläkään kauheen turvallista ole laskea nopeutta ihan kahteenkymppiin.. olisi varmaan pitänyt se tähän kirjoittaa koska nyt olen huono äiti.. huoh.
Kuulostat ihan hyvältä ja kehityskelpoiselta äidiltä, ja siksi varmaan kasvat vieläkin paremmaksi.;D ;D - Ihmisellä ei voi olla parempia kasvattajia ovat omat, rakkaat ja tärkeät lapset. - Täydelliseksi äidit muuttuvat yleensä vasta muistoissa.
I
Voit arvailla, miksi heitin tuon ehkä turhan provosoivan viestini. Olisinko ehkä joskus kettuuntuneena .... ;) Päätin muutamia vuosia sitten tosissaan muuttaa tapojani, mutta harjoittelen edelleen. - On muuten pahuksen paljon vaikeampaa kouluttaa itseään ja muuttaa tapojaan kuin arvostella muita.
# ) ;) */* :D
Nopeuden lisääntyessä myös riskit kasvavat aina! Auto ehtii liikkua hämmästyttävän paljon pitemmän matkan jo ennenkuin kuljettaja ehtii reagoida yllättävässä tilanteessa.
Vähennä nopeutta, ehkäise onnettomuuksia. Fysiikan lait sanovat, että
* jarrutusmatka nelinkertaistuu kun nopeus kaksinkertaistuu ja
* nopeuden alentaminen neljänneksellä lyhentää jarrutusmatkan puoleen.
http://www.ennakoiva-ajaminen.fi/tilannenopeus
Ja tässä hauska linkki oman reaktioajan testaamiseksi: http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/sleep/sheep/ - älä katso peileihin
>eräs nuori mieskuski ajoi ihan puskurissa kiinni niin ettei hänen ajovalojaan edes >näkynyt..
Ne on kuule ne rattijuopot niitä vaarallisia. On oikein kampanjoitakin että kaahata saa, kunhan ei ole kännissä.
(Olisit soittanut 112, julli syyllistyi törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen josta seuraa vähintään 30 päiväsakkoa.)
Turvavälit, ryhmittyminen ja vilkun käyttö!
===============================
Liikenteen havainnointi,
* toisten huomioon ottaminen,
* turvavälit,
* ryhmittyminen ja
* vilkun käyttö
näyttävät nykyisin unohtuneen monilta autolla liikkuvalta.
Jos kaikki pitäisivät maanteillä riittävän pitkät turvavälit, ei pitkiä matelevia jonoja syntyisikään - paitsi pahimpina ruuhka-aikoina.
Jokainen näyttää tietävän, mitä toisten autoilijoiden pitäisi tehdä, ja moni pyrkii omahyväisesti myös kouluttamaan liikenteessä toisia tai näyttämään toisille.
"Prrrrr, nyt minä näytän noille mänteille, miten oikea auto kulkee!"
"Minä ajan juuri oikeaa sallittua nopeutta, enkä prrrrrrrr päästä ketään ohi. - Opetelkoot muutkin ajamaan!"
Jotkut ajavat omahyväisesti "alle nopeusrajoitusten" tai niiden mukaan keskiviivan tuntumassa, ja väittävät näyttävänsä mallia muille ajamalla juuri sallittua nopeutta (vanhan autonsa nopeusmittari voi näyttää todellista pienempää ajonopeutta). Alamäissä ja suorilla auton nopeus voi nousta sen sijaan, että kuljettaja antaisi toisille tilaisuuden ohittaa.
En ymmärrä, miksei hitaammin ajeleva voisi siirtyä turvallisten ohituspaikkojen kohdalla lähemmäksi tien oikeaan laitaa. Vaikka nopeasti kiihtyviä autoja on jo paljon, ei ohittaessakaan ihan hurjiin nopeuksiin saisi kiihdyttää, ja turvallinen ohittaminen vaatii aina oman aikansa. Turhia riskejä näkee jonojen ohitustilanteissa aina.
Jotkut vasemmalle kääntyvät pysähtyvät keskelle ajorataa odottamaan kääntymistilaisuutta. He pysäyttävät koko jonon, vaikka tielle saattaisi jäädä riittävästi tilaa kääntyvän auton maltilliseen ohittamiseen, jos kääntyjä ryhmittäytyisi keskiviivan viereen.
Tiedän, etten pystysi opettamaan ketään liikenteessä, ja olen siksi yrittänyt kouluttaa itseäni.
Jos haluan ajella maaseudulla maisemia katsellen, annan perään ilmestyneelle autolle tai jonolle ohitustilaisuuden aina ensimmäisessä turvallisessa paikassa. Usein saatan tehdä pienen mutkan linja-autopysäkille, eikä aina tarvitse edes pysähtyä.
Huomaavaisuus vähentää rattiraivoa liikenteessä ja lisää hyvää mieltä kaikille.
Mielestäni näyttää siltä, että ystävällisten, toisetkin huomioon ottavien autoilijoiden määrä on lisääntymässä.
Ehdotan, että heilautetaan iloisesti kättä ja kiitetään liikenteessä seuraavia meille tilaa antavia autoilijoita.
Vaikket haluaisi peukuttaa täällä, nosta reilusti kättä liikenteessä... ja hymy muidenkin kuljettajien huulille.- 10 kilsaa ylivauhtia
Jos jonon ensimmäinen ajaa nopeurajoituksen mukaisesti niin sen jonon viimeinen ei taatusti sitä tee. AAMEN.
Todellakin jos ei kykene ajamaan lujempaa nii on aika vaarallinen liikenteessä.
Hitaasti ajaminen on todellakin vaarallista oikeesti.- Nähty on tämä
Paskat se hitaasti ajaminen vaarallista ole, vaan kaltaisesi kaikki-mulle-heti-nyt-nykyihmiset, joilla on helkutinmoinen tarve päästä ensimmäiseksi seuraaviin liikennevaloihin persettä kaivamaan.
- O - O
Pötypuhetta. JOS kaikki pitävät kunnon turvavälit, liikennevirta soljuu nopeusrajoitusten mukasta vauhtia.
(Tosin se vauhti on usein oikeasti 10 km/t ylinopeudella).
Kovaa ajavat lisäävät riskejä liikenteessä moninkertaiseksi. Hitaasti ajavat voivat lisätä vain muutamien, (vähemmän sosiaalisten??) autoilijoiden harmistumista.
Hei, kannattaa muistaa, että sinä ET ole Jumala, et edes liikenteessä. Amen.
- reikäpää
Mikä on nönnöttäjä, entä reikäpää (tietääksemi useimmilla ihmisillä on seitsemän reikää päässa).
Ja ennen kaikkea: mitä on purppaus?
Jos noita outoja ilmauksia ei oteta huomioon, olet (mikäli oikein ymmärsin nuo outoakin oudommat ilmaisut) täysin oikeassa, mutta kun oli tuo käsittämätön kieli, en uskalla ainakaan plussia antaa. Kannattaa mennä opiskelemaan turvavälien pitämistä vaikka ajelemalla euroopassa autollaan. Jos et pidä kunnon turvaväliä - saat sakot. Jos teet sen rikkeen uudestaan, sakot tuplautuu. Miehet oppii vaan kantapään kautta, joten siitä vain kaikki turvavälejä pitämättömät - opiskelemaan oikeata ajokulttuuria - eurooppaan. ;)
- O - O
Euroopassa on monenlaisia ajokulttuureja, myös vähemmän hyviä kuin Suomessa.
Mitä maita suosittelet opintomatkakohteiksi?
Ei tarvitse lähteä ulkomaille, jos aloittaa omien ajotapojen muuttamisesta sen opiskelun. Omissa tavoissa on aina jotain parantamisen varaa. Jos pipo alkaa kiristää, kannattaa ensimmäiseksi katsoa peiliin. Kukaan muu ei voi auttaa.;)
Olen jo kauan ollut sitä mieltä, että olemattomista turvaväleistä sakottaminen lisäisi enemmän liikenneturvallisuutta Suomessakin kuin pienistä ylinopeuksista sakottaminen.
- R-E-K-K-A-M-I-E-S
Niin ja rekkamiehenä sanon sen, että kun rekka tulee moottoritielle ja ajaa sitä kiihytys-kaistaa niin olkaa ihmiset ystävällisiä ja päästäkää se rekka siihen kaistalle ja vaihtakaa henkilöauton kuljettajat siihen toiselle kaistalle, se on niin tympiää jos joutuu ison auton melkein pysäyttään siihen ja siihen isoon rekkaan ei saa vauhtia ihan heti.... Antakaa ihmiset tietä.... ja mä oon naisissa huomannu sen että ne ei oikeen ymmärrä tätä asiaa!!!!
Mistä sinä sieltä korkealta rekannupista senkin muka näet, että onko henkilöauton kuskinpaikalla nainen vai mies? ;)
- R-E-K-K-A-M-I-E-S
alaura kirjoitti:
Mistä sinä sieltä korkealta rekannupista senkin muka näet, että onko henkilöauton kuskinpaikalla nainen vai mies? ;)
No peileistä... niitähän rekka kuski kyttää jatkuvasti...
R-E-K-K-A-M-I-E-S kirjoitti:
No peileistä... niitähän rekka kuski kyttää jatkuvasti...
Taidat ollakin aikamoinen turvallisuusriski siellä liikenteessä, jos sun koko aika menee ohitsesi ajavien henkilöautojen kuskien tuijottamisessa, kuin muun liikenteen seuraamisessa. ;)
Ei varsinaisesti kuulu aiheeseen mutta avaudunpa nyt kuitenkin. Moottoritiellä ajaja, mitä järkeä on ensin ohittaa ja sitten ajaa kuitenkin seuraavasta rampista ylös? Ihan tolloja ohituksia näkyy miltei poikkeuksetta kun liikun motarilla, ohitetaan ja käännytään 50-100m jälkeen rampille... Kun ei vaan voi ajaa siinä toisen takana kunnes kääntyy...
- 16:23
Veit sanat suustani juuri nämä idioottimaiset turhat ohitukset aiheuttaa turhia
vaaratilanteita kuten myös änkeäminen rampilta kylkeen tai sitten ne tollot
jotka ohittavat ja vetävät heti nokan eteen kuraa roiskimaan, näitähän riittää.
- TAHALLAAN HIDASTAJA
JA MITÄ TE NIILLÄ MUUTAMILLA MINUUTEILLA TEETTE JOTKA EHKÄ SATUTTE HYVÄLLÄ TUURILLA SÄÄSTÄMÄÄN. ENSIO ITKONEN TAKAISIN RUUTUUN ETTÄ OPPI MENEE PERILLE. SUOMI ON PERÄSSÄHIIHTÄJIEN MAA, NÄKEEHÄN SEN PUSKURISSA ROIKKUJISTAKIN.
- Joustavasti
Sittenhän on sekin keino ja kikka kolmonen, että hidas siirtyy sivuun ja päästää jonon takanaan ohitse. Mutta kun hidas ei koskaan snaijaa tätä, niin missä vika? - Hitaudessa(ko).
Kun en ole hidas ja vaikka en ajakaan lujaa, vaan omaa joutuisaa vauhtiani, niin turhaannun, vihastun ja kiivastun etanoista liikenteessä, alta pitää mennä pois, jos käy hitaalla.- uy7 65deu7
Viha liikenteessä on vaarallista!!!
- Hah !
uy7 65deu7 kirjoitti:
Viha liikenteessä on vaarallista!!!
Miun vihani on niiin lempeää, että siitä ei ole vaaraa kenellekään.
- 616
Hitaammasta mennään ohi, tietysti. Heti sellaisessa paikassa, kun se on turvallisesti ja fiksusti mahdollista. Ok, jos on vaikka vilkas lomamenoliikenne, ohituspaikat ovat harvassa. Tällöin liikenne jonoutuu nopeasti ja siinähän sitten ajellaan sen ensimmäisen ehdoilla. Ja se on vain hyväksyttävä. Tai vaihdettava reittiä.
Mutta yleensä "hidastelija" ei ole ongelma. Hitaammastahan pääsee siis aina ohi. Ne, jotka jää perään roikkumaan ja muodostamaan jonoa, on ongelma. Jos taitosi ei riitä hitaamman ohittamiseen, ole ystävällinen ja jätä edellä menevään kunnon väli (=useamman auton mitan verran siis), jotta muut voivat ohittaa turvallisesti teidät. - vapaa,.,.,
Kaiken tämän lukeneena huokaan että onneksi en omista autoa niin ei moisia tekemällä tehtyjä ongelmia.
Vapaa kulkemaan ja happi ei lopu! - "hämäläinen"
Näinhän se on, että hitaan auton takanaolija sen jonon muodostaa ja on syyllinen!
Ja säästäähän siinä niin pirusti aikaa, jos esim 100 rajoituksella ajaa sitä satasta eikä 90km/h toisten perässä, mullakin 500km päiväajossa se tekee puoltuntia ja vuodessa 182h = 8VUOROKAUTTA STNA ja kortinoloaikana se tekee jo vuoden turhaan ratin takana, pilaatte toisten elämän hituroimalla!!- ikujyhtrf
Mutta mihin hel.... teillä on siellä tiellä kiire???
- itqparqbuhuu
ikujyhtrf kirjoitti:
Mutta mihin hel.... teillä on siellä tiellä kiire???
mitä se sulle kuuluu. Aja sinä sinne minne olet menossakin ja anna toisten mennä minne menevät. Ärsyttää tuo iänikuinen mantra jota hoetaan. Ärsyttää ajaa kuin hidastetussa elokuvassa, ei mitään muuta syytä. Ja jos haluan ajaa hitaasti, ajan hitaasti. Älä tule siitä saivertelemaan, vaan mene ohi tumpelo.
- Minäkin hidas
Ammatinvalintakysymys. Sitäpaitsi rikot työaikalakeja.
- ikujyhtrf
itqparqbuhuu kirjoitti:
mitä se sulle kuuluu. Aja sinä sinne minne olet menossakin ja anna toisten mennä minne menevät. Ärsyttää tuo iänikuinen mantra jota hoetaan. Ärsyttää ajaa kuin hidastetussa elokuvassa, ei mitään muuta syytä. Ja jos haluan ajaa hitaasti, ajan hitaasti. Älä tule siitä saivertelemaan, vaan mene ohi tumpelo.
Minä en ajele mihinkään, ei oo tarvis.
En ole ketään kieltänyt menemästä minne haluavat vai olenko?
Kuulostaa siltä että sulla se tuo elämä menee kuin nopeutetussa filmissä ja kohta sitä ei ole.
Ikää ei varmaan ole paljoa koska et tunnu vielä oppineen että hitaasti hyvä tulee ja kiireellä pääsee vain hautaan.
Niin et mihin teillä siellä tiellä on kiire??? - itqparqbuhuu
ikujyhtrf kirjoitti:
Minä en ajele mihinkään, ei oo tarvis.
En ole ketään kieltänyt menemästä minne haluavat vai olenko?
Kuulostaa siltä että sulla se tuo elämä menee kuin nopeutetussa filmissä ja kohta sitä ei ole.
Ikää ei varmaan ole paljoa koska et tunnu vielä oppineen että hitaasti hyvä tulee ja kiireellä pääsee vain hautaan.
Niin et mihin teillä siellä tiellä on kiire???Samalla tyylillä on ajettu reilu kymmenen vuotta. Ajakoot hitaammin ne jotka haluavat ja nopeammin ne jotka haluavat. Mulle riittää yksi auto ajettavaksi. Aja sinä useampaa jos haluat, mutta et minun autoani. Välillä ajan hitaasti ja välillä nopeammin.
- itqparqbuhuu
itqparqbuhuu kirjoitti:
Samalla tyylillä on ajettu reilu kymmenen vuotta. Ajakoot hitaammin ne jotka haluavat ja nopeammin ne jotka haluavat. Mulle riittää yksi auto ajettavaksi. Aja sinä useampaa jos haluat, mutta et minun autoani. Välillä ajan hitaasti ja välillä nopeammin.
vielä plussa itelle
- ikujyhtrf
itqparqbuhuu kirjoitti:
Samalla tyylillä on ajettu reilu kymmenen vuotta. Ajakoot hitaammin ne jotka haluavat ja nopeammin ne jotka haluavat. Mulle riittää yksi auto ajettavaksi. Aja sinä useampaa jos haluat, mutta et minun autoani. Välillä ajan hitaasti ja välillä nopeammin.
Tässä se nähdään, suomalainen perusjuntti. MINÄ en muuta tapojani muuttakoon toiset.
;DD - Vikkelä jaloistakin
ikujyhtrf kirjoitti:
Mutta mihin hel.... teillä on siellä tiellä kiire???
Eihän kyse ole kiireestä ollenkaan. Ihmisen luonteen laatu, mielen vilkkaus, hoksaamiskyky, tajuamistaito, refleksien toiminnan nopeus, valppaus, tieto, taito, mitä vielä ... ovat vain kaikilla meillä erilaisia.
Minä ja siippani olemme loistavat esimerkit; minä lähden liikkeelle nopeasti oli kyse autolla ajosta tai liikkeelle lähtemisestä fyysisesti, hän kulkee verkkaisesti, hitaasti ja rauhallisesti, kuin ajatellen ensin, miten liikkeelle lähtö tulee suorittaa.
Luonteeltaan vilkkaitten ja nopeampitempoisten on vaikea hissuttaa liikenteessäkän. Eikä se tee heistä vaarallisempia, koska he myös huomaavat, hoksaavat ja lukevat liikennettä nopeammin kuin sellainen tyyppi, jolla tapahtuu päässä hitaasti ja joka tarvitsee enemmän aikaa asioitten hahmottamiseen. - En käy hitaalla
ikujyhtrf kirjoitti:
Minä en ajele mihinkään, ei oo tarvis.
En ole ketään kieltänyt menemästä minne haluavat vai olenko?
Kuulostaa siltä että sulla se tuo elämä menee kuin nopeutetussa filmissä ja kohta sitä ei ole.
Ikää ei varmaan ole paljoa koska et tunnu vielä oppineen että hitaasti hyvä tulee ja kiireellä pääsee vain hautaan.
Niin et mihin teillä siellä tiellä on kiire???Vikkeläjalkaisen vastaus sopii myös tähän.
- pumppailijat
Ajetaan rajotusten mukaan, jos sää sen sallii ja se on muutenkin mahdollista. Ja alinopeutta ajavat viel menee, mutta sitten on näitä "KAASUN PUMPPAILIJOITA"!!!! Ajetaan 50km/h, 70 km/h rajotusalueella ja kun lähtee ohittamaan sellasta kuskia ni eikös se sitten kiihdytä nopeutensa yli 70. ÄRSYTTÄVÄÄ!!
- 18+2
Itse ajan aina 100km/h alueella 80-90km/h. Ja näin teen ihan sen vuoksi että säästän 1litran satasella. Siinähän kanssa autoilijat hiiltyvät, mutta ei kiinnosta. Yksikin päivä kiihdytyskaistalta yritti nainen tunkea, mutta ei osannut omaa vauhtiaan säädellä sitten yhtään minun mukaani ja roikkui siinä vierellä ihan loppuun asti. Sitten kun kiihdytyskaista loppui hän tajusi että siinä hänen autossaan on jarru/kaasupoljinta voi nostaa niin hän pääsi minun puskuriini kiinni. Sen jälkeen tultiin ohitte ja kyylättiin niin maan perussuomalaisesti, kyyläsin kunnolla takaisin ja näytin sormella että mitä mieltä olin hänen ajotyylistä.
- Käämit palaa
Henkilökohtaisesti mua sieppaa varmaan eniten ne v***n 90:n köröttelijät, jotka on aina tientukkona keräämässä jonoja, mutta kumma kyllä ne löytää kaasupolkimen AINA ohituskaistan (tms muun ohituspaikan) alkaessa! Sitten nuo samaiset heikkoegoiset "teiden ritarit" köröttää sitä samaa v***n 90:ä MYÖS 60:n alueella!!!!
HANKKIKAA ITSETUNTO, oikeasti säälittävää, että se perustuu siihen peltilehmään...!- 98o0iu7
Ei se ensimmäisenä ajava sitä jonoa tee vaan ne jotka perässä ajavat! ;D
- Idi Ootteja
JOS hiljaa köröttelevä nostaa nopeutta aina ohituspaikkojen lähestyessä ja niiden kohdalle, HÄN varmistaa jonon jatkumisen, pipojen kiristymisen ja siksi lisää riskejä ja vaarallisia tilanteita. HÄN on SYYLLINEN!
- hfjjf
Minua on aina kiinnostanut tietää, mikä on niiden autoilijoiden motiivi, jotka muuten ajavat alinopeutta, mutta esimerkiksi ohituskaistan alkaessa kiihdyttävät jopa ylinopeuteen. Joten jos kuulut tähän ryhmään, voitko kertoa miksi menettelet näin? Onko se pelkkää kiusaamista, tyhmyyttä vai saatko siitä jonkinlaista mielihyvää kun on jono perässä? Sen olen pannut merkille että hyvin usein tähän syyllistyvät farkkuvolvoillaan ajavat kyyrät. Koska itse vihaan näitä kyyriä yli kaiken, ohitan heidät vaikka kortin menettämisen uhalla. Onneksi autostani löytyy parin normitojotan verran voimaa että ohi mennään vaikka kyyrä kuinka yrittäisi estää aikeeni. Ja sekös kyyrää harmittaa :)
- ei onneks noita ong.
Jospa se ärsyyntyy taas sinun puskurissa ajamisesta ja ärsyttää vastavuoroisesti sinua sillä hitaalla ja taas kiihdyttämisellä.
Tässä näkee suomalaisen kuljettajan kun hän pääsee ratin taakse.
Kumpi on sit oikeassa ja kumpi väärässä, tapelkaa siinä sitten...
AINAINEN VALITUS OLI MITEN TAHANSA!!! - hfjjf
ei onneks noita ong. kirjoitti:
Jospa se ärsyyntyy taas sinun puskurissa ajamisesta ja ärsyttää vastavuoroisesti sinua sillä hitaalla ja taas kiihdyttämisellä.
Tässä näkee suomalaisen kuljettajan kun hän pääsee ratin taakse.
Kumpi on sit oikeassa ja kumpi väärässä, tapelkaa siinä sitten...
AINAINEN VALITUS OLI MITEN TAHANSA!!!En aja kenenkään puskurissa koska en halua kiveniskemiä autooni ja riittävä turvaväli on pidettävä muutenkin. Ja ohitus onnistuu nopeasti vaikka olisi reilumminkin rakoa edellä menevään. Ja juuri siitä nämä kyyrät tunnistaakin, että ajetaan tahallaan pumppaavasti vaikkei kukaan edes provosoi. Useimmiten kyyrien perässä on jo pitkät jonot, tällöin joutuu ohittamaan sitten koko letkan koska se nopeuden pumppaamisen vaikutus ajonopeuden vaihteluun on siitä suurempi mitä taaempana ajat siinä jonossa.
- Kalle Kallup
"Kysymys vastavuoroisesti reippaasti ajavalle:
Ajat taatusti yli nopeusrajoitusten ja kantaasi tulee siitä huolimatta vieläkin kiireisempi auto. Annatko tietä? Miten?"
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nooooooo! Tuo oli sellainen pieni provo, jossa etsiskelin ylinopeutta ajavien motiivia ja sain vastaukseksi...mitä nyt sainkaan.
Sitten vaikeampi kysymys:
Kysymys vielä niille reippaasti (ylinopeutta) ajavalle:
Ajat nopeusrajoitusten mukaan (eli joidenkin mielestä alinopeutta?) ja kantaasi tulee kiireisempi auto saavuttaen sinut. Sinut saavuttanut auto ajaa siis ylinopeutta. Annatko tietä? Miten? Pitääkö sinun siis auttaa takana tullutta jatkamaan hänen rikettään auttamalla hänet ohi? Eli mikä velvoittaisi nopeusrajoituksia noudattavan avustamaan näitä ylinopeutta ajavia? Syyllistynkö rikoksen avunantoon tai jotakin? En kuitenkaan tuki ohitusta, mutta en säntäile pysäkillekään näiden rämäpäiden takia.
Toisekseen onko heidän hankkimansa ajoneuvo juuri siinä äärirajoilla tehojensa suhteen, että häntä pitää oikein avittaa ohi? Vai säästävätkö he sitä kallista bensaa/dieseliä ajamalla imussa? Onko heidät jätetty pienenä yksin vai onko kaffepaketti tarjouksessa jossakin? Tykkäävätkö he ns. tappituntumasta?
Itselläni ei ole tehokasta nelivetoautoa matalaprofiileisine renkaineen, jota eräskin tiellä liikkuja tällä palstalla kehuskeli. Minulla on laskanpullea japanilainen auto, joka kiihtyy ihan tarvittavasti, jotta pääsen sallittuun ajonopeuteen. Ohikin pääsee, kun vaihtaa kolmoselle ja rinkauttaa kierroksia.
Lisäksi on näitä niin-ja-niin paljon ajaneita kuskeja, jotka retostelevat ajomäärillään. Kysynkin, että eikö noilla kilometreillä jo pitäisi oppia ajamaan, kun itse opin paljon vähemmällä???
Vielä eräs mielenkiintoinen havainto: Nopeusrajoitus (se suurin sallittu) muuttuu 100=>80:iin. Takana tuleva auto tavoittaa minut hetkessä. Rajoitus muuttuu yhä 80=>50:iin. Auto on jo aivan kiinni puskurissa! Kysynkin: Mikä ihme siinä kolmessa/kahdessa numerossa siinä liikennemerkissä on niin vaikea ymmärtää? Eikö koordinaatiokyky yllä aivoista jalkaan asti vai oletteko te vaan tyhmiä?- 2-3 numeroa
Sitähän minäkin, että ei vastauksia...
- En kehuskele
ajotaidoillani vaikka ajokorti on ollut 45 vuotta. Mutta severran kehua itseäni en ole saanut koskaan minkäänlaista sakkoa ja kolariakaan en ole aiheuttanut enkä ollut osapuolena.Aina on perille päästy kelillä ,kun kelillä varaan aikaa ettei tarvitse hurjastella.
- Ei sunnuntaiajelija
Yritän välttää aikoja, jolloin on paljon autoja liikenteessä. Sairastan nimittäin erittäin vakavaa raivorattia, kun eteen sattuu hidastelija tai epävarma kuski.
Epävarmalla kuskilla tarkoitan näitä yllättävän yleisiä esimerkiksi liikenneympyrässä äkkijarruttelijoita (kuin pitäisi antaa tietä sinne tuleville) tai "käännynkö en käännykkään tai sitten käännynkin" - jarru -vilkku -jarru- toinen vilkku - kaasu - äkkijarrutus - tyyppejä.- :DDDD
:DDDDD
- Toimistosta
Kyllä on liikenteessä, 5-tiellä nähty sekin tilanne, kun liikkuva poliisi pysäytti ALINOPEUTTA ajavan auton, joka muodosti ruuhkaa viikonlopun aikaan isolla tiellä, ja ohi ei päässyt vastaantulevan liikenteen vuoksi. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta, että se alinopeuden ajaminen on ihan yhtä lailla tuomittavaa kuin ylinopeuden ajaminenkin ,kun sitten ne muut joutuu ohittelemaan.
Se on helppo olla itsekäs siellä jonon kärjessä.- thystr6y
Tässäkin on taas se että jos hitaasti ajava kuljettaja on arvioinut ettei uskalla tai taito riitä nopeampaan ajoon, niin miksi silloin vaarantaa muut ja itsensä.
???
Jokainen ajaa oman taitonsa mukaan, eikö?
Tietysti ei ylinopeutta sillä se on sakon uhalla kielletty. - Tehtaasta
Mitäpä luulet olevan suhde ylinopeutta ja alinopeutta ajavien välillä? Kumpiako lienee enemmän?
- thystr6y
Tehtaasta kirjoitti:
Mitäpä luulet olevan suhde ylinopeutta ja alinopeutta ajavien välillä? Kumpiako lienee enemmän?
Minulta jos kysyt niin olen sitä mieltä että nopeasti ajavia (ylinopeuttakin) on huomattavasti enemmän.
- ihmettellee
Yhteen veto tästä asiasta:
Nopeasti ajavat eivät ymmärrä hitaasti ajavaa ja se näyttää ärsyttävän suunnattomasti.
Hitaasti ajavat eivät ymmärrä nopeasti ajavia ja se näyttää ärsyttävän suunnattomasti.
Eli suvaitsevaisuutta sinne liikenteeseen.
Maassamme niin kuin muuallakin on niin monenlaista ihmistä ja kaikkien kanssa olisi hyvä tulla juttuun muuten oma elämä ei ole onnellista.
Jokainen tekee omat valintansa. - Jortsa67
Mitäs mieltä ootte tästä? http://www.youtube.com/watch?v=zAeJdgLuYP8
- JK
Ihmettelen miksi jotkut rajoituksien mukaan ajavat kiihdyttävät jotenkin korostetun hitaasti ja vaiheittain 60, 70, 75, 80 kun rajoitus muuttuu esim: 50stä 80km/h kun mitään erityistä syytä siihen ei ole, helposti nekin turvavälit pienentyvät sellaisen takana ajaessa.
Itse ohitan yleensä sellaisen auton (vaikka se ajaisikin suurinta sallittua nopeutta vauhtiin päästyään) varsinkin jos minun takana on autoja, typerää ajaa puskurit vastakkain jos edessä on 10km vapaata tietä.- Vilkkaampi
No kuule just siitä syystä, kun korvain väliss' tapahtuu hitaasti, ihminen ns. käy hitaalla. Onko tämä noin vaikea asia tajuttavaksi?
- 8u76y5t
Kyllä se on sitä taloudellista ajamista, ei heti kaasu pohjaan kun nopeustaulu näyttää esim. 50stä 80 km/h.
Mänkee ohi jos niin harmittaa... - kjikop
Vilkkaampi kirjoitti:
No kuule just siitä syystä, kun korvain väliss' tapahtuu hitaasti, ihminen ns. käy hitaalla. Onko tämä noin vaikea asia tajuttavaksi?
Korvain???
Tarkoititko korvo, korvattava vai mitä kieltä tuo on??? - Hah !
kjikop kirjoitti:
Korvain???
Tarkoititko korvo, korvattava vai mitä kieltä tuo on???Murresana; pohojalaanen sanoo korvain kun tarkoittaa korvien ... Eikö asiayhteys kerro mitään?
- kjikop
Hah ! kirjoitti:
Murresana; pohojalaanen sanoo korvain kun tarkoittaa korvien ... Eikö asiayhteys kerro mitään?
Nooo kyllä mut kun luin tuon sanan niin kuulosti tosi hauskalta.. ;)
Ei pahalla, vaalittakoon murteita, se on maan rikkaus!
- JK
Ei sitä kaasua tarvitse pohjaan painaa, mutta se ei paranna taloudellisuutta jos nopeuden kiihdyttäminen välillä lopetetaan, kannattaisi kiihdyttää yhtäjaksoisesti tavoitenopeuteen.
Mikäli edellä ajava kiihdyttää nopeutta rajajoituksen vaihtuessa suurempaan on hän varmaan huomannut rajoituksen vaihtuneen, joskus tuntuu että hidastelevat autoilijat hidastelee vain sen takia että heillä on siihen oikeus.
Liikenne sujuisi paremmin jos ihmiset seuraisivat myös takana tulevaa liikennettä ja pyrkisivät ajamaan sen mukaan sääntöjen rajoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510392
- 816933
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445074- 614597
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella724336Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme333913- 472908
- 362695
- 402330
- 2161932