" Tv-maksu " puolittui.

Minä kiitän

Maksan 1.1.2013 alkaen yle-veroa 12kk/ 116 €
Aijemmin maksoin 12kk / 252,25

Kiitos Krista Kiuru , sinä sait sen toiminnallasi aikaan.

29

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitä muita kansalaisiamme, he sinulle maksavat.

H.

• Niin...ja tota...
        Poliitikot jakavat, sen mukaan kuinka virkamiehet käskevät.

H.

• ...

Jep.

Harvinaisen viisas päätös maksuista. 40% suomen talouksista on sinkkutalouksia. Niillä ollut kallis maksu. Kandee hokata 20 lapsinen lestaatiperhe ei ole ennen maksanut mitään yleisradion palveluista, koska niillä ei ole televisio konetta. Yle kun tekee uutistuotantoa, elokuvia, viihdettä, nettiä JA etenkin radioa, josta kuuluvaa klassista musiikkia lestaatit kuuntelevat jatkuvasti lestaatimersuissaan.

Vero on viimeinin tasa-arvoinen. Maksuhinnoista tokikin voi aina inttää, mutta mun mielestä tärkeintä on, että YLE:llä on tarvittavat määrärahat kunnolliseen toimintaan.

=DW

• tarkenna hieman

=DV

Puuttumatta enempää tuohon YLE-maksuun, joka meidänkin taloudessa ei alentanut hintaa, niin ihmettelen suhtautumistasi näihin mainitsemaasi "lestaadeihin"?

Ovatko he jotenkin häirinneet elämääsi? Käsittääkseni asut pääkaupunki seudulla, mutta oletko sittenkin kotoisin jostain heidän "miehittämiltä" asuinalueilta, jossa olet tullut kaltoinkohdelluksi?

Oletko sittenkin rasisti, että et hyväksy toisten vakaamusta, olipa se sitten uskonto, ihonväri, tai kenties sänkykamari?

• kiitos & kumarrus

Noin on. Itse maksanut vuosikymmenet ja yksin asunut jo 15 vuotta. Pariskunnat joilla tulot ylittyvät joutuvat maksamaan muutaman kympin enemmän kuin tähän saakka mut silti maksu on kohtuullinen. Nyt on mietinnän alla liitynkö tuonne yksineläviin. Kiinnostais kyllä. Muistaakseni kotikaupungissani on 47% yksineläviä. Meitä on paljon. Kiitos politikoille kerrankin hyvästä päätöksestä:)

http://www.yksinelävät.fi/index.html

• */*

Meillä nousee 280 euroon :(

• tasa-arvo

• */*

• "*/*"

Tasan käyvät onnen lahjat, vaikka aiemmat kirjoittajat eivät olekaan huomanneet.
      Kaikenlaista vaikka uskovatkin.

H.

• Vero # Politiikkaa

En käsitä miksi kukaan kiittää.

Enkä ymmärrä, miksi jokaisen pitää maksaa erikseen yle-veroa. Prrrrrrrrrr!

Miksi ihmeessä toimintaa ei voida maksaa valtion budjetista, eli valtion verotuloista? Se olisi kaikkein oikeudenmukaisinta.

Linkin mukaan: Perusturvaa saava työtön
      ja takuueläkkeen saaja maksavat yle-veroa, vaikkei heillä edes olisi televisiota. Prrrrrrrrrrrrrrrrr!

Pitäisikö palata myös radiolupien maksamisaikaan?

Mitä seuraavaksi aletaan verottamaan, ettei kaikkein suurimpia pääoma- ja muita tuloja nauttivien tarvitse osallistua niiden erien maksamiseen vaikka sattuisivat veroja maksamaankin?

• Nyt en ymmärrä. Miten takuueläkkeen saaja maksaa yle-veroa jos ei mene muutenkaan veroa. Itse saan niin pientä työkyvyttömyyseläkettä että mulle maksetaan takuu eläkettä peräti kymmenisen euroa enkä maksa mitään veroa. Vai ruvetaanko mua nyt sitten verottamaan.

• pääset halvemmalla
        Nittaminax kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Miten takuueläkkeen saaja maksaa yle-veroa jos ei mene muutenkaan veroa. Itse saan niin pientä työkyvyttömyyseläkettä että mulle maksetaan takuu eläkettä peräti kymmenisen euroa enkä maksa mitään veroa. Vai ruvetaanko mua nyt sitten verottamaan.

kyllä, mutta sinulle ei tule enää tv-lupamaksua uuten maksettavaksi

• 10 pistettä
        Nittaminax kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Miten takuueläkkeen saaja maksaa yle-veroa jos ei mene muutenkaan veroa. Itse saan niin pientä työkyvyttömyyseläkettä että mulle maksetaan takuu eläkettä peräti kymmenisen euroa enkä maksa mitään veroa. Vai ruvetaanko mua nyt sitten verottamaan.

EI mene pienituloisella ja takuueläkeläisellä ja varattomalla opiskelijalla jne mitään veroa, Lukekaa taulukosta jossa kerrotaan miten verotusrajat menevät. Erittäin hyvä asia kerrankin, ainakin tv-maksun suhteen jossa on jotain kohtuutta pienituloisia ja yksinasuvia ajatellen.

• .--.
        10 pistettä kirjoitti:

EI mene pienituloisella ja takuueläkeläisellä ja varattomalla opiskelijalla jne mitään veroa, Lukekaa taulukosta jossa kerrotaan miten verotusrajat menevät. Erittäin hyvä asia kerrankin, ainakin tv-maksun suhteen jossa on jotain kohtuutta pienituloisia ja yksinasuvia ajatellen.

http://yle.fi/uutiset/nain_paljon_maksat_yle-veroa/6189479

• 10 pistettä kirjoitti:

"10 pistettä"

"Kiitä muita kansalaisiamme, he sinulle maksavat"

Muista nyt tuo kuitenkin.

H.

• aloittaja .

Kiitän siksi , että "vapaamatkustajat" saatiin kuriin.

• yksin asuva myös

on se kumma et yksinelävä joutuu maksamaan yksin ja pariskunta puoliksi, vaikkapa kerrostalon saunasta, vaikka kaksi kuluttaa vettä enempi, hyvä et tv-lupa maksu muuttu ja tulee oikeudelliseksi..

• SAS*

Saunan lämmityskulut ovat samat saunooko yksi tai useampi. Löylyveden määrä on myös sama. Pesuveden määrä on yksinsaunojalla pienempi, mutta kokonaiskustannus on lähes sama.

• / ceestä

Kotitalousvähennys KYLPYHUONEREMONTTI.

Minä teetin sain 1x vähennys
        Naapuri teetti samalla firmalla 2x vähennys

Heidän, kahden ihmisen huushollin remontti oli siis huomattavasti halvempi,
        kun veroedun sai sekä ukko, että akka.

• ...
        / ceestä kirjoitti:

Sivusta.

Kotitalousvähenyt perssiistä. se kehiteltiin laman aikana helpottamaan ämpäriurakoitsijoitten hommia. Yks paha perusvika. Jos ei ole rahaa tehdä remonttia, ei ole rahaa. Persaukisille siitä ei mitään hyötyä. Mä ite olen remonttini tehnyt. Just ollut rahaa materiaaleihin, mutta ei missään nimessä työmiehiin. Joopa, naapurien varakkaammat ihmiset, joilla nyt ois muutenkin ollut varaa palkata mies tekemään, saaneet kotitalousvähennystä.

Ja tossa taas se juttu. 40% suomen huusholleista on sinkkutalouksia. Aika suuri osa porukoista ei paljoakaan saa etua po. vähennyksestä, koska tulot niin pienet, että ei yksinkertaisesti ole rahaa mihinkään remontteihin.Ne, jotka siitä hyötyneet on ne noin 20% huusholleista, jotka lapsiperheitä ja sitten niistäkin vain se osa, joissa tehty remontteja. Ja joilla ollut vara tehdä remontteja. Aika kuollut ideanakin.

Sivumennen mainittuna. Yks kaveri lopetti firmansa vuodenvaihteessa. Ei rakennusalalta. Mutta sen "pisnes idea" oli kotitalousvähennyt. Nooo, se ei alussa ollut hokannut, että köyhällä ei ole varaa missään tapauksessa ostaa palveluita mistään, oli se vähennys saatavissa tai ei.

=DW=

• Leski jo 19 vuotta
        / ceestä kirjoitti:

Olenkin aina sanonut että yksineläminen niin kallis harrastus ettei muita enää tarvita, jos joku on sattunut kysymään harrastuksista.

• Nooo, muistelen tuolta vuoden -57 paikkeilta kun meillä oli kylän ainut telkkari, kyllä sitä yhtä pientä mustavalkoista kuvaa pystyi samaan aikaan ihmettelemään illasta toisen 10-20 ihmistä...

• ...

Sivusta.

Ikuinen ongelma, asuntokohtaiset vesimittarit. Erittäin hankala saada vanhoihin yhtiöihin, uusissa pakollinen. Putkiremonttien myötä niitä laitellaan, jos laitellaan.

Ongelmana muutamat veden suurkuluttajat, siis lapsiperheet. Ne vastustaa asiaa viimmeseen asti. Kyse ei sinällään ole valtavista summista, mutta muitten ihmisten rahoista kuitenkin. Oikein kiva katella, kun pihapiirin parit lapsiperheet roudaa lapsukaisille uima-altaita ja jollain vielä jotain perhepäivähoitoakin. Yks naapuri ostanut pitkät letkut, että saa pestyä autonsa taloyhtiön vedellä jne. Suurin osa porukoista jotain aikuisia, jotka töissä, tai eläkeläisiä .Mutta net maksaa muitten vedet. Hah, ite olen melkein puoli vuotta vuodessa mökillä. Vedenkulutus noin puolet siitä, mitä mitää maksaa tsadissa. Ja pitää siis maksaa tsadissa, vaikka en vettä käytä pisaraakaan. Laskennallisesti kun vesilasku on pääkohtainen könttäsumma. Kun kakarat uiskentelee uimaaltaissaan koko kesän, mä maksan sen lystin.

Mittarit tulevat aikanaan, sitten lapsiperheillä alkaakin vedenkulutus vähenemään radikaalisti. Ei ennen sitä, vesihän sisältyy vastikkeeseen, mutta itellä lasku pienenee todella paljon.

=DW=

• ei veroja
        ... kirjoitti:

Sivusta.

Kotitalousvähenyt perssiistä. se kehiteltiin laman aikana helpottamaan ämpäriurakoitsijoitten hommia. Yks paha perusvika. Jos ei ole rahaa tehdä remonttia, ei ole rahaa. Persaukisille siitä ei mitään hyötyä. Mä ite olen remonttini tehnyt. Just ollut rahaa materiaaleihin, mutta ei missään nimessä työmiehiin. Joopa, naapurien varakkaammat ihmiset, joilla nyt ois muutenkin ollut varaa palkata mies tekemään, saaneet kotitalousvähennystä.

Ja tossa taas se juttu. 40% suomen huusholleista on sinkkutalouksia. Aika suuri osa porukoista ei paljoakaan saa etua po. vähennyksestä, koska tulot niin pienet, että ei yksinkertaisesti ole rahaa mihinkään remontteihin.Ne, jotka siitä hyötyneet on ne noin 20% huusholleista, jotka lapsiperheitä ja sitten niistäkin vain se osa, joissa tehty remontteja. Ja joilla ollut vara tehdä remontteja. Aika kuollut ideanakin.

Sivumennen mainittuna. Yks kaveri lopetti firmansa vuodenvaihteessa. Ei rakennusalalta. Mutta sen "pisnes idea" oli kotitalousvähennyt. Nooo, se ei alussa ollut hokannut, että köyhällä ei ole varaa missään tapauksessa ostaa palveluita mistään, oli se vähennys saatavissa tai ei.

=DW=

Puhut asiaa. Siivousfirman perustanut nainen luuli hyötyvänsä tuosta vähennyksestä, mutta asiakkaita eli kotisiivouksia oli vain kuusi ensimmäisen kuukauden aikana.

"kympin" pimeitä kun on paikkakunta tulvillaan.

• 1482012
        SAS* kirjoitti:

Saunan lämmityskulut ovat samat saunooko yksi tai useampi. Löylyveden määrä on myös sama. Pesuveden määrä on yksinsaunojalla pienempi, mutta kokonaiskustannus on lähes sama.

Vesikin maksaa. Siis pesuvesi myös.
        Kaksi kuluttaa pesuvettä kaksinkertaisesti, oletan.

• ...
        1482012 kirjoitti:

Vesikin maksaa. Siis pesuvesi myös.
        Kaksi kuluttaa pesuvettä kaksinkertaisesti, oletan.

Luulon väärtti.

Käytännössä aikuiset jne kuluttaa paljon vähemmän nettä päälukuun nähden kuin muutamat lapsiperheet. Asiasta tutkimuksiakin, jonkun lasklman mukaan vesilasku pienenee 30% jos asennetaan asuntokohtaiset mittarit.

Koko hommaa vastustaa pieni lapsiperheiden vähemmistö koko asukaskannasta., kulutus maksaa, ei kolhoosi, se monilta ymmärtämättä.

Meillä meni yhtiökokous todella hiljaiseksi, kun ilmoitin laittavani suurimman mahdollisen kylpytynnyrin pihalleni ja vaihtavani vedet sen jälkeen siihen joka päivä.Kas kun vesilasku on vastikkeessa, se ja sama. paljonko sitä käyttää..--

=DW=

• Maksoin juuri viimeisen kalliin maksun, eli olen täysin samaa mieltä.
      Mielessä kävi kyllä maksaako enää, mutta kun olen mikä olen, niin maksoin.

• L - L

Jotain hyötyäkin vaimon pienestä eläkkeestä.

Maksu pienenee pari kymppiä.

• No, tuota nyt valmisteltiin pitkään ja oikeastaan saat kiittää tuosta lupamaksupinnareita. tämähän on se tapa joilla heidätkin saadaan vihdoin maksamaan.

Puolittui miullakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No Purra missäs ne työpaikat ovat?

Niinhän sinä väitit, että sinun puuhasi lisäävät 100 000 uutta työpaikkaa. Oliskohan jo aika myöntää että olet ollut vää
      Maailman menoa
      334
      2133
    2. VOIKO MITÄÄN MIELIPUOLISEMPAA ENÄÄ EHDOTTAA?

NATO:n pääsihteeri Mark Rutte ja EU:n Kaja Kallas ehdottavat että euroopan maiden eläkevarat ja Terveydenhoito varat käy
      Maailman menoa
      324
      1365
    3. MTV: Harvinainen haastattelu: Peltsi paljastaa Osmon elämästä julkkiksena: "Aika paljon tullut..."

Ihanat Peltsi ja Osmo . Tällä isällä ja pojalla on kyllä erityisen lämmin suhde. Isä ja poika kertovat väleistään ja pa
      Perhe
      9
      1013
    4. Mitä haluat minusta

Jos olet varattu?
      Ikävä
      68
      963
    5. Sofiallako rakkaus rakoilee? Missä rillirakas?

Ukkeli taisi saada tarpeekseen Sofiasta ja lähti vaimon ja vauvan luo.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      186
      958
    6. Tiedän meidän molempien pitävän toisistamme

Siitä huolimatta näen tuhat eri vaihtoehtoa siitä, mikä menee pieleen yhteydenoton jälkeen. En kiusaa, härnää tai lupaa
      Ikävä
      33
      945
    7. Oletko vielä

Kiinnostunut minusta vai onko tunteet lopahtaneet 🤔
      Ikävä
      52
      914
    8. Voi kun tietäisin mitä

Sinä olet. Ajattelen sinut hyvin helläksi ja välittäväksi. Siihen rakastuin. Mutta sitten se toinen puoli, miksi?
      Ikävä
      51
      828
    9. Huomaatko että

Olen kiinnostunut seksielämästäsi. Mitä uskot sen taustalla olevan?
      Ikävä
      110
      804
    10. Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta

Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.
      Ikävä
      35
      746
    Aihe