Omaatko vakoiluprofiilin Facebookissa?

Tiinu Tallero

Onko teillä kellään tai epäilettekö että Facebookissa olisi joillain eri nim,ellä kuin oma nimi, vakoiluprofiili? Voivat kirjautua Facebookin ja seurailla joitain ihmisiä joiden ei halua huomaavan seurailuaan.
Jos oma nimi on esim. Täti Kukkanen ja valeprofiili Tiinu Tallero, ja työkaverit ym. tutut ja puolitutut eivät aavista että Täti vaklailee heidän Face-elämäänsä.
Varsinkin jos Täti ei ole kovinkaan hyvissä väleissä näiden vakoilun kohteena olevien kanssa mutta Täti haluaa tietää kaikkien sosiaalisen statuksen ym. viimeisimmät juorut, joista omalla profiilillaan jäisi paitsi kun hänet tiedetään pahansuovaksi juoruämmäksi.

9

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma valinta

mulla on kavereina vain ihmisiä jotka tunnen oikeasti, ei mitään tiinuja tai tätejä

• Toi on jännä kysymys kun täälläkin aina hehkutellaan kuinka facebookissa "on vain" oikeita ihmisiä.
      Se on vain todellisten ihmisten paikka.
      Ja sitten olen lukenut että joku on koiransa nimellä siellä.
      Ettei se taida sen kummemmin luotettava olla.
      Paitsi tietysti jos tuntee ihmiset jotka pääsee lukemaan sivuaan.
      Toisaalta täälläkin voi tehdä sen valinnan ettei näytä kun ihan oikeille tutuille.

• ei mitään feikkejä

tuleehan niitä kaveripyyntöjä ihan tuntemattomiltakin, itselläni on selvä linja, vain oikeat kaverit, ei mitään kavereiden kavereita
        jotkut julkaisut vain perheelle ja hyville kavereille, muut kavereille, ei mitään kavereiden kavereille tai julkisesti
        vain profiilikuva on julkinen

• Tiinu Tallero
        ei mitään feikkejä kirjoitti:

tuleehan niitä kaveripyyntöjä ihan tuntemattomiltakin, itselläni on selvä linja, vain oikeat kaverit, ei mitään kavereiden kavereita
        jotkut julkaisut vain perheelle ja hyville kavereille, muut kavereille, ei mitään kavereiden kavereille tai julkisesti
        vain profiilikuva on julkinen

No kehtaatko kieltäytyä, jos vaikka naispuolinen pirullinen pomosi pyytää päästä kaveriksesi ja sitten hänen kavereinaan on lauma ilkimyksiä?
        Pomo luulee ettet ole huomannut kuinka ilkeä ja pahansuopa hän on, ja sitten jos pomo on kaverisi, niin hänen ilkimysystävänsä näkee taas hänen kavereidensa profiilit eli sinunkin.

• Onhan tämä aika mielenkiintoinen kysymys. Minä olen valinnut kavereikseni vain sellaisia ihmisiä, joiden olemassa olon varmasti tiedän. Ei ole yhtään pseudonimeä, mutta kiinnostavan jutun heitit. Mulla on vähän yli 200 FB-kaveria ja suurimmasta osasta voin sanoa, että varmasti tiedän kuka on kysymyksessä. Epäilyttävät kaveripyynnöt olen ignoorannut.

• Salander*

Jaa... Mistä aloitan. Ehkä siit ettei mulla ole sellaista profiilia :) Tiedän kyllä ihmisiä joilla on kakkosprofiili, lähinnä pelien takia, ja sellaisia jotka ei käytä omaa nimeä, varovaisuuden takia.

Ite koetan käyttäytyä sekä täällä että oikeassa elämässä niin, että voin seistä sen takana mitä teen ja sanon. Jos joku saa kiksit mun jutuista ja vie ne eteenpäin, niin siitä vaan sitten. Voin kutsua niitä vaikka kotiin vakoilemaan. Ehkä ne haluaa katsoa mun sängyn alle? :))

• ...

Facebook on vaarallinen.Vain typerykset luottavat siihen. Joillain voi olla satoja tuttuja kavereita. Mitenkä sitten, ku välit menee poikki, onko ne sitten enää kavereita?

CIA.n ja nonen muu vakoilukanava se on. Ihmiset aiheuttavat itselleen valtavasti ongelmia sen kautta. Etenkin pitkällä tähtäykselllä. Mitä nettiin laittaa, se voikin olla ikuinen riesa.

Ei ole facebook-tiliä, eikä tule.

=DW=

• Salander*

Se että on mukana, tarkoittaako että luottaa? Se että kuljen autolla, tarkoittaako että luotan autooni tai kanssa-ajajiin? Jos menee välit poikki, niin menee välit poikki, ei siinäkään mitään ihmeellistä ole. Mua on kaksi ihmistä lennättänyt sieltä, Anteeksi, neljä. Kaksi teiniä jotka eivät halunneet että äidin kamu tietää mitä ne puuhaavat :)) Ja kaksi aikuista. Heillä on täysi oikeus valita kuka heidän päivityksiään näkee, en ole pahoillani.

Oisko nuo vainoharhaiset CIA:n vakoilujutut lähinnä sitä, että sulla on liikaa aikaa miettiä :))) (älä lyö älä suutu!!). Ainut tyhmä juttu siellä on, että se markkinoidaan ihmisten sosiaalisena mediana, kun taas raha-ahneus ohjaa sen koko ajan kohti mainoskanavaa. Jossa kaiken lisäksi täytyy itse käydä muuttamassa asetuksia jotta naama ei yhtäkkiä ole markkinoimassa jotain saamarin peräpukamavoidetta ympäri maailmaa ://

• KGB:stä en tiiä

Kyllä minua saa ceeiiaat ha äfbeeiit vakoilla nimbal kuin haluavat; en ymmärrä tollasta sairaantuntuntuista vainoharhaisuutta että meissä taviksissa olisi jotain joka kiinnostaisi ympäri maailman.
        Pelailen jonkinverran fb:n pelejä ka muutama kaveri on ympäri maailman. Heidän kanssaan tulee joskus vaihdettua muutama hyvääpäivääkirvesvartta-juttu. Tuskin siinäkään mitään kovin intiimiä paljastusta tulee tehdyksi ja en ainakaan toistaiseksi ole huomannnut että minuva sen takia olisi jotenkin käytetty hyväksi....

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No Purra missäs ne työpaikat ovat?

Niinhän sinä väitit, että sinun puuhasi lisäävät 100 000 uutta työpaikkaa. Oliskohan jo aika myöntää että olet ollut vää
      Maailman menoa
      333
      2114
    2. VOIKO MITÄÄN MIELIPUOLISEMPAA ENÄÄ EHDOTTAA?

NATO:n pääsihteeri Mark Rutte ja EU:n Kaja Kallas ehdottavat että euroopan maiden eläkevarat ja Terveydenhoito varat käy
      Maailman menoa
      322
      1357
    3. MTV: Harvinainen haastattelu: Peltsi paljastaa Osmon elämästä julkkiksena: "Aika paljon tullut..."

Ihanat Peltsi ja Osmo . Tällä isällä ja pojalla on kyllä erityisen lämmin suhde. Isä ja poika kertovat väleistään ja pa
      Perhe
      7
      1002
    4. Mitä haluat minusta

Jos olet varattu?
      Ikävä
      68
      953
    5. Tiedän meidän molempien pitävän toisistamme

Siitä huolimatta näen tuhat eri vaihtoehtoa siitä, mikä menee pieleen yhteydenoton jälkeen. En kiusaa, härnää tai lupaa
      Ikävä
      33
      945
    6. Sofiallako rakkaus rakoilee? Missä rillirakas?

Ukkeli taisi saada tarpeekseen Sofiasta ja lähti vaimon ja vauvan luo.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      944
    7. Oletko vielä

Kiinnostunut minusta vai onko tunteet lopahtaneet 🤔
      Ikävä
      51
      902
    8. Voi kun tietäisin mitä

Sinä olet. Ajattelen sinut hyvin helläksi ja välittäväksi. Siihen rakastuin. Mutta sitten se toinen puoli, miksi?
      Ikävä
      51
      828
    9. Huomaatko että

Olen kiinnostunut seksielämästäsi. Mitä uskot sen taustalla olevan?
      Ikävä
      110
      794
    10. Kerro yksi positiivinen kokemus kaivatusta

Voi tunnistaa. Jos ei ole positiivista, voi kertoa negatiivisen. Ne ehkä jää mieleen paremmin.
      Ikävä
      35
      746
    Aihe