yhdistelmälääkitys

ruina

yhdistelmälääkitykseni on lyrica escitalopram mirtatsapiini. En ole vielä huomannut että yhdistelmällä olisi ollut suurta vaikutusta. Onko kukaan syönyt yhdistelmää? Mitkä ovat olleet vaikutukset?

13

2241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • abcdefghij

Paskaa kehon täydeltä.

Yhdistelmä - 0 ei auta mihinkään.

Ja ihan sinulle lääkärillekin tiedoksi jotta voisit jatkaa yhteistyötä lääketehtaiden kanssa.

• ruina

Jos olet sitä mieltä että paskaa kehon täydeltä niin mitä sitten tilalle? Sairastan vaikeaa masennusta, vakavaa ahdistuneishäiriötä ja erittäin pahaa unettomuutta.

• abcdefghij
        ruina kirjoitti:

Jos olet sitä mieltä että paskaa kehon täydeltä niin mitä sitten tilalle? Sairastan vaikeaa masennusta, vakavaa ahdistuneishäiriötä ja erittäin pahaa unettomuutta.

Niin minäkin eli samoista jutuista kärsitään.

Minkälaisia vaihtoehtohoitoja lääkeiden sijaan olet kokeillut?

• ruina

Liikunta, fysioterapia ja akupunktio ovat auttaneet hetkittäin. Sairastan sepelvaltimotautia ja siihen määrätty lääkitys tekee vaihtoehtohoitojen etsimisen hankalaksi. Lääkitys on kohtuullisen kova näin nuorelle (40-kympppinen) ihmiselle mutta kai niillä jotain vaikutusta on kun olen vielä hengissä ( infarkti ilman riskitekijöitä alle neljäkymppisenä). Minkälaisia vaihtoehtohoitoja oletitse käyttänyt

• S uomynon A

Miten sepelvaltimotauti diagnosoitiin? Minkälaisia tutkimuksia sen kartoittamiseksi tehtiin? Mitä lääkkeitä tällä hetkellä syöt?

• ruina

Diagnoosin sain infarktin yhteydessä (henki meinasi lähteä). Lääkkeinä primaspan atorvastatin, cardace, amlodipiini, beetaalpaaja, somac, mirtatsapiini (nukkumiseen), essitalopraami ja lyrica (kipuihin jotka johtuvat eräästä toisesta sairaudesta). Miksi kyselet? Olisi myös mukava tietää onko täällä keskusteluissa ketään yhtä nuorta joka olisi vastaavanlaisessa tilanteessa.

• S uomynon A

Kyselen siksi koska isäni sairastaa sepelvaltimotautia ja itselläni on ollut sen oireita. MInulla on tällä hetkellä käytössä Primaspan ja Propral.
        Tiedätkö, onko luontaistuotteilla tai ravintolisillä vaikutusta kyseisen taudin syntyyn ts. voidaanko näitä käyttämällä estää taudin muodostuminen?
        Onko sinulle tullut noiden lääkkeiden yhteiskäytöstä sivuvaikutuksia?

• Sydän rikki

Hei, en tiedä luetko näin vanhaa ketjua, mutta minä olen noin, sun ikäinen, pari vuotta vanhempi ja sepelvaltimotauti todettiin 2011. Mulla on ongelmana sopivan mielialalääkkeen yhdistäminen primaspanin kanssa. Käytin ennen sep. valt. taud. toteamista pitkään Seronil 60 mg ja se toimi, sitten sain toisten vahvojen kipulääkkeiden kanssa katarrin vatsaan. Nyt lääkäritkään ei oikein tiedä olisiko parempi määrätä maksaa rasittava mielialalääke vai vatsaa rasittava. Kun syön 60mg myös Atorvastatinia, niin se on maksalle kova pala pitkäaikaisesti käytettynä. Mutta masennus on päällä varmaan loppuelämän ( ainakin ollut sitä jo kauan, mihinkäs se tästä lähtisi ). Mikä mielialalääke sulla on ollut turvallinen? Vai onko sellaista ylipäänsä käytössä?

• Sydän rikki
        Sydän rikki kirjoitti:

Hei, en tiedä luetko näin vanhaa ketjua, mutta minä olen noin, sun ikäinen, pari vuotta vanhempi ja sepelvaltimotauti todettiin 2011. Mulla on ongelmana sopivan mielialalääkkeen yhdistäminen primaspanin kanssa. Käytin ennen sep. valt. taud. toteamista pitkään Seronil 60 mg ja se toimi, sitten sain toisten vahvojen kipulääkkeiden kanssa katarrin vatsaan. Nyt lääkäritkään ei oikein tiedä olisiko parempi määrätä maksaa rasittava mielialalääke vai vatsaa rasittava. Kun syön 60mg myös Atorvastatinia, niin se on maksalle kova pala pitkäaikaisesti käytettynä. Mutta masennus on päällä varmaan loppuelämän ( ainakin ollut sitä jo kauan, mihinkäs se tästä lähtisi ). Mikä mielialalääke sulla on ollut turvallinen? Vai onko sellaista ylipäänsä käytössä?

Siis aloittajalle oli toi äskeinen viesti.

• Tasapaino

Eihän tuo vielä mitään. Olen 5-kymppinen nainen ja sairastanut epätyypillistä masennusta n. 10 v. Lisäksi ahdistus, paniikkihäiriö ja paha unettomuus. Lääkitys: 40 mg Propralia vapinaan, 80 mg Valsartania korkeaan verenpaineeseen, 200 mg Sertralinia masennukseen, 300 mg Lamictalia masennukseen ja mielialaa tasaamaan ja 200 mg Azonaa tuomaan hyvän unen aamuun asti. Lisäksi tarvittaessa Oxaminia ahdistukseen ja unettomuuteen (joskus jokin erityistilanne vaatii tämän).
      Olo tuntuu melko lailla hyvältä ja tasaiselta tuolla lääkityksellä, eikä ole syytä muutoksiin näillä näkymin. Jaksan käydä töissä, urheilla ja kiinnostua asioista eri tavalla kuin muutama vuosi sitten.

• riuttala76

Mulla masennukseen kaksoislääkitys Venlafaxin ja Mirtazapiini. Hyvin toimii. Mirtazapiini määrättiin lähinnä helpottamaan nukkumista, mut mulle se merkitsee paljon enemmän masennuslääkkeenä. Niin paljon hyvää on masennuslääkkeet mulle antaneet et jos voisin, niin voisin käyttää vaikka viittä masennuslääkettä yhtäaikaa.

• wd

Mulla Venlafaxin, Levozin, Opamox, Metoprolol , Norflex, Litalgin, Gasterix, Panadol 1G, Sumatriptan sekä Symbicort.
      Ikää 48 vuotta, kroonisen masennuksen vakava jakso, psykoottinen persoonallisuushäiriö, migreeni, astma, ärtyvä suoli, lihasjumituksia,harmaakaihi,vitiligo,refluksivaiva.
      Sappirakko poistettu.

• Mä syön cipralexia ja risperidonia,tarvittaessa diapamia.Mirtatsapiinia on kokeiltu,samoin venlafaksiinia,seronilia ja sertralinia.Mikään ei auta mut sinnikkyydellä oon päässy yli pahimmista masennusjaksoista.Kerran yritin itsemurhaa mut epäonnistumisen jälkeen päätin yrittää vaan ponnistella eteenpäin.Joskus niin toivoton olo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe