En käsitä...
Miksi uskotte satuihin?
16
<50
Vastaukset
- perämela
ville kuule sinulla ei ole vielä elämästä eikä uskomisista yhtään mitään hajuakaan.
eli kasva vähän ja puhu sitten.- Ville11v
Ei uskosta tarvii olla hajua. Usko on luulo. Jos uskosta olisi hajua, se olisi tieto eikä usko.
Luuloihin ei kannata uskoa. Luulot ovat satuja kunnes toisin todistetaan.
Pyydät minua kasvamaan, vaikka itse olet jäänyt lapsen tasolle satujes kans. - Ville Se Vanhempi
Ville11v kirjoitti:
Ei uskosta tarvii olla hajua. Usko on luulo. Jos uskosta olisi hajua, se olisi tieto eikä usko.
Luuloihin ei kannata uskoa. Luulot ovat satuja kunnes toisin todistetaan.
Pyydät minua kasvamaan, vaikka itse olet jäänyt lapsen tasolle satujes kans.Tuliko Villelä virhe iän kirjoittamisessa?
Taidat olla 21 tai 31 vuotta. Tuntuu siltä
että 11 vuotias ei kirjoita niin kuin sinä
kirjoitat. Jos kuitenkin olet vain 11 vuotta
elänyt täällä telluksella, olet aika poika
kirjoittamaan. - Ville11v
Ville Se Vanhempi kirjoitti:
Tuliko Villelä virhe iän kirjoittamisessa?
Taidat olla 21 tai 31 vuotta. Tuntuu siltä
että 11 vuotias ei kirjoita niin kuin sinä
kirjoitat. Jos kuitenkin olet vain 11 vuotta
elänyt täällä telluksella, olet aika poika
kirjoittamaan.Opin kirjoittamaan 4 vuotta sitten, mutta osasin erottaa faktan fiktiosta jo ennen sitä.
- Mami on nyt vihanen
Ville11v kirjoitti:
Opin kirjoittamaan 4 vuotta sitten, mutta osasin erottaa faktan fiktiosta jo ennen sitä.
VILLE. Enkös ole kieltänyt sua kirjoittamasta palstalle, kun mami on töissä. Huomasin, että taas olet täällä penikka. Onkos huone muuten siivottu? Et saa illalla lettuja, jos jatkat tällä tavalla. Et ainakaan mansikkahillolla.
Ja kukas sulle opetti nuo sanat fakta ja fiktio. Faktaa on se, että mami tulee pian kotiin ja fiktiota on se, että pääte pysyy polvillasi ehtoolla. Mami opettaa sulle faktat ja fiktiot. - Mami on nyt vihanen
Mami on nyt vihanen kirjoitti:
VILLE. Enkös ole kieltänyt sua kirjoittamasta palstalle, kun mami on töissä. Huomasin, että taas olet täällä penikka. Onkos huone muuten siivottu? Et saa illalla lettuja, jos jatkat tällä tavalla. Et ainakaan mansikkahillolla.
Ja kukas sulle opetti nuo sanat fakta ja fiktio. Faktaa on se, että mami tulee pian kotiin ja fiktiota on se, että pääte pysyy polvillasi ehtoolla. Mami opettaa sulle faktat ja fiktiot.Mamin piti sanoman, että faktaa on se, että pääte EI PYSY polvillasi ehtoolla. Huomaatkos nyt kuinka vihanen mami on, kun menee jo sanatkin sekasin. HÄPIÄ.
- Mami on tosi vihanen
Mami on nyt vihanen kirjoitti:
Mamin piti sanoman, että faktaa on se, että pääte EI PYSY polvillasi ehtoolla. Huomaatkos nyt kuinka vihanen mami on, kun menee jo sanatkin sekasin. HÄPIÄ.
Ja valehtelit vielä ikäsikin nulikka.
- Ville11v
Mami on tosi vihanen kirjoitti:
Ja valehtelit vielä ikäsikin nulikka.
Kiva mami että löysit mut. Sano samalla isukille että se pysyy yöt sun sängyssä eikä hiivi mun huoneeseen kun nukun. En pidä siitä yhtään ja se pelottaa mua.
Ville, Ville...etkös vielä tiedä että yleensä satujen ytimessä on hyvä ja totuudellinen opetus. Jokainen voi ammentaa niistä oppia :)
- Ville11v
Joo, kyllä uskonnonope kertoi samaa, että siinä on joku opetus vaikka itse päähenkilö onkin fiktiivinen hahmo.
(Mies)open mukaan tärkein opetus on se että nainen on miehen omaisuutta ja että orjia ei saa lyödä liian lujaa. Jos niitä lyö liian lujaa niin ne kuolee, eikä niistä oo hyötyä sit enää. Homoja pitää kans halveksia ja inhota. Ei se oikein osannut selittää miks, eikä kukaan meidän luokasta oikein ymmärrä miks niitä pitää inhota, mutta kuulemma syyksi riittää se että se nyt vaan on niin.
Jotenkin hassua että kaikki muut opet sanoo että ei saa kiusata jos joku on erilainen, mutta uskonnonope taas sanoo että kaikki erilaisuus on sairasta ja pervoa.
Kyllähä me kaikki luokassa tiedetään että nää on pelkkiä satuja, mutta ahdistavia noi uskonnoontunnit ovat. Onneks niitä on kuitenkin vaan kerran viikossa. Ville11v kirjoitti:
Joo, kyllä uskonnonope kertoi samaa, että siinä on joku opetus vaikka itse päähenkilö onkin fiktiivinen hahmo.
(Mies)open mukaan tärkein opetus on se että nainen on miehen omaisuutta ja että orjia ei saa lyödä liian lujaa. Jos niitä lyö liian lujaa niin ne kuolee, eikä niistä oo hyötyä sit enää. Homoja pitää kans halveksia ja inhota. Ei se oikein osannut selittää miks, eikä kukaan meidän luokasta oikein ymmärrä miks niitä pitää inhota, mutta kuulemma syyksi riittää se että se nyt vaan on niin.
Jotenkin hassua että kaikki muut opet sanoo että ei saa kiusata jos joku on erilainen, mutta uskonnonope taas sanoo että kaikki erilaisuus on sairasta ja pervoa.
Kyllähä me kaikki luokassa tiedetään että nää on pelkkiä satuja, mutta ahdistavia noi uskonnoontunnit ovat. Onneks niitä on kuitenkin vaan kerran viikossa.Tiedätkös Ville minä rakastan sua paljon. Mutta Jeesus rakastaa sua paljon Paljon enemmän. Ja se tulee ilmi siinä kun Hän kuoli sun puolesta Ristillä että saisit anteexi kaikki pahat teot mitä sä olet tehnyt mamille ja muuille koulussa.. Myös saata Jeesuxelta uusi parmpaa elämä missä sulla ei ole paha olla..
- Ville11v
savonarola kirjoitti:
Tiedätkös Ville minä rakastan sua paljon. Mutta Jeesus rakastaa sua paljon Paljon enemmän. Ja se tulee ilmi siinä kun Hän kuoli sun puolesta Ristillä että saisit anteexi kaikki pahat teot mitä sä olet tehnyt mamille ja muuille koulussa.. Myös saata Jeesuxelta uusi parmpaa elämä missä sulla ei ole paha olla..
Ei mulla oo paha olla. Paitsi kun vieraat aikuiset sanoo että rakastaa mua, niin se saa mut hieman huonovointiseksi.
Ville11v kirjoitti:
Kyllähä me kaikki luokassa tiedetään että nää on pelkkiä satuja, mutta ahdistavia noi uskonnoontunnit ovat. Onneks niitä on kuitenkin vaan kerran viikossa.Itse päähenkilö ei ole fiktiivinen. Valtavirta tämän päivän tutkijoista pitää Jeesusta eläneenä, historiallisena henkilönä.
Opettajasi on opettanut Raamattua väärin. Hän ei ole ymmärtänyt tekstin sanomaa, vaikuttaa että on noukkinut asioita sieltä täältä asiayhteyksistä irroittaen. Tuskinpa opesi lukee muitakaan kirjoja sieltä täältä yhdistellen, epäloogista ja vääristelevää sellainen on. Ihme että joku haluaa/kykenee sellaista tekemään.
Kannattaakin itse tutkia Raamattua ja kysellä ja lukea rinnalla avaavia ja hyviä kommentaareja :)- Ville11v
juhani1965 kirjoitti:
Itse päähenkilö ei ole fiktiivinen. Valtavirta tämän päivän tutkijoista pitää Jeesusta eläneenä, historiallisena henkilönä.
Opettajasi on opettanut Raamattua väärin. Hän ei ole ymmärtänyt tekstin sanomaa, vaikuttaa että on noukkinut asioita sieltä täältä asiayhteyksistä irroittaen. Tuskinpa opesi lukee muitakaan kirjoja sieltä täältä yhdistellen, epäloogista ja vääristelevää sellainen on. Ihme että joku haluaa/kykenee sellaista tekemään.
Kannattaakin itse tutkia Raamattua ja kysellä ja lukea rinnalla avaavia ja hyviä kommentaareja :)Jeesus saattaa olla historiallinen henkilö, mutta siitä on pitkä matka siihen että hän olisi jonkun yliluonnollisen, näkymättömän taikurin poika.
On täysin epäloogista etsiä todisteita Raamatun tarinoista Raamatusta.
Sehän on kuin etsisi todisteita muumipeikkojen olemassaolosta muumi-kirjoista.
Mitään muita todisteita Jumalasta ja Jeesuksesta (Jumalan poikana) ei ole, paitsi ne "todisteet" mitä Raamatusta löytyy.
Kyllä meille on opetettu koulussa mitä kehäpäätelmä tarkoittaa. Kannattaa sinunkin ottaa selvää mitä se tarkoittaa. Ville11v kirjoitti:
Ei mulla oo paha olla. Paitsi kun vieraat aikuiset sanoo että rakastaa mua, niin se saa mut hieman huonovointiseksi.
Mihin sä sun tuntemuxia vertaat ? Tiedostatko totuuden sun tuntemuxista ? Sun textistä huomaa ettei sulla ole Rauha koska muuten et sota kävisit Uskovia vastaan..
Jos menet kysymään melisairassa joltain potilasta onko sulla paha olo ?? Niin luuletko että saat aina vastaus. Juu minulla on paha olla...Ville11v kirjoitti:
Jeesus saattaa olla historiallinen henkilö, mutta siitä on pitkä matka siihen että hän olisi jonkun yliluonnollisen, näkymättömän taikurin poika.
On täysin epäloogista etsiä todisteita Raamatun tarinoista Raamatusta.
Sehän on kuin etsisi todisteita muumipeikkojen olemassaolosta muumi-kirjoista.
Mitään muita todisteita Jumalasta ja Jeesuksesta (Jumalan poikana) ei ole, paitsi ne "todisteet" mitä Raamatusta löytyy.
Kyllä meille on opetettu koulussa mitä kehäpäätelmä tarkoittaa. Kannattaa sinunkin ottaa selvää mitä se tarkoittaa.Niin, ei Jeesus toki olekkaan "taikurin poika". Jeesus jakaa mielipiteet, joko Hänet ottaa vastaan tai hylkää.
Tarkoitinkin Raamatun tulkintaa ja kokonaisuuksien lukemista ja huomioonottamista. Tulkinta ei ole paha asia, nytkin tulkitset näitä rivejä. Tiedemies tulkitsee testituloksia. Myös Raamattua on tulkittava, eikä napsia paloja sieltä täältä irti alkuperäisestä yhteydestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275364
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu333593Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka533502Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu263397Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1232990Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod322717Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint212409Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1202380MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142205- 412112