Joten jos haluaa nykyään ostaa omilla rahoillaan kaikkein viattomimman automallin niin se löytyy noista kahdesta yllämainitusta.
Hyundai i30 ja Kia Ceed kaikkein luotettavimpia omassa luokassaa
24
306
Vastaukset
- safesef
kestävyys perustuu siihen ettei ole mitään hajoavaa, vähän sama juttu kun rautakanki on kestävempi kuin Rolex.
- harhaa ja sekavaa
Ja aloittajalla on varmaankin paljon ihan omakohtaista kokemusta asiasta??
- Yhden kokemus
Eurooppalaiset tilastot puhuvat samaa. Asiakastyytyväisyystilastot samaa. Ja ainakin minulla on tuon valmistajakonsernin tuote. Uudesta asti ei ainuttakaan vikaa eikä häiriötä. Ja varusteita kyllä piisaa kuin avaruuslaivassa. Eli jos tällä tavoin jatkuu, kovasti on paineita pysyä seuraavassa autonvaihdossa tässä Hyundai-Kia-ryhmässä.
- sdgres
Yhden kokemus kirjoitti:
Eurooppalaiset tilastot puhuvat samaa. Asiakastyytyväisyystilastot samaa. Ja ainakin minulla on tuon valmistajakonsernin tuote. Uudesta asti ei ainuttakaan vikaa eikä häiriötä. Ja varusteita kyllä piisaa kuin avaruuslaivassa. Eli jos tällä tavoin jatkuu, kovasti on paineita pysyä seuraavassa autonvaihdossa tässä Hyundai-Kia-ryhmässä.
hierovat, sähkösäätöiset penkit? aktiivi cruice? sähkösäätöinen alusta? 4-alueinen automaatti-ilmastointi? 7-8 vaihteinen automaattilaatikko? yli 200hv? jne. jne.
vuos. takaperin erehdyin koeajamaan automaatti ceedin. kivikautinen 4v laatikko. näitä oli laatuautoissakin tosin vielä 70- ja 80luvuilla. ja sitten se viimeistely tai siis mikä viimeistely? ämpärimuovit narisi UUDESSA autossa, kaikkien sisustan paneeleiden reunoissa valujäysteet näkyvissä jne.
muistutti hyvin siitä että miksi en aja tuollaisella halpatuontiromulla. - Hyvät pelit
sdgres kirjoitti:
hierovat, sähkösäätöiset penkit? aktiivi cruice? sähkösäätöinen alusta? 4-alueinen automaatti-ilmastointi? 7-8 vaihteinen automaattilaatikko? yli 200hv? jne. jne.
vuos. takaperin erehdyin koeajamaan automaatti ceedin. kivikautinen 4v laatikko. näitä oli laatuautoissakin tosin vielä 70- ja 80luvuilla. ja sitten se viimeistely tai siis mikä viimeistely? ämpärimuovit narisi UUDESSA autossa, kaikkien sisustan paneeleiden reunoissa valujäysteet näkyvissä jne.
muistutti hyvin siitä että miksi en aja tuollaisella halpatuontiromulla.Kyllä kannattaisi päivittää kokemuksia. Kian ja Hyundain uusimmat mallit ovat saaneet testeissäkin kokolailla erilaiset arviot kuin mitä kirjoitit. Voi olla, että nuo merkit olivat hieman tylsiä ja vanhanaikaisia silloin kun kävit kokeilemassa. Jo silloinkin ne tarjosivat erinomaista kestävyyttä. Nyt ne tarjoavat myös paljon muuta hyvää. Josta seurauksena markkinaosuuksien raju kasvu.
- ei ikuista
Hyvät pelit kirjoitti:
Kyllä kannattaisi päivittää kokemuksia. Kian ja Hyundain uusimmat mallit ovat saaneet testeissäkin kokolailla erilaiset arviot kuin mitä kirjoitit. Voi olla, että nuo merkit olivat hieman tylsiä ja vanhanaikaisia silloin kun kävit kokeilemassa. Jo silloinkin ne tarjosivat erinomaista kestävyyttä. Nyt ne tarjoavat myös paljon muuta hyvää. Josta seurauksena markkinaosuuksien raju kasvu.
"Jo silloinkin ne tarjosivat erinomaista kestävyyttä. Nyt ne tarjoavat myös paljon muuta hyvää."
Yksinkertaiset autot tarjoavat erinomaista kestävyyttä. Nyt kun/jos tarjoavat muuta hyvää, ei huolettomuudesta ole mitään takeita. - Hyvin kestänyt
ei ikuista kirjoitti:
"Jo silloinkin ne tarjosivat erinomaista kestävyyttä. Nyt ne tarjoavat myös paljon muuta hyvää."
Yksinkertaiset autot tarjoavat erinomaista kestävyyttä. Nyt kun/jos tarjoavat muuta hyvää, ei huolettomuudesta ole mitään takeita.Minulla Kia. Tilasin kaikkein parhaiten varustellun, mitä maahan tuodaan. Ja runsaimmalla lisävarustepaketilla. Kilometrejä alkaa olla jo reilusti, eikä vikoja.
En kaipaakaan kenenkään takeita. Riittää kun kestää. "Takeiden" sijasta on takuuta, se 7 vuotta, jos ei kestäisi. Riittää minulle.
- 14+1
Eihän nämä automerkit edes ole niin vanhoja ja laajalti ostettuja että olisi mitään todellista osviittaa siitä miten nämä autot kestävät.
Itse en pitkällä tikullakaan koske näihin autoihin.- 15+2
Pötypuhetta sinulta tyystin. Hyundain sonatoilla mm. takseissa ajettu jo rikki maagisia kilometrirajoja. Ja myyntitykeillä pienempiä malleja jo paljon ajettuina. Kyselen ihmisten autokokemuksia aina kun on mahdollisuus. Ei ole itselläni Hyundaita ollut eikä ole, mutta kokemuksien mukaan kestävät erinomaisesti ja laitan merkin omalle listalleni "mahdollisena ostoksena".
Ja voi ollakin hyvä, että pysyttelen muissa merkeissä. Jos sinulla nyt mitään autoa on. - ycyf
15+2 kirjoitti:
Pötypuhetta sinulta tyystin. Hyundain sonatoilla mm. takseissa ajettu jo rikki maagisia kilometrirajoja. Ja myyntitykeillä pienempiä malleja jo paljon ajettuina. Kyselen ihmisten autokokemuksia aina kun on mahdollisuus. Ei ole itselläni Hyundaita ollut eikä ole, mutta kokemuksien mukaan kestävät erinomaisesti ja laitan merkin omalle listalleni "mahdollisena ostoksena".
Ja voi ollakin hyvä, että pysyttelen muissa merkeissä. Jos sinulla nyt mitään autoa on.Nettiautossa n. 400 tkm ajettuihin tehty jo useisiin koneremontti. Että sillee
- Totuus toinen
ycyf kirjoitti:
Nettiautossa n. 400 tkm ajettuihin tehty jo useisiin koneremontti. Että sillee
Ja kun ne nettiauton tarjokkaat kattelee, niin löytyyhän sieltä sentään yksi yli puolet millit ajettu, johon on tehty koneelle laaja huolto.
Kun tekee mieli morkata toisten suosimaa merkkiä, niin ei paljon totuuden puhuminen kiinnosta?
- järkiea
jos haluaa euroopan uppoavan yhä syvemmälle suohon kannattaa rahat sijoittaa koreaan.
- Tarkempaa dataa
Mutta jos haluaa tukea Euroopan työllisyyttä, kannattaa ostaa myös korealaisfirmojen tuotteita. Juuri näitä, jotka on suunniteltu ja valmistettu Euroopassa.
Ei haittaisi ottaa tosiasioita huomioon.
Jos pitää harkitummin tukea Eurooppaa tässä asiassa, voi tietysti ostotilanteessa varmistaa, että kyseinen malli on tosiaan työllistämistaustaltaan eurooppaa tukeva.
Mutta esim. Hyundai-Kia-linjalla ei tarvitse normaalisti kantaa huonoa omaatuntoa. Sekin kannattaa huomioida, etä eräät eurooppalaismerkkien mallistot valmistetaan Euroopan ulkopuolella. Että näinkin! - fgkas
Tarkempaa dataa kirjoitti:
Mutta jos haluaa tukea Euroopan työllisyyttä, kannattaa ostaa myös korealaisfirmojen tuotteita. Juuri näitä, jotka on suunniteltu ja valmistettu Euroopassa.
Ei haittaisi ottaa tosiasioita huomioon.
Jos pitää harkitummin tukea Eurooppaa tässä asiassa, voi tietysti ostotilanteessa varmistaa, että kyseinen malli on tosiaan työllistämistaustaltaan eurooppaa tukeva.
Mutta esim. Hyundai-Kia-linjalla ei tarvitse normaalisti kantaa huonoa omaatuntoa. Sekin kannattaa huomioida, etä eräät eurooppalaismerkkien mallistot valmistetaan Euroopan ulkopuolella. Että näinkin!Missä maassa KIA valmistetaan?
- Kotimarkkinoilta
fgkas kirjoitti:
Missä maassa KIA valmistetaan?
Vaihtelee kovasti malleittain ja yhtiön sisäisistä tuotantosyistä. Suomessa myytävistä malleista kuitenkin merkittävä osa on EU:n alueella suunniteltu ja valmistettu. Koskee siis sekä Hyundaita että Kiaa.
- realiteetti
Tarkempaa dataa kirjoitti:
Mutta jos haluaa tukea Euroopan työllisyyttä, kannattaa ostaa myös korealaisfirmojen tuotteita. Juuri näitä, jotka on suunniteltu ja valmistettu Euroopassa.
Ei haittaisi ottaa tosiasioita huomioon.
Jos pitää harkitummin tukea Eurooppaa tässä asiassa, voi tietysti ostotilanteessa varmistaa, että kyseinen malli on tosiaan työllistämistaustaltaan eurooppaa tukeva.
Mutta esim. Hyundai-Kia-linjalla ei tarvitse normaalisti kantaa huonoa omaatuntoa. Sekin kannattaa huomioida, etä eräät eurooppalaismerkkien mallistot valmistetaan Euroopan ulkopuolella. Että näinkin!ei se työllisyys mitään auta vaan se mihin ne fyrkat menee,
- kehitys kehitty
realiteetti kirjoitti:
ei se työllisyys mitään auta vaan se mihin ne fyrkat menee,
Sitten kannattaa jättää Volvokin ostamatta, kun rahat menee Kiinaan ja Opel ja Fordkin, kun ovat Amerikkalaisia. Montako merkkiä jää jäljelle, jos haluaa rahojen aidosti jäävän Eurooppaan??? Eipä kovin montaa, lähinnä Ranskalaisia ja joku Fiat. Eiköhän jätetä hurskastelu vähemmälle.
Ja vanhanaikaista Kia-automaattia herjaavalle...nykyään bensakoneinen on saatavissa uuden sukupolven 6-pykäläisellä dct-suorakytkentävaihteistolla ja dieselin tomaatti on 6-vaihteinen, että se siitä vanhanaikaisuudesta. Kiakin kehittyy monien yllätykseksi. Uusissa Kiossa on muuten aika upeat varusteet jos haluaa ruksia. Kaikkea nykyään saa aina ratinlämmittimistä ja kattoluukuista lähtien jopa Suomessa. Ja kaikille hilppeille 7 vuoden takuu. Saksalaisissahan puolet herkuista ei toimi muutamien vuosien päästä kun ei niitä kukaan raaski omaan piikkiin korjata.
Sille joka tokaisi Kian olevan niin uusi merkki, että kestävyydestä ei voi sanoa mitään, alkaa 10 vuotta Suomessa kohta paukkumaan, eiköhän siinä ajassa jo kerrottavaa löydy, jos on kestävyys on rimpulalaatua. Hynykkähän on ollut Suomessa jo noin 20 vuotta. Eipä taida olla haukuttavaa juuri olla. - omat rahat
kehitys kehitty kirjoitti:
Sitten kannattaa jättää Volvokin ostamatta, kun rahat menee Kiinaan ja Opel ja Fordkin, kun ovat Amerikkalaisia. Montako merkkiä jää jäljelle, jos haluaa rahojen aidosti jäävän Eurooppaan??? Eipä kovin montaa, lähinnä Ranskalaisia ja joku Fiat. Eiköhän jätetä hurskastelu vähemmälle.
Ja vanhanaikaista Kia-automaattia herjaavalle...nykyään bensakoneinen on saatavissa uuden sukupolven 6-pykäläisellä dct-suorakytkentävaihteistolla ja dieselin tomaatti on 6-vaihteinen, että se siitä vanhanaikaisuudesta. Kiakin kehittyy monien yllätykseksi. Uusissa Kiossa on muuten aika upeat varusteet jos haluaa ruksia. Kaikkea nykyään saa aina ratinlämmittimistä ja kattoluukuista lähtien jopa Suomessa. Ja kaikille hilppeille 7 vuoden takuu. Saksalaisissahan puolet herkuista ei toimi muutamien vuosien päästä kun ei niitä kukaan raaski omaan piikkiin korjata.
Sille joka tokaisi Kian olevan niin uusi merkki, että kestävyydestä ei voi sanoa mitään, alkaa 10 vuotta Suomessa kohta paukkumaan, eiköhän siinä ajassa jo kerrottavaa löydy, jos on kestävyys on rimpulalaatua. Hynykkähän on ollut Suomessa jo noin 20 vuotta. Eipä taida olla haukuttavaa juuri olla.ei jätetä, kuka muutenkaan ostaa Volvoa? mutta oma on asiasi jos haluat kusta ns omiin nilkkoihin.
- masokisteille, joo
Vielä kun tekisivät autonsa laadukkaista meteriaaleista ja oheislaotteita. Mukavuus ja äänettömyyskin on ihan tuntematon käsite noiden kohdalla.
- Uusi käsite?
Vielä kun alkaisit puhua totta.
- Lörssön,,
Hyundai Sonata on kyllä vankasti tehty ja hiljainen auto.Itsellä sellainen.Kaikenlisäksi hyvä ajaa ja lämmin talvella.
- Lörrssön,,,
Kia Ceed ja Hyundai i30 on saman konsernin tuotteita.
- oikeaa tietoa väliin
Tuo aloittajan uskomus ei perustu mihinkään todelliseen. Ei taida löytyä yhtään tutkimusta joka varmentasi tuon väitteen. Haastattelut ovat sitten toinen juttu, niissä voidaa kysyä mitä tahansa ja vastata voi mitä tahansa. Yleensä jos ostaa halvan auton, niin siitä ei paljoa odottakkaan ja kalliiseen ei saisi tulla mitää harmia kun se maksoikin niin paljon, jotenka haastattelut kusee pahasti omille nilkoille.
- Oikeampaa tietoa
Provoilet turhaan. Hyundaista on nimenomaan eurooppalaisia katsastustilastoja ja muutakin tarkkaa dataa. Ja hyvin pitkiltä ajoilta. Hyundai on tiukasti kärkipäätä kestävyydeltään. Taisi nyt viimeksikin olla ykkönen.
Tilastot kertovat samaa kuin käyttäjäkokemukset.
Kiasta muuten englantilaisten julkaisema luotettavuustilasto. Tuore. Kia oli siellä mallillaan kärkiryhmässä.
Ja olipa kysymys maasta kuin maaasta ja tutkimuksesta tai haastattelusta, Hyundai ja Kia ovat voittajia tai ainakin ylintä kärkiryhmää ja suosikkeja.
Ja jos et tyydy sellaiseen laatuun, niin omapa asiasi. Sitten vain lähdet etsimään luotettavampaa. Mutta millähän perusteella?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875