Pysäköintimittari

Noomi92

Miksei autokoulussa opetettu sen käyttöä?

En uskalla mennä autollani kaupunkiin, koska mikäli haluaisin käydä jossain, minun pitäisi käyttää mittaria.

Kuinka paljon pysäköinti edes maksaa ja miten sitä mittaria käytetään? Mistä tiedän, etten maksa liikaa? Siis jos viivyn vaikka puoli tuntia jossain, etten maksa kahdesta tunnista?

Mistä tiedän mikä paikka on maksullinen? Jos on tie, jonka varrella on tiensuuntaisia paikkoja ja vähän matkan päässä vinottaisia paikkoja yms.yms. mistä tiedän, mitä paikkoja maksullinen pysäköinti koskee?

Pitääkö pysäköintimittaria etsiä korttelin toisestä päästä, kulman takaa risteävän tien varrelta tai tien toiselta puolelta, jossei sitä näy missään? Maksavatko aivan kaikki paikat?

Kuinka paljon aikaa on maksaa parkkeerauksesta sen jälkeen, kun auto on pysähtynyt? Pelkään, että saan parkkisakon, koska olen liian hidas tajuamaan, miten mittari toimii ja autoni seisoo koko ajan ilmaiseksi parkissa.

Miten todistan, että olen maksanut peltilehmäni kykkimisestä? Sylkeekö laite minulle edes jonkin kuitin ja miten annan sen pysäköinninvalvojalle, jos olen poissa? Laitanko sen kojelaudalle, niinkuin parkkikiekon?

Hyvä se on kaikkien kaupunkilaisten tulla tänne haukkumaan mua tyhmyydestäni. Olen koko ikäni asunut niin maaseudulla, kuin mahdollista ja autokoulussa ei opetettu tämän mittarin käyttöä. :( Kirjassa oli kuva, jonka alla luki "tällainen on myös olemassa" tyyliin.

Voiko joku ystävällinen auttaa mua? Tai vaikka ilkeäkin, ihan sama. Ainahan täällä saa ilkeitä vastauksia. :)

8

3753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fd.......,

Kun löydät paikan mihin kärrysi laitat. Parkkialueella on kyltti, yleensä rivin päässä. Se kertoo onko paikka maksullinen, kiekollinen tai sitten ei kumpikaan, eli rajoittamaton. Jos kyltissä on kiekon kuva on siinä yleensä aika joka voi vaihdella 30min-4h tai sen ylikin. Silloin lätkäset autoon näkyvälle paikalle parkkikiekon saapumisajalla. Ja saat pitää autoasi siinä sallitun ajan ja sen ylikin, jos tavoitteena on parkkisakko.
      Parkkimittarit vaihtelevat, mut kun lykkäät sinne rahaa tai maksat kännykällä. Niissä mittareissa on yleensä ohjeet. Jos mittari on rikki käytetään toista lähintä mittaria. Suurin osa mittareista näyttää paljonko olet saanut parkkiaikaa, kun lykkäät rahaa sinne. Ja maksutaulukko on yleensä mittareissa. esim. joissain paikoissa 1 eurolla saat tietyllä alueella vain 30 min parkkiaikaa ja toisella alueella saat sillä jo 1,5 tuntia. Maksumäärä siis vaihtelee parkkipaikan mukaan.

Ja juu parkkilippu laitetaan näkyvälle paikalle kojelaudalle.
      Ja niin parkkipirkot tarkistavat lähimmän mittarin aina, ennen sakon kirjoittamista, joten jos näet sellaisen peltilehmäsi kimpussa äheltäessäsi mittarilla, pyydä apua mittarin kanssa.

p.s. isompien kaupunkien parkkialueista saa tietoa googlettamalla kaupungin nimen ja sanan pysäköinti. Tuloksistä löytyy aina jokin kartta eri maksuvyöhykkeista ja/tai kiekkopaikat.

• Noomi92

Voi kiitos! Todella hyvä ja mukava vastaus. Toivottavasti uskallan neuvojesi avulla lähteä parkkeeraamaan. :)

• ghdshgdfgfdgbfdbcvbv

ääh, nuo kaupunkien pysäköinnit. no itselläkin se on sitten syksyllä edessä. maksullisia paikkoja tuossa lähikaupungissa ei ole, mutta kiekollisia kylläkin.
        ja nyt sitten tyhmä kysymys, mutta mistä parkkikiekon saa ostaa?
        ostin auton naapurilta joka ikänsä sitä on maalla käyttänyt ja eihän siinä kiekkoa ole. myykö huoltoasemat näitä, vai mitkä firmat?

• Noomi92
        ghdshgdfgfdgbfdbcvbv kirjoitti:

ääh, nuo kaupunkien pysäköinnit. no itselläkin se on sitten syksyllä edessä. maksullisia paikkoja tuossa lähikaupungissa ei ole, mutta kiekollisia kylläkin.
        ja nyt sitten tyhmä kysymys, mutta mistä parkkikiekon saa ostaa?
        ostin auton naapurilta joka ikänsä sitä on maalla käyttänyt ja eihän siinä kiekkoa ole. myykö huoltoasemat näitä, vai mitkä firmat?

Mä ostin huoltoasemalta... sieltä varmasti kaikkein helpoiten saa. :)

• njhutoi
      • Noomi92

Kiitokset! :D Kuvan laittaminen oli tosi kiva. Ei mittari niin vaikeaselkoiselta näytäkään.

• Noomi92

Hei please, voisko vielä joku auttaa?

Jos siinä maksullisen parkkipaikan lisäkilvessä on merkitty, että maksullinen aika on arkiviikolla (siis aika ilman sulkumerkkejä) ja arkilauantaina (eli siis aika sulkujen sisällä), mutta ei ole kellonaikaa punaisella tekstillä, tarkoittaako se, että pysäköinti on sunnuntaina ilmaista koko päivän?

KIITOS KIITOS KIITOS!

• -87k

Kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      81
      3015
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1726
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      83
      1571
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      137
      1432
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1428
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      157
      1334
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      159
      1263
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      98
      1197
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      82
      1197
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      83
      1182
    Aihe