87-vuotias isoäitini muistelee kaiholla nuoruutensa suosikkielokuvaa Lumpeenkukka. Mummin mukaan kyse on amerikkalaisesta filmistä, jonka pääosassa saattoi olla Irene Dunne. Minulle täysin vieras leffa enkä löytänyt Irenen Dunnen tietojen perusteella. Muistaako / tietääkö joku, mikä leffa kyseessä??
Muistaako kukaan vanhaa elokuvaa Lumpeenkukka?
7
558
Vastaukset
- Elokuva-arkistoija
Suomessa lienee nimellä Lumpeenkukka levitetty vain Veit Harlanin ohjaamaa saksalaista elokuvaa Immensee, jonka ensi-ilta oli keväällä 1944.
68 vuodessa tietenkin muistot ovat voineet mennä jotenkin sekaisin. - kuolematon Irene
Hei! Mä olen aika hyvä etsimään "kadonneita leffoja". Muistaisiko isöäitisi jotain tuon elokuvan juonesta, esim. ihan pienenkin yksityiskohdan tai pääpiirteissään tarinan, alun tai lopun niin saattaisi löytyä.
- pelimanniX
LUMPEENKUKKA on elokuva jossa oli laulu nimeltä "Vaikka olenkin kaukana luotasi". Laita s-postisi niin toimita laulun sanat tunnistettavaksi. terveisin [email protected]
- Motte
Mutsi on 86v. Jutellu samasta leffasta. Ei muista miespääosan esittäjää eikä muuta kuin että tykkäs kovasti elokuvasta
- Pixel
Samaista elokuvaa muisteli juuri eilen oma 97 vuotias mummoni. Aloin googlettamaan ja päädyin kirjoittamaan tähän viestiketjuun.
Mummo muisteli että Ingrid Bergman olisi esiintynyt elokuvassa nimeltä "Kuin lumpeenkukka". Muisteli myös, että elokuva päättyisi lumpeenkukan kuvaan. Kyseessä amerikkalainen elokuva. Hän kertoi kuinka joku oli hänelle suomentanut elokuvaa sen edetessä. Yhtään ei ole käsitystä minä vuonna tämä on tapahtunut. Olisi toki kiva jos jokin johtolanka löytyisi tätä kautta. - Anonyymi
Lumpeenkukan ( Immensee) pääosassa oli Kristina Söderbaum. Miespääosissa Carl Raddatz ja Paul Klinger. Se on Adams Filmin tuoma ja sen 33.esitysviikko oli Helsingissä Bio-Biossa. Sain näin paljon selville äitini papereista löytyneestä lehtileikkeestä, mutta vuosilukua siinäkään ei näy.
- Anonyymi
Vuosiluku löytyi, se on 1944.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä422266Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2362055- 1111548
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1441291- 1151217
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1381114Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://271107- 741009
- 65973
- 70960