87-vuotias isoäitini muistelee kaiholla nuoruutensa suosikkielokuvaa Lumpeenkukka. Mummin mukaan kyse on amerikkalaisesta filmistä, jonka pääosassa saattoi olla Irene Dunne. Minulle täysin vieras leffa enkä löytänyt Irenen Dunnen tietojen perusteella. Muistaako / tietääkö joku, mikä leffa kyseessä??
Muistaako kukaan vanhaa elokuvaa Lumpeenkukka?
5
503
Vastaukset
- Elokuva-arkistoija
Suomessa lienee nimellä Lumpeenkukka levitetty vain Veit Harlanin ohjaamaa saksalaista elokuvaa Immensee, jonka ensi-ilta oli keväällä 1944.
68 vuodessa tietenkin muistot ovat voineet mennä jotenkin sekaisin. - kuolematon Irene
Hei! Mä olen aika hyvä etsimään "kadonneita leffoja". Muistaisiko isöäitisi jotain tuon elokuvan juonesta, esim. ihan pienenkin yksityiskohdan tai pääpiirteissään tarinan, alun tai lopun niin saattaisi löytyä.
- pelimanniX
LUMPEENKUKKA on elokuva jossa oli laulu nimeltä "Vaikka olenkin kaukana luotasi". Laita s-postisi niin toimita laulun sanat tunnistettavaksi. terveisin [email protected]
- Motte
Mutsi on 86v. Jutellu samasta leffasta. Ei muista miespääosan esittäjää eikä muuta kuin että tykkäs kovasti elokuvasta
- Pixel
Samaista elokuvaa muisteli juuri eilen oma 97 vuotias mummoni. Aloin googlettamaan ja päädyin kirjoittamaan tähän viestiketjuun.
Mummo muisteli että Ingrid Bergman olisi esiintynyt elokuvassa nimeltä "Kuin lumpeenkukka". Muisteli myös, että elokuva päättyisi lumpeenkukan kuvaan. Kyseessä amerikkalainen elokuva. Hän kertoi kuinka joku oli hänelle suomentanut elokuvaa sen edetessä. Yhtään ei ole käsitystä minä vuonna tämä on tapahtunut. Olisi toki kiva jos jokin johtolanka löytyisi tätä kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412775Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4312329Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens222185Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182050Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1411779Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1381723Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221246Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,11164- 741069
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67987