Ensimmäinen ultra rv 12. Miten se tehdään? Sattuuko? Voiko mies olla mukana?
Ensimmäinen Ultra
11
4837
Vastaukset
- Tyttö24
Ultrat ei satu. Mulla eka ultra tehtiin alakautta, rakko oli tyhjä (oon kuullu että joillain olis ollu täynnä) kannattaa tarkistaa neuvolasta miten ne tykkää sun ultrassa, eli saako vessassa käydä. Multa otettiin ultra kyllä vattan päältäkin kun pikkunen oli mahoton vääntään eikä täti saanu kunnon mittoja ja samalla tarkisti ettei ollu useempia sikiöitä.
Mies voi olla mukana, niinkun kaikessa muutenkin. Se on aika jännä paikka kun näkee pienen, mies ei välttämättä oo sisäistäny viälä isyyttä kun sitä ei viälä nää masusta että jotain tapahtuu.. ;)- Titti
Siis apua, mitä sieltä alakautta oikein sitten työnnetään?
- Ivine
Titti kirjoitti:
Siis apua, mitä sieltä alakautta oikein sitten työnnetään?
Alakautta työnnetään sellainen puikko, ei terävä tietenkään. Se ei satu, kun sillä ei ronkita mitään (kuten gynellä yleensä...).
- la 31.1.2005
hei!
mulla oli eka ultra viikko sitten maanantaina (rv 13 2)...kyllä jännitti...istuttii ukon kaa käsikkäi äpolin aulassa ja täristii...sitten se täti käski meiät sisää ja kyseli kaikenlaista,oli muute tosi kiva täti,ja sitte alko tutkimukset...eka tehtii papakoe,koska viime kerrasta oli niiiiiin kauan ja sitten se levitti sitä kylmää geeliä massun päälle ja pyöräytteli sitä puikkoa siin ja siellä se oli...meiän iiiiiihana pieni beibi,kaks kaättä,kaks jalkaa,pää ja masu,toinen korvakin vähä vilahti,pääperämitta 54,5mm ja niskapoimuturvotus 1,3mm...kaikki oli kunnossa vauva oli vain viikon luultua nuorempi joten nyt raskausviikot tasan 13...
Ultra oli ihana kokemus niin minulle kuin tulevalle isällekin ja isi on jo ruvennut jutteleen hissun kissun pyöristyväle masulle =)- Titti
Kuulostaa ihanalta! Siis sulleko ei laitettu mitään puikkoa sisään, vain masun päältä?
- hempukka
Titti kirjoitti:
Kuulostaa ihanalta! Siis sulleko ei laitettu mitään puikkoa sisään, vain masun päältä?
Minulle siis asun helsingin lähistöllä ja kävin ultrassa kättärillä niin esitteessä oli et tehdään emättimen kautta, mutta mulla se kätilö ei saanut kaikkea tutkittua emättimestä joten katsoi myös vatsan päältä. En tiedä mitä pelkäät siis jos pelkäät tutkimusta niin turhaan:) se ei satu lainkaan ne ei työnnä sitä anturia mitenkään pitkälle tai paina sillä kovaa emättimeen tai mulla ei ainakaan niin tehty. Mies istui vieressä ja näki pikkuisen, joten mies vaan mukaan. Meillä oli niskaturvotusta hiukan yli normaali rajan ja mennään tutkimuksiin, joten oli myös hyvä et mies oli siinä. En olisi muuten kestänyt koko tilannetta. Sikiö kuitenkin näytti voivan hyvin, lutkutti peukaloa ja liikehti:)
Joten nautihan kokemuksesta, se on hieno ja hoppas kätilö ottaa myös huomioon pelkosi!! Meil oli ankea kätilö...:( mut ei kaikki ole! - la 31.1.2005
Titti kirjoitti:
jepjepjoo,vaa ja ainoostaa massun päältä...tosin se lääkäri sano,et jos se vaavi on jotenkin piilossa,eikä näy kunnolla masun päältä,nii sillo pitää tehä ultra emättimen kautta,mutta vakuutteli kyllä ettei se satu ja että seki on ihan luonnollista,tosi se myös sanoi että yleisemmin se on helpompaa ja mukavampaa massun päältä...toivotaa et sunki vaavi näkyy hyvin massun päältä,mut jos ei nii älä hätäile,kyllä ne lääkärit hommansa osaa,ja se on varmasti kuitenkin ihana kokemus,näthän oman pikkuisen...
- nelli
Yleensä alkuraskauden ultrat eli 10 rv ja aiemmat tehdään sisäkautta, ja sitä myöhemmät ultrat, esim. omani viikolla 13, tehdään vatsan päältä. Syynä se, että alle 10 rv sikiö on vielä niin pieni, että sen näkee paremmin sisäkautta. rv 13 itselläni piti olla rakko täynnä (ei silti mitenkään halkeamispisteessä), koska se nostaa sikiötä paremmin "näkyviin". Myöhemmin, esim. rakenneultran aikaan sikiö on jo tarpeeksi suuri, jolloin virtsarakon ei tarvitse olla täynnä.
- kysyvä
sen tekee?? tehdäänkö se neuvolassa?? tekeekö sen lääkäri vai terkkari??
- Kia
Mulla ultra oli rv 13, mahan päältä tehtiin, ei edes aiottu tehdä sisäkautta. Vaavi näkyi hyvin, vaikka muutama viikko putosikin pois eli vaavi oli vasta rv 10 6. Tutkimus ei tuntunut missään, paitsi sydämessä nähdessäni pikkuiseni.
Tutkimus tehtiin keskussairaalassa äippäpoliklinikalla, neuvolassani asiaa kylläkin kysyttiin ja kun annoin suostumukseni, lähetettiin neuvolasta paperini sairaalaan ja sairaalasta tuli kotio minulle aika postista.
Minulla oli lupa käydä vessassa, rakon ei siis tarvinnut vielä olla täynnä, mutta poliklinikan seinällä oli iso kyltti jossa toivottiin että viikoilla 15-20 ultraan tulevat pitäisivät huolen siitä että rakko on täysi jotta näkyvyys kohtuun olisi parempi. - Kla
Mulle tehtiin aivan ensimmäinen ultra viikolla 10 terveyskeskuksessa.
Se tehtiin mahan päältä, virtsarakon piti olla täynnä.
Toinen ultra tehtiin viikolla 12 sairaalassa äitiyspolilla se myös mahan päältä, virtsarakon piti olla täynnä.
Kolmas ja viimeinen ultra viikolla 18 sairaalassa äitiyspolilla se myös mahan päältä, virtsarakon piti olla täynnä.
Kertaakaan ei missään papereissa tai neuvolassa mainittu että sisäkautta tehtäis eikä tehty, Ihan mahan päältä vaan, onneks!
=)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743397
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753127Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683002On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 611739
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181679- 601628