sorsien ja hanhien pillitys

eräjorma

onko vaikeaa ja kestääkö kauan opetella se touhu??? Itsellä ei kokemusta ole mutta olisi sitäkin hauska kokeilla, kertokaa kokemuksia

7

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sata hanhea pillillä

      Meneehän siihen viitisen minuuttia, ei kovin vaikeeta vetäistä sisään henkeä ja sitte puhallella sitä ulos. Kun pilli huulilla niin ääntä jo lähteekin. Loppu on vain hienosäätöä.

    • versio2

      No ei se ihan noin helppoa ole, että puhallellaan vaan. Kyllä puhalluksessa pitää olla oikea rytmi ääni, varsinkin hanhella, että saat parven laskeutumaan. Itse olen pitkään harrastanut loppu syksystä pillitystä. Kannattaa hankkia laadukas yksi ja kaksi kielinen pilli. Youtubessa on ihan hyviä pätkiä millä pääsee alkuun. Varsinkin aloituksessa kuulee melkoisen sekameteli konsertin kaikenlaisia pillityksiä. Hyvä etteivät pasuunaa soita.... Kun opettelet oikean tekniikan, niin huomaat sen saalismäärissä, toki järkipäässä senkin kanssa.

    • mettästäjä

      sorsapillitys on jännitävää touhua, muista että ilma tulee keuhkoista ei poskista kun puhallat pilliin. itse hommasin pari vuotta sitten Suzy Q nimisen pillin ja hyvin toiminut. vaikeaa tehdä tuo ruokailevan sorsan ääni kun pitäää niin nopeaa sanoa jotain siihen pilliin eli en vielä hallitse sitä. kertokaapas mitä pillejä teillä on :)

      • Prööt prööt

        www.Houkutuspillit.net tuoltahan nuita saa tilattua.


    • sorsat bois

      Itse sorsapilliä kokeillut ja sen heittäny heti helevettiin. Yksikään ränkkä ei tullut kutsusta edes ruoka lammikolle vaan aina silloin kun pilliä ei ollu mukana. Kerran oli tosin jotain hyötyäkin. Hiivin hiljaa ruokinta lammikolle joka näytti alkuun tyhjältä. Jäin kaislikkoon passiin ja puhalsin kerran pilliin. Silloin alkoi tapahtumaan. Vähän joka kulmasta lampea nousi heinuria ilmaan ja lähimmät vain 30m päästä joista tupla pudotukset sain. Sen jälkeen edes kaukaa kuuluvaa vastausta en ole pillillä saanut aikaan joten paremman tuloksen saa ilman pilliä kuvilla varroten.
      Jos ilmainen pilli kiinnostaa voin neuvoa koordinaatit mistä kannattaa lähteä sukeltamaan pirkanmaalaisen järven pohjaan.

      • versio2

        Ruokaileva sorsa on ehkäpä vaikein puhallettava. Merellä käytän itse yksi kielistä ja pienemillä alueilla kaksi kielistä. En muista mikä merkki oli, mutta ei kyllä kannata ihan halvinta ostaa. Pilllitys toimii parhaiten vasta loppusyksystä, kun linnut alkavat muuttopuuhiin. Jos väärin puhaltaa, niin ei ne lähde laskeutumaan. Opettelemaan vaan.


      • eräjorma
        versio2 kirjoitti:

        Ruokaileva sorsa on ehkäpä vaikein puhallettava. Merellä käytän itse yksi kielistä ja pienemillä alueilla kaksi kielistä. En muista mikä merkki oli, mutta ei kyllä kannata ihan halvinta ostaa. Pilllitys toimii parhaiten vasta loppusyksystä, kun linnut alkavat muuttopuuhiin. Jos väärin puhaltaa, niin ei ne lähde laskeutumaan. Opettelemaan vaan.

        kiitos kaikille vastanneille


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1908
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe