Voiko toinen sellaista edes toinen saada lyhyellä tutustumisella.
Pistänpähän tällaisen aloituksen.
Nyt näyttää olevan muotia määrittää millainen joku on, vaikka millä perusteella.
Minua ainakin jonkun verran "haittaa", kun joku itsevarmasti sanoo, että ihmisen voi päätellä, millainen on, pukeutumisesta, asunnosta, ruuasta ja nyt viimeksi aurosta.
Itse olen hitaasti tutustuvaa sorttia, että enemmän kyllä tarvitaan.
Ja ihminen kun muuttuu. Aika lailla elilainen olen, kun kymmenen vuotta sitten, saati 30 vuotta sitten.
Ihmisen kokokuva
37
200
Vastaukset
- Salander*
Juu ei. Ei voi.Olen samaa mieltä sun kanssa. Ei koko elämäkään riitä tutustumiseen. Ittestänikin joudun aina välillä miettimään, että näinkö mä nyt sitten teinkin.
Ihmisellä on tietty joitakin piirteitä jotka sanelee, niitä ei helpolla karista. Itse olen esim. ylpeä kuin mikä, vaikka kuinka yritän koulia itseäni, se ei vaan varise. Jääräpäisyydestä puhumattakaan.Eikai se ylpeys haitaksi ole, eikä jääräpäisyyskään, jos ei siitä itselle kovin paljon haittaa ole.
Mitä olen huomannut, niin ainakin useimmilla miehillä tulee muutos tuossa neljän viiden jälkeen. Niin se on tullut minullekkin. Se elämän rajallisuus muuttuu todeksi..
Jotenkin jurppii, kun lehdissä ja radiossa nämä analyysientekijät saa tehdä näitäanalyysejä varin kritiikittömästi.- iisi
Vähän ylpeyttä, ripaus omahyväisyyttä, paljon anteeksiantamusta ja ystävällisyyttä. Helppo tutustua ensivaikutelmaan kuin että on torjuvan katkera eripuran haastaja.
Ikä voi aiheuttaa särmiä ja terävyyttä suvaitsevaisuuden sijasta. - Salander*
iisi kirjoitti:
Vähän ylpeyttä, ripaus omahyväisyyttä, paljon anteeksiantamusta ja ystävällisyyttä. Helppo tutustua ensivaikutelmaan kuin että on torjuvan katkera eripuran haastaja.
Ikä voi aiheuttaa särmiä ja terävyyttä suvaitsevaisuuden sijasta.Niinhän se menee, että kohtuus kaikessa :) En silti pidä ainakaan omasta ylpeydestä, se vaan sotkee. Tulee sanottua kuln pitäis olla hiljaa, ja päin vastoin :/ On muitakin "tarpeettomia" piirteitä kuten itsesääli ja katkeruus. Mitä niilläkin tekee? Hus vaan sellaiset... rievut :))
- iisi
Salander* kirjoitti:
Niinhän se menee, että kohtuus kaikessa :) En silti pidä ainakaan omasta ylpeydestä, se vaan sotkee. Tulee sanottua kuln pitäis olla hiljaa, ja päin vastoin :/ On muitakin "tarpeettomia" piirteitä kuten itsesääli ja katkeruus. Mitä niilläkin tekee? Hus vaan sellaiset... rievut :))
Oot niin oikeassa. Miten osaat sanoa aina osuvasti. Itsellä ei usein sana taivu.
iisi kirjoitti:
Oot niin oikeassa. Miten osaat sanoa aina osuvasti. Itsellä ei usein sana taivu.
Ihan hyvin näyttää Sinultakin sana taipuvan.
Ei tämä mitään kaunokirjoituskilpailua ole.
Hyvä se, jos nämä ymmärretään niinkuin on tarkoitus, mutta ei sekään maata kaada, jos ei ymmärretä.
Maailmassa on paljon asioita, joita ei ymmärrä, tämä on yki pienimmistä.- iisi
k-kotton kirjoitti:
Ihan hyvin näyttää Sinultakin sana taipuvan.
Ei tämä mitään kaunokirjoituskilpailua ole.
Hyvä se, jos nämä ymmärretään niinkuin on tarkoitus, mutta ei sekään maata kaada, jos ei ymmärretä.
Maailmassa on paljon asioita, joita ei ymmärrä, tämä on yki pienimmistä.No kait. Joskus vahingossa, kun sanat tulevat. En tarkoituksella leikittele sanoilla, tunteilla ja elämän arvot asia kokonaan toinen, koska eihän niin kukaan tee.
- hele242
Joku ihminen muuttuu toinen ei. Kaikki ei muutu, itse en koe muuttuneeni, vanhentunut olen toki. Mutta esimerkiksi eksäni on nyt kuin toinen ihminen kuin 30vuotta sitten. Häntä en olisi nykyisellään koskaan nainut.
- MeriNoit
Enhän se vain minä ole siis se sun ekkssäs!!!
Noh, älä huoli tuskinpa olen. Ei nyt sentäs tarvii heti hikeentyä ;-) Voi hyvin olla noinkin.
Lieneekö ollut Sinulla romanttiset silmälasit päässä silloin 30 vuotta sitten.
Kyllä minä olen omasta mielestä muuttunut. Kai se elämä on jonkun verran tuonut pehmeyttä ajatuksiin.- MeriNoit
k-kotton kirjoitti:
Voi hyvin olla noinkin.
Lieneekö ollut Sinulla romanttiset silmälasit päässä silloin 30 vuotta sitten.
Kyllä minä olen omasta mielestä muuttunut. Kai se elämä on jonkun verran tuonut pehmeyttä ajatuksiin.Aurinkolasit olivat ainoat ja käytän niitä muinaisaikaa useammin :P
- ...
Paljon voi päätellä.
Useasti ensivaikutelmat on oikeita, lähes aina. Ihmisissä erilaisia puolia, pitemmän päälle löytyy varmasti asioita, joita ei ensikohtaamisessa voi ennakoida. Jokaisessa pimeä puolensakin. Mutta kyllä mä aika pitkälle uskallan luottaa ensivaikutelmaani. En tuojota vaatteita tai sellaista, koitan tutkailla mitä ihminen puhuu. Hqah, itellä joskus smokki päällä, joskus jotain lumppuja, ei sellaisiin voi luottaa, kuka tahansa voi pukeutua miten tahansa. Mutta tollaset käytännön jutut. Joku avaa luonnostaan oven toiselle, jollain se opeteltu tapa, tai joku antaa toisen sanoa asiansa loppuuun, ei keskeytä, se on niinkuin sitä sivistystä, minkä näytteleminen hankalaa.
Tunnen jostain syystä paljon ihmisiä, joihin tutustuminen kasti valtavan kauan. Syynä just pimeä puoli. Se on kaikilla, joillain se tulee esiin vain paljon hitaammin, kuin toisilla. Mutta kun senkin oppii tietämään ja sattuu pärjäämään sen kanssa, sitten välit on selkeät koko loppuelon. Karmeimpia tapauksia ne, jotka tunkee vaikkapa duunipaikalla ensimmäiseksi tutuiksi. Niitä pitää välttää, pelkästään ongelmia sellaisista ihmisistä.Hitaasti kun tutustuu, sitten jopa oikeasti tutustuu joskus aikanaan.
=DW=Ensivaikutelma kertoo, mitä kertoo, jos on kyseessä alkuihminen.
Tänä päivänä nuoret ikäluokat koulutetaan olemaan ulospäinsuuntautuvia ja positiivisia, niin vaikeeta on.
Ihmisellä on erilaisia päiviä. On menetyksiä, entäpä jos toinen on syystä tai toisesta ensitapaamisessa hyvin pahalla tuulella, miten ne pystyy seulomaan, ei mitenkään.
Siinä olen kyllä samaa mieltä, että niitä, jotka heti alkuun tulee "iholle", niitä kannattaa välttää.
Tulee pitkä "ei voi" -ketju.. jos vastaan suoraa, ettei noiden ulkoisten asioiden, joita luettelit, perusteella voi päätellä.
Siitä, miten ihminen kohtaa toisen, esimerkiksi jos ei arvota noita mainitsemiasi asioita, on oma itsensä, ja ottaa sen toisen omanlaisenaan.
Jotain niistä voi päätellä, kun jostainhan se tutustuminen alkaa jos on alkaakseen.
Mutta miten syvällistä tuntemista ajatellaan, on jo toinen juttu..
Voi olla että siihen ei elinikä riitä.. minkä tuolla on Salander* jo maininnut.Minua jäi korpeamaan, kun viimeksi (mies) väitti, että autosta voi päätellä, millainen on pitäjä.
Paljon sitä nykyaikana uusia ihmisiä kohdataan, ja kai siinä ensivaikutelmankin useempi tekee.
Monasti on minulla mennyt pieleen, että huono siinä asiassa. Niinpä olen pitemmän kaavan kannalla näissä tutustumisasioissa.
Kyllä niitä "houreita" näyttää tulevan, joista ei aina itseään tunnista, niin miten sitten muut. Elämä on kummallista :).
- Sibone*
En tiedä mihin tyyliin tuo on sanottu.. entisessä elämässä mulle läheinen ihminen oli aika neuroottinen tuossa autoasiassa.
Ei oo paljo liioteltu, jos sanoo, kun tuulilasiin tuli halkeama, piti vaihtaa auto.
Ne antaa "hyviä" rahoitustarjouksia liikkeissä, jos on sopiva henkilö sellaseen suostuun. Aina sen piti olla puunattu.. Niin, itseasiassa tää liittyy vaan autoon, en viitsi enempää henkilöstä kertoa, koska oli mun ex.. ja uudehkot/uudet autot tuli kuvioon aika loppuvaiheessa.. oli jo lähes kaikki tarpeellinen, materiaa ajatellen.
Elämässä on koukeroita, ja aina voi pohtia, syitä.. seurauksia.
Sen verran, että vuorotyöt, ja toinen suunnilleen töissä, toinen vapaalla.. sitten vielä raskaiden töiden jälkee raskaat huvit.. :/Ei se mikään outo asia ole. Raskaat työt raskaat huvit.
Lähipiirille voi tulla liian raskaaksi.
Luulen että pukeutumisesta, asunnosta ja autosta voi päätellä ihmisestä enemmän kuin esim. siitä että missä asennossa taivaankappaleet on olleet hänen syntyhetkellä, eli siis horoskoopeista. Mutta aika varmana faktana horoskooppienkin luonneanalyyseillä rahastetaan, ja uskokoon niihinkin ken haluaa. Kokeneet tietää kuitenkin, että mitä varmemman päätelmän toisesta ihmisestä tekee, niin sitä enempi se arvio lopulta on kuitenkin metikössä.
Tietenkin pukeutuminen pienellä paikakunnalla kertoo,suurin piirtein, missä töissä on.
Näkee, kuka on toimisto-ihmisiä, kuka on teollisuudessa.
Hoitoalalla olevat tunnistaa, kun ne avaa suunsa.
En minä ihmisten persoonaa lähtisi arvioimaan pukeutumisen tai auton perusteella.
Näiden perhe-trgedioiden jälkeen on aina päivittely, ettei millään olisi uskonut.
Toinen on nämä pedofiilit, joistakin asioista pitäisi hälytyskellojen soida. Hyvä ja lipevä käytös ja ylisuuri kiinnostus lasten ja nuorten kanssa touhuamiseen.
Yleensä tällaista kehutaan maasta taivaisiin, miten on mukava, kun jaksaa järjestää nuorille ohjelmaa.
Totuus on sitten toinen, näin on käynyt tällä paikkakunnalla useita kertoja.k-kotton kirjoitti:
Tietenkin pukeutuminen pienellä paikakunnalla kertoo,suurin piirtein, missä töissä on.
Näkee, kuka on toimisto-ihmisiä, kuka on teollisuudessa.
Hoitoalalla olevat tunnistaa, kun ne avaa suunsa.
En minä ihmisten persoonaa lähtisi arvioimaan pukeutumisen tai auton perusteella.
Näiden perhe-trgedioiden jälkeen on aina päivittely, ettei millään olisi uskonut.
Toinen on nämä pedofiilit, joistakin asioista pitäisi hälytyskellojen soida. Hyvä ja lipevä käytös ja ylisuuri kiinnostus lasten ja nuorten kanssa touhuamiseen.
Yleensä tällaista kehutaan maasta taivaisiin, miten on mukava, kun jaksaa järjestää nuorille ohjelmaa.
Totuus on sitten toinen, näin on käynyt tällä paikkakunnalla useita kertoja.Tuota.. en tiedä luetko enää tätä ketjua. Piti jo aiemmin kysäistä..
Eikö teollisuudessa työskentelevillä oo usein työvaatteet työpaikoilla, voivat mennä enemmän tai vähemmän tyylikkäinä työpaikoilleen. Paitsi jos pienenellä paikalla tuntee toisensa muutenkin.
Mutta se mikä eniten kiinnosti; miten hoitoalalla olevat tunnistaa, kun avaavat suunsa.. siis puheiden perusteella varmaan.. mutta mitä he sitte juttelee..? :)
No, jos kamera on mukana ja otat tarpeeksi kaukaa, siinähän se.
Mie luotan kyllä aika vahvasti saamaani ensivaikutelmaan, kokemus on osoittanut että jos korjaan mielipidettäni myöhemmin joksikin muuksi, teen virheen...Se tieten riippuu paikkakunnasta.
Täällä on tyyli se, että mitä varakkaammasta henkilöstä (mies) on kyse, niin sen enemmän se hanttapullilta näyttää.
Esimerkkiä näyttää paikkakunnan varakkain, joka on ollut Suomen suurimpiin kuuluvan yhtiön johtopaikoilla, Että niiköhän ensivaikutelma menisi kohilleen :). Tuskin ainakaan kameranlinssin läpi.k-kotton kirjoitti:
Se tieten riippuu paikkakunnasta.
Täällä on tyyli se, että mitä varakkaammasta henkilöstä (mies) on kyse, niin sen enemmän se hanttapullilta näyttää.
Esimerkkiä näyttää paikkakunnan varakkain, joka on ollut Suomen suurimpiin kuuluvan yhtiön johtopaikoilla, Että niiköhän ensivaikutelma menisi kohilleen :). Tuskin ainakaan kameranlinssin läpi.Jaa, mie en mittaile sillä katseella paljonko se tienaa vaan onko se fiksu tai pöljä.
Sitä kun ei pysty vaatteiden alle peittämään.yohuuhkaja kirjoitti:
Jaa, mie en mittaile sillä katseella paljonko se tienaa vaan onko se fiksu tai pöljä.
Sitä kun ei pysty vaatteiden alle peittämään.Rahalla on taivaallinen vaikutus.
Rahassa sitä kaikki mitataan.
Entäpä sitten, joku kapea-alainen huippuammattilainen, jolla ei ole halua syventyä kaikkiin maailman asioihin, onko se sitten fiksu vai pöljä, jos ajatukset ei satu yksiin Sinun ajatusten kanssa.k-kotton kirjoitti:
Rahalla on taivaallinen vaikutus.
Rahassa sitä kaikki mitataan.
Entäpä sitten, joku kapea-alainen huippuammattilainen, jolla ei ole halua syventyä kaikkiin maailman asioihin, onko se sitten fiksu vai pöljä, jos ajatukset ei satu yksiin Sinun ajatusten kanssa.Mie en ole pöljä, joten en pidä itseäni maailman ainoana viisaana, enkä välttämättä edes viisaana. Silti muiden viisaus kiinnostaa, kas kun sitä viisastuu hakeutumalla viisaampiensa seuraan...
- Cloetta...
Niinhän se vain on, että me ihmiset (kaikki) teemme jonkinlaisia päättelyitä ihmisen ulkoisesta olemuksesta ja käyttäytymisestä. Se on täysin normaalia ja eikös me käyttäytymisellämme ja mm. pukeutumisellamme juuri ilmaise itseämme? Näin olen aina luullut ja näin itse teen; minä olen sellainen millaiselta näytän.
Ja me ihmiset olemme erilaisia erilaisissa tilanteissa, eikai kukaan ole aina samanlainen samanlaisine ajatuksineen.
Kenet sitten pitäisi tuntea kokonaan tai tietää millainen hän milloinkin on, en tiedä.
Olen ollut naimisissa yli 30 vuotta ja uskallan sanoa tuntevani puolisoni mutten kokonaan. Koen myös, että puolisoni tuntee minut hyvin. Pari ystävääkin on niin läheisiä, että tunnen heidät ehkä paremmin kuin kukaan muua. SIlti yllätyksiä tulee.
Rotu, sukupuoli ja ikä ovat ehkä niitä yksittäisiä ominaisuuksia, joiden perusteella tehdään yleistyksiä. Tekeekö oikeasti joku päätelmiä automerkin perusteella? Eikai?!Nyt kyllä täytyy sanoa, että naisten pukeutuminen aiheuttaa joskus enemmän kysymyksiä jä hämmennystä, tyyliin, mitätuokin tarkoittaa.
Eilenkin naimisissa oleva nainen, ja niin pinkeen tiukat farkut jalassa, että luulisi jo olon menevän tukalan puolelle, töissä vielä liikkeessä, jossa asiakkaat enemmän miespuolisia.
Miehillä se reperttuaari vaatteilla itsensä ilmaisemiseen on aika suppea, jos ei hihhuliksi halua leimautua.
Auto alkaa olla jo niin vanha, että pitää tässä syksyn mittaa käydä katsomassa autokauppiaiden ihmistuntemusta.
Onkohan tehty testiä, jossa eiraista lähtökohdista tuleva joukko tekisi ensisilmäysarvion muutamasta koehenkilöstä. Vois siinä hajontaa tulla.- MeriNoit
k-kotton kirjoitti:
Nyt kyllä täytyy sanoa, että naisten pukeutuminen aiheuttaa joskus enemmän kysymyksiä jä hämmennystä, tyyliin, mitätuokin tarkoittaa.
Eilenkin naimisissa oleva nainen, ja niin pinkeen tiukat farkut jalassa, että luulisi jo olon menevän tukalan puolelle, töissä vielä liikkeessä, jossa asiakkaat enemmän miespuolisia.
Miehillä se reperttuaari vaatteilla itsensä ilmaisemiseen on aika suppea, jos ei hihhuliksi halua leimautua.
Auto alkaa olla jo niin vanha, että pitää tässä syksyn mittaa käydä katsomassa autokauppiaiden ihmistuntemusta.
Onkohan tehty testiä, jossa eiraista lähtökohdista tuleva joukko tekisi ensisilmäysarvion muutamasta koehenkilöstä. Vois siinä hajontaa tulla.Mitä se sinulle kuuluu? Vai ootko mustis, kun silmääs miellyttävää piukkisvaimoa kilpailijauroot kyttäävät ja vieressä kyhnäävät.
Nytte aamupuuropata liedelle ja puuroa massuun ;-)) - 2000- luvulla ollaan
k-kotton kirjoitti:
Nyt kyllä täytyy sanoa, että naisten pukeutuminen aiheuttaa joskus enemmän kysymyksiä jä hämmennystä, tyyliin, mitätuokin tarkoittaa.
Onkohan tehty testiä, jossa eiraista lähtökohdista tuleva joukko tekisi ensisilmäysarvion muutamasta koehenkilöstä. Vois siinä hajontaa tulla.Pitäisikö papin aamenen jälkeen alkaa pukeutua mustaan kokovartalolakanaan, silmät vain vilkkuis?
Ei voi. Nykyään valmennetaan esiintymään ja miten käyttäytyä esim. työhaastattelussa ym. ja monet ottavat opiksi ja osaavat lyhyen kontaktin aikana olla oikein esillä. Olen ollut mukana haastattelemassa työnhakijoita ja osa onnistuu ja osa ei. Aika ajoin valinta menee pieleen, koska on osattu esittää "sopivaa" haastattelussa, mutta itse työssä ei sopeuduta porukkaan ja työ ei maistu. Ihan arkielämässä olen saanut kokea sen että ensi vaikutelmaan ei pidä uskoa. Moni kakku päältä kaunis, mutta sitten se sisin tulee ajan myötä esiin ;) Paras jos saa tutustua rauhassa ja ajan kanssa ja ystävystyä. Hätiköidä ei pidä!
Työhastattelussa joutuu tekemään arvion aika paljon lyhyen esittelyn perusteella, ja joutuu ottamaan huomioon, miten hakija sopeutuu muihin .En ihmettele yhtään, jos joskus menee pieleen.
Toinen asia ,joka minua ihmetyttää, on se, miten paljon vaikuttaa, kuka jonkin asian esittää.
Toisen esittämänä jokin asia menee läpi melkein taputuksin, ja toisen esittämnä vastaava ei kelpaa millään.
Tästä on viime-aikoina omia kokemuksia.
Ihminen muuttuu, toi on yks juttu mikä on tosi.
Jaa miksi pitäisi tietää ihmisen minkälainen ihminen on heti.
Paha minun on sanoa muista kun en välttämättä aina tiedä itsestänikään.
Voin sanoa nyt että siinä ja siinä tilanteessa toimin niin. Mutta jos joutuu kovaan tai vaikka kivaan paikkaan niin voikin toimia ihan eri tavalla.
Mulla on kokemusta siitäkin.
Eli en halua määrittää edes itseäni, saatikka muita.Niin sitä näyttää muuttuvan.Selvemmin sen huomaa, kun joitakin kavereita ei pitkään aikaa ole juuri tavannut. Nyt kun ne paluumuuttaa takaisin, niin silmät pyöreinä saa ihmetellä, kun viimeisen päälle konemiehestä on tullut kulinaristi, tai raikulipojasta on tullut hyvinkin vastuullinen.On sitä muuttunut itsekin.
Minä olen niin hjono ihmistuntija, että tarviin kyllä pidemmän ajan.
Niinköhän tuo on totta, ettet halua määrittää muita. Kyllä sitä jonkinmoisen arvion tekee halusi tai ei.
Liekkö sitten niin, että optimisti määrittää itsensä yläkanttiin ja pessimisti alakanttiin.
- Voi ja ei
Tilannekohtaista komiikkaahan kaikki on elämässä. Jokainen meistä on erilaisen minuuden omaava riippuen seurasta missä on. Jokaisella on useita puolia näyttää oman minuutensa puolia, on se hauska, on vakava, on ymmärtäväinen, se sulkeutunu ja on se puoli minkä vain hyvät, kauan tunnetut ystävät ja tuttavat tietää.
Aikaahan se ottaa, mutta kyllä sieltä se oikea ihmisen kuvakin tulee esille. Jos on estoinen, siis vaitelias ihminen porukassa, niin pitää saada se toinen kuva kun ei olekkaan porukkahenkeä ympärillä, on vain ME kaksi ja sen perusteellahan se ihmisen sisin minuus tulee esille.Voi se noinkin olla.Vähän tulee näillä asioilla päätä vaivattua. Nyt vaan sattunut näitä luonnearviontekijöitä, jotka syvällä rinta-äänellä väittävät pystyvän, minun mielestäheiveröisin perustein, saamaan selville, millainen ihminen on.
Luulisin, että ihminen seuraa hakiessaan hakeutuu kaltaiseensa seuraan. Näin toisenlaisisssa kielteiset piirteet korostuvat.
Enemmän kallistun minäkin väitteeseen jonka mukaan et tunne toista edes syötyäsi säkillisen suolaa yhdessä pikkuhiljaa.
Mistä ne erot tulee, mistä mielipidekyselyt....ei ne ainakaan tietoon perustu, heh. Muuten ei olisi mitään kysyttävää kuten kaikentietävällä ei pitäisi olla.
Ihanaahan toisaalta on sekin ettei itsekään voi itsestään olla ihan varma, pitää lukea horoskooppeja ja tehdä testejä itselleen tutustuakseen sisimpäänsä ja kuinka harva edes pysähtyy todella ajattelemaan asioita yleensäkään mistään.
Jos ja kun kaiken tajuamme tämä olotila olisi aivan toinen, näin uskon.Ei tuota ole paljon tullut ajateltua, millaisen kuvan minä annan itsestäni. Ei se taida kovin kaksinen olla.
Kun ikää tulee, niinyksi kummallinen piirre näyttää vahvistuvan, ja se on luopumisen vaikeus. Aina, kun jostain pitää luopua, joka on kuulunut elämään, niin tuntuu, että siinä menee osa elämää
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!1055754Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1814845- 1213570
- 692733
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul552542On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva211983- 341624
Toisesta ketjusta syntyi ajatuksia
Annan lähes koko elämäni hänen vuokseen. Alan miettiä olenko menettänyt järkeni enkä vain huomaa sitä? Hyväkin asia mikä141293- 101274
- 101232