Hei!
Olen ala-asteikäisestä asti kärsinyt migreenistä. Tosin amistoikäiseksi asti kohtaukset olivat aurallisia ja kestivät noin 3-4h. Ekaks tuli sokeapiste ja näkökenttä kapeni. Sitten alkoi hirveä päänsärky joka kesti tunnin pari jonka jälkeen aina nukahdin. Herätessä kaikki oli ohi.
Viimeisenä neljänä vuotena auraoireet ovat jääneet kokonaan pois. Eikä ole muitakaan ennakoivia oireita. Mutta päänsärky kestää aina vähintään 3 päivää! Ennen nämä kohtaukset tulivat aina kuukautisten aikaan mutta nykyään on ollut monta kertaa kuukaudessa.
Olen syönyt estolääkitystä (triptyl) siitä lähtien kun migreenikohtaukset muuttuivat. Myös migardia syön aina kun tulee kohtaus mutta siitä ei kovinkaan paljon ole apua..
Olen nyt stressaantunut siitä, kuinka pystyn ikinä tekemään mitään työkseni jos joudun kuukaudessa olemaan viikon pois töistä migreenin takia? Toivoisin saavani kuulla vaikuttaako migreeni muiden kohtalontoverien arkielämään ja työntekoon kuinka paljon? Pystyttekö tekemään töitä normaalisti? Onko vakituinen työ ja miten siellä suhtaudutaan migreeniin?
Itse olen tällä hetkellä määräaikaisessa työssä josta ei helposti saa olla pois vaikka kuinka olisi migreeniä tms. Koska olen aina yksin töissä vuorollani. Huolestuttaa tämä työjuttu! :(
Kiitos kovasti jos viitsitte kertoa kokemuksia!
Apua tulevaisuutta pohdiskelevalle!
3
216
Vastaukset
- sumaration 100 mg
Itselläni on migreeniä ja ennenkuin nykyiset lääkkeet tulivat ( triptaanit ym. ) jouduin lähtemään töistä pois kun kohtaus tuli , nykyisin olen työkyvyttömyys eläkkeellä joten on helpompaa kun migreeni vaivaa jatkuvasti . Nykyään tiedetään migreenistäkin enemmän kuin ennen jolloin sitä pidettiin vain tavallisena päänsärkynä ja luulen että työnantajatkin uskovat että migreeni aiheuttaa työkyvyttömyyden. Minulla kun oli migreeni töissä niin hyvä että kynä pysyi kädessä ja koko aika piti juosta vessassa oksentamassa , kamalaa aikaa . Oletko kokeillut esim. Sumaration 100 mg , itselläni auttaa hyvin kun ottaa heti ajoissa .
- huolestunut nuori
Kiva kuulla muidenkin tilannetta :)
Oon kyllä huomannu että muinoin koulussa, ja välillä työpaikoillakin on sitä ettei uskota. Tai uskotaan sen muutaman kerran mutta ei ymmärretä sitä jos migreeni vaivaa enemmän kuin kerran kuukaudessa. Sillä itse olisin ainakin paljon mielummin hiki päässä töissä kuin makaisin sängynpohjalla..
En oo kuullukkaan tuosta sumarationista. Onko ihan käsikauppatavaraa vai resepti?- sumaration 100 mg
Sumaration ( 100 mg ) on reseptilääke jota on 50 ja 100 mg , itselläni auttaa vain tuo 100 mg mutta esim. tyttärelläni on sama lääke mutta 50 mg ja auttaa hyvin . Minulla ei migard oikein auttanut , sitä joskus kokeiltiin . Noissa migreenilääkkeissä on nykyään useampia vaihtoehtoja jos yksi ei auta niin kannattaa kokeilla muita . Minulla on myös kokeiltu lähes kaikkia estolääkkeitä mutta eivät ole oikein auttaneet . Itselläni oli myös nuorempana migreeni pari kertaa kuukaudessa mutta vanhemmiten kohtaukset ovat lisääntyneet koko ajan. Itselläni on auraton migreeni joten jos sinulla on aurallinen niin esim. migreenilääkkeen vaikutus voi olla erilainen kuin aurattomassa.
Se on ihan selvää ettei sellaiset ihmiset jolla ei ole ollut migreeniä ymmärrä miten vaikeata särky on kun sitä aina verrataan tavalliseen päänsärkyyn .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758