Odotan edelleen vastausta.

*

Avataan uusi keskustelu koska en saanut edellisessä vastausta tähän yksinkertaiseen kysymykseen.

Kysymys:

Mieti tilanne jossa minä, aikuinen mies, seison rannalla ja näen lapsen hukkuvan.
Rannalla on myös muita lapsia, sanotan vaikka 4-vuotiaita.
Annan näille 4-vuotiaille ohjeita miten he voisivat pelastaa tämän hukkuvan lapsen, mutta en tee itse asialle mitään. En edes kerro heille suoraan miten tätä lasta kannattaa pelastaa, vaan seison hiljaa ja annan lasten tulkita minun olemusta ja sen perusteella koittaa ymmärtää mitä heidän kannattaa tehdä.

Olenko toiminut oikein? Saako minua syyttää siitä että lapsi hukkui vai ei?

50

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Hahhahahaa...

Karmea esimerkki. Tiesitkö että hukkuva yleensä on hiljaa kädet levällään, ja haukkoo henkeään silmät auki. Sitä kestää noin minuutin ja sen jälkeen on jo myöhäistä.

Hukkuva yleensä painuu pohjaan mutta kaasuuntumisen seurauksena nousee pää edellä ja ruumis koukussa pintaan.

Se ei kellahda kyljelleen vaan pää on vain veden rajassa, ja loppu ruumis on koukussa syvemmällä.

Olen nähnyt tällaisen hukkuneen, kaksikin, ja sitä näkyä ei saa mielestään aivan heti.

• *

Kiitos kommenteista mutta unohdit vastata kysymykseen.

• ...
        * kirjoitti:

Kiitos kommenteista mutta unohdit vastata kysymykseen.

Aha, no okei: saa syyttää. Olet toiminut väärin kun et pelastanut lasta itse.

• *
        ... kirjoitti:

Aha, no okei: saa syyttää. Olet toiminut väärin kun et pelastanut lasta itse.

Kiitos vastauksesta. Olen kanssasi samaa mieltä.

• * kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Olen kanssasi samaa mieltä.

Olen myös sama mieltä !!

• Pelastunut,,

"Annan näille 4-vuotiaille ohjeita miten he voisivat pelastaa tämän hukkuvan lapsen, mutta en tee itse asialle mitään. En edes kerro heille suoraan miten tätä lasta kannattaa pelastaa"
      Kerro hiukan tarkemmin, mitä kirjoituksesi tarkoittaa?
      Ensin neuvot, miten tulee pelastaa ja sittn kirjoitat, että et kerro miten tulee pelastaa.
      Jos itse olet täydellisessti voimaton pelastamaan hukkuvan, niin hyvä on sitten neuvoa kiireesti jota kuta toista sen tekemään.
      EIK VAA?

• ankkurinnappi

Vastaampa sulle "aikuinen" mies, että väärin teit. On se niin väärin niin väärin niin väärin niin väärin...

Ja siitä rankaistukseksi sulle turpiin, järveen ja kivi kaulaan.

• Olen AO Jeesuksessa

Et todellakaan toiminut oikein!

Esimerkkisi juuri farisealaisten saatanallista "toimintaa" jossa neuvotaan miten Taivasten Valtakuntaan mennään, mutta ei mennä sinne itse eikä päästetä ketään muutakaan!

Siis todella hyvä tuo sun esimerkkisi! Olen oikestaan todella ylpeä joistakin kirjoittajista näillä sivuilla, on ilo lukea viisaita tekstejä täällä!

Kiitos!

• Olen sama mieltä myös !! : )

• uimataidoton?

Ota yhteyttä asianajajaan.
      Jos kyseisellä henkilöllä ei ollut uimapukua mukanaan niin Suomen lain mukaan itsensäpaljastelu on sopimatonta käyttäytymistä ja siten ankarasti kiellettyä. Lakia ei saa rikkoa. Laki ja järjestys se sentään olla pitää.

• A'O

Vi'ttumainen tilanne : vierität vastuun muka lapsille. Jos kukaan ei oikaise aikuiseksi kasvavien lasten käsitystä oikeaki, niin tällainen demonitrauma saattaa varjostaa ja pilata koko tämän ajan elämän.

Hel'vetissä nähdään näin toimiva mies!

• *

Niin, tämä keskusteluhan lähti siitä kun minä sanoin että Jumalaa voi syyttää siitä että miljoonat lapset asuu kaatopaikoilla ja kuolee 5-vuotiaina ripuliin.
      Täällä ihmiset olivat sitä mieltä että Jumalaa ei saa syyttää siitä, vaikka onkin kaikkivoipa ja voisi pelastaa nämä lapset.

Annoin tämän esimerkin jossa henkilö joka voisi pelastaa ei sitä tee, vaan katsoo vierestä. Hienoa että olette sitä mieltä että kyseinen mies on syylinen siihen että lapsi hukkui, koska olisi voinut pelastaa tämän lapsen.

Minusta Jumalan pitäisi tehdä vähintään sen mihin ihminen pystyy.
      Jos Jumala on kaikkivoipa ja sen lisäksi vielä rakastava, en näe mitään syytä miksi hän ei pelasta näitä kaatopaikalla eläviä lapsia Afrikassa.

• ankkurinnappi

No onhan hän jo puhunut asiasta sulle ja nyt, mitä siinä mietit konees ääressä?! Nouse junaan, astu laivaan ja matkusta Afrikkaan pelastamaan nuo lapset! Isä Jumalahan toimii meiän kauttamme, koska hänen Poikansa, Kristus Jeesus, asuu sydämessämme uskon kautta.

• *
        ankkurinnappi kirjoitti:

No onhan hän jo puhunut asiasta sulle ja nyt, mitä siinä mietit konees ääressä?! Nouse junaan, astu laivaan ja matkusta Afrikkaan pelastamaan nuo lapset! Isä Jumalahan toimii meiän kauttamme, koska hänen Poikansa, Kristus Jeesus, asuu sydämessämme uskon kautta.

Minä en ole kaikkivoipa, toisin kuin eräs toinen.
        Asetelma näköjään muuttui heti kun liitti Jumalan tähän esimerkkiin.
        Hyvä kuitenkin että teillä pelaa järki ja olette sitä mieltä että tekee väärin jos ei auta.
        Ymmärrän että haluatte epätoivoisesti puolustaa tätä pientä jumalaa, koska se ei itse uskalla näyttäytyä, mutta pääasia että järki toimii.

• Raamatun tarina

Niinhän se on helluntailaisten raamatuitulkinnan mukaan, mutta niillä onkin ihan väärä tulkinta asioista. Totuus on yksinkertainen jos sen on kerran tajunnut.

Suunnilleen näin se menee Raamatun mukaan.
        Raamatun mukaan- noin 6000 vuotta sitten istutti Jumala (kaiken Luoja) puutarhan itään jonka nimeksi Luoja antoi Paratiisi (tai ainakin me kutsumme sitä paratiisiksi) ja "asetti sinne luomansa ihmisen" kasvamaan hyvissä olosuhteissa jotta ihminen voisi elää ja oppia Jumalansa suojeluksessa ja siten saavuttaa kerran iankaikkisen elämän. Kaikki meni hyvin niinkaun kuin ihminen eili Jumalansa opetuksen mukaan ja iankaikkinen elämä oli saavutettavissa - kunnes eräänä päivä he päättivät käärmeen (se vanha käärme jota saatanaksi kutsutaan) yllyttämänä että he eivät tarvitse Jumalansa apua iankaikkisen elämän saavuttamissa - käärmekin lupasi että Ei ette te kuole ..
        mutta toisin kävi .. ihmisestä tuli yhtä kuoleva kuin eläimistä joita ei edes ole tarkoitettu iankaikkiseen elämään.

Ok - nyt voi tietysti kysyä että miks ihminen sitten kuolee.

Yksinkertainen vastaus on että koska ihmisellä ei ole sellaisia ominauisuuksia että hän voi elää..

Minkälaisia ovat ne ominaisuudet ? Juu, esimerkiksi oikeudenmukaisuus, rakkaus ja vapaus, vapaaehtoisuus ovat tärkeitä - ihmisen täytyy itse valita elää oikeudenmukaisuudessa ja siten että hän ei kuole.

Muutoin ihminen aina kuolee.

Iankaikkinen elämä' ei ole mikään automaattinen asia vaan vain harvat sen saavat. Mitään ikuista helvetin piinaa ei ole olemassakaan - se on vain ihmis oppia ja noin lievästi sanoen .. humpuukia johon helluntailaisetkin valitettavasti uskovat.

• *
        Raamatun tarina kirjoitti:

Niinhän se on helluntailaisten raamatuitulkinnan mukaan, mutta niillä onkin ihan väärä tulkinta asioista. Totuus on yksinkertainen jos sen on kerran tajunnut.

Suunnilleen näin se menee Raamatun mukaan.
        Raamatun mukaan- noin 6000 vuotta sitten istutti Jumala (kaiken Luoja) puutarhan itään jonka nimeksi Luoja antoi Paratiisi (tai ainakin me kutsumme sitä paratiisiksi) ja "asetti sinne luomansa ihmisen" kasvamaan hyvissä olosuhteissa jotta ihminen voisi elää ja oppia Jumalansa suojeluksessa ja siten saavuttaa kerran iankaikkisen elämän. Kaikki meni hyvin niinkaun kuin ihminen eili Jumalansa opetuksen mukaan ja iankaikkinen elämä oli saavutettavissa - kunnes eräänä päivä he päättivät käärmeen (se vanha käärme jota saatanaksi kutsutaan) yllyttämänä että he eivät tarvitse Jumalansa apua iankaikkisen elämän saavuttamissa - käärmekin lupasi että Ei ette te kuole ..
        mutta toisin kävi .. ihmisestä tuli yhtä kuoleva kuin eläimistä joita ei edes ole tarkoitettu iankaikkiseen elämään.

Ok - nyt voi tietysti kysyä että miks ihminen sitten kuolee.

Yksinkertainen vastaus on että koska ihmisellä ei ole sellaisia ominauisuuksia että hän voi elää..

Minkälaisia ovat ne ominaisuudet ? Juu, esimerkiksi oikeudenmukaisuus, rakkaus ja vapaus, vapaaehtoisuus ovat tärkeitä - ihmisen täytyy itse valita elää oikeudenmukaisuudessa ja siten että hän ei kuole.

Muutoin ihminen aina kuolee.

Iankaikkinen elämä' ei ole mikään automaattinen asia vaan vain harvat sen saavat. Mitään ikuista helvetin piinaa ei ole olemassakaan - se on vain ihmis oppia ja noin lievästi sanoen .. humpuukia johon helluntailaisetkin valitettavasti uskovat.

En puhu mistään iankaikkisesta elämästä, vaan siitä että Afrikan lapset saisivat elää ihan normaalinpituisen elämän, eikä kuolla 5-vuotiaina.

Entä onko se mielestäsi moraalisesti oikein, että kärsimme edelleen siitä mitä joku Aatami teki 6000 vuotta sitten?

Olisiko sinusta oikein että sinut nyt laitettaisiin vankilaan sellaisesta rikoksesta jonka sinun kaukainen sukulainen teki, tuhansia vuosia sitten?

• Tiedät varmaan itsekkin, että teet väärin. Toisaalta mihin tämä kertomuksesi pitäisi viitata? Jos Raamattuun ja Jumalaan niin en löydä yhtymäkohtia enkä verrannollisuutta saatikka samankaltaisuutta. Tulkitsemme Raamattua mitä ilmeisemmin hyvinkin eritavoin.

• ankkurinnappi

Kuule Juhani1965.

Sä kuuletko itkua veljien, likakaivoilta maailman.
        Sä näätkö taakkaa syntien, jota kantavat harteillaan.
        Vierillä kujien nukkuvat, ja kaduilla kaupungin, monet tuhannet sielut hukkuvat ja vaipuvat aaltoihin.
        Syysyössä veljeni valittaa, kaukaa itkuisen äänensä kuulen, ei ketään, joka rakastaa, olen yksin viimassa tuulen.
        Minä pyydä sinulta ihminen, vain yhtä ainoaa sanaa, sano minulle saako syntinen tulla lähelle Armahtajaa?

• ankkurinnappi kirjoitti:

Kuule Juhani1965.

Sä kuuletko itkua veljien, likakaivoilta maailman.
        Sä näätkö taakkaa syntien, jota kantavat harteillaan.
        Vierillä kujien nukkuvat, ja kaduilla kaupungin, monet tuhannet sielut hukkuvat ja vaipuvat aaltoihin.
        Syysyössä veljeni valittaa, kaukaa itkuisen äänensä kuulen, ei ketään, joka rakastaa, olen yksin viimassa tuulen.
        Minä pyydä sinulta ihminen, vain yhtä ainoaa sanaa, sano minulle saako syntinen tulla lähelle Armahtajaa?

Hieno ja koskettava runo!

Onneksi syntinen saa lähestyä Armahtajaa ja Hän ei lähestyvää hylkää, aamen :)

• Nyt sitten saat vastauxen !! Jumala luovutti kaikki ihmiset,, ihmisten käsiin kun Hän ajoi heidät ulos paratiisista ja sanoi heille . Olet omilla nyt . Yrittäkä pärjätä.

Ja huonosti on tämä ihmiset,, aatamin sukulaiset sitten pärjänneet,, niinkuin me voidaan lööpereissä lukea. Ninkuin sinäkin joka leikkit pieni jumala, ja joka haluaisit olla suuri jumala, syyttämällä Jumala siitä mistä Hän ei edes ole vastuussa millään lailla ja tulisi laiton jos puuttuis tuohon ihmiskunnan kaatopaikkan häpeäpilkkuun. Kyllä sä sitä,, sä viisas kuningas senverran ymmärrät..

• *

"Hän ajoi heidät ulos paratiisista ja sanoi heille . Olet omilla nyt . Yrittäkä pärjätä. "

Aivan. Niin teki, vaikka olisi voinut tehdä toisin.
        Kyllä minä tunnen tuon tarinan ja olen sitä mieltä että hän teki väärin.

Ei se että sanoo "olet omillasi nyt" tai "yrittäkää pärjätä" poista vastuuta.
        Jos aikuinen huutaa lapsille "olet omillasi nyt" tai "yrittäkää pärjätä", kun aikuinen selvästi näkee että he eivät pärjää, aikuinen teke VÄÄRIN.

Ei teidän tarvitse olla kanssani samaa mieltä, mutta minusta Jumala tekee väärin ja on moraaliton kun ei auta vaikka voisi.
        Minusta on myös erittäin väärin että nykyihminen joutuu kärsimään siitä mitä joku teki tuhansia vuosia sitten. Me emme olisi voineet millään tavalla vaikuttaa siihen mitä Aatami teki. On siis täysin väärin ja moraalitonta että me joudumme kärsimään siitä.

Uskaltakaa nyt hyvät ihmiset myöntää tämä itsestäänselvä asia.

• 5+18
        * kirjoitti:

"Hän ajoi heidät ulos paratiisista ja sanoi heille . Olet omilla nyt . Yrittäkä pärjätä. "

Jos aikuinen huutaa lapsille "olet omillasi nyt" tai "yrittäkää pärjätä", kun aikuinen selvästi näkee että he eivät pärjää, aikuinen teke VÄÄRIN.

Ei teidän tarvitse olla kanssani samaa mieltä, mutta minusta Jumala tekee väärin ja on moraaliton kun ei auta vaikka voisi.
        Minusta on myös erittäin väärin että nykyihminen joutuu kärsimään siitä mitä joku teki tuhansia vuosia sitten. Me emme olisi voineet millään tavalla vaikuttaa siihen mitä Aatami teki. On siis täysin väärin ja moraalitonta että me joudumme kärsimään siitä.

Sehän on kuitenkin samantekevää, mitä SINÄ ajattelet. Olet vain pieni ihminen ja kuolet, kun aikasi on. Voit kiukutella niin paljon, kuin haluat. Ei se sinua silti pelasta. Jospa ensin kasvat ITSE aikuiseksi, ihan ihmisenä. "Moraalitajusi" voit pitää omanasi, sillä ei ole tuon taivaallista merkitystä.

Uskovainen ihminen tyytyy ja luottaa siihen, mitä Jumala päättää ja tahtoo. Uskovainen ihminen pyytää, että Jumalan hyvä tahto tapahtuu uskovankin elämässä, KAIKESSA.

On siten aivan samantekevää, kuinka VÄÄRIN asiat SINUN MIELESTÄSI ovat. Maailma ei pyöri sinun maailmasi mukaan. Jumala on Kaikkivaltias. Hän päättää myös sinun päiviesi määrän, ja on jo päättänytkin. Sen ylitse sinä et pääse.

Mikäli olet elämäsi aikana ottanut Jeesuksen uskossa vastaan, sinä pelastut. Toisen vaihtoehdon mukaan menet ikuiseen kadotukseen, monen muun lailla. Niin kauan, kuin et ole Jumalan valtakunnan lapsi, et ymmärrä, etkä tiedä yhtään mitään hengellisistä asioista. Jumalanlapsi käsittää, missä ajassa hän elää tänäkin päivänä.

Aika, armonaika, on loppumassa. Jeesus käski lapsiaan seuraamaan näitä "ajanmerkkejä". Pian Hän tulee hakemaan omansa pois.

• *
        5+18 kirjoitti:

Sehän on kuitenkin samantekevää, mitä SINÄ ajattelet. Olet vain pieni ihminen ja kuolet, kun aikasi on. Voit kiukutella niin paljon, kuin haluat. Ei se sinua silti pelasta. Jospa ensin kasvat ITSE aikuiseksi, ihan ihmisenä. "Moraalitajusi" voit pitää omanasi, sillä ei ole tuon taivaallista merkitystä.

Uskovainen ihminen tyytyy ja luottaa siihen, mitä Jumala päättää ja tahtoo. Uskovainen ihminen pyytää, että Jumalan hyvä tahto tapahtuu uskovankin elämässä, KAIKESSA.

On siten aivan samantekevää, kuinka VÄÄRIN asiat SINUN MIELESTÄSI ovat. Maailma ei pyöri sinun maailmasi mukaan. Jumala on Kaikkivaltias. Hän päättää myös sinun päiviesi määrän, ja on jo päättänytkin. Sen ylitse sinä et pääse.

Mikäli olet elämäsi aikana ottanut Jeesuksen uskossa vastaan, sinä pelastut. Toisen vaihtoehdon mukaan menet ikuiseen kadotukseen, monen muun lailla. Niin kauan, kuin et ole Jumalan valtakunnan lapsi, et ymmärrä, etkä tiedä yhtään mitään hengellisistä asioista. Jumalanlapsi käsittää, missä ajassa hän elää tänäkin päivänä.

Aika, armonaika, on loppumassa. Jeesus käski lapsiaan seuraamaan näitä "ajanmerkkejä". Pian Hän tulee hakemaan omansa pois.

Minulle ei ole samantekevää että miljoonat lapset näkevät nälkää ja kärsivät.
        Jos se on sinulle samantekevää niin siinä tapauksessa olet ... hmmm ... hieman outo.

Tiedän että olen vain pieni ihminen, mutta niin olet sinäkin.
        Se ero meissä kuitenkin on, että minä noudatan sellaista moraalitajua joka sopii meille ihmisille. Se moraalitaju kertoo sen että jos jotakin pystyy auttamaan, niin sitä pitää auttaa.
        Jos joku pystyy vähentämään lasten kärsimystä, niin sillä on velvollisuus näin tehdä.

Sinä luotat sokeasti kuten Pohjois-Korealaiset luottavat omaan diktaattoriinsa.
        Minä toivon että jos minä olen joskus hädässä, sinä et ole silloin paikalla.
        Minä toivon että paikalla on empaattinen henkilö joka osaa ITSE erottaa oikean väärästä.

• vaarallista.
        5+18 kirjoitti:

"Uskovainen ihminen tyytyy ja luottaa siihen, mitä Jumala päättää ja tahtoo. "

Näin on sanonut myös moni itsemurhapommittaja.

• 6+11
        * kirjoitti:

Minulle ei ole samantekevää että miljoonat lapset näkevät nälkää ja kärsivät.
        Jos se on sinulle samantekevää niin siinä tapauksessa olet ... hmmm ... hieman outo.

Tiedän että olen vain pieni ihminen, mutta niin olet sinäkin.
        Se ero meissä kuitenkin on, että minä noudatan sellaista moraalitajua joka sopii meille ihmisille. Se moraalitaju kertoo sen että jos jotakin pystyy auttamaan, niin sitä pitää auttaa.
        Jos joku pystyy vähentämään lasten kärsimystä, niin sillä on velvollisuus näin tehdä.

Sinä luotat sokeasti kuten Pohjois-Korealaiset luottavat omaan diktaattoriinsa.
        Minä toivon että jos minä olen joskus hädässä, sinä et ole silloin paikalla.
        Minä toivon että paikalla on empaattinen henkilö joka osaa ITSE erottaa oikean väärästä.

Kunhan todella kasvat aikuiseksi, niin ymmärrät. Sinä olet ehkä vähän kapeammalla ymmärryksellä varustettu muutenkin. Se ero meissä on, että minä olen uudestisyntynyt, ja sinä et ole. Meistä uskovaisista jokainen pyrkii auttamaan lähimmäisiään, lapsia ja aikuisia. Useimmat toimivat vieläpä sellaisissa ammateissakin. Katkeruutesi johtuu jostakin muusta, se on selvää. Me uskovat luotamme Jumalaan silloinkin, kun maailmassa tapahtuu asioita, joita emme ymmärrä. Emmehän me voi hallita maanjäristyksiä, nälänhätää, tulivuorenpurkauksia jne. Uskovina me joudumme samanlaisten säiden armoille, kuin muutkin. Varsin monet uskovat ovat kärsineet muutenkin kuin uskonsa tähden. Sinun, pohjimmiltaan itsekäs, "maailmankatsomuksesi" ei auta sinua, eikä muita. Ehkä sinun pitäisi nyttenkin olla auttamassa lähimmäisiäsi jollakin tavalla. Vai odotatko, että muut sen tekevät?

• *
        6+11 kirjoitti:

Kunhan todella kasvat aikuiseksi, niin ymmärrät. Sinä olet ehkä vähän kapeammalla ymmärryksellä varustettu muutenkin. Se ero meissä on, että minä olen uudestisyntynyt, ja sinä et ole. Meistä uskovaisista jokainen pyrkii auttamaan lähimmäisiään, lapsia ja aikuisia. Useimmat toimivat vieläpä sellaisissa ammateissakin. Katkeruutesi johtuu jostakin muusta, se on selvää. Me uskovat luotamme Jumalaan silloinkin, kun maailmassa tapahtuu asioita, joita emme ymmärrä. Emmehän me voi hallita maanjäristyksiä, nälänhätää, tulivuorenpurkauksia jne. Uskovina me joudumme samanlaisten säiden armoille, kuin muutkin. Varsin monet uskovat ovat kärsineet muutenkin kuin uskonsa tähden. Sinun, pohjimmiltaan itsekäs, "maailmankatsomuksesi" ei auta sinua, eikä muita. Ehkä sinun pitäisi nyttenkin olla auttamassa lähimmäisiäsi jollakin tavalla. Vai odotatko, että muut sen tekevät?

Kiitos analyysistäsi siitä minkälainen olen.
        Sinä sanot "tapahtuu asioita joita emme ymmärrä", minä sanon "ymmärrän että on väärin aiheuttaa turhaa kärsimystä viattomille lapsille."

Jos sinä näet kärsiviä lapsia ja luulet että siinä saattaakin olla joku hyvä taka-ajatus, olet melko syvällä aivopesussasi. En kadehdi sinua, enkä halua lähipiiriini ihmisiä jotka ajattelevat kuten sinä.

Sinä voit kutsua itsesi uudestisyntyneeksi tai vaikka kolmastisyntyneeksi. Nuo ovat pelkkiä sanoja, eivät mitään muuta.

Voin kertoa mistä katkeruuteni johtuu. Se johtuu siitä että ihmiset laittavat silmät kiinni ja luottavat Jumalaan, silloinkin kun voi tehdä jotain konkreettista joka oikeasti auttaa.
        Jos Japanissa on maanjärsitys ja uskovainen sanoo "rukoilen heidän puolesta", tämä henkilö luulee että on oikeasti tehnyt jotain Japanilaisten hyväksi.
        Kärsivät ja hädässäolevat ihmiset tarvitsevat konkreettista apua, eikä itsekseenpuhuvia ihmisiä toisella puolella maailmaa.

Jos sinä luulet että Jumallalla on joku tarkoitus sen takana että miljoonat lapset näkevät nälkää, niin miksi auttaisit heitä? Sehän saattaa olla Jumalan tahto eikö hänen suunnitelmaan kannata puuttua.

Tuollainen ajattelutapa on sairas, itsekäs ja vaarallinen.

• 5+1
        * kirjoitti:

Sinä sanot "tapahtuu asioita joita emme ymmärrä", minä sanon "ymmärrän että on väärin aiheuttaa turhaa kärsimystä viattomille lapsille."

Jos sinä näet kärsiviä lapsia ja luulet että siinä saattaakin olla joku hyvä taka-ajatus, olet melko syvällä aivopesussasi. En kadehdi sinua, enkä halua lähipiiriini ihmisiä jotka ajattelevat kuten sinä.

Sinä voit kutsua itsesi uudestisyntyneeksi tai vaikka kolmastisyntyneeksi. Nuo ovat pelkkiä sanoja, eivät mitään muuta.

Voin kertoa mistä katkeruuteni johtuu. Se johtuu siitä että ihmiset laittavat silmät kiinni ja luottavat Jumalaan, silloinkin kun voi tehdä jotain konkreettista joka oikeasti auttaa.
        Jos Japanissa on maanjärsitys ja uskovainen sanoo "rukoilen heidän puolesta", tämä henkilö luulee että on oikeasti tehnyt jotain Japanilaisten hyväksi.
        Kärsivät ja hädässäolevat ihmiset tarvitsevat konkreettista apua, eikä itsekseenpuhuvia ihmisiä toisella puolella maailmaa.

Jos sinä luulet että Jumallalla on joku tarkoitus sen takana että miljoonat lapset näkevät nälkää, niin miksi auttaisit heitä? Sehän saattaa olla Jumalan tahto eikö hänen suunnitelmaan kannata puuttua.

Niin, mitä konkreettista sinä oletkaan tehnyt näiden lasten hyväksi, tai muiden. Jos osaat lukea, niin kirjoitin, että meistä monet auttavat jo oman työnsä muodossa näitä eri tavoin kärsiviä ihmisiä.

Mitä sinä teet? Uskovina keräämme avustustarvikkeita hädänalaisille alueille ja keräämme varoja.

Mitä sinä teet?

Lähetysjärjestöt lähettävät lääkäreitä ja muuta lääkintöhenkilökuntaa katastrofialueille.

Uskovat perustavat kouluja, sairaaloita, lastenkoteja, jne.

Mitä sinä teet?

Uskovat aloittivat Venäjän ja Viron lastenkotiavustustyön, ennen kuin kukaan teki mitään. Viron lastenkirurgisen sairaalan avustukset aloitti tyhjätaskuinen, entinen alkoholisti, joka tuli uskoon. Tämä tapahtui, ennen kuin kukaan muu teki mitään.

Mitä sinä teet?

Uskoon tullut Lauri Jakkila käynnisti Pohjois-Korean avustukset nälänhädän aikana 90-luvulla. Junalasteittain meni ruokatarvikkeita Venäjän kautta, ja erityisesti lapsille.

Mitä sinä teit silloin?

Meillä monilla uskovilla, itseni ja vaimoni mukaanlukien, oli ja on kummilapsia eri puolilla maailmaa, joita avustamme.

Onko sinulla?

Mieti? Tee jotakin!

Me uskovina toimimme päivittäin konkreettisesti ja Jumalalta apua pyytäen.

• *
        5+1 kirjoitti:

Niin, mitä konkreettista sinä oletkaan tehnyt näiden lasten hyväksi, tai muiden. Jos osaat lukea, niin kirjoitin, että meistä monet auttavat jo oman työnsä muodossa näitä eri tavoin kärsiviä ihmisiä.

Mitä sinä teet? Uskovina keräämme avustustarvikkeita hädänalaisille alueille ja keräämme varoja.

Mitä sinä teet?

Lähetysjärjestöt lähettävät lääkäreitä ja muuta lääkintöhenkilökuntaa katastrofialueille.

Uskovat perustavat kouluja, sairaaloita, lastenkoteja, jne.

Mitä sinä teet?

Uskovat aloittivat Venäjän ja Viron lastenkotiavustustyön, ennen kuin kukaan teki mitään. Viron lastenkirurgisen sairaalan avustukset aloitti tyhjätaskuinen, entinen alkoholisti, joka tuli uskoon. Tämä tapahtui, ennen kuin kukaan muu teki mitään.

Mitä sinä teet?

Uskoon tullut Lauri Jakkila käynnisti Pohjois-Korean avustukset nälänhädän aikana 90-luvulla. Junalasteittain meni ruokatarvikkeita Venäjän kautta, ja erityisesti lapsille.

Mitä sinä teit silloin?

Meillä monilla uskovilla, itseni ja vaimoni mukaanlukien, oli ja on kummilapsia eri puolilla maailmaa, joita avustamme.

Onko sinulla?

Mieti? Tee jotakin!

Me uskovina toimimme päivittäin konkreettisesti ja Jumalalta apua pyytäen.

Kaikkia noita samoja asioita myös ei-uskovaiset tekevät. Ero on vaan siinä että ei-uskovaiset järjestöt laittavat suuremman osan rahoistaan suoraan apua tarvitseville kun taas uskovaisten järjestöt laittavat osan rahoista lähetystyöhön.

Alkuperäinen pointti ei kuitenkaan ollut se mitä sinä tai minä teemme, vaan siitä mitä Jumala EI tee, vaikka voisi.

En edelleenkään ymmärrä miten joku voi sanoa että ei tiedä onko siinä jotain väärää jos ei auta kärsiviä lapsia vaikka voisi näin tehdä.
        Joko se on aivopesun tulos tai sit yksinkertaisesti Jumalan pelko.

Miksi teillä on kummilapsi jos et tiedä onko se oikein vai väärin auttaa kärsiviä?

Eikö mielestäsi olisi kohtuullista odottaa että kaikkivoipa ja rakastava Jumala auttaisi näitä lapsia? Onko se niin vaikeaa sanoa ääneen?

• 20+8
        * kirjoitti:

Jos sinun ongelmasi on se, ettei Jumala tee mitään, niin silloin sinun pitää kirjoittaa suoraan Hänelle. Asiathan pitää puhua ja hoitaa suoraan, eikä välikäsien kautta. Voimmehan me tietysti Hänen lapsinaan asian Hänelle kertoakin, mutta se on tarpeetonta, koska Hän tietää kaiken.

Turha sinun on kuitenkin meille kiukutella. Meillä on oma Taivaallinen Isämme ja sinulla tietysti omasi. Puhu hänelle, ehkä hän auttaa.

• 23
        * kirjoitti:

Kaikkia noita samoja asioita myös ei-uskovaiset tekevät. Ero on vaan siinä että ei-uskovaiset järjestöt laittavat suuremman osan rahoistaan suoraan apua tarvitseville kun taas uskovaisten järjestöt laittavat osan rahoista lähetystyöhön.

Alkuperäinen pointti ei kuitenkaan ollut se mitä sinä tai minä teemme, vaan siitä mitä Jumala EI tee, vaikka voisi.

En edelleenkään ymmärrä miten joku voi sanoa että ei tiedä onko siinä jotain väärää jos ei auta kärsiviä lapsia vaikka voisi näin tehdä.
        Joko se on aivopesun tulos tai sit yksinkertaisesti Jumalan pelko.

Miksi teillä on kummilapsi jos et tiedä onko se oikein vai väärin auttaa kärsiviä?

Eikö mielestäsi olisi kohtuullista odottaa että kaikkivoipa ja rakastava Jumala auttaisi näitä lapsia? Onko se niin vaikeaa sanoa ääneen?

Näinhän kirjoitit tuossa ylempänä. Jäit siis sanoistasi kiinni, mutta koetat vääntää asioita edelleen. Kirjoita Jumalalle suoraan, kuten tuossa aiemmin sanoin. Minä lähden tästä nyt auttamaan lähimmäisiäni.

• yksin armosta
        vaarallista. kirjoitti:

Luepa tuosta edeltä 5 1:n hyvä vastaus konkreettisista toimista hädänalaisten hyväksi!

• *
        20+8 kirjoitti:

Jos sinun ongelmasi on se, ettei Jumala tee mitään, niin silloin sinun pitää kirjoittaa suoraan Hänelle. Asiathan pitää puhua ja hoitaa suoraan, eikä välikäsien kautta. Voimmehan me tietysti Hänen lapsinaan asian Hänelle kertoakin, mutta se on tarpeetonta, koska Hän tietää kaiken.

Turha sinun on kuitenkin meille kiukutella. Meillä on oma Taivaallinen Isämme ja sinulla tietysti omasi. Puhu hänelle, ehkä hän auttaa.

Minun ongelma ei ole se että Jumala ei tee mitään. Sehän on selvä että Jumala ei tee mitään koska koko Jumalaa on tuskin edes olemassa.

En vaan voi käsittää sitä miten joku (joka uskoo Jumalan olemassaoloon) voi sanoa että Jumala ei ole vastuussa kärsimyksestä, vaikka voisi helposti lopettaa kaiken turhan kärsimyksen. Tai mennä jopa niin pitkälle että olisimme jotankin itse ansainneet tämän kärsimyksen koska Aatami teki tuhansia vuosia jotain sellaista mitä ei olisi saanut tehdä.

Eikö siinäkään olisi mielestäsi mitään väärää että laitettaisiin vaikka teidän kummilapsi vankilaan sen takia että hänen iso-iso-iso-iso-isoisä teki rikoksen?

• 13+13
        * kirjoitti:

Minun ongelma ei ole se että Jumala ei tee mitään. Sehän on selvä että Jumala ei tee mitään koska koko Jumalaa on tuskin edes olemassa.

En vaan voi käsittää sitä miten joku (joka uskoo Jumalan olemassaoloon) voi sanoa että Jumala ei ole vastuussa kärsimyksestä, vaikka voisi helposti lopettaa kaiken turhan kärsimyksen. Tai mennä jopa niin pitkälle että olisimme jotankin itse ansainneet tämän kärsimyksen koska Aatami teki tuhansia vuosia jotain sellaista mitä ei olisi saanut tehdä.

Eikö siinäkään olisi mielestäsi mitään väärää että laitettaisiin vaikka teidän kummilapsi vankilaan sen takia että hänen iso-iso-iso-iso-isoisä teki rikoksen?

Sittenhän sinun "murheesi" on turhaa, koska ajattelet, ettei Jumalaa ole. Ateistisena ihmisenä tietysti kaikki on turhaa ja sattumaa. Eihän sinunkaan elämälläsi siinä tapauksessa ole mitään merkitystä. Voit aivan hyvin päättää päiväsi, vaikka jo tänään. Samalla tavallahan voi antaa niiden lasten, vammaisten jne. kärsiä vaan, kunnes kuolevat. Eihän sillä ole lopuksi mitään väliä. Sattumaahan kaikki on vaan. Ateistin maailmassa ei ole mitään väliä millään loppujen lopuksi. Kaikki kun on pelkkää sattumaa, ja evoluution tuotosta. Eihän evoluutio siitä suutu, että vaikkapa kaikki lapset tästä ja kaikista maista surmattaisiin samalla kertaa. Parempi olisi varmaan tappaa naisetkin, etteivät lapsia synnyttäisi. Vahvimmat elävät, sehän on järkevämpää, eikö vaan. Elä vaan ja kärsi sinäkin, niin pitkään kuin elät. Eihän silläkään ole väliä, mitä sinä ajattelet tai tunnet. Sehän on pelkästään sattumaa. Sinuakaan ei olisi pitänyt alun pitäenkään jättää henkiin. Vanhemmat olisivat voineet tehdä niin monta lasta, että olisivat olleet tyytyväisiä lopputulokseen. Eikä silläkään olisi ollut sen enempää väliä. Hekinhän kuolevat, jos eivät ole jo kuolleetkin. Ei heitäkään pidä sen enempää surra, koska se on täysin turhaa. Nauraahan sinunkin silloin pitäisi, eiköstä vaan. Voithan sinä kysyä siltä "evoluutioltasi" neuvoa näissä asioissa. Jospa sieltä hyvinkin apua tulisi. Koska kaikki on sattumaa, niin mitä siitä hermostumaan, mitä kristityt ajattelevat tai tekevät. Eihän sillä ole ateistille väliä. Eihän sinun tarvitse sen vuoksi kuolemaakaan pelätä. Sinähän vain lakkaat olemasta, samalla tavalla, kuin ne kärsivät lapsetkin. Eihän sillä ole väliä ateistille. Eihän ateistin maailmassa ole olemassa hyvää taikka pahaa, ei moraaliakaan. Nehän ovat vain kaikki ihmisten tuotoksia. Eihän niillä ole mitään väliä ateistille. Vilja kasvaa sattumalta ja sattumalta ihminen käyttää merenantimia ravinnokseen jne. Sehän on pelkkää sattumaa. Eihän siinä ole järkeä. Jos siinä olisi järkeä, niin kuka sen oikeasti tietäisi. Sehän on vain ihmisten keksimä asia. Eihän ateistin maailmassa ole järkeä tai järjettömyyttä. Ei siinä voi olla rakkauttakaan, koska sekin on täysin turhaa. Ateistin maailmassa toimivat ehkä vain vietit ja vaistot, eikö niin. Elä sinä sen kanssa, tai ole elämättä. Eihän sillä ole väliä.

• teeskentelijöille.
        6+11 kirjoitti:

6 ynnä 11 Tahtoisimpa nähdä joskus kun nämä vilppi hurskaat uskovaisnaiset ja miehet olisivat siellä Afrikassa auttamassa näitä lapsia, niinkuin isänä ja äitinä . Tuskin koskaan nämä hienosto ihmiset ryhtyvät oikeasti auttamaan lapsia tai ihmisiä, yleensäkään. Se homma kuuluu sydämelle, joka osaa luopua.

• *
        13+13 kirjoitti:

Sittenhän sinun "murheesi" on turhaa, koska ajattelet, ettei Jumalaa ole. Ateistisena ihmisenä tietysti kaikki on turhaa ja sattumaa. Eihän sinunkaan elämälläsi siinä tapauksessa ole mitään merkitystä. Voit aivan hyvin päättää päiväsi, vaikka jo tänään. Samalla tavallahan voi antaa niiden lasten, vammaisten jne. kärsiä vaan, kunnes kuolevat. Eihän sillä ole lopuksi mitään väliä. Sattumaahan kaikki on vaan. Ateistin maailmassa ei ole mitään väliä millään loppujen lopuksi. Kaikki kun on pelkkää sattumaa, ja evoluution tuotosta. Eihän evoluutio siitä suutu, että vaikkapa kaikki lapset tästä ja kaikista maista surmattaisiin samalla kertaa. Parempi olisi varmaan tappaa naisetkin, etteivät lapsia synnyttäisi. Vahvimmat elävät, sehän on järkevämpää, eikö vaan. Elä vaan ja kärsi sinäkin, niin pitkään kuin elät. Eihän silläkään ole väliä, mitä sinä ajattelet tai tunnet. Sehän on pelkästään sattumaa. Sinuakaan ei olisi pitänyt alun pitäenkään jättää henkiin. Vanhemmat olisivat voineet tehdä niin monta lasta, että olisivat olleet tyytyväisiä lopputulokseen. Eikä silläkään olisi ollut sen enempää väliä. Hekinhän kuolevat, jos eivät ole jo kuolleetkin. Ei heitäkään pidä sen enempää surra, koska se on täysin turhaa. Nauraahan sinunkin silloin pitäisi, eiköstä vaan. Voithan sinä kysyä siltä "evoluutioltasi" neuvoa näissä asioissa. Jospa sieltä hyvinkin apua tulisi. Koska kaikki on sattumaa, niin mitä siitä hermostumaan, mitä kristityt ajattelevat tai tekevät. Eihän sillä ole ateistille väliä. Eihän sinun tarvitse sen vuoksi kuolemaakaan pelätä. Sinähän vain lakkaat olemasta, samalla tavalla, kuin ne kärsivät lapsetkin. Eihän sillä ole väliä ateistille. Eihän ateistin maailmassa ole olemassa hyvää taikka pahaa, ei moraaliakaan. Nehän ovat vain kaikki ihmisten tuotoksia. Eihän niillä ole mitään väliä ateistille. Vilja kasvaa sattumalta ja sattumalta ihminen käyttää merenantimia ravinnokseen jne. Sehän on pelkkää sattumaa. Eihän siinä ole järkeä. Jos siinä olisi järkeä, niin kuka sen oikeasti tietäisi. Sehän on vain ihmisten keksimä asia. Eihän ateistin maailmassa ole järkeä tai järjettömyyttä. Ei siinä voi olla rakkauttakaan, koska sekin on täysin turhaa. Ateistin maailmassa toimivat ehkä vain vietit ja vaistot, eikö niin. Elä sinä sen kanssa, tai ole elämättä. Eihän sillä ole väliä.

"Ateistisena ihmisenä tietysti kaikki on turhaa ja sattumaa. Eihän sinunkaan elämälläsi siinä tapauksessa ole mitään merkitystä. Voit aivan hyvin päättää päiväsi, vaikka jo tänään."

Okei, nyt tulee jo sellaista väkivaltaista soopaa jota voi odottaa juuri sinunkaltaiselta hihhulilta että lopetan lukemisen ja keskustelun tähän.

Jokainen lukija voi varmasti vetää oman johtopäätöksen mielentilastasi.

• 32
        13+13 kirjoitti:

Hyvä, kun sait tukittua aloittajalta turpavärkin.

• :(|):
        32 kirjoitti:

Hyvä, kun sait tukittua aloittajalta turpavärkin.

Miksi kirjoitat viestejä itsellesi?

• * kirjoitti:

Nimmari Yksi tähti.
        Olen samaa mieltä kanssasi.
        Noiden lasten varmaankin tarvitsee kuolla
        päästäkseen taivaaseen.

Ei kultisti osaa tuohon vastata vaan puhuu
        kaikessa arvossaan(suuressa sellaisessa.)
        Kaikkea muuta.Kuten huomaat vastauksista!

Jumala on julma,sitä eivät uskalla sanoa!
        Ja uskova rukoilee kielilläkin tehdessään vaikka syntiä........

• Just nimenomaan!
        teeskentelijöille. kirjoitti:

6 ynnä 11 Tahtoisimpa nähdä joskus kun nämä vilppi hurskaat uskovaisnaiset ja miehet olisivat siellä Afrikassa auttamassa näitä lapsia, niinkuin isänä ja äitinä . Tuskin koskaan nämä hienosto ihmiset ryhtyvät oikeasti auttamaan lapsia tai ihmisiä, yleensäkään. Se homma kuuluu sydämelle, joka osaa luopua.

Uskovien tuleekin luopua elämästään ja antamaan se Jumalalle ja silloin he voivat
        auttaa muita ihmisiä.

Jeesus kehoitti kieltämään itsensä ja ottamaan ristinsä ja seuraamaan Häntä.
        Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka Hänen
        tähtensä luopuu kaikesta, saa ja löytää elämän.

• Jumalako julma
        leahimn kirjoitti:

Nimmari Yksi tähti.
        Olen samaa mieltä kanssasi.
        Noiden lasten varmaankin tarvitsee kuolla
        päästäkseen taivaaseen.

Ei kultisti osaa tuohon vastata vaan puhuu
        kaikessa arvossaan(suuressa sellaisessa.)
        Kaikkea muuta.Kuten huomaat vastauksista!

Jumala on julma,sitä eivät uskalla sanoa!
        Ja uskova rukoilee kielilläkin tehdessään vaikka syntiä........

ja vain siksi, että sinua on käyttänyt lapsena hyväkseen toinen ihminen,
        johon Jumalalla ei ole osuutta..???

Eikö olisi parempi, että kävisit purkamassa katkeruuttasi jollekin
        ammattiauttajalle, koska uskovia et siihen kuitenkaan kelpuuttaisi ?

• Onko näin.
        vaarallista. kirjoitti:

Kärsivä ihminen antaa Jeesuksen Kristuksen kautta asiansa Jumalan hoitoon, uskoen että asia korjaantuu, Jumalan Ja Jeesuksen hoivissa. Meidän Herramme Jeesus ja Isä Jumalan pitäisi laittaa asia kuntoon mutta mitään ei tapahdu, mitä sillon uskovainen ystävä sanoo. Sinä et ole antanut itseäsi herralle kokonaan, vaan koitat saada omakohtaista hyötyä herralta Kristukselta ja Jumalalta. Eli ei Jumalan tahdolla vaan ihmisen tahdolla.

• oikea vastaus

Et ole toiminut oikein. Sinun syysi, että lapsi hukkui.

• afsgfge

Miksi sinä et lähde auttamaan niitä Kenian liimalapsia?

• 15+18

Mitä ovat Kenian liimalapset?

• !"#¤%&

Ateisti tekee sen mihin Jumala ei pysty:

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288492225492.html

"Bill Gatesin omistama hyväntekeväisyysjärjestö käynnisti Reinvent the Toilet (keksi vessa uudelleen) -messut Yhdysvaltain Seattlessa. Messujen tarkoituksena on kerätä yhteen noin 200 keksijää, suunnittelijaa, sijoittajaa ja muita yhteistyökumppaneita luomaan turvallisia ja toimivia viemäröintiratkaisuja kehitysmaille."

• Hyvä että Jumala on luonut Bill Gates. Tiesitkö että nuo milj. joka Gates luulevansa omistavansa on itse asia Jumalan rahoja. : )

• *
        savonarola kirjoitti:

Hyvä että Jumala on luonut Bill Gates. Tiesitkö että nuo milj. joka Gates luulevansa omistavansa on itse asia Jumalan rahoja. : )

Olen samaa mieltä. Hyvä että Jumala luo ateisteja.
        Voisi oikeastan luoda vielä enemmän ateisteja niin ehkä sodat ja konfliktit vähenisivät.

• Justiinsa joo!
        * kirjoitti:

Voisi oikeastan luoda vielä enemmän ateisteja niin ehkä sodat ja konfliktit vähenisivät.

Ihmisten itsekkyydestä kaikki on lähtöisin-asenteeltasi et ole noita sotaisia
        yhtään parempi, kun vierität syyt uskovien niskaan.

Ateisteja ei ole olemassakaan, he vain sattuvat olemaan ilman uskoa, koska
        eivät ole uskonlahjaa vastaanottaneet silloin, kun sitä on heille tarjottu ja
        sitten on ateisteja, jotka ovat joskus uskossa olleet..Jumala kutsuu jokaista
        ihmistä tämän elämän aikana katsomallaan ajalla ja jos ihminen ei Häntä vastaanota, niin uskonlahjakin jää saamatta -ilman Jumalaa ei ole uskoakaan.
        Turhaan uskottelette muuta !

• *
        Justiinsa joo! kirjoitti:

Ihmisten itsekkyydestä kaikki on lähtöisin-asenteeltasi et ole noita sotaisia
        yhtään parempi, kun vierität syyt uskovien niskaan.

Ateisteja ei ole olemassakaan, he vain sattuvat olemaan ilman uskoa, koska
        eivät ole uskonlahjaa vastaanottaneet silloin, kun sitä on heille tarjottu ja
        sitten on ateisteja, jotka ovat joskus uskossa olleet..Jumala kutsuu jokaista
        ihmistä tämän elämän aikana katsomallaan ajalla ja jos ihminen ei Häntä vastaanota, niin uskonlahjakin jää saamatta -ilman Jumalaa ei ole uskoakaan.
        Turhaan uskottelette muuta !

"Ateisteja ei ole olemassakaan, he vain sattuvat olemaan ilman uskoa"

Itseasiassa kaikki ihmiset ovat ateisteja. Sinä olet todennäköisesti ateisti koskien noin 1000 jumalaa. Minä olen ateisti koskien noin 1000 1 jumalaa.

Satuolennot kuuluu lapsuuteen. Aikuisen pitäisi osata erottaa faktan fiktiosta.

• sota ja rauha

juu ja lenin ja stalin olivat erinomaisia esimerkkeja rauhanomaisista ateisteista.. kerro tuo liki 100000 sankarivainajille viime sodista..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      27
      5364
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      33
      3593
    3. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      53
      3502
    4. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      26
      3397
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      123
      2990
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      32
      2717
    7. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      21
      2409
    8. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      120
      2380
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2205
    10. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      41
      2112
    Aihe