Kasvattajat hoi!

pennun hankkija

Milloinkohan tulee kasvattajien sivuille tietoon ensi vuoden pentuesuunnitelmat? En haluaisi alkaa varaamaan, ennen kun tiedän millaisia pentuja on tulossa.

13

145

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilmottaa ku huvittaa.

      Hei ei niitä pentuja vaan varata ehkä sun kannattais ottaa selvää haluuko kukaan sulle pentua ees antaa ja alkaa sitte kyselee koska niitä mahdollisesti on tulossa. Ei kukaan kasvattaja pentuja pelkästään puhelinsoitolla anna/varaa ja moni ei ilmottele hirveesti koska haluajia on niin paljon. Soittelet ja tutustut kasvattajiin niin kyllä ne kertovat sitten suunnitelmistaan ja koirista millä pentuja ollaan tekemässä saattaa helposti mennä vuosikin ennen kun pennun saat.

    • öööööö

      Koirista?

      • Frettejä

        Tässä syksyn ja alkutalven aikana kasvattajilla yleensä on seuraavan kevään pentusuunnitelmat sivuillaan. Seurailet vaan aktiivisesti eri kasvattajien sivuja kunnes sinne suunnitelmat päivittyy ja kun olet mieleisesi pentueen löytänyt lähetät kyseiselle kasvattajalle sähköpostia jossa kerrot itsestäsi sekä siitä miten frettiä tulisit pitämään. Jos olet ala-ikäinen kannattaa myös vanhempiesi olla kasvattajaan yhteydessä siinä vaiheessa kun alkaa siltä näyttämään että sieltä on se pentu tulossa. Alaikäisen kohdalla vanhempien tulee myös allekirjoittaa fretin ostosopimukset. Kasvattajiin voi olla yhteydessä jo heti kun pentuesuunnitelmat ilmestyvät heidän kotisivuilleen - ja kannattaakin.

        Nyt sinulla on kuitenkin hyvin aikaa etsiä freteistä kaikki mahdollinen tieto netistä mitä löydät. Esim. hoidosta, luonteesta, ruokinnasta ja ruoan proteiini ym. -arvoista, sairauksista ja oireista sekä kouluttamisesta ja sen vaatimasta tilasta ja yleisesti fretin kanssa elämisestä. Sekä kaikesta muustakin mahdollisesta! (:

        Frettikuumeeseen hieman luettavaa:
        www.taskuvarkaani.blogspot.com
        www.tassujentahdissa.blogspot.com
        www.hillerinvarjossa.blogspot.com


    • lol

      kasva pari vuotta vielä kakara

    • nauran

      "kasva pari vuotta vielä kakara" haha oli pakko tulla kommentoimaan asiasta poiketen! :'D mua vaa nii ihmetyttää miks suurinosa fretti ihmisistä on nii säälittävii ja kusipäitä... iha vatsaan sattuu tää jatkuva nauraminen !!
      Suurinosa kylläkin vastaa tosi ystävällisesti ja niin pois päin, mut sit on kans tosi paljon näitä nenäkkäitä ihmisiä.. Oon nähnyt monta keskustelua jossa joku etsii frettiä, niin heti joku on sanomassa miljoonannen kerran että etsi tietoa ennenku hankit plaaplaaplaa.. naurettavaa :D eiköhän he osaa .
      Mistä moinen syy??

      • Viivapisteviivax

        Suurin osa fretti ihmisistä on kusipäitä/ suurinosa kyllä vastaa ystävällisesti ? Eiköhän kaikki ole yksilöitä, et edes itsekään tiedä onko fretti ihmiset nyt kusipäitä vai ystävällisiä. Jos fretti ihmiset niin ärsyttävät niin ei varmaan sillon kannata olla yhteyksissä, voi siirtyä vaikka jyrsijä tai matelija foorumeille :)


    • pennun hankkija

      Myönnän että olen vähän kärsimätön, mutta en malta odottaa että saan fretin. Tuntemani fretin omistajatkin asuu sen verran kaukana ettei voi jatkuvasti käydä frettejä katsomassa. Luulisin, etten jää ihan häntäpäähän sentään jonossa, kun olen mielestäni hyvin ottanut freteistä selvää enkä aijo pitää niitä häkissä niinkuin jotain jyrsijöitä. Pastelli olisi toiveissa.

      • Rosa

        Täällä toinen malttamaton, mutta hyvää kannattaa odottaa ja sinä aikana on hyvä haalia kaikkia tavaroita leluja ja petejä kasaan ;) Minusta on jopa paljon parempi, että ihmiset joutuvat odottamaan sinne seuraavaan kevääseen saakka, eipähän ainakaan tule hätiköityjä päätöksiä ja näin säästytään useammilta kodinvaihtajilta! :)


      • rfwaedsfge

        Tuntemani fretin omistajatkin asuu sen verran kaukana ettei voi jatkuvasti käydä frettejä katsomassa.

        Missä päin itse asut? Pohjoisessakin on paljon frettien omistajia, esimerkiksi itse olen Oulun lähettyviltä. Käyppäs esimerkiksi petsien frettikeskustelusta katselemassa, löytyisikö sieltä omistajaa läheltä paikkakuntaasi.


    • ...

      kuule Viivapisteviivax. "Jos fretti ihmiset niin ärsyttävät niin ei varmaan sillon kannata olla yhteyksissä, voi siirtyä vaikka jyrsijä tai matelija foorumeille :)"
      varmaa ihmiset jotka haluu puhuu freteistä, menee matelija sivuille? :'D
      mun mielest jos joku pitää jotain keskusteluu tyhmänä tai joku kysyy mielestänne tyhmästi, ei tartte vastata. kirjottais vaik päiväkirjaan tai ois vaa hiljaa.

      • Viivapisteviivax

        Kuka täällä mitään kysymyksistä on puhunut? Mitä hemmetin järkeä siinä on, että haluaa puhua fretti ihmisten kanssa mutta samaan aikaan haukkuu suurinta osaa kusipääksi? Itse en kusipäihin aikaani tuhlaisi joten minun mielipide on, että silloin voi pitää suunsa kiinni.


    • AnuP.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe