Buster L

Pusteri?

Tarjottiin ostettavaksi Buster L venettä 40 hp koneella..mitä sanoo Suomen tietävimmät asiantuntijat moisesta?
Tiedän jo muutamien kommenttien "sävyn" mutta haluaisin kuulla ihan oikeita kokemuksia tuollaista käyttäneiltä -kone lienee verkonpainokunnossa, joten siitä ei sen enempää mutta vene / sen käytettävyys kiinnostaa. Pohjaan on tullut joitain kolhuja ajan saatossa mutta vettä kuulemma pitää -jos vuotaa, niin onko hitsattavissa niinkuin alumiinia normaalistikin hitsataan?
Kiitos jo etukäteen ASIALLISISTA kommenteista.

13

7538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eenokki

      Riippuu tietysti mihin käyttöön vene tulee. Minulla ollut yhteys/kalaveneenä suursaimaalla siihen tarkoitukseen aivan yliveto peli. Isot tavarankuljetustilat eikä pieniä kolhuja tarvitse varoa,kestää myös kovaa keliä.Minimissään laittaisin 50 hp koneen.Kyllä kovin pitää kolauttaa,että reiän saa pohjaan mutta on täysin normaalisti hitsattavissa umpeen jos näin käy. Osta pois vaan jos edellä mainittuja ominaisuuksia tarvitset. ps. älä välitä busterromu nimimerkillä kirjoittavasta kahjosta joka kommentoi varmasti tähän vastaukseen.

    • RBusterilla

      Kakstahtikonetta ei saa ajamalla loppuun, jos se vaan on hyvin huollettu ja talvisäilytetty, sillä pääsee vielä pitkälle. Kuten edellä kerrottiin, Busteria voi hitsata, mieluimmin alumiinitigillä. Mulla kului perälaudan alapää puhki, kun työnsin veneen puita pitkin kymmeniä kertoja veteen, kölin pää otti ensiksi kiviin. Siihen hitsattiin nelikulmainen paikka.

    • Janne2+6

      Noissa on vikana se, että kauhea meteli on aaltoon iskiessä. Jos teet mitään sotkevaa (ja varsinkin jos haisevaa "kalaroskaa") , kaikki valuu pohjalevyjen väliin ja haju on kuin kaatopaikalla. Osta mieluummin pehmeäkulkuinen ja helpommin siistinä pidettävä muovivene.

    • JAjjssjsjs

      Herää kysymys miksi ostaa alumiinivene, jonka pohja ehkä pitää vetää ja jonka kone verkonpainokunnossa? Hinnan on oltava todella alhainen jotta osto kannattaa. Olet ilmeisen uusi veneilyhommissa eli sinun pitäisi pahimmassa tapauksessa teettää ulkopuolisella alumiinihitsarilla rungon korjaus (tarkista vanerien alta ovatko alumiiniset tukirakenteet ehjät!) ja vaihdatuttaa veneeseen uusi/käytetty kone. Maksaa paljon euroja...

      Sanoisin että ei järkeä. Buster ei ole ominaisuuksiltaan häävi eli ns. Buster-lisälle ei ole katetta. Suosio perustuu pitkälti siihen että naapurillakin on busteri, ostin sitten itsellekin kun paremmasta en tiedä. Venevertailussa L-Busteri jäi viimeiseksi, muuta hyvää veneestä ei löytynyt kuin säilytystilat.

      • Pusteri?

        Joo..veneilystä en juuri mitään tiedä kun olen ainoastaan puuveneillyt (1978 vuodesta alkaen ollessani 12v. ja siitä alkaen jokainen kesä) mutta en milloinkaan ole ollut minkäänmallisessa Busterissa. Vene tosissaan on melko halpa ja se kone on ollut upoksissa viime syksyn, joten sitä ei kannata yrittää tekohengittää -tosin melkoisen halvalla käytettyjä koneitakin saa ja venettä zoomailtuani ajattelin siihen riittävän n.30heppaisen moottorin? Alumiinihitsareita on kai Suomi pullollaan, joten ei kai sekään maltaita maksa jos joku sauma pitää uuttailla?


    • kakkolo

      Ällään 30 heppanen kone on liian pieni, veneessä on selkeä liukukynnys, pahaa pelkään että jo 2 hengen kuormalla ei nouse liukuun ilman että matkustaja/tavarat sijoitettu keulaan.

      Kysyn minäkin miksi huonokuntoinen busteri romiskoneella kun toimivia pakettejakin saatavilla pilvin pimein. Lasikuituveneen paikat teet itse vaikka mökkirannassa ja ovat ominaisuuksiltaan yleensä parempia. Katteleppa vaikka piensatamissa ällä-bustereita. Kyljet matalat ja heikosti kantava keula, ei hjuva...

      • eenokki

        Ei kannattaisi kertoilla satuja busterista,kannattaisi kokeilla ensin. Omistan itse buster l ja voin sanoa,että keula on kyllä kantanut mahdottomia lautakuormia jotka ovat keulasta reilusti yli menneet. Huom vieläpä melko kovalla kelillä suursaimaalla. Pitää kyllä melkoisesti karahtaa ,että busteriin reiän saa. Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin,että upoksissa olo ei itse veneelle ole mitään tehnyt koska on alumiinia.Toista olisi muovi ja lasikuituveneiden laita olisivat vettyneet.


      • Mmmmsmssmsms
        eenokki kirjoitti:

        Ei kannattaisi kertoilla satuja busterista,kannattaisi kokeilla ensin. Omistan itse buster l ja voin sanoa,että keula on kyllä kantanut mahdottomia lautakuormia jotka ovat keulasta reilusti yli menneet. Huom vieläpä melko kovalla kelillä suursaimaalla. Pitää kyllä melkoisesti karahtaa ,että busteriin reiän saa. Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin,että upoksissa olo ei itse veneelle ole mitään tehnyt koska on alumiinia.Toista olisi muovi ja lasikuituveneiden laita olisivat vettyneet.

        Vanhan Buster L:n keulan huono kantavuus on yleisesti tiedossa oleva vika. Ei ole ongelma jos veneilee hyvässä säässä mutta vähänkään kovemmassa kelissä keula ei jaksa nusta aallon päälle vaan puskee läpi ja aallon harja vyöryy veneeseen. Nimim. kokemusta on. Muissa vastaavissa veneissä en ole ongelmaan törmännyt samassa mittakaavassa.

        Upoksissa oloa lasikuituvene kestää siinä missä alumiininenkin, mutta ei todellakaan tee hyvää esim ohjauskaapeleille, sähköpiuhoille jne.

        En minäkään ymmärrä miksi ostaa loppuun ajettu Busteri romukoneella?


      • eenokki
        Mmmmsmssmsms kirjoitti:

        Vanhan Buster L:n keulan huono kantavuus on yleisesti tiedossa oleva vika. Ei ole ongelma jos veneilee hyvässä säässä mutta vähänkään kovemmassa kelissä keula ei jaksa nusta aallon päälle vaan puskee läpi ja aallon harja vyöryy veneeseen. Nimim. kokemusta on. Muissa vastaavissa veneissä en ole ongelmaan törmännyt samassa mittakaavassa.

        Upoksissa oloa lasikuituvene kestää siinä missä alumiininenkin, mutta ei todellakaan tee hyvää esim ohjauskaapeleille, sähköpiuhoille jne.

        En minäkään ymmärrä miksi ostaa loppuun ajettu Busteri romukoneella?

        Uskallanpa väittää ,että edellinen kirjoittaja on voinut jopa nähdä busterin vaan ei ole koskaan sillä ajanut,se siitä kokemuksesta. Jos on mahdollisesti ajanut tai ollut kyydissä on puikoissa ollut täysi tumpelo joka ei ole osannut trimmata konetta oikein. Jo aiemmin kirjoitin,että keula kantaa kyllä aivan hyvin on se niin monasti kovassa testissä ollut ja pirun kovissa keleissä. monella tutullani myös buster l kuten itsellänikin ollut kuusi vuotta,kukaan ei ole kyllä valittanut keulan kantamattomuutta.


    • Erkki L

      Vastaavaan lasikuituiseen verrattuna alumiinivene on kevyt ja silti jäykkä ja kestävä. Verratkaapa vaikka painoja Buster Lx ja uusi vastaavan kokoinen Silver Wolf lasikuitusisuksella painaa 100 kg enemmän. Kenelle merkitsee? Ainakin trailerilla tuntuu.

      Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttären veneestä. Alumiinivene kumahtelee aallokossa eikä pelti taivu kahteen suuntaan, joten muotoilussa se näkyy. Toisaalta ei ole lasikuituruton vaaraa eikä naarmut tunnu missään. Vanerinen turkki on oikeasti hyvä ja huoleton ja pitävä. Ei mene miksikään vaikka kolistelisi tiiliskivillä ja ankkureilla.

      On totta että vanhassa L:ssä ei keula ollut kovin kantava. Uusi tuli 2010 ja on selvästi muhkeampi muodoiltaan. Muoti ja näkemykset on muuttuneet. Onhan ne uudet rotaatiovaletut pulpetit myös aika paljon nätimpiä kuin vanhat peltiset.

    • Osta laskikuitua

      En osta enää busteria kun pääösin entisestä eroon. Se on rymyeettujen sukua mitä tulee aallokossa vastaiseen ajo eikä voi soutaa aklalla ollessa. Huono ja kallis valinta.

    • 20

      Sä mitään busteria oo koskaan omistanu,ethän osaa edes kirjoittaa.

    • Anonyymi

      Uusissakin Busterissa on ongelmia hitsauksissa... Jos ostaa uuden Busterin niin kannattaa seurata ettei uppoa heti laituriin. Jos pysyy pinnalla niin hyvä juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5672
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4284
    3. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3227
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2911
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

      https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      327
      1498
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

      Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

      Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1249
    8. Miellytänkö sinun silmää?

      Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1159
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

      1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      222
      1158
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

      Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1151
    Aihe