Buster L

Pusteri?

Tarjottiin ostettavaksi Buster L venettä 40 hp koneella..mitä sanoo Suomen tietävimmät asiantuntijat moisesta?
Tiedän jo muutamien kommenttien "sävyn" mutta haluaisin kuulla ihan oikeita kokemuksia tuollaista käyttäneiltä -kone lienee verkonpainokunnossa, joten siitä ei sen enempää mutta vene / sen käytettävyys kiinnostaa. Pohjaan on tullut joitain kolhuja ajan saatossa mutta vettä kuulemma pitää -jos vuotaa, niin onko hitsattavissa niinkuin alumiinia normaalistikin hitsataan?
Kiitos jo etukäteen ASIALLISISTA kommenteista.

13

8197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eenokki

      Riippuu tietysti mihin käyttöön vene tulee. Minulla ollut yhteys/kalaveneenä suursaimaalla siihen tarkoitukseen aivan yliveto peli. Isot tavarankuljetustilat eikä pieniä kolhuja tarvitse varoa,kestää myös kovaa keliä.Minimissään laittaisin 50 hp koneen.Kyllä kovin pitää kolauttaa,että reiän saa pohjaan mutta on täysin normaalisti hitsattavissa umpeen jos näin käy. Osta pois vaan jos edellä mainittuja ominaisuuksia tarvitset. ps. älä välitä busterromu nimimerkillä kirjoittavasta kahjosta joka kommentoi varmasti tähän vastaukseen.

    • RBusterilla

      Kakstahtikonetta ei saa ajamalla loppuun, jos se vaan on hyvin huollettu ja talvisäilytetty, sillä pääsee vielä pitkälle. Kuten edellä kerrottiin, Busteria voi hitsata, mieluimmin alumiinitigillä. Mulla kului perälaudan alapää puhki, kun työnsin veneen puita pitkin kymmeniä kertoja veteen, kölin pää otti ensiksi kiviin. Siihen hitsattiin nelikulmainen paikka.

    • Janne2+6

      Noissa on vikana se, että kauhea meteli on aaltoon iskiessä. Jos teet mitään sotkevaa (ja varsinkin jos haisevaa "kalaroskaa") , kaikki valuu pohjalevyjen väliin ja haju on kuin kaatopaikalla. Osta mieluummin pehmeäkulkuinen ja helpommin siistinä pidettävä muovivene.

    • JAjjssjsjs

      Herää kysymys miksi ostaa alumiinivene, jonka pohja ehkä pitää vetää ja jonka kone verkonpainokunnossa? Hinnan on oltava todella alhainen jotta osto kannattaa. Olet ilmeisen uusi veneilyhommissa eli sinun pitäisi pahimmassa tapauksessa teettää ulkopuolisella alumiinihitsarilla rungon korjaus (tarkista vanerien alta ovatko alumiiniset tukirakenteet ehjät!) ja vaihdatuttaa veneeseen uusi/käytetty kone. Maksaa paljon euroja...

      Sanoisin että ei järkeä. Buster ei ole ominaisuuksiltaan häävi eli ns. Buster-lisälle ei ole katetta. Suosio perustuu pitkälti siihen että naapurillakin on busteri, ostin sitten itsellekin kun paremmasta en tiedä. Venevertailussa L-Busteri jäi viimeiseksi, muuta hyvää veneestä ei löytynyt kuin säilytystilat.

      • Pusteri?

        Joo..veneilystä en juuri mitään tiedä kun olen ainoastaan puuveneillyt (1978 vuodesta alkaen ollessani 12v. ja siitä alkaen jokainen kesä) mutta en milloinkaan ole ollut minkäänmallisessa Busterissa. Vene tosissaan on melko halpa ja se kone on ollut upoksissa viime syksyn, joten sitä ei kannata yrittää tekohengittää -tosin melkoisen halvalla käytettyjä koneitakin saa ja venettä zoomailtuani ajattelin siihen riittävän n.30heppaisen moottorin? Alumiinihitsareita on kai Suomi pullollaan, joten ei kai sekään maltaita maksa jos joku sauma pitää uuttailla?


    • kakkolo

      Ällään 30 heppanen kone on liian pieni, veneessä on selkeä liukukynnys, pahaa pelkään että jo 2 hengen kuormalla ei nouse liukuun ilman että matkustaja/tavarat sijoitettu keulaan.

      Kysyn minäkin miksi huonokuntoinen busteri romiskoneella kun toimivia pakettejakin saatavilla pilvin pimein. Lasikuituveneen paikat teet itse vaikka mökkirannassa ja ovat ominaisuuksiltaan yleensä parempia. Katteleppa vaikka piensatamissa ällä-bustereita. Kyljet matalat ja heikosti kantava keula, ei hjuva...

      • eenokki

        Ei kannattaisi kertoilla satuja busterista,kannattaisi kokeilla ensin. Omistan itse buster l ja voin sanoa,että keula on kyllä kantanut mahdottomia lautakuormia jotka ovat keulasta reilusti yli menneet. Huom vieläpä melko kovalla kelillä suursaimaalla. Pitää kyllä melkoisesti karahtaa ,että busteriin reiän saa. Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin,että upoksissa olo ei itse veneelle ole mitään tehnyt koska on alumiinia.Toista olisi muovi ja lasikuituveneiden laita olisivat vettyneet.


      • Mmmmsmssmsms
        eenokki kirjoitti:

        Ei kannattaisi kertoilla satuja busterista,kannattaisi kokeilla ensin. Omistan itse buster l ja voin sanoa,että keula on kyllä kantanut mahdottomia lautakuormia jotka ovat keulasta reilusti yli menneet. Huom vieläpä melko kovalla kelillä suursaimaalla. Pitää kyllä melkoisesti karahtaa ,että busteriin reiän saa. Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin,että upoksissa olo ei itse veneelle ole mitään tehnyt koska on alumiinia.Toista olisi muovi ja lasikuituveneiden laita olisivat vettyneet.

        Vanhan Buster L:n keulan huono kantavuus on yleisesti tiedossa oleva vika. Ei ole ongelma jos veneilee hyvässä säässä mutta vähänkään kovemmassa kelissä keula ei jaksa nusta aallon päälle vaan puskee läpi ja aallon harja vyöryy veneeseen. Nimim. kokemusta on. Muissa vastaavissa veneissä en ole ongelmaan törmännyt samassa mittakaavassa.

        Upoksissa oloa lasikuituvene kestää siinä missä alumiininenkin, mutta ei todellakaan tee hyvää esim ohjauskaapeleille, sähköpiuhoille jne.

        En minäkään ymmärrä miksi ostaa loppuun ajettu Busteri romukoneella?


      • eenokki
        Mmmmsmssmsms kirjoitti:

        Vanhan Buster L:n keulan huono kantavuus on yleisesti tiedossa oleva vika. Ei ole ongelma jos veneilee hyvässä säässä mutta vähänkään kovemmassa kelissä keula ei jaksa nusta aallon päälle vaan puskee läpi ja aallon harja vyöryy veneeseen. Nimim. kokemusta on. Muissa vastaavissa veneissä en ole ongelmaan törmännyt samassa mittakaavassa.

        Upoksissa oloa lasikuituvene kestää siinä missä alumiininenkin, mutta ei todellakaan tee hyvää esim ohjauskaapeleille, sähköpiuhoille jne.

        En minäkään ymmärrä miksi ostaa loppuun ajettu Busteri romukoneella?

        Uskallanpa väittää ,että edellinen kirjoittaja on voinut jopa nähdä busterin vaan ei ole koskaan sillä ajanut,se siitä kokemuksesta. Jos on mahdollisesti ajanut tai ollut kyydissä on puikoissa ollut täysi tumpelo joka ei ole osannut trimmata konetta oikein. Jo aiemmin kirjoitin,että keula kantaa kyllä aivan hyvin on se niin monasti kovassa testissä ollut ja pirun kovissa keleissä. monella tutullani myös buster l kuten itsellänikin ollut kuusi vuotta,kukaan ei ole kyllä valittanut keulan kantamattomuutta.


    • Erkki L

      Vastaavaan lasikuituiseen verrattuna alumiinivene on kevyt ja silti jäykkä ja kestävä. Verratkaapa vaikka painoja Buster Lx ja uusi vastaavan kokoinen Silver Wolf lasikuitusisuksella painaa 100 kg enemmän. Kenelle merkitsee? Ainakin trailerilla tuntuu.

      Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttären veneestä. Alumiinivene kumahtelee aallokossa eikä pelti taivu kahteen suuntaan, joten muotoilussa se näkyy. Toisaalta ei ole lasikuituruton vaaraa eikä naarmut tunnu missään. Vanerinen turkki on oikeasti hyvä ja huoleton ja pitävä. Ei mene miksikään vaikka kolistelisi tiiliskivillä ja ankkureilla.

      On totta että vanhassa L:ssä ei keula ollut kovin kantava. Uusi tuli 2010 ja on selvästi muhkeampi muodoiltaan. Muoti ja näkemykset on muuttuneet. Onhan ne uudet rotaatiovaletut pulpetit myös aika paljon nätimpiä kuin vanhat peltiset.

    • Osta laskikuitua

      En osta enää busteria kun pääösin entisestä eroon. Se on rymyeettujen sukua mitä tulee aallokossa vastaiseen ajo eikä voi soutaa aklalla ollessa. Huono ja kallis valinta.

    • 20

      Sä mitään busteria oo koskaan omistanu,ethän osaa edes kirjoittaa.

    • Anonyymi

      Uusissakin Busterissa on ongelmia hitsauksissa... Jos ostaa uuden Busterin niin kannattaa seurata ettei uppoa heti laituriin. Jos pysyy pinnalla niin hyvä juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7101
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7053
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      108
      6157
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5404
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5228
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5185
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5098
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4585
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3467
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3380
    Aihe