Arvon palstalaiset, kysyn neuvoanne tässä vanhassa aiheessa! Olen siis hankkimassa Yamarin 59 ht tai Flipper 630 ht venettä.
Haluaisin kuulla asiallisia ja tuoreempia kommentteja kyseiseten veneiden eroista ja paremmuudesta. Erityisesti ajo-ominaisuudet merellä kiinnostaa. Keskimäärin liikun 3 aik. porukalla, satunnaisesti yöpyen, välillä uistelen. Ht sen takia kun liikun alkukeväästä myöhäiseen syksyyn, koppivenettä en halua.
Olen jo kohtuu kauan veneillyt vanhemmilla veneillä ja nyt olis tarkoitus hommata vähän käytetty noista kahdesta.
Mikä moottori olisi sopiva? Huippuja en hae vaan riittävän tehoista, taloudellista ja kuitenkin kuormaa kestävä koko?
Yamarinissä ilmeisesti 115 on riittävä, mutta Flibu taitaa vaatia 130-150 hv?
Merkillä ei liene niin suurta väliä, täytyy katsoa mikä osuu sopivasti kohdalle
ja olis takuu vielä voimassa. Yammu, Merccu, Suzuki vaihtoehdot.
Kiitos ASIALLISISTA kommenteista!
Yamarin 59 ht vs. Flipper 630 ht
6
2632
Vastaukset
- exdcmies
Flipper on vähemmän jäykkä tuntuen jotenkin plötkömmältä ja on etenkin kovempi vasta-aallokossa. Sanoisin että se on myös kimurantimpi isossa myötäaallokossa, kun perä kantaa enemmän niin se ei mene niin helposti suoraan. Mutta se on myös isompi vene, vakaampi sivusuunnassa ja tilavampi. Flipperin pohjan V-kulma on merkittävästi pienempi.
- HT veneilijä
Olet ilmeisesti ajanut siis molemmilla?
Itse en ole vielä päässyt koittamaan kumpaakaan.. Pitäisi päästä kokeilemaan,
josko syksymmällä kerkeis:) Eli ajo-ominaisuudet kallistuu 59 ht:n puolelle?
Venelehdissä kuitenkin on kehuttu Flipperin runkoa..? tainnut olla samassa lehdessä
aukeaman kokoinen mainos kys. veneestä?
Osaatko sanoa optimaalisen kokoisesta moottorista flipperiin?
Kiitos!- exdcmies
Joo olen ajanut. Flipperin peräpohja on vähän tasaisempi, mutta taas isompi leveys ja koko muutenkin tuntuu vakautena eli kannattaa kokeilla itse mitä arvostaa. Olen kokeillut 630 Flipperin runkoa 150 veradolla, jolloin kone oli vähintään riittävä. 115 koneella ja 6 kyydissä ei välttämättä ole enää tykki mutta toiminee. Pienempi v-kulma flipperissä vaikuttaa että liukukynnys on matalampi ja voi käyttää jo nopeuksia 16 solmusta asti, ainakin vääntävällä veradolla. Jotkut laittavat 59 DC:hen 150 konetttakin, mutta 45 solmua lienee aika paljon ht-veneelle. Jammun 115 ja 150 iskutilavuuksien ero on melkein litran, eli vääntöero on todella suuri.
- 670
Uusi Flipper 670 ST saanut paljon kehuja.
- 59HT
Yamarin 59HT on ns. läpikuljettava. Itse aikanaan etsin juuri läpikuljettavaa HT venettä, eikä ole tarvinnut katua Yamarinin hankintaa. Mielestäni läpikuljettavuus on suuri etu ja myös turvallisuusnäkökohta. Toki sivukannetkin löytyvät. Lisäksi 59.ssä on vielä hyvät ajo-ominaisuudet.
- finnmark
Yamarin 59 ht:sta on kokemuksia. vm.2008. 115hv jammu
Muutaman kerran olen liikkunut kaverin veneellä ja olen ollut tyytyväinen pakettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968