Monet saattavat tänä päivänä uskoa, että Uri Geller on vain silmänkääntäjä, joka väittää tekemiään lusikantaivutustemppuja paranormaaleiksi ilmiöiksi. Kuitenkaan yksikään mentalisti taikuri ei ole hänen ilmiöitään kyennyt silmänkääntötempuilla selittämään. Edes Uri Gelleriä kritisoiva taikuri James Randi ei ole onnistunut selittämään Gellerin lusikan taivutuksia vaan ainoastaa jäljittelemään niitä silmänkääntötemppujen suomissa rajoissa. Lusikan taivutus temput ovat yleisesti taikureiden suosimia simänkääntötemppuja, mutta ne ovat vielä kaukana Gellerin kaltaisista efekteistä.
Tässä mm. taikuri David Copperfieldin kommentti Uri Gelleristä:
"You know, I like Uri Geller. He is a good guy. I think he made many things with his abilities. I think some of the things he shows are illusion. But I cannot claim for sure, that this applies to everything."
David Copperfield
Tässä erään toisen taikurin nimeltä Drew McAdam:
"I will say only this: I have seen Uri do things that, even as a mentalist and amateur conjuror of some 30 years, I cannot explain. I know how mind-magicians obtain the effects they do... I know the illusionist's mechanics of producing so-called psychic effects that look incredibly convincing to the layman. However, I can categorically say that Uri Geller uses none of these methods. Quite simply, the man is a phenomenon."
Uri Gellerin ilmiöitä ei ole ratkaistu
10
2925
Vastaukset
- urina
Urin käyttämät lusikat olivat itse asiassa tehty pakastetusta muovailuvahasta, josta lämmetessään tuli varsin taipuisaa. Uri itse sanoo elämänkerrassaan, että vaikeita oli koittaa pitää noita lusikoita suorassa sen aikaa että pääsi niitä "taivuttamaan".
- urinalle
Ei pidä paikkaansa. Ainakin siinä elämäkerrassa jonka luin Urista - Uri kertoo käyttäneensä piirroksia lusikasta, joka piirroksessa lusikka on hieman enemmän taipunut ja kun nämä piirrokset nitoo yhteen ja selaa niitä nopeasti syntyy vaikutelma "taipuvasta lusikasta".
- öö tuota
urinalle kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Ainakin siinä elämäkerrassa jonka luin Urista - Uri kertoo käyttäneensä piirroksia lusikasta, joka piirroksessa lusikka on hieman enemmän taipunut ja kun nämä piirrokset nitoo yhteen ja selaa niitä nopeasti syntyy vaikutelma "taipuvasta lusikasta".
mitä ihmettä te höpötätte. Kyllä Uri ihan oikeita lusikoita käytti ja olihan paikalla tapahtumaa todistamassa tiedemiehiäkin, jotka eivät selitystä ilmiöille keksineet, mutta pitivät sitä vain toistaiseksi selittämättömänä, kunnes myöhemmin taikurit toistivat saman aisian silmnäkäännön voimalla. Uri kuitenkin väittää edelleen käyttävänsä parapsykologisia voimia ja toisasia on etteivät taikurit ole vieläkään kyenneet selittämän kaikkea urin temppuja
- Tässä
http://www.netholist.net/rajatiede/geller.php
Ja miten selitätte sen että monet toi oman lusikan, piti sitä omassa kädessä ja Uri vain hiveli sitä etusormellaan ja näin sai lusikan taipumaan!
Nuo taikatemput missä lusikoita taivutetaan "Gellerin tyyliin" ovat vain silmänkääntötemppuja, mutta Gellerriä tutkineet tiedemiehet eivät saaneet selville miten Geller pystyy muuttamaan aineen koostumusta. Geller ei tee mitään silmänkääntötemppuja vaan käyttää PSI-energiaa. On niitä muitakin joilla tuo taito on tai on ollut. Geller on kuuluisin heistä.- hahaah
Käsittämättömän typeriä kommentteja..
Kaikki Urin käyttämät Lusikanvääntösilmänkääntö temput on selvitetty jo aikoja aikoja sitten!!
Ei jumpe!! jos vähääkään jaksatte perehtyä taikuuden mielekkääseen maailmaan löydätte vielä siltä polulta monia monia ja vielä monempia menetelmiä taivutella lusikoita, useimmat niistä jopa uskottavampia kuin Gellerin vanhat väännöt!!
noihin ei mitään PSI energia hömppiä tarvita, tarvitaan vain hieman taitoa jota teille en edes viitsi ruveta selittämään kun olette hurahtaneet niin pahasti yliluonnollisiin voimiin.. - hahaah
Jospa minä taivuttelisin sinulle lusikoita, et yhtälailla löytäisi ratkaisua miten se taipuu, millon se taipuu ja miksi se taipuu vaikka moisia Olemattomia PSI-energian kohdistamis kykyjä en omaakkaan..
- hahaah
Kysyn vielä tämän..
Jos Urilla olisi kykyjä vääntää lusikoita, miksi hänen esitystään katsoessani faktat tietäessäni näen miten nämä silmänkääntö väännöt(tiedät sanan silmänkääntö mutta et yhtään miten se toimii, miten sitä käytetään ja tärkeitten... MILLOIN )
eli. Miksi Uri turvautuisi edes osassa taivutuksissaan tunnettuihin menetelmiin PSI ENERGIAN keskittämisen sijasta!???
odotahan kunnes Derren Brownin ohjelmat alkavat pyöriä suomen televisiossa, olisiko ollu Lokakuussa... tämä herra se ei lusikoita taivuttele mutta uskoisin että saa sinut luulemaan hänen omaavan Yliluonnollisia kykyjä.... siinä ei enää ole kyse silmänkäännöstä vaan jostain muusta jota uskoakseni et tule ymmärtämään millään muulla kuin turvautumalla Yliluonnollisiin kykyihin..
vaikka niihinkin löytyy selitykset, jotka meidän kaikkien saatavilla ovat... etsivä löytää, uskova turvautuu valheisiin...
HERÄÄ!!!! - gabriel
hahaah kirjoitti:
Kysyn vielä tämän..
Jos Urilla olisi kykyjä vääntää lusikoita, miksi hänen esitystään katsoessani faktat tietäessäni näen miten nämä silmänkääntö väännöt(tiedät sanan silmänkääntö mutta et yhtään miten se toimii, miten sitä käytetään ja tärkeitten... MILLOIN )
eli. Miksi Uri turvautuisi edes osassa taivutuksissaan tunnettuihin menetelmiin PSI ENERGIAN keskittämisen sijasta!???
odotahan kunnes Derren Brownin ohjelmat alkavat pyöriä suomen televisiossa, olisiko ollu Lokakuussa... tämä herra se ei lusikoita taivuttele mutta uskoisin että saa sinut luulemaan hänen omaavan Yliluonnollisia kykyjä.... siinä ei enää ole kyse silmänkäännöstä vaan jostain muusta jota uskoakseni et tule ymmärtämään millään muulla kuin turvautumalla Yliluonnollisiin kykyihin..
vaikka niihinkin löytyy selitykset, jotka meidän kaikkien saatavilla ovat... etsivä löytää, uskova turvautuu valheisiin...
HERÄÄ!!!!ainakin minusta Urin tempuille PSI energian käyttö vaikuttaisi loogisemmalta kuin maninitsemasi silmänvääntö tms.
itse lankeat kuoppaan San 26:27
kivi päällesi vyöryy San 26:27 - hahaah
gabriel kirjoitti:
ainakin minusta Urin tempuille PSI energian käyttö vaikuttaisi loogisemmalta kuin maninitsemasi silmänvääntö tms.
itse lankeat kuoppaan San 26:27
kivi päällesi vyöryy San 26:27Joo ihan sama mulle uskokaa mitä haluatte.. en minä teitä siitä tuomitse että haluatte uskoa olemattomiin.
Uri jopa on tuottanut tekstiä paperille siitä miten hänen juttunsa toimii, mutta niitä ei ihan kaikille saatavissa olekkaan... ette usko kuitenkaan mutta minua ei oikeestaan pahemmin jaksa enää kiinnostaa. en vain jaksa ymmärtää miten joku voi uskoa näihin PSI energia juttuihin kun näin Asiantuntevan tiedoin (kyllä olen harrastanut taikuutta vuosikaudet) tiedän miten hänen juttunsa toimii.
me käytämme keinoja joilla Te, katsojat... mitkä lie ikinäkin pidätte lusikkaa omassa kädessänne ja näette/tunnette sen taipuvan vaikka se on taipunut.. itse teen paljon lusikan taivutuksia ja kovin saan ihmisiltä shokkireaktion "Miten se voi taipua minun omassa kädessäni vaikka et edes koske siihen".. tällöin kyseessä on Juuri joku PSI energioihin uskova yksilö.
Uri kertoo istuskeelleensä puiston penkillä ja pysäyttäneen Big Benin ajatuksen voimalla.. ainoa vika tässäkin on se että KUKAAN ei nähnyt kyseistä suoritusta... Mutta kaikkihan pitää uskoa mitä internettiin ja paperille on laitettu..
Lusikan taivutus on vielä helposti selitettävissä, mutta kertokaapas minulle minne David Copperfield hävitti vapaudenpatsaan, miten hän lensi Grand Canyonin yllä ja miten ihmeessä hän on lavalla tekemässä temppujaan ja yhtäkkiä hän katoaa ja ilmestyy toiseen päähän Salia alle sekunnissa..
Eihän näitä muuten voi selittää kuin että 1. Copperfield osaa tehdä esineet näkymättömiksi ajatuksen voimalla 2. Hän osaa kumota painovoiman ajatuksen voimalla 3. hän Hallitsee Teleportaation tuntemattomat voimat... ei ei ei...
-
Ja ei se Uri ainoa ole joka on tiedemiehiä huijannut lusikantaivutuksilla sun muilla ajatustenluku tempuilla.. Etsikääpä tietoa miehestä nimeltä Steve Banachek, hänkin on lusikoita taivutellut ja tiedemiehet ei niitä ole pystynyt selittämään..
-
Entäs tämä.
joskus 1970-l ( en muista tarkkaan )
amerikassa teki ihmeitä jostain päin aasiaa oleva mies. hän pystyi liikuttamaan pieniä esineitä ajatuksenvoimalla, hän sai jopa kirjan sivut kääntymään ajatuksenvoimalla. Hän huijasi kaikkia, jopa suuria taikureita ja tiedemiehiä. Hän perusti oman "kerhon" jossa ihmisille opetettiin tätä ihmeellistä voimaa SUURIA rahasummia vastaan. hänellä oli miljoonia seuraajia jotka uskoivat että mies pystyi tekemään ihmeitä.
No, eräs nokkela talk shown vetäjä oli vahingossa keksinyt keksinyt miten tämä juttu toimii ja kutsui Kyseisen Ihmeidentekijän ohjelmaansa vieraaksi..... Jos olette nähneet ohjelman niin Kylläpä Aasian pojalla ilme vääntyy kun talk shown vetäjä saa kirjan sivut kääntymään itsestään.. hänen salaisuutensa paljastui sitten suorassa lähetyksessä, myönsi kaiken, joutui oikeuteen, hävisi..
mikä oli tämä mahtava kyky jolla hän käänsi kirjan sivuja ja sai kynän pyörimään pöydällä?
vastaus: Hän osasi puhaltaa liikuttamatta suutaan.
- maiqqu
Heissan! Kenties onneksi emme ole tietoisia ajatuksemme voimasta. Jos teillä olisi sinapinsiemenekään verran uskoa, mikään ei olisi mahdotonta. Mutta meillä on epäilyksemme. Silti mahdotonkin voi olla mahdollista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076952Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982