Päihdepsykiatria, Kuopio

Jokke ja nisti

Niin,

Yritän olla asiassa asiallinen, mutta tämä hulluus saa oikeuden ja järjellisyyden tajun huutamaan. Pari kaveria ja itse olen käynyt ko. kuntoutuspaikassa, tiedän mistä kirjoitan.

Suomessa on huomattavasti halvempiakin kuntoutus paikkoja jo 150€ vrk hinnasta lähtien, esim. minnesota hoitoon perustuvia paikkoja, joissa raitistumis prosentit ovat yli 50%, mutta 700 €. Siihen hintaan riippuvuus-sairaat pitäisi lennättää kanarialle hilton hotelliin.

Tässä kyseisessä paikassa tämä kuntoutuksen tulos jää hintaan ja verrattaviin kuntoutus muotoihin nähden huomattavasti alle.
Mitään tutkimustulosta mihin viitata ko. asiaa ei minulla ole vain omaa kokemusta paikasta. Raitistuin muualla itsemaksavana asiakkaana! Vanhempani maksoivat kuntoutuksen.

http://www.stakes.fi/tietokannat/hoitopaikat/hoitopaikka_kuvaus2_thl.asp?id=116

Itse kuntoutus paikassa on vain pitkälle kouluttautuneita lääkäreitä ja hoitajia, jotka istuu raporteilla ja palavereissa. Ryhmissä heihin ja heidän kirjatietoon ei usko kukaan! Koska heillä ei ole asiaan syvempää ymmärrystä. Omakokemus ohjaajia kohtaan, he jotenkin tunsivat halveksuntaa. Minä tulkitsin tämän kateudeksi.

Paikassa jota en nyt mainitse, jossa sain sitten raittiuden alusta ja motivaatiosta kiinni, oli kaikilla henkilökunan jäsenillä omakohtainen kokemus päihdehelve****. Heihin oli helppo samaistua ja kuunnella heidän omaa kokemustaan. Se aukaisi luottamuksen ja uskon kohti omaa toivoa paremmasta elämästä! Enkä puhu nyt mistään uskonnollisesta hupatuksesta. (nostan hattua niille jotka Jeesuksella ovat raitistuneet)
Tuollakin yhdellä vuorokausi hinnalla saisi monta päivää monessa muussa paikassa!

Sanotaan että rahalla saa ja hevosella pääsee.. On tämä hulu maailma!

0

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
        6
        2473
      2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
        Ikävä
        116
        1668
      3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
        Suhteet
        36
        1396
      4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
        Maailman menoa
        163
        1247
      5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
        Ikävä
        143
        1209
      6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
        Sysmä
        52
        1145
      7. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
        Kittilä
        117
        1109
      8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
        Maailman menoa
        113
        1106
      9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
        Ikävä
        57
        1081
      10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
        Ikävä
        46
        969
      Aihe