Niin,
Yritän olla asiassa asiallinen, mutta tämä hulluus saa oikeuden ja järjellisyyden tajun huutamaan. Pari kaveria ja itse olen käynyt ko. kuntoutuspaikassa, tiedän mistä kirjoitan.
Suomessa on huomattavasti halvempiakin kuntoutus paikkoja jo 150€ vrk hinnasta lähtien, esim. minnesota hoitoon perustuvia paikkoja, joissa raitistumis prosentit ovat yli 50%, mutta 700 €. Siihen hintaan riippuvuus-sairaat pitäisi lennättää kanarialle hilton hotelliin.
Tässä kyseisessä paikassa tämä kuntoutuksen tulos jää hintaan ja verrattaviin kuntoutus muotoihin nähden huomattavasti alle.
Mitään tutkimustulosta mihin viitata ko. asiaa ei minulla ole vain omaa kokemusta paikasta. Raitistuin muualla itsemaksavana asiakkaana! Vanhempani maksoivat kuntoutuksen.
http://www.stakes.fi/tietokannat/hoitopaikat/hoitopaikka_kuvaus2_thl.asp?id=116
Itse kuntoutus paikassa on vain pitkälle kouluttautuneita lääkäreitä ja hoitajia, jotka istuu raporteilla ja palavereissa. Ryhmissä heihin ja heidän kirjatietoon ei usko kukaan! Koska heillä ei ole asiaan syvempää ymmärrystä. Omakokemus ohjaajia kohtaan, he jotenkin tunsivat halveksuntaa. Minä tulkitsin tämän kateudeksi.
Paikassa jota en nyt mainitse, jossa sain sitten raittiuden alusta ja motivaatiosta kiinni, oli kaikilla henkilökunan jäsenillä omakohtainen kokemus päihdehelve****. Heihin oli helppo samaistua ja kuunnella heidän omaa kokemustaan. Se aukaisi luottamuksen ja uskon kohti omaa toivoa paremmasta elämästä! Enkä puhu nyt mistään uskonnollisesta hupatuksesta. (nostan hattua niille jotka Jeesuksella ovat raitistuneet)
Tuollakin yhdellä vuorokausi hinnalla saisi monta päivää monessa muussa paikassa!
Sanotaan että rahalla saa ja hevosella pääsee.. On tämä hulu maailma!
Päihdepsykiatria, Kuopio
Jokke ja nisti
0
344
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161668
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1631247- 1431209
- 521145
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1171109Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1131106- 571081
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46969