Juu ongelma on sellainen että kone toimii välillä täysin ongelmitta mutta sitten kierrokset laskee puoleen niin että vene pysyy juuri plaanissa.Kun höllää kaaasun kokonaan ei kone jaksa enää työntää venettä plaaniin vaan jää kyntämään.Lähtee kyllä käyntiin ja pyörii tyhjäkäyntiä.Tulpat vaihdoin ja putsasin bensansuodattimen.Jos jollain vinkkejä niin auttakee.Kone on vuosimallia -89
Yamaha 50hp hyytyy
5
2314
Vastaukset
- ilmaa
Kattos saako bensatankki varailmaa tarpeeksi, kokeile vaikka ajaa bensatankin korkki auki. toinen vika voi olla "kumitutin" takaiskuventtili. jää osittain jumiin ja ei laske bensaa lävitse. Hyvin yleiset viat
- Reiska
käykö kone hyytymisen jälkeen kaikilla pytyillä? Epäilen ettei käy ja vika viitta sytytystriggeriin.
- Maker
Mulla tekee ihan samaa yamaha 30 -85.
Mun mielestä se hyytyminen tulee ilmi vasta kun kone on lämmin... Sillä tyhjäkäynnillä ei ole tehny sitä vielä kertaakaan. Niin ja tää mun kone käy kyllä kaikilla nuutumisen jälkeen. Kaasari putsattu,tulpat vaihdettu,bensat vaihdettu, suodatin vaihdettu. Vika tuli ihan yhtäkkiä.- Hermotmenee
Mulla on täsmälleen sama junnausongelma isoilla kierroksilla -87 150hv:n kanssa; ei auta bensakorkin avaaminen, vaihdoin tankin ja suodattimen välistä naurettavan 5mm:n kupariputken kunnon muoviletkuksi (auttoi bensan saantia sen verran että kierrokset ei enää heilu edes takaisin), kaasarit putsattu jne. Edes huoltoliikkeen edustaja ei osannut kertoa mitään patenttiratkaisua. Ajaessa tuntuu kuin vetäisi veneen perässä jotain hemmetin laahausankkuria.
- Maker
Nyt täytyy laittaa rasti seinään ja koputtaa puuta. Kone pelannu kuin enkeli! Siis hyytyminen loppu kuin seinään eli vika korjaantu itellään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod285702- 335100
- 292924
- 342414
- 372098
- 152048
- 281730
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191667- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351579