Mitkähän ruokaravintolat ovat Porissa hyviä? Eli mistä saa laadukasta ruokaa kohtuu-hintaisesti? Ja missä ruoka-ravintoloissa on kaunis miljöö ja hyvä tunnelma?
Haluaisin tietää mitä mieltä porilaiset ovat kaupungin ruokakulttuurista. Itse en ole vielä herännyt ruokailemaan ulkona, mutta ehkäpä sitä pitäisi. Ainakin Buccossa pitäisi käydä...
Paras ruokaravintola?
49
20476
Vastaukset
- Porin piru
Mene yksityiseen ravintolaan, jonka ruokalista ei ole riippuvainen minkään ketjuruokalan trenditoimikunnan päätöksistä. Hyviä paikkoja ovat mm. Siltakulma, Andalucia ja Raatihuoneen kellari. Mukavia paikkoja ja hyvää ruokaa. Muitakin toki löytyy mutta tässä muutama.
- mikael
Andaluciassa hyvä ruoka mutta muuten erittäin epäsiisti paikka ja palvelu mitä sattuu.
Kokemusta on entisenä "kabinetin varaajana".
respasta kun kyselit jotain niin tupakinsavut sait virkailijalta silmillesi eli ei kovinkaan laadukasta palvelua. - ex-porilainen
mikael kirjoitti:
Andaluciassa hyvä ruoka mutta muuten erittäin epäsiisti paikka ja palvelu mitä sattuu.
respasta kun kyselit jotain niin tupakinsavut sait virkailijalta silmillesi eli ei kovinkaan laadukasta palvelua.eikä myöskään muistaakseni kabinettia. Taidat siis sekoittaa Amadoon.
- mikael
ex-porilainen kirjoitti:
eikä myöskään muistaakseni kabinettia. Taidat siis sekoittaa Amadoon.
Voi itku...niin sekoitinkin. Vedän sanani takaisin. En tarkoita Andaluciaa vaan Amadoa,
- Sheikkari
mikael kirjoitti:
respasta kun kyselit jotain niin tupakinsavut sait virkailijalta silmillesi eli ei kovinkaan laadukasta palvelua.Andalucia on siisti ja korketasoinen ruokailupaikka, jossa on erinomainen palvelu. En ole vielä koskaan nähnyt siellä kabinettia enkä "respaa". Olen käynyt siellä sen perustamisesta lähtien enkä vielä ole saanut töykeää palvelua. Ai niin, onhan siellä kabinetit, miehille ja naisille erikseen mutta minun tietääkseni niihin ei ole tarjoilua.
- mikael
Sheikkari kirjoitti:
Andalucia on siisti ja korketasoinen ruokailupaikka, jossa on erinomainen palvelu. En ole vielä koskaan nähnyt siellä kabinettia enkä "respaa". Olen käynyt siellä sen perustamisesta lähtien enkä vielä ole saanut töykeää palvelua. Ai niin, onhan siellä kabinetit, miehille ja naisille erikseen mutta minun tietääkseni niihin ei ole tarjoilua.
Jospa lukisit hieman tarkemmin tätä viestiketjua.
- Björnez
Onkos tämä Andalucia siinä Mikonkadulla jonkin korttelin sisäpihalla? Jos on, niin ympäristö saisi kyllä olla hienompi. Muuten olen kanssa kyllä kuullut, että ihan hyvä paikka se on.
Vaikka suosinkin mieluummin yksityisiä ravintoloita, ei ketjuravintoloissakaan huonoa ruokaa saa. Esim. Rossossa olen kyllä syönyt hyvin.
Kiitos paljon kuitenkin vinkeistä! :) Et sattuisi tietämään tuosta uudesta Trattoria Buccosta? - Porin piru
Björnez kirjoitti:
Onkos tämä Andalucia siinä Mikonkadulla jonkin korttelin sisäpihalla? Jos on, niin ympäristö saisi kyllä olla hienompi. Muuten olen kanssa kyllä kuullut, että ihan hyvä paikka se on.
Vaikka suosinkin mieluummin yksityisiä ravintoloita, ei ketjuravintoloissakaan huonoa ruokaa saa. Esim. Rossossa olen kyllä syönyt hyvin.
Kiitos paljon kuitenkin vinkeistä! :) Et sattuisi tietämään tuosta uudesta Trattoria Buccosta?Eihän se Andalucian pihapiiri kaikkein esteettisimmästä päästä ole mutta eihän se pahemmin haittaa, koska ruoka syödään kuitenkin sisällä ravintolassa ;o)
Porin Rossossa olen saanut elämäni surkeimman ravintola-annoksen. Tilasin pihvin aurajuustokastikkeella ja sain kuivaksi käristetyn lihapalan, joka oli upotettu johonkin Knorrin tms. pussikastikkeeseen. Päälle oli ripoteltu jotain kuivaa sinihomejuustoa, joka ei ollut Aura-juustoa nähnytkään. Huomautin, että tilasin kylläkin aurajuustokastiketta ja sain vastaukseksi, että "näin se meillä tehdään". Enpä ole sen koommin kyseisessä ruokalassa käynyt; parempaa ruokaa saa mistä tahansa huoltoasemabaarista. Kierrän muutenkin kaikki ketjuruokalat kaukaa, niiden taso on yleensä luokaton.
Buccosta en tiedä, koska en ole vielä käynyt. Tarkoitus kyllä on mennä ensi tilassa testaamaan ko. ravintola. - nykyporilainen
Em. lisäksi (Siltakulma, Andalucia, Raatihuoneen kellari) minulla on myönteisiä kokemuksia myös Amadosta. Uudesta Buccosta yhden ruokailukerran perusteella seuraavaa: tosi maukkaita annoksia saivat nelihenkisen seurueemme kaikki ruokailijat ja vaikka henkilökunnalla oli selvästi mahdoton kiire siinä jatsien aikaisessa väkipaljoudessa, niin jaksoivat hymyilla ja saimme hyvää palvelua... Hintataso tuntui ihan kohtuulliselta ja pidin pelkistetystä sisustuksesta.
- kaiju
Sheikkari kirjoitti:
Andalucia on siisti ja korketasoinen ruokailupaikka, jossa on erinomainen palvelu. En ole vielä koskaan nähnyt siellä kabinettia enkä "respaa". Olen käynyt siellä sen perustamisesta lähtien enkä vielä ole saanut töykeää palvelua. Ai niin, onhan siellä kabinetit, miehille ja naisille erikseen mutta minun tietääkseni niihin ei ole tarjoilua.
...ruokaa siellä on, kunhan vain onnistuu saamaan sitä! Käyn paljon ruokaravintoloissa (sekä Porissa että muualla) ja Andaluciassa on ehdottomasti pisimmät odotusajat; ensin odotetaan että tuodaan lista, sitten odotetaan että joku vaivautuisi ottamaan tilauksen vastaan ja sitten odotellaan ruokaa (pisin aika on n.40 min.).Sentään lasku on aina tuotu nopsasti. Ja kerran kun pääruuan jälkeen haluttiin tilata vielä jälkiruokaa, odoteltiin taas ruokalistaa (siis pelkästään listaa)noin 20 min. Pyydettyämme uudestaan listaa tarjoilijalta ja hän vaan tokaisi että hän ihan unohti... ei pahoittelua eikä mitään. Arvata saattaa että jätettiin jälkiruuat väliin. Aika ikävää palvelua mun mielestä. Laadukas ravintola olisi vaikka tarjonnut ne jälkiruuat! Porissa Galle, Amado ja Olivo on hinta/laatusuhteeltaan hyviä paikkoja.
- rannalla
Upea merinäköala,
kala taatusti tuoretta ja palvelu ystävällistä.
Lihaakin toki saa.
Hinta ei ole huokeimmasta päästä,
mutta annoksesta ja tykötarpeista miljöineen
sen kannattaa maksaa.
Tässä suora linkki:
http://www.merimesta.net/frame1.htm- Björnez
Tuolla olen kyllä käynyt. Paikassa on upeat maisemat ja muutenkin melko tyylikäs sisustus. Toisaalta ravintola ei ehkä ole mitä ammattimaisin ravintola, vaikka hyvä onkin. Palvelu oli käydessäni turhan hidasta ja tunnelma hieman suurkeittiömäinen. Ja kun kävin siellä, niin siikaa ei ollut tarjolla. Menu kävi näin melko laihaksi.
En ole käynyt siellä kylläkään muutamaan vuoteen. Ehkä paikka on muuttunut siitä?
Mites muuten.. Eikös Reposaaressa ollut joskus jokin oikein kuuluisa kalaravintola? Vieläkö se on pystyssä vai näivettyikö se niinkuin olen vähän kuullut? - rannalla
Björnez kirjoitti:
Tuolla olen kyllä käynyt. Paikassa on upeat maisemat ja muutenkin melko tyylikäs sisustus. Toisaalta ravintola ei ehkä ole mitä ammattimaisin ravintola, vaikka hyvä onkin. Palvelu oli käydessäni turhan hidasta ja tunnelma hieman suurkeittiömäinen. Ja kun kävin siellä, niin siikaa ei ollut tarjolla. Menu kävi näin melko laihaksi.
En ole käynyt siellä kylläkään muutamaan vuoteen. Ehkä paikka on muuttunut siitä?
Mites muuten.. Eikös Reposaaressa ollut joskus jokin oikein kuuluisa kalaravintola? Vieläkö se on pystyssä vai näivettyikö se niinkuin olen vähän kuullut?Reposaaren hotelli on maankuulu vuosikymmenten takaa. Toimii vieläkin :)
Onhan uusi 'pitseriakin',
Semmilä kaupparannassa.
Pitsat ovat maukkaita ja edullisia. :)
- Jamppa
Niin, minnehän mahtoi kaikilta unohtua Suomalainen Klubi, joen rannalla. Ulkona paljon paikkoja, ja siisti. Kallis vaan, mutta eihän sitä kysytty. Jaa kysyttiinpäs, muta silti vastaan.
- Simo
Totta on että hinnat ovat hieman korkeat mutta käykääpä tilaamassa siellä paistetut silakat muusilla niin tulette hämmästymään. Annos oli mahtava jopa minulle (100 kiloa elämäniloa) ja se maku. Ihan kuin olisi oma äiti ollut paistamassa ne silakat. Menkää ihmeessä syömään.
- kati
miljöönä uskomaton, tiiliholvit ja kynttilän valo.
jos haluat viedä seuralaisen ulos syömään ihan ehdoton paikka.Kun vielä ruoka on erinomaista, varsinkin etanat ja hinnat kilpailukykyiset mitäpä vielä voi vaatia. Ja tiesitkö muuten että porin ainoa somellier työskentelee siellä.- mie
mikä on somellier?
- kati
mie kirjoitti:
mikä on somellier?
se on viiniasiantuntija!!! erikoisammattitutkinto
jota suorittamaankin vaaditaan kovat suositukset... Hyvinkin arvostettu titteli... - Sejasama
kati kirjoitti:
se on viiniasiantuntija!!! erikoisammattitutkinto
jota suorittamaankin vaaditaan kovat suositukset... Hyvinkin arvostettu titteli...on portier eli ihmiskunnon asiantuntija. Pikkusen on rasvanen solmio (kolmatta kuukautta) mutta asiakkaan jalan heilahduksesta kykenee heti päättelemään asiakkaan kunnon. Jonkunlainen ammattitutkinto siihenkin on vaatimuksena.
- Nortamonkatu
Onko Nortamonkadulla se grilli vielä ?
- Rakennemuutos vei rakkauden
Ei, paikalla on nyt kerrostalo.
- makkaraperunat
Nortamon
kadun hyvä maine toi sille tontille, kaupungin kalliimmat asunnot.
Harmi että grilli joutui lopettamaan, ja yön kulkijat siirtymään muualle. - Best Grilli
Onko tämä se kuuluisa grilli, mikä oli elokuvassa Kinnunen & Edelman & Veturimiehet Heiluttaa ?
Heillä oli koko kaupungin parhaat antimet, ja sijainti oli erinomainen.
- Galletar
... nimi voi olla väärin kirjotettu, koska lyhemmin tunnen sen Gallena. Ruoka on hyvää ja henkilökunta ystävällistä. Eikä hinnatkaan ole tajuttoman kalliita, jopa opiskelijana siellä tuli joitakin kertoja käytyä. Suosittelen!
- Porin piru
Galle on muuten hyvä mutta taso on aika vaihteleva. Saa jännittää, millaista ruoka tällä kertaa mahtaa olla, vaan eivät ne annokset ole koskaan huonoja silti olleet
- Tossu
En tiedä onko vaihtanut omistajaa, mutta tosi hidas palvelu nykyään, eikä ruokalistakaan ole enää niinkuin ennen
- MIELTÄ
Tossu kirjoitti:
En tiedä onko vaihtanut omistajaa, mutta tosi hidas palvelu nykyään, eikä ruokalistakaan ole enää niinkuin ennen
Että palvelun taso laskenut huimasti gallessa... Hyviä porissa on La Braza sillanpielessä ja Saha linkkariasemalla !!
- ennen kävin
MIELTÄ kirjoitti:
Että palvelun taso laskenut huimasti gallessa... Hyviä porissa on La Braza sillanpielessä ja Saha linkkariasemalla !!
Saha ei koskaan aukikaan nykyään ja taso laskenut aivan nollaan.
- Heimo
Siellä on hyvä ja halpa ruokapaikka. Sisäänkäynti antinkadulta. Ei auki viikonloppuisin.
- tour
Miten ! Laivaravintola Amore.
Merirosvolaiva ja kapteeni rantautui Poriin.
Siellä ruokaa , kävin kerran ja se riitti minulle.
Suurin osa lounaasta valmis ruokaa.
Henkilökunta ammattitaidotonta- melkein suomenmestari
wanha juhana valtawan upee mesta,tunnelmallinen ja ruoka parasta mitä porista sain kiitos henkilökunta ja varsinkin kokki suosittelen
- epäilevä
laivaravintola Ei ikinä enää sinne ruokailemaan ,valmis pussiruokaa ... Buffa-pöytä wc:n vieressä palvelu sanaa ei voi käyttää.
- Näio!
CityPub on ykkönen
- Länsisiipi
Kävin hiljattain Pikapalan seisovassa pöydässä syömässä, hyvät murkinat Papu oli taas pöytään laittanut. Maukkaa aterian jälkeen lähdin "Vitikkoon" ruokaryypyille.
- Utelias Urpo
Onko kukaan käynyt uimahallin vieressä olevan Hesburgerin yhteydessä olevassa Parillassa?Kommentteja paikasta!
- mjaa...
Parillassa kävimme miehen kanssa kerran viime kuussa. Suurin osa ajasta meni ruokaa odotellesssa. Annokset olivat kivan kokoisia, mutta maustaminen oli mennyt aivan pieleen. Alkupalat olivat meinaan melko mauttomia, mutta pihvit taas aivan liian pippurisia. Paikka oli sinällään kiva ja tarjoilijat ihan ystävällisiä.
- Yliystävällisiä
mjaa... kirjoitti:
Parillassa kävimme miehen kanssa kerran viime kuussa. Suurin osa ajasta meni ruokaa odotellesssa. Annokset olivat kivan kokoisia, mutta maustaminen oli mennyt aivan pieleen. Alkupalat olivat meinaan melko mauttomia, mutta pihvit taas aivan liian pippurisia. Paikka oli sinällään kiva ja tarjoilijat ihan ystävällisiä.
Kerran käyty.Paikka ihan kiva,eikä ruuassakaan moittimista.Tarjoilijat mies ja nainen oli ystävällisiä.Itseäni kyllä hiukan ärsytti,kun molemmat tulivat kyselemään sellaisella tekohymyllä,maistuiko ruoka.Mielestäni ystävällisyys ei ollut ihan aitoa.
- PUSSImuusi
Parila testattu hinta/laatu ok. Wanha Juhana joo-o, voi sitä 'valmisruokaa kotonakin laittaa mikron kautta pöytään.....Paikkana kyllä hieno, mutta ruuasta siellä ei nautintoa saa!
- Seilor ohoij
Se amoore kohta aukee, melko kalliit ruuat..
- 56tase
porissa oli ennen suomalainen KLUBI erinomainen ja palvelu ammattitaitoista. Mutta nyt uusi omistaja hakoteillä, aukioloajat ??????.
Ruokalistat vajaat ,myynti, markkinointi, hakoteillä.Talo menettää paljon kun henkilökunta vaihtuu.- Anonyymi
tämä kirjoitus pitää täysin paikkansa. nyt ollaan menty jo pohjalle kaikesta henkilökunta vaihtunut täysin .sen myötä palvelu tasokin nolla, ja ruuan esille panokin myös
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tämä kirjoitus pitää täysin paikkansa. nyt ollaan menty jo pohjalle kaikesta henkilökunta vaihtunut täysin .sen myötä palvelu tasokin nolla, ja ruuan esille panokin myös
Miksi nimi on "suomalainen klubi, SVENSKA klubben"??
Mikä hemmetin svenska? hurriklubi
- bcxadqwåfqwzxcbgwq
Annikin Tupa.Puuvillan lähellä.
- petteriosaa
Hyvistä pihveistä jos tykkää, niin kannattaa mennä Rosenbomille linja-autoasemalle!
- Lötjönen
Steakhouse Rosenbom ilmoittaa juuri vaihtavansa osat pihvilihoistaan ulkomaisiksi. Pisteet tietysti että ravintola kertoo raaka-aineiden alkuperän. Itse haluan syödä kotimaista lihaa kun ravintolaan menen, ja tiedän myös kotimaasta saatavan muutakin kuin "lypsylehmän vilettä" ettei sen vuoksi tarvitse merten takaa lihaa raijata.
- Wommit
Montana ei ainakaan.
- Herkkupoika
Miami!
- Anonyymi
citypub on kaikkien rakastama perheravintola.Itse tilaan aina aku ankka nakit muusilla ja juomaksi mikki hiiren villasukan
- Anonyymi
Citypubin suolapähkinät ja kylmä olut ovat porilaisten gourmeeruoka nro 1.
Ehkä joku terävä kylkeen..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743153
- 922895
- 512135
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201595Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..61369- 151359
- 191324
Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131321Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein141297Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241242