Kuinka aikaisin opetus yliopistossa alkaa?

nmbnmbm

Olen tässä pohdiskellut pitkään, että kuinkahan aikaisin on herättävä nyt kun vaihdan iltalukiosta yliopistoon? En millään haluaisi herätä ainakaan ennen kymmentä sillä tykkään pelata tietokoneella myöhään yöhön ja untakin tunnun tarvitsevan sellaiset 9-10 tuntia.

7

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luennoitsija

Itse aloitan syyslukukauden luennot neljänä päivänä viikossa klo 8. Emme täten ilmeisestikään tapaa, mutta se ei ainakaan minua haittaa.

• ffhhghhfg

Ei yliopistolla tarvitse herätä. Parin kuukauden välein on tenttiviikko, jolloin pitää käydä tenteissä jos haluaa opintopisteitä.

• Luennoitsija

Tuo riippuu aivan alasta tai aineesta. Yleensä yliopistossa ei läsnäolopakkoa ole, eikä ketään kiinnosta, miten kukin osaamisensa hankkii, käykö luennoilla ja harjoituksissa, lukeeko kirjoja vai kyseleekö kavereilta. Joidenkin aineiden laboratorioharjoitukset ja esimerkiksi kieliopinnot vaativat taas ehdotonta läsnäoloa.

• nolol22

no voithan sä yrittää valita kursseja silleen että luennot alkaisivat aikaisintaan vasta klo 12 mutta oman kokemukseni mukaan tämä karsii aika hyvin pakollisia kursseja, joten jossain välissä joudut jättämään codit ja muut syrjään jos haluat joskus valmistua.

• Opintoneuvoja

Tuntuupa hemmetin kypsältä suhtautumiselta, että maailman on muututtava omien tapojen mukaiseksi, kun vaihtaa opiskelupaikkaa.

Kannattaa jo nyt ryhtyä suunnittelemaan yrittäjän uraa, jotta voi sitten itse päättää, minkälaisia työaikoja noudattaa.

• ap

En ole koskaan, edes peruskouluaikana tai valvottuani kokonaisen yön saanut unta ennen klo 00 keskiyöllä. Jostain syystä olen aina, nukuin sitten 2 tai 12 tuntia, erittäin väsynyt aamulla, päivällä ja iltapäivällä kunnes iltaa kohden virkistyn suunnattomasti. En tiedä sitten kärsinkö jostain sairaudesta joka vie voimia vai urheilenko liikaa, joka tapauksessa tilanne on nyt sama kuin se on aina ollut.

Kuitenkin aikoinaan liiallinen vuosikausia kestänyt unettomuus johti yhtenä syynä mielenterveyteni romahtamiseen.

• Ehdotan kuitenkin

Yliopisto toimii omalla aikataulullaan ja opiskelijat omallaan. Ehdottaisin kuitenkin pistäytymistä ensitilassa YTHS:n vastaanotolla ja asian (esimerkiksi hormonitasojen ja niihin liittyvän vireystilan) tutkimista, sillä vuorokausirytmin palauttaminen normaalimmaksi edistäisi varmasti opintoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      212
      3916
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      63
      2485
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      392
      2326
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2243
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1257
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      72
      1186
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe