Kuinka aikaisin opetus yliopistossa alkaa?

nmbnmbm

Olen tässä pohdiskellut pitkään, että kuinkahan aikaisin on herättävä nyt kun vaihdan iltalukiosta yliopistoon? En millään haluaisi herätä ainakaan ennen kymmentä sillä tykkään pelata tietokoneella myöhään yöhön ja untakin tunnun tarvitsevan sellaiset 9-10 tuntia.

7

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luennoitsija

Itse aloitan syyslukukauden luennot neljänä päivänä viikossa klo 8. Emme täten ilmeisestikään tapaa, mutta se ei ainakaan minua haittaa.

• ffhhghhfg

Ei yliopistolla tarvitse herätä. Parin kuukauden välein on tenttiviikko, jolloin pitää käydä tenteissä jos haluaa opintopisteitä.

• Luennoitsija

Tuo riippuu aivan alasta tai aineesta. Yleensä yliopistossa ei läsnäolopakkoa ole, eikä ketään kiinnosta, miten kukin osaamisensa hankkii, käykö luennoilla ja harjoituksissa, lukeeko kirjoja vai kyseleekö kavereilta. Joidenkin aineiden laboratorioharjoitukset ja esimerkiksi kieliopinnot vaativat taas ehdotonta läsnäoloa.

• nolol22

no voithan sä yrittää valita kursseja silleen että luennot alkaisivat aikaisintaan vasta klo 12 mutta oman kokemukseni mukaan tämä karsii aika hyvin pakollisia kursseja, joten jossain välissä joudut jättämään codit ja muut syrjään jos haluat joskus valmistua.

• Opintoneuvoja

Tuntuupa hemmetin kypsältä suhtautumiselta, että maailman on muututtava omien tapojen mukaiseksi, kun vaihtaa opiskelupaikkaa.

Kannattaa jo nyt ryhtyä suunnittelemaan yrittäjän uraa, jotta voi sitten itse päättää, minkälaisia työaikoja noudattaa.

• ap

En ole koskaan, edes peruskouluaikana tai valvottuani kokonaisen yön saanut unta ennen klo 00 keskiyöllä. Jostain syystä olen aina, nukuin sitten 2 tai 12 tuntia, erittäin väsynyt aamulla, päivällä ja iltapäivällä kunnes iltaa kohden virkistyn suunnattomasti. En tiedä sitten kärsinkö jostain sairaudesta joka vie voimia vai urheilenko liikaa, joka tapauksessa tilanne on nyt sama kuin se on aina ollut.

Kuitenkin aikoinaan liiallinen vuosikausia kestänyt unettomuus johti yhtenä syynä mielenterveyteni romahtamiseen.

• Ehdotan kuitenkin

Yliopisto toimii omalla aikataulullaan ja opiskelijat omallaan. Ehdottaisin kuitenkin pistäytymistä ensitilassa YTHS:n vastaanotolla ja asian (esimerkiksi hormonitasojen ja niihin liittyvän vireystilan) tutkimista, sillä vuorokausirytmin palauttaminen normaalimmaksi edistäisi varmasti opintoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4392
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1833
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1553
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      40
      1331
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1093
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      939
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      170
      855
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe