Olen tässä pohdiskellut pitkään, että kuinkahan aikaisin on herättävä nyt kun vaihdan iltalukiosta yliopistoon? En millään haluaisi herätä ainakaan ennen kymmentä sillä tykkään pelata tietokoneella myöhään yöhön ja untakin tunnun tarvitsevan sellaiset 9-10 tuntia.
Kuinka aikaisin opetus yliopistossa alkaa?
7
322
Vastaukset
- Luennoitsija
Itse aloitan syyslukukauden luennot neljänä päivänä viikossa klo 8. Emme täten ilmeisestikään tapaa, mutta se ei ainakaan minua haittaa.
- ffhhghhfg
Ei yliopistolla tarvitse herätä. Parin kuukauden välein on tenttiviikko, jolloin pitää käydä tenteissä jos haluaa opintopisteitä.
- Luennoitsija
Tuo riippuu aivan alasta tai aineesta. Yleensä yliopistossa ei läsnäolopakkoa ole, eikä ketään kiinnosta, miten kukin osaamisensa hankkii, käykö luennoilla ja harjoituksissa, lukeeko kirjoja vai kyseleekö kavereilta. Joidenkin aineiden laboratorioharjoitukset ja esimerkiksi kieliopinnot vaativat taas ehdotonta läsnäoloa.
- nolol22
no voithan sä yrittää valita kursseja silleen että luennot alkaisivat aikaisintaan vasta klo 12 mutta oman kokemukseni mukaan tämä karsii aika hyvin pakollisia kursseja, joten jossain välissä joudut jättämään codit ja muut syrjään jos haluat joskus valmistua.
- Opintoneuvoja
Tuntuupa hemmetin kypsältä suhtautumiselta, että maailman on muututtava omien tapojen mukaiseksi, kun vaihtaa opiskelupaikkaa.
Kannattaa jo nyt ryhtyä suunnittelemaan yrittäjän uraa, jotta voi sitten itse päättää, minkälaisia työaikoja noudattaa. - ap
En ole koskaan, edes peruskouluaikana tai valvottuani kokonaisen yön saanut unta ennen klo 00 keskiyöllä. Jostain syystä olen aina, nukuin sitten 2 tai 12 tuntia, erittäin väsynyt aamulla, päivällä ja iltapäivällä kunnes iltaa kohden virkistyn suunnattomasti. En tiedä sitten kärsinkö jostain sairaudesta joka vie voimia vai urheilenko liikaa, joka tapauksessa tilanne on nyt sama kuin se on aina ollut.
Kuitenkin aikoinaan liiallinen vuosikausia kestänyt unettomuus johti yhtenä syynä mielenterveyteni romahtamiseen.- Ehdotan kuitenkin
Yliopisto toimii omalla aikataulullaan ja opiskelijat omallaan. Ehdottaisin kuitenkin pistäytymistä ensitilassa YTHS:n vastaanotolla ja asian (esimerkiksi hormonitasojen ja niihin liittyvän vireystilan) tutkimista, sillä vuorokausirytmin palauttaminen normaalimmaksi edistäisi varmasti opintoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624392Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551833Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141553Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !401331Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681093- 58939
- 79925
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.170855Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791